handdator

Visa fullständig version : Hälsokontroll och drogtest!


BobaFett
2010-04-14, 12:26
Hej!

Jag ska börja jobba på ett kärnkraftverk och ska genomgå en hälsoundersökning, samt ett drogtest.

Jag kör periodisk fasta (16/8) och äter mycket protein (ca: 200 - 250 gram per dag) och försöker få i mig grönsaker så mycket jag kan. Supplementerar med kreatin, EAA, multivitamin, D-vitamin och Omega-3. Äter ca: 100 gram ris om dagen och det är förutom grönsakerna min enda kolhydratkälla. Jag kör med Kolozzeums EAA och kreatin så inga utländska kosttillskott.

Behöver jag oroa mig för något med tanke på kostupplägget och kosttillskotten. Vet att svaret är förmodligen nej men man blir lite orolig.

Finns det nån som gjort en sån här undersökning som kan tala om hur det går till?

Pepz
2010-04-14, 12:32
tar du inga droger så behöver du inte oroa dig

z_bumbi
2010-04-14, 12:35
Du kan få höga kreatininvärden (det kan också tyda på att levern inte funkar som den ska) pga kreatin och träning, det är däremot inget som någon seriös undersökning borde reagera på om du säger att du äter kreatin och tränar. I värsta fall får du troligen göra om provet och med ett uppehåll på en månad från kreatin och några dagars vila inför provet så bör du då få normala värden.

BobaFett
2010-04-14, 15:03
Du kan få höga kreatininvärden (det kan också tyda på att levern inte funkar som den ska) pga kreatin och träning, det är däremot inget som någon seriös undersökning borde reagera på om du säger att du äter kreatin och tränar. I värsta fall får du troligen göra om provet och med ett uppehåll på en månad från kreatin och några dagars vila inför provet så bör du då få normala värden.

Ok, bra att veta. Previa heter företaget som gör kontrollerna, vet inte vad det är för något.

Previa erbjuder ett komplett utbud av tjänster inom hälsa, ledarskap, arbetsmiljö och rehabilitering. Vår verksamhet är rikstäckande med enheter på 70 orter landet över.

MrKashchei
2010-04-14, 15:34
Du kan få höga kreatininvärden (det kan också tyda på att njurarna inte funkar som de ska) pga kreatin och träning, det är däremot inget som någon seriös undersökning borde reagera på om du säger att du äter kreatin och tränar. I värsta fall får du troligen göra om provet och med ett uppehåll på en månad från kreatin och några dagars vila inför provet så bör du då få normala värden.
Menar du inte så här?

z_bumbi
2010-04-14, 15:49
Menar du inte så här?

Jo :em:

JimmyJoe
2010-04-14, 16:54
Du kan chilla. Du använder ju bara gröna produkter, varför oroa dig?

BobaFett
2010-04-14, 17:50
Du kan chilla. Du använder ju bara gröna produkter, varför oroa dig?

Vet inte men man vet aldrig vad som kan finnas i maten/kosttillskotten i väldigt små mängder men som är tillräckligt för att ge utslag.

Det är skumt för man börjar reflektera över allt man har gjort haha.

Jag provade hasch för typ 2-3 år sen en gång, kan det ge utslag?

kjellm444n
2010-04-14, 17:55
Jag provade hasch för typ 2-3 år sen en gång, kan det ge utslag?



Haha nej :smash:

hejhopp79
2010-04-14, 18:12
Jag provade hasch för typ 2-3 år sen en gång, kan det ge utslag?

Haha whaaaat? Lägg ner :) Det är ingen fara

thenut
2010-04-14, 18:19
Har tagit liknande test när jag skulle in och göra ett jobb på OKG förra året, tror inte du behöver oroa dig. Det enda är väl om du är blyg, i vårt fall var det visuell kontroll vid urinprovet :)

snej
2010-04-14, 19:20
Jag provade hasch för typ 2-3 år sen en gång, kan det ge utslag?

