handdator

Visa fullständig version : Bra upplägg?


Masterpan
2010-04-11, 20:30
Tjena! Jag började gymma för ca 8 månader. Körde stenhårt och åt som en gris från sommaren fram tills februari (då började jag min deff). Jag gick från 68 till 83 kg (180 cm), ökade väldigt mycket i AllA muskler, la dock på mig väldigt mycket fett samtidigt.

I Februari började min deff och mitt tränings och mat- upplägg ser ut så här:

Måndag:bröst biceps, 15 min crosstrainer efter
Tisdag: Ben mage
Onsdag: 45 min crosstrainer.
Torsdag: Rygg, underarmar, 15 min crosstrainer.
Fredag: Triceps Axlar, 15 min crosstrainer.
Lördag: 45 min cross..
Söndag: tillbaka till dag 1, alltså bröst biceps, sen fortsätter det så här. Är på gymmet varje dag alltså, slänger in en vilodag ungefär var 3e vecka.

Jag kör IF metoden. Mitt första mål är mat i skolan, äter ganska mycket. (en stor portion, mycket grönsaker och sånt ofc ;D) Protein drink 30 min innan gym. Protein direkt efter gym. Middag ungefär vid 6-7, äter mycket där med.

Det är allt jag äter på dagarna; lunch, middag , 2 st shakar.
Jag har gått ner 12 kg.

Jag är bara orolig att jag kan bli övertränad eller att ja inte får tillräckligt med återhämtning, jag har tappat ungefär ett "vikt snepp" på alla muskler än så länge. Men ja tänkte att det kan bero på att ja var helt laddad med kolhydrater innan, och tog kreatin också.

Är detta ett bra upplägg, vad skulle ni ändra på?

Tackar för svar :)

Masterpan
2010-04-11, 20:47
Glömde nämna att jag är 15 år (snart 16)

karlingen
2010-04-12, 15:01
Jag hade definitivt börjat med att läsa deffguiden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Sen hade jag skippat cardio (crosstrainer). Och om det ens är nödvändigt med cardio så hade jag inte kört det samma dag som styrketräning.

Precis som dig och många andra så grisbulkade jag mig också mellan perioden sommar-vinter. Följde en polares råd. Vilket sket sig. Gick från 69-84kg. :)
Är under diet nu och har dietat i snart 4 månader. Väger 72kg nu. Mår så mycket bättre av det.

Lycka till!

Masterpan
2010-04-12, 16:55
Okej hade du bara skippat de 15 minuter efter styrke passen eller 45 minuters, eller båda? :P

karlingen
2010-04-12, 20:04
Jag hade skippat all sorts cardio :)

Morty
2010-04-16, 11:47
Om 12 kilo redan försvunnit så går det ju bra... Kanske värt att se till att proteinmängden är hög nog och dessutom hade jag tagit kreatin.

Och läst deffguiden dagligen.

Masterpan
2010-04-16, 17:09
Om 12 kilo redan försvunnit så går det ju bra... Kanske värt att se till att proteinmängden är hög nog och dessutom hade jag tagit kreatin.

Och läst deffguiden dagligen.

Jo jag är bara rädd att viktnedgången har skett på bekostnad av (för mycket) muskelmassa.

Funderar på att skära ner ordentligt på kondisträning o samtidigt äta mindre, drar dock inte ner på protein.

SKulle inte det kunna va bättre, då musklerna inte blir helt sönderköra?