handdator

Visa fullständig version : Hur förändra denna kropp? (bilder)


Fangface
2010-04-16, 14:25
Längd: 180cm
Vikt: 83kg

Som synes på bilderna (ursäkta kvalitén) har jag förhållandevis jävligt breda höfter, samt putröv *gah!*

Putröven kan jag leva med, men vill gärna jämna ut förhållandena mellan höfter och överkropp. Antingen genom att fylla ut den rödmarkerade delen, men bäst vore att decimera det utanför den vitmarkerade.
Mitt höftben sitter precis innanför den vita linjen.

Med vikten 90kg var måtten följande:

Höfter: 104cm (bredaste stället)
Smalaste delen av överkroppen (slutet av revbenen): 86cm

Nuvarande mått är 99cm / 83cm
Alltså ingen förändring att tala om förhållandemässigt.

Vilka övningar bör jag köra mer av, och vilka bör jag undvika så jag inte förvärrar problemet?
Har aldrig varit under 80kg så jag vet inte om det är vad som krävs för att få fart på fettförbänningen ordentligt. Det verkar som om det är runt höfterna jag lägger på mig lättast, och då är det väl antagligen där som det släpper sist...(vad jag hört iaf).
Övriga kroppen finns knappt nåt fett att tala om.

Så vad är ert tips till mig? Är rätt trött på den här satans kroppen nu. Ser ju inte klokt ut om man har en vanlig t-shirt och ett par jeans på sig, speciellt inte bakifrån...:cryout:

Även putrövs-tips mottages gärna :)

Pjotor
2010-04-16, 14:43
Det där är banne mig ingen putröv utan bland de plattare jag har sett.

Höfterna har den bredd de har och går inte att ändra med styrketräning.
Du behöver med andra ord biffa upp dig runt bröst, axlar och övre rygg. Bänkpress, militärpress, chinups och hantellyft åt sidan fungerar fint.

Om det är fett som sitter utanpå höfterna behöver du gå ner i fettprocent, det går inte att punktförbränna fett i någon större utsträckning.

JimmyJoe
2010-04-16, 14:45
Yeah, plattröv ^^

Ungrim
2010-04-16, 14:55
Det där är banne mig ingen putröv utan bland de plattare jag har sett.

+1 Det var inte mycket till röv överhuvudtaget. :smash:

Fangface
2010-04-16, 15:46
Ok....ingen putröv. Fått för mig att den står ut mer än genomsnittet rövar man spanat in...:em:

Men då skiter vi i den.
Vad skulle det generella tipset vara ang. höfterna?
Jag hade mindre bredd över höfterna för typ 10 år sedan, så bredden har ökat med styrketräningen/viktuppgången. Då borde de ju även kunna få mindre med en rejäl deff. Men då gäller det ju samtidigt att bibehålla axelbredden för att det ska göra nån skillnad.
Biffar jag till överdelen blir såklart illusionen att höfterna blir mindre, men då blir även förhållandet i blått i bilden nedan större. Kommer inte det se konstigt ut? Det går då in för att sedan svänga ut igen över höfterna. Jag hade inte gnällt om det hade svängt ut igen lite längre ner, p.g.a. benmuskulaturen...

Slänger jag på ett par jeans ser det ut på detta viset: Det är vidden mellan de två pilarna jag önskar mindre.

Mapa
2010-04-16, 16:01
undra hur många hjelp jag har stor röv-trådar de har kommit på senare tid. du har varken stor röv eller breda höfter. bygg lite massa på benen och ryggen.. nåt annat kan du inte göra.

Brighton
2010-04-16, 16:10
Jag får en känsla av att du borde jobba med självförtroendet snarare än kroppen. Tycker varken "röven" eller höfterna ser märkliga ut över huvud taget. Jag lägger snarare märke till en bra V-form! Lär dig älska din kropp!

Fangface
2010-04-16, 16:36
Mapa: Är det en så bra idé att bygga mer massa på benen? Det bidrar väl i allmänhet även till mer röv-massa?
Och eftersom jag fått för mig (vilket uppenbarligen inte alls stämmer) att jag inte behöver mer röv, så känns det lite fel....;)

kalaskonrad
2010-04-16, 16:43
Jag får en känsla av att du borde jobba med självförtroendet snarare än kroppen. Tycker varken "röven" eller höfterna ser märkliga ut över huvud taget. Jag lägger snarare märke till en bra V-form! Lär dig älska din kropp!

Sanningens ord! Jag tycker inte det ser dumt ut på nått håll alls.

nmanradnävna
2010-04-16, 16:55
Haha då ska du se min röv, den där röven var otroligt platt

Fangface
2010-04-16, 17:24
Ja, upp med en rövbild så jag får se hur en redig putröv ser ut :naughty:

nmanradnävna
2010-04-16, 17:37
Kanske en kväll med lite alkohol i kroppen isåfall :)

Alter ego
2010-04-16, 17:38
Jeansen sitter ju som ett smäck! Sluta noja dig. :p

Punisher1
2010-04-16, 17:39
jag är längre än dig och väger mindre och kan nästan tycka att min röv är större än din så jag tycker verkligen inte det är något du ska haka upp dig på kör istället knäböj och gör den ännu större =D

Fangface
2010-04-16, 20:48
Då får man väl tacka för alla synpunkter :)

Har kanske stirrat mig blind på rövjäveln, vad vet jag....

stevebc
2010-04-16, 21:17
undra hur många hjelp jag har stor röv-trådar de har kommit på senare tid. du har varken stor röv eller breda höfter. bygg lite massa på benen och ryggen.. nåt annat kan du inte göra.+1

Höftbredden kan du inte göra något åt. Du får helt enkelt göra som vi andra med samma problem och bygga massa på överkroppen.

