handdator

Visa fullständig version : Få bort fett från magen snabbt!?


Underhuggaren
2010-04-15, 15:04
Tjena!
Har gymmat i cirka 3/4 år och nu är beachen inte långt borta :hbang:

Men eftersom jag har varit smal och mitt mål har varit att gå upp i vikt så har jag inte tränat så mycket mage, eftersom när jag var smal så syntes de få magmuskler jag hade och då hade jag bräda men nu har den sjunkit undan efter allt käk och sånt. Har alltså en del fett på magen och antagligen på andra ställen på kroppen också.

Vad ska jag göra för att få bort sånt här fett innan beachen i sommar?
Brukar dra magpass ofta nu, men har hittills inte sett några resultat alls :(
Måste alltså få bort fettet och behålla mina muskler!

Help! *flex*

King Grub
2010-04-15, 15:05
Ät mindre, träna mer.

Underhuggaren
2010-04-15, 15:12
Tror det bara skulle resultera i att jag gick ner skitmycket i vikt och förlora muskelmassa också.

dt06mj2
2010-04-15, 15:14
Ät mer protein så ordnar det sig. ( i kombination med kungens tips såklart)

rooz
2010-04-15, 15:15
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

chrilledude
2010-04-15, 15:16
Men läs deffguiden eller alla andra 1000trådar om detta.

Kaloriunderskott 500, mycket protein.

Underhuggaren
2010-04-15, 15:40
Ao, men på något sätt känns min kropp väldigt speciell :P Alltså, snabb ämnesomsättning eller vad det heter. Läste lite i guiden men vet fortfarande inte riktigt hur jag ska göra, det är ju inte så att jag har nån jävla ölmage, men det är ett lager fett. Mest på nedre delen av magen
Och om jag bara slutar äta så droppar jag ner väldigt mycket i vikt. Om jag skippar en stor måltid kan det hända att jag tappar ett kilo och det känns inte helt bra..

Dreas
2010-04-15, 15:46
Ao, men på något sätt känns min kropp väldigt speciell :P Alltså, snabb ämnesomsättning eller vad det heter. Läste lite i guiden men vet fortfarande inte riktigt hur jag ska göra, det är ju inte så att jag har nån jävla ölmage, men det är ett lager fett. Mest på nedre delen av magen
Och om jag bara slutar äta så droppar jag ner väldigt mycket i vikt. Om jag skippar en stor måltid kan det hända att jag tappar ett kilo och det känns inte helt bra..Du kan inte förlora fett utan att också ligga på ett underskott.

tho123
2010-04-15, 15:59
Om jag skippar en stor måltid kan det hända att jag tappar ett kilo och det känns inte helt bra..

Tvekar grovt på att du tappar ett kilo på att skippa en stor måltid, och som alla andra har sagt, bara ligga på underskott och ha ett högt proteinintag.

Underhuggaren
2010-04-15, 16:07
Men vad är ett högt proteinintag? Hur mycket kött och sådant bör jag äta på en dag? För 100 gram kött innehåller väl bara runt 20 gram protein? och det är ju inte så högt

rooz
2010-04-15, 16:09
Men vad är ett högt proteinintag? Hur mycket kött och sådant bör jag äta på en dag? För 100 gram kött innehåller väl bara runt 20 gram protein? och det är ju inte så högt
2G kroppsvikt

jag väger 95, käkar 190G per dag.

Ibrahim
2010-04-15, 16:16
Ni svarar ju inte på hans fråga;)

Om han vill få bort fett bara från magen snabbt är den enda lösningen fettsugning :D Du behöver bara 30 000+ kr

tho123
2010-04-15, 16:41
Men vad är ett högt proteinintag? Hur mycket kött och sådant bör jag äta på en dag? För 100 gram kött innehåller väl bara runt 20 gram protein? och det är ju inte så högt

2g/kg , i 100gram kycklingfilé är det ungefär 23g protein, och du borde utan problem kunna äta ett halvt kilo kyckling? speciellt om du äter det till lunch och middag. Redan då är vi uppe i 115gram protein, sedan får du säkert i dig protein från annat, om du inte orkar äta så pass "mycket" mat så kan du använda dig utav proteindrinkar.

OneManArmy
2010-04-15, 16:42
OMFG THE SUMMER IZ HERE! I N33DZ TO GET FIT! LEZ MAKE SUM CRUNCHES! *CRUNCHY CRUNCHY*

Lyssna på grub

chrilledude
2010-04-15, 16:46
Du kan inte punktförbränna fett heller, inte direkt så att du gör sittups och fettet försvinner från magen...

500kcal underskott och kanske 150-200g protein per dag, klart!

Tappar 1kg för att du missar en måltid? AHHAHA

Jo kanske, om den måltiden är 7000kcal, vilket jag tvivlar grovt på.

