handdator

Visa fullständig version : Vad händer med mig egentligen?


break
2010-04-13, 15:08
God dag, jag vet att det finns en himla massa trådar om detta. Dock ingen tråd som svara på min specifika fråga.

Jag har gymmat i dryga 3 månader, jag har nästan gått upp 7 kg på dessa månader. Jag har ätit för 3 personer och slutat ätit onyttigt.

Tränar 5 gånger i veckan, bara styrka ingen löpning etc.

Nu har alla mina muskelgrupper blivit mindre tydligare, jag själv har dock blivit grovare, såklart.
När är det dax att dra ner på maten och börja jobba på dieten för att få den fina sommargay-looken?

Du behöver inte skriva om det inte är i hjälpande syfte. Ni andra, tack! *cupid*

King Grub
2010-04-13, 15:09
Vad som hänt? Du har ätit dig fetare. Nyttigt eller onyttigt är irrelevant i sammanhanget; du går upp lika bra i vikt, fettvikt, av kaloriöverskott från "nyttig" mat som av onyttig.

Sgart
2010-04-13, 15:10
har du tappat muskeldefinition så har du ju troligen lagt på dig rätt mkt fett. vilket är ett faktum också eftersom du gått upp 7kg på 3 månader och det är omöjligt att lägga på sig i närheten av så mkt i muskelmassa på den tiden.

creperiet
2010-04-13, 15:16
Ja som sagt. Det är en begränsad mängd muskelmassa som kan nybildas på en viss tid, och allt du överäter blir inte muskler. En del fett, en del glykogen, en del vätska och lite annat smått och gott.

tsp
2010-04-13, 15:46
Vad som hänt? Du har blivit fetare

När är det dags att börja försöka få fram sommargay-looken? Beror på hur många kilon fett du vill/behöver bli av med. 0.5kg i veckan är vanligtvis lagom.

karlingen
2010-04-13, 15:47
Att äta för 3 pers är ju helt dåraktigt..
Läs deff-guiden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 och sedan när du väl har kommit ner i rimlig vikt och tänker bulka så rekommenderar jag dig att läsa:
http://traningslara.se/blogg/begreppet-bulk-och-sund-viktuppgang/

break
2010-04-13, 18:11
Vad som hänt? Du har ätit dig fetare. Nyttigt eller onyttigt är irrelevant i sammanhanget; du går upp lika bra i vikt, fettvikt, av kaloriöverskott från "nyttig" mat som av onyttig.Men att jag behövde gå upp i vikt sen tidigare, det var självklart. Men denna vikt jag lagt på mig, är det bra? Är det behövligt för att kunna bygga muskler?

break
2010-04-13, 18:12
Att äta för 3 pers är ju helt dåraktigt..
Läs deff-guiden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 och sedan när du väl har kommit ner i rimlig vikt och tänker bulka så rekommenderar jag dig att läsa:
http://traningslara.se/blogg/begreppet-bulk-och-sund-viktuppgang/Rimlig vikt, mitt BMI ligger på 22. Jag är 1.96cm lång och väger 85 kilo. Min normalvikt är precis uppnådd. :)

break
2010-04-13, 18:13
Vad som hänt? Du har blivit fetare

När är det dags att börja försöka få fram sommargay-looken? Beror på hur många kilon fett du vill/behöver bli av med. 0.5kg i veckan är vanligtvis lagom.Jag har läst deffguiden. Men jag frågar ändå, med tanke på att jag inte riktigt fick ihop allt som stog.

Hur skall jag gå till väga för att få den snygga magen? Ska jag äta mindre och fortsätta träna i samma tempo som tidigare?

break
2010-04-13, 18:16
Jag kan tillägga att jag har ökat väldigt mycket i alla övningar under dessa månader.

Neuwb
2010-04-13, 18:26
Jag har läst deffguiden. Men jag frågar ändå, med tanke på att jag inte riktigt fick ihop allt som stog.