Word
2010-04-16, 21:24
Jag tycker du ser helt normal ut. Om du har en putröv har jag en badboll.

Dakke
2010-04-16, 21:35
Stor röv diggar brudarna!

chrilledude
2010-04-16, 21:41
Wtf? Då skulle fan sett min röv när jag vägde 90kg, kunde fan slå ner mathyllor i andra sidan butiken när jag skulle handla käk på konsum.

Fangface
2010-04-16, 22:22
+1
Höftbredden kan du inte göra något åt. Du får helt enkelt göra som vi andra med samma problem och bygga massa på överkroppen.

Men det måste jag ju kunna göra eftersom den ökat efter att jag började styrketräna seriöst (6 år sedan). Kan den ha blivit större pga träning måste den ju även kunna bli mindre igen, för jag kan väl knappast ha förändrat skelett-strukturen? Skelettet är jag medveten att det inte går förändra, men en rejäl deff borde (till slut) kunna minska fettmassan. Men antagligen behöver jag gå ner så långt för att det ska ta rejält så det blir förmodligen aldrig av, bara för att återigen sätta sig på samma ställe när jag ska börja bygga igen. Sen är ju byggning betydligt roligare oxå...:)

Adama
2010-04-16, 23:42
Heh, jag såg absolut noll mysko med dem bilderna, fullt normalt.

Onigiri
2010-04-17, 05:35
Stor röv diggar brudarna!
+1 :whipped:

emi23j
2010-04-17, 06:58
Ok....ingen putröv. Fått för mig att den står ut mer än genomsnittet rövar man spanat in...:em:

Men då skiter vi i den.
Vad skulle det generella tipset vara ang. höfterna?
Jag hade mindre bredd över höfterna för typ 10 år sedan, så bredden har ökat med styrketräningen/viktuppgången. Då borde de ju även kunna få mindre med en rejäl deff. Men då gäller det ju samtidigt att bibehålla axelbredden för att det ska göra nån skillnad.
Biffar jag till överdelen blir såklart illusionen att höfterna blir mindre, men då blir även förhållandet i blått i bilden nedan större. Kommer inte det se konstigt ut? Det går då in för att sedan svänga ut igen över höfterna. Jag hade inte gnällt om det hade svängt ut igen lite längre ner, p.g.a. benmuskulaturen...

Slänger jag på ett par jeans ser det ut på detta viset: Det är vidden mellan de två pilarna jag önskar mindre.


Jag skulle nog säga att mer träning av rumpan och baksida lår kommer göra att din röv ser mindre bred ut. Du får ett annat djup på rumpan och du kommer nog bli "tajtare" där du tycker att du har problem.

emi23j
2010-04-17, 07:05
Men det måste jag ju kunna göra eftersom den ökat efter att jag började styrketräna seriöst (6 år sedan). Kan den ha blivit större pga träning måste den ju även kunna bli mindre igen, för jag kan väl knappast ha förändrat skelett-strukturen? Skelettet är jag medveten att det inte går förändra, men en rejäl deff borde (till slut) kunna minska fettmassan. Men antagligen behöver jag gå ner så långt för att det ska ta rejält så det blir förmodligen aldrig av, bara för att återigen sätta sig på samma ställe när jag ska börja bygga igen. Sen är ju byggning betydligt roligare oxå...:)


Skelettet genomgår förändringar av styrketräning. bland annat ökar densiteten.

Jag är dock ingen "fan" av sättet du tänker på. Varför inte köpa lite andra kläder istället som inte "drar" åt på de ställen?
Själv har jag gått från att kunna använda 32" i midjan (lite loose) för ett år sedan till att vara tvungen att använda 36" (också lite loose).
Jag har då aldrig hört någon säga att det är fult eller opassande med stor röv, så länge det inte är en tjockis röv, utan får istället komplimanger för det. Försöker även få större röv nu eftersom det är stora fördelar med det inom min sport. Ett jävla kraftpaket är gluteus muskulaturen.

Nelli
2010-04-17, 07:27
Alltså!!! Tjejåsikt! Det ser bra ut! Du har inte på något sett en kropp som man skulle tänka, oj vilka breda höfter... det är inget fel att vilja förbättra sig dock! Men Du har en bugg i självbilden! Mer ryggmassa, vidd axlar och armar som sagt om du vill ha en visuellt större xform men även mer ben ger ett intryck av mindre mittparti! Hållning är oxå viktigt :)

svennebanan
2010-04-17, 08:17
Jag skall vara ärlig och säga att jag tycker du har rätt breda höfter. Ingen putröv dock.
Det du kan göra är väl egentligen inte så mycket, men jag tror att bättre ben och mindre underhudsfett skulle skapa illusionen av en smalare höft.

Fangface
2010-04-17, 15:35
Sedär ja, lite tips och åsikter är alltid välkommet (kul med tjejåsikter oxå) :thumbup:

emi23j: Problemet med byxor som ska sitta bra är oftast att man får gå efter vad man får över höften då det är det bredaste stället, och inte midjan. Det resulterar då i att de sitter tajt runt höften och slappt i midjan.

Ska lägga in lite seriösa benpass i träningen och se vart det bär hän (kan inte säga att jag direkt övertränat benen de senaste åren då jag fått för mig att det skulle förvärra problemet).
Och jobba lite med buggen oxå kanske....:D

svennebanan: "Tack" för det, hoppas verkligen övriga oxå är ärliga. Det varar som sagt längst...:)

Danne2k
2010-04-17, 18:39
Trodde också att jag hade stor röv förut men var å provade massa jeans härom dagen och snubben sa att mitt problem är snarare att jag har breda höfter och platt röv.

Så fel man hade ;p

kottovic
2010-04-17, 18:41
platt kvinnoröv, dom flesta här vill nog byta varje dag