Underhuggaren
2010-04-15, 16:50
OMFG THE SUMMER IZ HERE! I N33DZ TO GET FIT! LEZ MAKE SUM CRUNCHES! *CRUNCHY CRUNCHY*

Lyssna på grub

Det är inte så att jag är nån nörd om det är det du försöker få fram. Jävligt onödig kommentar egentligen..

chrilledude
2010-04-15, 16:52
Det är inte så att jag är nån nörd om det är det du försöker få fram. Jävligt onödig kommentar egentligen..

Det var inte det han menade..

Läs deffguiden sen klarar du dig, eller fettsug.

Underhuggaren
2010-04-15, 16:55
Det var inte det han menade..

Läs deffguiden sen klarar du dig, eller fettsug.

Om det finns en tanke bakom inlägget så vore det ju bättre att förenkla det hela lite..
Tänkte lite på konditionsträning också, hjälper det bra om man ska bränna enbart fett och inga muskler? Vad ska man tänka på isåfall?

chrilledude
2010-04-15, 17:04
Om det finns en tanke bakom inlägget så vore det ju bättre att förenkla det hela lite..
Tänkte lite på konditionsträning också, hjälper det bra om man ska bränna enbart fett och inga muskler? Vad ska man tänka på isåfall?

Men..

Äter du 2gprotein per kg kroppsvikt och styrketränar kommer du nog behålla musklerna, sen kan du konditionsträna för att bränna kcal så du går ner, men gör det INTE direkt efter/före styrketräningspasset, helst en annan dag.

HyunJin
2010-04-15, 17:16
Det finns inga genvägar för att tappa fett, varken på magen eller någon annanstans... Håll proteinet högt som sagts, styrketräna tungt och för att inte tappa allt för mycket muskelmassa bör du gå ner långsamt...

TehSaxo
2010-04-15, 17:27
Konditionsträning är DÅLIG om du vill bygga/bibehålla muskler och förlora fett. Ät mindre och släng in ett par promenader i veckan. Funkar det inte så får du skära ner ytterligare på måltiderna, jag rekommenderar att du tar mindre pasta/ris/bröd/potatis och mer kött/fisk/fågel/ägg. :)

Fick du svar på din fråga nu?

Neuwb
2010-04-15, 17:40
Om det finns en tanke bakom inlägget så vore det ju bättre att förenkla det hela lite..
Tänkte lite på konditionsträning också, hjälper det bra om man ska bränna enbart fett och inga muskler? Vad ska man tänka på isåfall?

Asså, läs deffguiden och var nöjd. Alla ger dig mer eller mindre samma råd men du verkar inte nöja dig trots att råden är bra.
Här ska du få det svar du är ute efter, det kommer inte hjälpa dig ett skit men det känns helrätt för dig ändå.

http://i48.tinypic.com/rsc5sx.jpg

Underhuggaren
2010-04-15, 17:41
Konditionsträning är DÅLIG om du vill bygga/bibehålla muskler och förlora fett. Ät mindre och släng in ett par promenader i veckan. Funkar det inte så får du skära ner ytterligare på måltiderna, jag rekommenderar att du tar mindre pasta/ris/bröd/potatis och mer kött/fisk/fågel/ägg. :)

Fick du svar på din fråga nu?

Ja, nu snackar vi. Jag brukar faktiskt käka en jävla massa pasta. Och om inte energin från pastan går åt, blir det till fett, right? Så om jag käkar mer protein så behåller jag musklerna?
Tror jag fattar nu :)
Men det är väl ändå mindre kött i förhållande till exempelvis pasta som jag ska äta? För man tar ju inte gärna hälften kött och hälften pasta.

GI-Joe
2010-04-15, 17:48
Ja, nu snackar vi. Jag brukar faktiskt käka en jävla massa pasta. Och om inte energin från pastan går åt, blir det till fett, right? Så om jag käkar mer protein så behåller jag musklerna?
Tror jag fattar nu :)
Men det är väl ändå mindre kött i förhållande till exempelvis pasta som jag ska äta? För man tar ju inte gärna hälften kött och hälften pasta.

Om inte energin går åt från kolhydrater, fett eller protein blir det fett.

Käka så mycket protein du kan för att få behålla så mycket muskler samtidigt som du tränar hårt styrketräning. Kondition passar utmärkt vid en deff. Förstår inte varför vissa är anti ens.

Christyle
2010-04-15, 18:13
du kommer behålla musklerna så länge du äter mycket protein förstår du? så du behöver inte vara orolig sänk kolhydraterna bara o träna tungt som du brukar & ligga på 500-700 i kcal minus

Underhuggaren
2010-04-15, 18:53
Ok. Så kondition kan vara bra om jag vill bränna fett om jag har högt proteinintag?

chrilledude
2010-04-15, 18:56
Ja..

*Högt proteinintag
*Kaloriunderskott
*Promenera/kondition
*STYRKETRÄNA


....

TehSaxo
2010-04-15, 19:08
Ok. Så kondition kan vara bra om jag vill bränna fett om jag har högt proteinintag?

