handdator

Visa fullständig version : lite hjälp med kvällsproteininköp


Bendermannen
2010-04-12, 19:19
hej!

brukar vanligtvis sätta i mig en hel del keso eller kvarg framåt nio-tiden på kvällarna eftersom det känns vettigt med lite kasein över natten. tyvärr händer det i bland att jag inte har något av det hemma och jag funderar på att köpa något alternativ i pulverform. har tidigare kört med en del kasein-pulver och tycker det funkar bra, men blivit lite nyfiken på double pro eftersom det verkar lite mer "matigt". men frågan är; eftersom double pro består av både vassle och kasein, är det lika bra att ta över natten som ett tillskott bestående av kasein?

Exhale_
2010-04-12, 20:07
Det är bättre.

Bendermannen
2010-04-12, 21:07
Det är bättre.

utveckla gärna. :)

Anton Fräs
2010-04-13, 06:35
Ska du använda proteinpulver enskilt som ett mellanmål är det whey du ska köra på, detta då det stim. proteinsyntes över basnivåer.

"Förut" sade man kasein, därför det finns så många night proteins med enbart kasein då dessa har långsammare utsöndring, men detta spelar mindre roll jämfört mot den kraftiga stimulin från whey.

vicarious
2010-04-13, 06:48
Ska du använda proteinpulver enskilt som ett mellanmål är det whey du ska köra på, detta då det stim. proteinsyntes över basnivåer.

"Förut" sade man kasein, därför det finns så många night proteins med enbart kasein då dessa har långsammare utsöndring, men detta spelar mindre roll jämfört mot den kraftiga stimulin från whey.

Han skriver ju att han ska ta det innan läggdags.

Anton Fräs
2010-04-13, 06:53
Han skriver ju att han ska ta det innan läggdags.

Ville bara betona att det är när man tar det enskilt som wheys effekt kommer fram. Annars kan man lika gärna köra blandprotein :)

Exhale_
2010-04-13, 07:08
utveckla gärna. :)

Kombination av kasein och vassle ger bäst balans.

Läs: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107212&highlight=kv%E4llsprotein

Anton Fräs
2010-04-13, 07:10
Kombination av kasein och vassle ger bäst balans.

Läs: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107212&highlight=kv%E4llsprotein

Kombination enligt Grubben alltså :)

Bendermannen
2010-04-13, 15:21
ok, tackar för svaren!