Hur skall jag gå till väga för att få den snygga magen? Ska jag äta mindre och fortsätta träna i samma tempo som tidigare?

Köp nån sån där abtronic från TV shop eller nåt. Eller läs deffguiden igen, eller kika i nån av de andra miljarder trådarna som diskuterar dina frågor.

Kauppi
2010-04-13, 18:31
Köp nån sån där abtronic från TV shop eller nåt. Eller läs deffguiden igen, eller kika i nån av de andra miljarder trådarna som diskuterar dina frågor.

är du seriös....?


ontopic: läs deffguiden, allt står klart och tydligt ur du ska gå till väga under en deff.

break
2010-04-13, 18:34
Köp nån sån där abtronic från TV shop eller nåt. Eller läs deffguiden igen, eller kika i nån av de andra miljarder trådarna som diskuterar dina frågor.Abtronic, nej tack.

läs deffguiden, allt står klart och tydligt ur du ska gå till väga under en deff.Det är ändå inte en deff jag är ute efter. Det är mer att skära ned LITE på fettet.

Då är det bara att äta mindre och fortsätta träna i samma takt, right?

capron
2010-04-13, 19:02
Då är det bara att äta mindre och fortsätta träna i samma takt, right?


Jo så är det. En viss förändring i träningen kan du göra. Lyfta tungt skall tydligen vara mer fördel under deff.

Kauppi
2010-04-13, 19:20
Abtronic, nej tack.

Det är ändå inte en deff jag är ute efter. Det är mer att skära ned LITE på fettet.

Då är det bara att äta mindre och fortsätta träna i samma takt, right?

ja det är väl en deff då???

iallafall.. träna tungt, mycket basövningar, skär ner på träningsdagarna(kroppen återhämtar sig sämre vid kcalunderskott), ät mycket protein, ligg på kcalunderskott.. osv.

break
2010-04-13, 19:47
Tack Kauppi!

Funderar starkt på att beställa hem lite proteinpulver, men är så orolig för att få en massa finnar.
Har haft problem med det i 1-2 år och vill verkligen inte tillbaka dit. Då jag har hört att det kan ge upphov till finnar.

Kauppi
2010-04-13, 20:02
Tack Kauppi!

Funderar starkt på att beställa hem lite proteinpulver, men är så orolig för att få en massa finnar.
Har haft problem med det i 1-2 år och vill verkligen inte tillbaka dit. Då jag har hört att det kan ge upphov till finnar.

lugnt :)
jag kan säga att jag själv får fler finnar av vassle(proteinpulver), men det är ju självklart individuellt. varför inte köpa en påse och prova? :)

och som sagt, just under kcal underskott är det viktigt att få i sig mycket protein, för att inte tappa allt för mycket muskler. så vassle hade bara varit bra. men du ska inte ersätta maten med vassle. du kan lätt med en allsidig kost få i dig tillräckligt med protein också.
hoppas du förstår vad jag skriver/menar :)

Vanish
2010-04-13, 20:40
Kcal in mot kcal ut

Neuwb
2010-04-13, 20:44
är du seriös....?


Always.

break
2010-04-14, 08:31
lugnt :)
jag kan säga att jag själv får fler finnar av vassle(proteinpulver), men det är ju självklart individuellt. varför inte köpa en påse och prova? :)

och som sagt, just under kcal underskott är det viktigt att få i sig mycket protein, för att inte tappa allt för mycket muskler. så vassle hade bara varit bra. men du ska inte ersätta maten med vassle. du kan lätt med en allsidig kost få i dig tillräckligt med protein också.
hoppas du förstår vad jag skriver/menar :)Jag förstår precis hur du menar.

ska tänka på det du skrev! Tack igen. *cupid*

pony
2010-04-14, 21:03
Jag kan tillägga att jag har ökat väldigt mycket i alla övningar under dessa månader.

Under de 3 första månaderna av din träningskarriär skulle det klassas som att lära sig övningen, ja.