Jag hade hoppat över just konditionen, blev själv betydligt mycket svagare och förlorade muskelmassa sist jag deffade med konditionsträning. Promenader bränner lika mycket, fast på längre tid, och det kostar inte muskelmassa. ;)

Underhuggaren
2010-04-15, 19:19
Jag hade hoppat över just konditionen, blev själv betydligt mycket svagare och förlorade muskelmassa sist jag deffade med konditionsträning. Promenader bränner lika mycket, fast på längre tid, och det kostar inte muskelmassa. ;)

Hmm... Intressant.. Är inte långa promenader kondition?

Och kalorier=kolhydrater?
Förlåt för min okunnighet :)

chrilledude
2010-04-15, 19:23
Hmm... Intressant.. Är inte långa promenader kondition?

Och kalorier=kolhydrater?
Förlåt för min okunnighet :)

Kalorier finns i all mat..

LÄS DEFFGUIDEN!

robztr14
2010-04-15, 20:22
Det var ett jävla tjat. Läs den förbannade deffguiden tills du fattar.

TehSaxo
2010-04-15, 20:24
Hmm... Intressant.. Är inte långa promenader kondition?

Och kalorier=kolhydrater?
Förlåt för min okunnighet :)

Kalorier finns i all mat..

LÄS DEFFGUIDEN!

Protein = 4 kcal
Kolhydrater = 4 kcal
Fett = 9 kcal

Kcal = Kalorier = Energi

För mkt energi = du går upp i vikt
För lite = du går ner i vikt

Förstår du nu? :)

Dreas
2010-04-15, 20:31
Det var ett jävla tjat. Läs den förbannade deffguiden tills du fattar.Men du cooling, spänn av va. Det är andra gången jag ser dig göra ett helt värdelöst inlägg, skärpning!

King Grub
2010-04-15, 20:41
Ja, kan du inte hålla en vettig ton, är det bättre att du håller fingrarna borta från tangentbordet. Här hjälper du inte för närvarande.

Underhuggaren
2010-04-15, 20:50
Protein = 4 kcal
Kolhydrater = 4 kcal
Fett = 9 kcal

Kcal = Kalorier = Energi

För mkt energi = du går upp i vikt
För lite = du går ner i vikt

Förstår du nu? :)

Fattar helt klart mer än innan :D Så om jag ska käka 2g protein per kilo i kroppsvikt så ska jag alltså käka 140 gram om jag väger 70 kilo vilket motsvarar ungefär 700g kött om det finns 20g protein per 100g kött?

Hur mycket protein menar du att det går på 4kcal? eftersom du bara skrev protein=4 kcal.
Om du menar på ett gram protein så kommer jag alltså få i mig 560kcal?

King Grub
2010-04-15, 20:53
1 gram protein = 4 kcal. Samma för kolhydrat. 1 gram fett = 9 kcal.

Och du skall räkna allt protein, inte bara det i kött och liknande. Pasta ger runt 10 gram protein per 100 gram torrvara bara där, t ex, även om man kanske inte tänker på det som "proteinmat".

Underhuggaren
2010-04-15, 21:09
Hur mycket eller hur lite kanske jag ska räka, helst räknat i gram kolhydrater ska jag äta per dag då? För att gå ner alltså. Det beror väl mycket på om jag ska träna?

GtrHero
2010-04-15, 21:21
Jag vill bara säga: nothing worth having in life comes easy...

Så fort man förväntar och kräver snabba resultat brukar det oftast gå åt pipsvängen. Allt har sin tid. Satsa på långsiktig förändring annars är chansen att lyckas minimal... det finns helt enkelt inga genvägar till det perfekta ljude.. Eh, jag menar kroppen.

hejhopp79
2010-04-15, 21:21
Hur mycket eller hur lite kanske jag ska räka, helst räknat i gram kolhydrater ska jag äta per dag då? För att gå ner alltså. Det beror väl mycket på om jag ska träna?

Läs deffguiden, min vän. Där står allt du behöver veta för dessa frågor besvaras 24/7 med samma svar.

chrilledude
2010-04-15, 21:52
Åh herregud, kan någon köra över mig med en lastbil?

L Ä S_______ D E F F G U I D E N

Alla svar du kommer fråga lär stå där, lycka till..


EDIT: Tror han trollar tbh..

Inge Enveten
2010-04-15, 21:57
Krävdes det 3 sidor för att du skulle komma på de misstankarna? Skicka in din troll detector device på lagning, genast

chrilledude
2010-04-15, 21:58
Krävdes det 3 sidor för att du skulle komma på de misstankarna? Skicka in din troll detector device på lagning, genast

Tänkt på det ända sen min andra kommentar, men vill inte skriva något ifall han inte trollar.

!Troll detected!

http://www.rshydro.co.uk/img/rentals/level_troll_application_shot.jpg

JimmyJoe
2010-04-16, 12:52
Jävligt udda att låta bli att träna magmusklerna bara för att dina magmuskler syntes. De var förmodligen ändå jävligt små och syntes för att du var smal som en pinne. Gör om, gör rätt! Det är oerhört viktigt att fördela träningen rätt, det är inte bara snyggt utan det fyller också en viktig funktion för att du inte ska skada dig.