handdator

Visa fullständig version : Beställt paket till fel adress. Vad händer?


jakke
2010-04-11, 20:57
Jag har p.g.a klantighet lyckats beställa ett paket till en adress jag bodde på förut, i Uppsala... Vad kommer hända nu? Kan jag kontakta den paketutlämningen och sedan själv åka dit och hämta paketet? Jag antar att posten kommer bli förvirrad då jag inte är skriven på den adressen och dessutom inte har bott där på några år.

Pepparkakssmurfen
2010-04-11, 20:58
tråkigt. :smash:

omnibus
2010-04-11, 21:00
Är det ett paket du ska hämta ut eller delas det ut? Ska det hämtas ut borde du helt sonika kunna åka och hämta ut det när det anlänt. Säkrast är nog att ringa.

jakke
2010-04-11, 21:06
Är det ett paket du ska hämta ut eller delas det ut? Ska det hämtas ut borde du helt sonika kunna åka och hämta ut det när det anlänt. Säkrast är nog att ringa.
Beställt från ebay, uk.

Skeppas som: Royal Mail International Signed-for

Pepparkakssmurfen
2010-04-11, 21:08
18 karats guldlänk?

mojoo
2010-04-11, 21:14
Har du eftersändning från den adressen? Förmodligen inte. vad för slags paket är de ? Om de är ett vanlig 'klump' så att säga så skickas den tillbaka till avsändaren (jobbar på posten)

*edit* skicka du de som ett rek?

jakke
2010-04-11, 21:18
Har du eftersändning från den adressen? Förmodligen inte. vad för slags paket är de ? Om de är ett vanlig 'klump' så att säga så skickas den tillbaka till avsändaren (jobbar på posten)

*edit* skicka du de som ett rek?

Det är inte ett rek. Vet inte vad det skickats som, det är en jacka, så det är möjligt att det skickats som ett stort brev. Tror du det finns något jag kan göra för få tag i paketet? Har inte eftersändning från den adressen.

mojoo
2010-04-11, 21:20
Okej ett stort brev då delas de ut av brevbäraren. Du bör bara kunna ringa ditt närmaste postställe och be dem lägga undan de. annars skickades de tillbaka

jakke
2010-04-11, 21:23
Okej ett stort brev då delas de ut av brevbäraren. Du bör bara kunna ringa ditt närmaste postställe och be dem lägga undan de. annars skickades de tillbaka

Du menar det närmaste post-stället som ligger där jag bodde?

backflash
2010-04-11, 21:26
Det är inte ett rek. Vet inte vad det skickats som, det är en jacka, så det är möjligt att det skickats som ett stort brev. Tror du det finns något jag kan göra för få tag i paketet? Har inte eftersändning från den adressen.

Mottagaren får nog visa upp leg för att få ut ett "International Signed For(TM)" ... (å andra sidan har jag fått ett rek.brev utlämnat till totalt fel person så ... eh ...)

Kimball
2010-04-11, 21:28
Gjorde samma misstag precis efter att jag flyttat, fick ringa stället där paketet låg och be de vidarebefordra paketet till min nya adress. Hade det varit skickat som REK däremot hade jag varit tvungen att ta mig dit för att hämta ut det, annars hade det gått tillbaks till avsändaren.

jakke
2010-04-11, 21:32
Gjorde samma misstag precis efter att jag flyttat, fick ringa stället där paketet låg och be de vidarebefordra paketet till min nya adress. Hade det varit skickat som REK däremot hade jag varit tvungen att ta mig dit för att hämta ut det, annars hade det gått tillbaks till avsändaren.

"Royal Mail International Signed-for" betyder det REK?

Det skickades i Onsdags så det kanske inte har kommit fram än?!

Kimball
2010-04-11, 21:52
Njae, det behöver det inte göra, tror det är vad som stått på mina paket också. HAr du otur får du vänta +2v från just UK, men de märker du. Avi:n kommer hem till din rätta adress hursom (för mig åtminstone) så.

jakke
2010-04-11, 22:00
Njae, det behöver det inte göra, tror det är vad som stått på mina paket också. HAr du otur får du vänta +2v från just UK, men de märker du. Avi:n kommer hem till din rätta adress hursom (för mig åtminstone) så.

Hmm, Jag får nog ringa till kontoret och prata lite imorgon, hoppas dom är hjälpsamma. Det känns lite osäkert att jag ska vänta på en avi som kanske kommer till min rätta adress...

jakke
2010-04-11, 22:29
Det var skickat som paket. Skulle få tracking# imorgon. Återkommer!

jakke
2010-04-12, 23:07
Bump. Fick en kod som tydligen också fungerade på posten.se.
Det som gör mig förbryllad är följande meddelande:
Datum Meddelande
12 apr ICA XX, Försändelsen är vidaresänd inom Posten till sorteringsterminal.
12 apr ICA XX, Försändelsen har eftersänts till mottagarens nya adress.
9 apr ICA XX, Försändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Express körs ut till mottagaren, övriga försändelser aviseras.
9 apr Posten Företag Kungsgatan 66, Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe.
8 apr Stockholm utr,Sverige, Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering.


Vart är mitt paket, och vart är det påväg? Jag borde på min tredje adress sen jag bodde på den jag råkade beställa till...

Degpekka
2010-04-13, 01:45
Har du samma utlämningsställe nu som du hade förut då du bodde på den adressen du råkat skicka paketet till?

jakke
2010-04-13, 06:06
Har du samma utlämningsställe nu som du hade förut då du bodde på den adressen du råkat skicka paketet till?

nej...

jakke
2010-04-13, 09:15
nej...

Nu verkar det som att paketet har hamnat hos rätt utlämningsställe här i sthlm. Mycket märkligt, men tack posten!

mojoo
2010-04-13, 11:10
hehe bra att de löste sig till slut i alla fall