handdator

Visa fullständig version : Dreads någon?


Virtual1339
2010-04-12, 09:48
Jag funderar om någon här på kolozzeum har dreads eller tänker skaffa? Vore intressant att diskutera kring vård, hur du blev fachinerad av dreads och hur du blir mött i vardagen och så vidare!

Jag skall själv börja mitt dread projekt idag! Kommer bli awesome! :naughty:

rooz
2010-04-12, 09:49
Morty har, eller hade senaste jag såg han.

Virtual1339
2010-04-12, 09:51
Cool, hoppas han tar sig en titt i tråden då :)

Alla får diskutera här, varesig folk har dreads eller inte. Vore kul att se hur folk tittar på människor med dreads!

Skjaves
2010-04-12, 10:43
Funderar på att skaffa, vore kul att pröva.

tp_88
2010-04-12, 10:46
Jag tycker det är grymt på rätt person (såväl kille som tjej), men skulle aldrig kunna tänka mig att ha det själv.

fiskebulle
2010-04-12, 11:30
Hade dreads när jag var 16-17. Inget jag direkt ångar, det såg ganska bra ut, numera har jag håravfall ><

Det bästa rådet jag kan ge dig: Engagera dig i dina dreads! Tvätta dom noggrant så du inte börjar lukta drägg! Virka dom noggrant i början, det är inte, som många tror, att frisyren är klar direkt efter att du har gjort dom. Det krävs mycket arbete innan de blir mer "självförsörjande" - fast de blir de ju egentligen aldrig.

Lycka till!

Edit: http://www.knottyboy.com/ hört att denna sida ska vara bra, har inte kollat så noggrant, men du kanske har mer tid än jag :)

martikainen
2010-04-12, 11:46
första tanke: Rätt coolt om man är rätt person med rätt klädstil
andra tanke: Fy helvete så vidrigt det är, slödder som har det. No offence.

Virtual1339
2010-04-12, 12:19
Funderar på att skaffa, vore kul att pröva.

:)

Jag tycker det är grymt på rätt person (såväl kille som tjej), men skulle aldrig kunna tänka mig att ha det själv.

jo :)


Hade dreads när jag var 16-17. Inget jag direkt ångar, det såg ganska bra ut, numera har jag håravfall ><

Det bästa rådet jag kan ge dig: Engagera dig i dina dreads! Tvätta dom noggrant så du inte börjar lukta drägg! Virka dom noggrant i början, det är inte, som många tror, att frisyren är klar direkt efter att du har gjort dom. Det krävs mycket arbete innan de blir mer "självförsörjande" - fast de blir de ju egentligen aldrig.

Lycka till!

Edit: http://www.knottyboy.com/ hört att denna sida ska vara bra, har inte kollat så noggrant, men du kanske har mer tid än jag :)

Tackar för råden och tipsen! Jo har läst runt en del om dreads för ca 1 år sedan, så jag vet att de ej är maintaince free. Jag håller för övrigt en god hygien, och det kommer inte ändras p-g-a- att jag skaffar dreads :)

första tanke: Rätt coolt om man är rätt person med rätt klädstil
andra tanke: Fy helvete så vidrigt det är, slödder som har det. No offence.

No offence taken! Alla har sin olika smak :)

tumme
2010-04-12, 12:23
Det bästa rådet jag kan ge dig: Engagera dig i dina dreads! Tvätta dom noggrant så du inte börjar lukta drägg! Virka dom noggrant i början, det är inte, som många tror, att frisyren är klar direkt efter att du har gjort dom. Det krävs mycket arbete innan de blir mer "självförsörjande" - fast de blir de ju egentligen aldrig.


+1 Har haft dreads i ett år nu och det är mycket mer jobb än man tror, lägger nog ner mer tid än en fjortis tjej.

Fast funderar på att kapa min nu, gjorde det mer som en rolig grej än nått seriöst stil val.

Självklart kommer hygien frågan upp. Det tar lite mer tid att hålla dom rena än vanligt hår men det inte så svårt, använder vanligt shampo som jag gjorde innan. Problemet blir väll när man väljer att använda massa vax eller annat, då kan dom bli äckliga.

Edit: kan tipsa om http://dreadlocksgrejer.mywowbb.com/ vissa där kan väldigt mycket om dreads, tex Lexxxie som gjorde mina. Morty är medlem där också såg jag nu.

Mental
2010-04-12, 12:24
Jag hade dreads i armhålorna i somras efter överlevnadskursen, det är det närmaste jag kommer :D Huvudet rakas någorlunda regelbundet.

Dreads kan vara snyggt, men jag föredrar de som ser naturliga ut typ: http://www.perfectdreadlocks.com/images/locs.jpg

Snafu
2010-04-12, 13:18
Jag brukade tycka att det var coolt. Nu tycker jag mest att det är fullt av äckel. Men börjar jag bli gammal och hytta åt ungar också.