handdator

Visa fullständig version : Glucosamin


Gammelyxan!
2003-10-03, 16:47
Har sökt men hittar inte nån info ...alltså hur lång tid tar det innan man känner nån effekt om man tar glucosamin ? Alltså är det 1 vecka eller 1 månad..
Hur länge ska man köra innan man säkert vet att det inte gör någon skillnad?

Onödigt att käka det om det inte verkar hjälpa menar jag :confused:

EiseltUK
2003-10-03, 17:08
Det tar nog i de flesta fall minst en månad innan effekt börjar uppnås.

/ Henrik

HC77
2003-10-03, 18:47
Någon som vet var man kan köpa billigt glucosamin ? Apotekets är hutlöst dyrt. En del använder glucosamin avsett för hästar ( se innehåll nedan), vet du Eiselt eller någon annan hur det är med kvaliten på en sådan produkt?

BioGlukomin
Innehåller per 15 gram:
Glukosamin HCL 7g
Inulin/oligofruktos 6,6g
L-metionin 1g
Calcium ascorbat 0,3g
Mangan (mangansulfat) 38mg



Mvh/HC77

EiseltUK
2003-10-03, 18:54
Ingen aning. Det som säljs till djur bör vara helt okej så länge innehållsdeklarationen inte innehåller några kadaver och sånt.

/ Henrik

Åse Columbus
2003-10-03, 19:15
finns ngt som heter glukomarin på www.vitalas.se

ska vara lika bra som glukosamin


MSM (metylsulfonylmetan) är en organisk svavelförening som kan användas av kroppen för bildning av kollagen, som är en viktig komponent i brosk, bindväv och hud. C-vitamin behövs för nybildandet av kollagen och dessutom ökar C-vitamin upptaget av MSM i tarmen. Hajbrosk och den Nya zeeländska grönläppade musslan är naturliga källor av glukosamin och kondroitin. Ingefära och gurkmeja är kända för sitt innehåll av antiinflammatoriska substanser.

Gammelyxan!
2003-10-04, 09:07
Ålrajt..är inne på vecka tre..får väl stå ut ett tag till
Käkar Häst glucosamine...apotekets är ju förbannat dyrt..

Smakat bäver men va gör man inte..

Knoxville
2003-10-04, 10:11
Vart köper du häst-glucosamin och vad kostar det?

/Knox

Castro
2003-10-04, 10:28
Vad för effekt har man att vänta av Glukosamin då?

Action
2003-10-04, 10:37
Originally posted by Castro
Vad för effekt har man att vänta av Glukosamin då?


Mindre ont i lederna.... jag känner iaf efter en dryg månad med dubbel dosering stor skillnad. Går nu ner på normal dosering för det ska räcka när problemen är över. Mina knän och armbågar känns mycket bättre. Axeln känns även den bättre...

HC77
2003-10-04, 11:11
Kan man ha någon nytta av glukosamin vid fotledsbrott? Jag tänker då inte på läkningen av själva bebrottet utan på alla de andra skador som uppstår vid en såpass kraftig "stukning" av fotleden som inebär att fotleden går av. Ledbanden, ledkapslar m.m tar ju stor skada, kan glukosamin då bidra till snabbare läkningsprocess?

Är det för övrigt någon som har några andra bra tips på kosttillskott utöver glutamin som kan vara bra att använda för att påskynda läkningen så kom gärna med tips.

Mvh/HC77

Gammelyxan!
2003-10-04, 12:55
Originally posted by Knoxville
Vart köper du häst-glucosamin och vad kostar det?

/Knox


Var ..gissa ;)

Hästtillbehör affären såklart..

400gram för runt 400 svenska pesetas ..+ - 50 kr har jag sett.

Smakar rökt bäversvans som legat och ruttnat 16 dagar i en balja med hjärnsubstans och sedan bajsats på av en magsjuk bakfull långtradarchaffis, men blanda med stark saft så är det ok.

Ska glutamin hjälpa vid skador ??:confused: :D

Berry
2003-10-04, 14:55
Vad hände med Eiselts produkt Glukosa?

Überbiffen
2003-10-06, 21:45
Om jag nu köper häst-Glukosaminet.. hur stor dos är då lämpligt att ta ?

dragonball_72
2003-10-07, 20:35
Själv e man inne på sin andra burk glucoasmin...
Käkar o käkar o hoppas det verkar:bpump:

Gammelyxan!
2003-10-08, 05:58
Originally posted by Überbiffen
Om jag nu köper häst-Glukosaminet.. hur stor dos är då lämpligt att ta ?

Jag tar samma som en häst under 600kg...och gör väl det ett tag till....känner inga förändringar ännu (tror det är 4:e veckan nu) men å andra sidan så vet jag ju inte om det är leden jag har ont i...
Fast det knäpper mer i lederna nu så mer brosk borde det ju vara.


Vill så gärna :bpump: