handdator

Visa fullständig version : Sträckning främre ledkapsel axel, nu smärta i arm


olof86
2010-04-13, 17:12
Hej, jag råka ut för ett litet missöde på gymmet för några veckor sen som enligt en naprapat gjort att min främre ledkapsel sträckt sig. Jag har nu rehabtränat axeln i kanske 5 veckor och rörligheten börjar närma sig det normala. Däremot har jag råkat ut för ett annat bekymmer. När självaste olyckan var framme så förklarade jag för naprapaten att värken/smärtan stramade ända ner i underarmen, vilket han förklarade var ganska vanligt vid axelskador och att det ofta är en refererad smärta från axeln. Nu börjar både axeln och överarmen kännas bra, men underarmen bekymrar mig fortfarande en hel del. Den värker jämt och ständigt från armbågen och ner till handen, och detta främst under statiska rörelser så som bilkörning och datorarbete. Jag börjar tro, utan några egentliga belägg, att axeln och armen kan vara två olika problem till följd av samma missöde. Värt att notera kan vara att jag spenderar kanske 7-8 timmar per dag framför en dator då arbete utöver studier kräver så. Kan det vara tal om någon form av överansträngning? Ska jag fundera på att vila armen helt och hållet, alltså inte träna alls?

Jag har givetvis hört av mig till ovannämnda naprapat men tänkte att det inte skadar att höra efter här också.

Hälsningar Olof

Martin Löwgren
2010-04-14, 15:58
Låter som två helt skilda diagnoser.