handdator

Visa fullständig version : Funderingar om periodisk fasta


elinelinelin
2010-04-14, 16:05
Hej på er! :)

Jag vet att det finns trådar om periodisk fakta, men dessa trådar innehåller 100+ sidor och jag orkar verkligen inte kolla igenom alla. Så om någon har lite tid över skulle jag verkligen uppskatta lite hjälp. :)

Jag har funderingar på att köra periodisk fasta och skulle då äta mellan kl 11-19/(20) till en början.

Mina funderingar är då:

- Jag går i skolan, oftast 8-15, kommer jag inte vara otroligt seg i huvudet fram till kl 11 utan frukost då?
- Om jag äter lunch kl 11, hur stor ska den då vara? Jag tränar (styrka*flex*) oftast kl 15-16, om det är av intresse.
- Under de åtta timmarna jag får äta, får jag småäta hur mycket jag vill då? Om jag håller mig inom mina tillåtna kcal såklart.
- Bör jag äta väldigt mycket precis innan jag går och lägger mig, så jag inte blir sjukt hungrig på morgonen?
- Om mitt främsta mål är att bli av med fett, bör jag då fortfarande äta runt -500 kcal vid periodisk fasta?

Kanske kommer på lite fler funderingar senare. Jag är i alla fall jättetacksam för svar :)

King Grub
2010-04-14, 16:11
"Orkar inte", när man vet att svaren finns och dessutom var dom finns, är inget alternativ

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96449

Vänligen fortsätt där eller i någon annan Periodisk Fasta-tråd.