handdator

Visa fullständig version : Större midja


BlingMe
2010-04-15, 19:55
Hej,

Jag har precis börjat träna igen efter ett ganska långt uppehåll. Det jag har märkt men aldrig tänkt på att fråga är hur jag ska få större midja.

Jag kommer ihåg när jag precis hade börjat träna för ett par år sedan och vägde 49kg med en midja på 72 cm. Nu ett par år senare så väger jag 58kg men midjan är bara 72-73cm fortfarande.

Jag tränar magen 1-2 gånger i veckan. Övningarna jag gör är crunches, en övning för obliques.

Jag förstår att jag behöver äta mer än vad jag gör men den enda delen på min kropp som är oförändrad i alla dessa år är min midja.

Kan vissa inte få en större midja helt enkelt?

Vet inte riktigt hur jag ska pose:a men midjan ser betydligt mindre ut i "verkligheten". Ca 73 cm.

http://img338.imageshack.us/i/cimg4733.jpg/
http://img402.imageshack.us/i/cimg4728.jpg/

Edit: Visste inte hur man infogar bilder så jag länkar istället

panzerpig
2010-04-15, 20:09
Många skulle döda för en så smal midja :)
Fortsätter du träna och bygga muskler så ordnar det sig nog. Kör du basövningar som knäböj och marklyft? Jag tycker iaf att dom tar bra på musklerna runt midjan.

chrilledude
2010-04-15, 20:10
Damn, säger som panzerpig! :)

aGrahn
2010-04-15, 20:12
Många skulle döda för en så smal midja :)
Fortsätter du träna och bygga muskler så ordnar det sig nog. Kör du basövningar som knäböj och marklyft? Jag tycker iaf att dom tar bra på musklerna runt midjan.

så sant! Lite mer muskler på det där så:hbang:

Petoria
2010-04-15, 20:13
Är väl bra med smal midja? :D

HyunJin
2010-04-15, 20:16
Jag antar att du är rätt ung och att din viktuppgång beror till största delen till att du växer? Du väger ju såpass lite att du inte kan förvänta dig annat än ett smalt midjemått... Jag tycker inte du skall haka upp dig på detaljer såsom smal midja, då min midja också ligger på 72 cm men jag väger mer än dig...

Men håller med föregående om att det är bara att köra tunga basövningar såsom marklyft och knäböj och även kanske speciella övningar för obliquesen...!

Super_Johan
2010-04-15, 20:19
Smal midja är mångas dröm http://i173.photobucket.com/albums/w48/Warmonger9/fail2.jpg

BlingMe
2010-04-15, 20:26
Inte riktigt de svaren som jag förväntade mig :P Men tack ändå.

Ja, jag kör knäböj och marklyft.

Jag har aldrig sett någon som har smalare midja än mig själv. När jag kollar på bilderna nu så ser det okej ut men jag lovar att den är mycket smalare. Ni kan ta ett måttband och mäta upp 73cm och se själv.

Om jag drar in magen och försöker greppa hela min mage med mina två händer så kan jag nästan få grepp om hela magen (nudda fingrarna). Så smal är den :(

Jag är 22 år så jag har "slutat växa". Största målet är att gå upp i vikt.

tsp
2010-04-15, 20:31
Inte riktigt de svaren som jag förväntade mig :P Men tack ändå.

Ja, jag kör knäböj och marklyft.

Jag har aldrig sett någon som har smalare midja än mig själv. När jag kollar på bilderna nu så ser det okej ut men jag lovar att den är mycket smalare. Ni kan ta ett måttband och mäta upp 73cm och se själv.

Om jag drar in magen och försöker greppa hela min mage med mina två händer så kan jag nästan få grepp om hela magen (nudda fingrarna). Så smal är den :(

Jag är 22 år så jag har "slutat växa". Största målet är att gå upp i vikt.

Jag tycker att det ser smalt ut på bilderna i alla fall :D Om det är till någon tröst.. ^^ Men hur som helst, magträning med fokus på sneda magmuskulaturen samt övningar för nedre delen av ryggen så som marklyft, sittande rodd/kabelrodd och skivstångsrodd är min rekommendation!

HyunJin
2010-04-15, 20:41
Du är ju inte direkt fettfri så jag antar att du bara är skapt med ett smalt midjemått och tycker du skall fortsätta med att köra tungt och äta mycket! Lycka till!

powderdog
2010-04-15, 21:14
Vad fan sluta klaga över smal midja. Lägg på dig lite massa, deffa ner och se ut som en gud! Jag tror det i princip är omöjligt för mig att få så smal midja:( På min avatar bild väger jag 74kg på 184cm och då var min midja 80cm+:cryout:

Bra förutsättningar för en schysst fysik, lycka till!

Mvh

qqq111
2010-04-15, 21:52
Smal midja är mångas dröm http://i173.photobucket.com/albums/w48/Warmonger9/fail2.jpg

Det dom flesta tänker på när dom tänker på liten midja är litet bäckenben i förhållande till bröstkorg. Detta är inte fallet hos TS såvitt jag ser.

Smal midja (dvs omfång runt magen i navelhöjd) = liten bröstkorg och är, enligt mig iaf, väldigt feminint. Därför dom använder korsetter bland annat.