handdator

Visa fullständig version : Lätt smärta i biceps, överträning? Sjukdom?


Sandö
2010-04-14, 07:26
I helgen kände jag att det började smärta lite lätt i vänster biceps, nära armvecket. (Kan inga exakta termer tyvärr) Det försvann till måndagen och jag gick ner för att träna. Körde 4 set bänk och då hade det kommit tillbaka så jag la ner för dagen.

Det känns inte så mycket men ibland kan det komma en period på kanske 20-30 sekunder när det känns mycket mer och jag kan väl närmast beskriva smärtan som växtvärk, alltså sån man hade när man var mindre.

Började fundera på om jag överansträngt biceps på något sätt, någon form av överträning. Men när jag läst lite på forumet om överträning så förstår jag att det inte är det. Kan det vara så enkelt att någon förkylning ligger och lurar och har satt sig på muskeln?

Vad tror ni?

Tack på förhand!

Sandö
2010-04-19, 20:30
Ingen som kan ha en gissning? Vilade hela förra veckan, körde bröst och rygg igårboch det kändes bra. Körde ben och armar idag och efter min första biceps övning kom det tillbaka igen. Det är ingen akut smärta utan mer en lätt molande värk, som nu 20 min efter passet egentligen inte känns så mycket.

Någon?

Crocker
2010-04-19, 20:49
Inte bara så att du prickar biceps halvtaskigt och att armvecken tar stryk?
Har du bra kontakt med biceps? Har samma känsla själv ofta.
Eller så kan det vara överanstränd tendor?

Sandö
2010-04-19, 21:00
Jo det kan faktiskt vara så att jag valt en halvkass övning som andra övning. Nu när du säger det så började jag med den övningen för kanske två veckor sen och det här kom för 1½ vecka sen...hmmm...ska inte köra någon mer specifik bicepsövning denna veckan och sen byta den övningen mot någon annan och se om det försvinner. Förhoppningsvis är det så enkelt.

Tack för kommentaren! :)

Crocker
2010-04-19, 21:39
Prova scottscurl, det funkar bra för att inte träffar tendor,armvecken! :)

Sandö
2010-04-21, 20:38
Fasen, det återkom idag när jag körde bänk och sned bänk. Jävligt skumt för det kommer smygande under seten men nu 1 timme senare känns det inte alls längre.

Gör som sagt inte ont egentligen utan mer en irriterande, molande känsla som gör att jag tänker mer på det och tappar allt fokus på det jag gör. Jävligt störande.

Någon mer som har en idé om vad det kan vara? Känner mig inte sjuk alls, så det bör det inte vara.

I'm all ears!

Sandö
2010-04-26, 22:03
Okej bumbpar denna tråden en sista gång. Idag så kändes det inte alls mycket, så det börjar ju helt klart gå över. Men det kan ju vara bra att veta vad det har varit för nåt så om någon har något tips så är jag tacksam ändå, så jag slipper dra på mig det igen. Ett sista symptom är att jag har märkbart svagare grepp i vänstern nu efter detta än jag hade innan. Så det har ju satt sig på underarmen också. Hoppas greppstyrkan kommer tillbaka snart också.

Så, vad tror ni? Någon? Inte...? :(