Gör dom ryggmärgsprov så är du körd :D

frong
2010-04-14, 19:23
Gör dom ryggmärgsprov så är du körd :D

Det är ju rutin? :thumbup:

chrilledude
2010-04-14, 19:38
Hasch åker ur efter kanske 1månad, mindre om du klunkar citronvatten eller vad fan dem gör. Så oroa dig inte, lär gå hur bra som helst! :)

Matsa
2010-04-14, 19:43
Ok, bra att veta. Previa heter företaget som gör kontrollerna, vet inte vad det är för något.

Det var just Previa i Linköping som gjorde min läkarundersökning samt drogtest inför lokförarutbildningen. Jag använde då följande tillskott:

Whey (Kolo)
Rage (kan faktiskt ha varit Evil när jag tänker efter, aja ungefär samma sak)
EAA
Zink
Magnesium
Omega 3

Det var inga problem. Jag talade om för sköterskan vilka tillskott jag använde men det vet jag inte om man behöver.

Lycka till!

discocrunkers
2010-04-14, 20:56
När jag åkte på piss så tog snuten upp kreatinet i förhöret efter att labbresultaten kommit, förutom det andra godiset som fanns där då såklart... 8)

Rätt säker på att jag inte har några njurproblem också...

tsp
2010-04-14, 21:01
När jag åkte på piss så tog snuten upp kreatinet i förhöret efter att labbresultaten kommit, förutom det andra godiset som fanns där då såklart... 8)

Rätt säker på att jag inte har några njurproblem också...

Dock finns ju ingen misstanke om brott gentemot ts, så det är nog inte riktigt samma situation...

JimmyJoe
2010-04-14, 21:48
Vet inte men man vet aldrig vad som kan finnas i maten/kosttillskotten i väldigt små mängder men som är tillräckligt för att ge utslag.

Det är skumt för man börjar reflektera över allt man har gjort haha.

Jag provade hasch för typ 2-3 år sen en gång, kan det ge utslag?


Jag har rökt hasch bra många månader irad.. 6 + i min ungdom, nästan dagligen. Och det försvann på typ, 2 månader. :P tare lugnt ;)

Pengu
2010-04-15, 06:57
Jag är rätt mycket på FKA och fick ge drogtest senast i Januari i år. Det är ett litet kissemissprov och det är ingen som helst fara med tillskotten du tar. Hälsoundersökningen är en helt vanlig undersökning typ "Totte går till doktorn" med en läkare som tar blodtryck, lyssnar på lungor/hjärta, kollar syn, hörsel och reflexer. Prover tas för blodsocker, elektrolyter, blodvärde och kolesterol samt den radiologiska undersökningen som består av ytterliggare några rör blod. Min kvinnliga läkare klämde o kände en del på massa olika ställen också men det kanske var en bonus, vad vet jag?

BobaFett
2010-04-15, 08:28
Har tagit liknande test när jag skulle in och göra ett jobb på OKG förra året, tror inte du behöver oroa dig. Det enda är väl om du är blyg, i vårt fall var det visuell kontroll vid urinprovet :)

Fuck jag kan inte kissa om nån tittar på *gah!* Han du fluffa innan :D

Shit jag får se till att vara riktigt kissnödig innan jag går dit :(

Jag hatar pissoarer

BobaFett
2010-04-15, 09:22
Min kvinnliga läkare klämde o kände en del på massa olika ställen också men det kanske var en bonus, vad vet jag?

Klämde hon på ballzen eller?

thenut
2010-04-15, 09:52
Fuck jag kan inte kissa om nån tittar på *gah!* Han du fluffa innan :D

Shit jag får se till att vara riktigt kissnödig innan jag går dit :(

Jag hatar pissoarer

Hon (i mitt fall iaf) stod snett bakom och kollade mest så man inte smusslade med nån behållare o så, det är allt, inte så att hon stod precis brevid o sa "Oj vad stor den var"...

:D

BobaFett
2010-04-15, 10:41
Hon (i mitt fall iaf) stod snett bakom och kollade mest så man inte smusslade med nån behållare o så, det är allt, inte så att hon stod precis brevid o sa "Oj vad stor den var"...

:D

Ja det var ju bättre i för sig men det spelar fan ingen roll, kommer inte kunna kissa alltså *gah!*

Var och testade mig en gång för sexuellt överförbara sjukdomar och då fick jag gå och kissa själv, utan att nån tittade på och det gick inte heller för jag kände sån press *gah!*

Får helt enkelt se till att vara så pass kissnödig att man nästan kissar på sig :cryout:

Jag blir bara så nervös kring läkare alltså, helt sjukt.

Pengu
2010-04-15, 10:57
Jag behövde inte pissa framför någon utan fick gå till en toalett för att avlägga provet med stängd dörr. Jag var ju däremot avklädd vid läkarundersökningen och fick gå direkt därifrån till toaletten.

Tobbeh
2010-04-20, 20:35
Hasch åker ur efter kanske 1månad, mindre om du klunkar citronvatten eller vad fan dem gör. Så oroa dig inte, lär gå hur bra som helst! :)

Det finns ingen exakt tid, det är ingen som vet exakt hur lång tid det tar. Det kan ta upp till ett år för vissa personer, det kan ta 24 timmar för vissa. Om du bara rökt en gång så borde du kunna göra ett grönt narkotikatest 10 dagar efter (enligt statistiken). Ett dagligt bruk under lång period kan visa utslag efter en lång tid. Haschbrukare brukar vanligtvis använda vitaminer för att rensa systemet snabbare, därav "citronvattnet".

Om du har prövat en gång för 2-3 årsedan så behöver du inte oroa dig!

BobaFett
2010-04-21, 09:23
Det finns ingen exakt tid, det är ingen som vet exakt hur lång tid det tar. Det kan ta upp till ett år för vissa personer, det kan ta 24 timmar för vissa. Om du bara rökt en gång så borde du kunna göra ett grönt narkotikatest 10 dagar efter (enligt statistiken). Ett dagligt bruk under lång period kan visa utslag efter en lång tid. Haschbrukare brukar vanligtvis använda vitaminer för att rensa systemet snabbare, därav "citronvattnet".

Om du har prövat en gång för 2-3 årsedan så behöver du inte oroa dig!

Nej jag är inte orolig för att klara testen längre. Däremot lite nervös om vad som väntar på själva undersökningen. Vet inte vad de kommer att göra, de har bara sagt att det är en omfattande helkropps- hälsoundersökning. Vet inte vad som väntar så man blir lite nervös. Ska dit om 2 timmar :em:

Psyla
2010-04-21, 09:26
När jag var i Amsterdam och rökte två - tre gånger per vecka i 4 veckor var jag ren efter 6 dagar.

Farsan vägra släppa in mig med droger i urinen, haha...

BobaFett
2010-04-22, 11:36
Nu har jag varit på hälsokontrollen, det var inte så farligt som jag trodde :smash:

Det enda som var lite så där konstigt var kissprovet, det är svårt att kissa när nån är där liksom, fast hon tittade inte på utan var bara i rummet bredvid och en lucka snett bakom var öppen.

Var svårt ändå, stod där i 5 minuter typ och kunde inte kissa men hon var förstående och sa att det är vanligt att man är spänd och att jag skulle ta den tid jag behövde. Snäll sköterska faktiskt.

Fast jag kanske måste göra om kissprovet för att kisset var väldigt genomskinligt, jag drack mycket vatten och nu under deff så rinner ju allt rakt igenom liksom.

Jag hade jättebra kolesterolvärden, det roliga är att jag äter väldigt mycket kött, animaliskt fett, kebab och allmänt onyttig mat hehe fast nu under deff är det ju annat i för sig.

smalbensulf
2010-12-21, 20:36
Jag har just idag blivit drogtestad på jobbet. Har tidigare använt Jack3d (dryga 2 veckor sen) men kör just nu bara med AmiNOX Pump. Känns obehagligt att sitta och vänta på resultatet.. Du/någon som vet om drogtesterna på jobbet kan ge något utslag på detta? Jag menar att det kan ju inte vara olagligt eller hur fan klassas det i ett drogtest?