handdator

Visa fullständig version : Handledslinda! Vilken storlek ? :O


Phantom
2010-04-11, 19:21
Tjenare!

Har börjat få ont lite då och då i handlederna och känner att det kan vara bra att ha ett par handledsbindor.

Funderade på att köpa dessa: http://www.powerzite.se/item/itemDetail.asp?iSetID=342

Då jag hörde att dessa tydligen skulle vara sämre: GASP (http://www.*************.com/1/sv/artiklar/traningsredskap/styrketraning-8/tillbehor-4/hardcore-wrist-wraps) (gick tydligen inte att länka till hemsidan, men de finns på G.Y.M.G.R.O.S.S.I.S.T.E.N.)
Men till frågan hur vet jag vilken storlek jag ska beställa ? :O

Titanium bindorna finns ju i: 50 cm, 60 cm & 90 cm.
Medans GASP bindorna är One Size.

Jag förstår inte riktigt vad skillnaden i mått på bindorna gör ? :O

Man mäter ju inte direkt 50 cm runt handleden :S. Så vad är nu detta för mått ?

Hoppas nån kan ge mig klarhet i detta :D

Tack på Förhand

MVH Phantom

Deceiver85
2010-04-11, 19:25
50-60cm räcker gott och väl för den genomsnittliga bänkaren på gymmet, 90cm är mer för dem som tävlar i bänkpress.

Phantom
2010-04-11, 19:31
50-60cm räcker gott och väl för den genomsnittliga bänkaren på gymmet, 90cm är mer för dem som tävlar i bänkpress.

Jag kör nog på 50 cm då! Ifall det räcker gott och väl. :)

Tack för hjälpen riktigt hyggligt :D.

MVH

Mineur
2010-04-11, 19:35
Rekommenderar GASP ordentligt! Sjuk sköna och sitter perfekt :)

Phantom
2010-04-11, 20:45
Rekommenderar GASP ordentligt! Sjuk sköna och sitter perfekt :)

Ändrar mig nog faktiskt från att beställa Titan Titanium handledsband utan beställer i stället gasp eftersom jag inte tror jag behöver så "styva" handledsband som titanium verkar vara för tillfället.

GASP it is :D

Skall utvärdera hur dessa kändes och om de hjälpte till mot mitt handledsproblem efter jag har fått dem hemskickade. :D

OffTopic: diggar din avatar Mineur. xD

Deceiver85
2010-04-11, 20:47
Rekommenderar GASP ordentligt! Sjuk sköna och sitter perfekt :)

Fast om man vill ha något som är sjukt skönt och sitter perfekt runt handlederna, borde man inte då satsa på svettband? Mina första lindor var just ett par GASP, och jämfört med tidigare (inga lindor) så var det en stor skillnad, men rätt snabbt blev lindorna mjuka och man fick dra åt dem som en galning för att de skulle ge någon support överhuvudtaget. Övergick sedan till ett par Crain-lindor med armloop, som jag använder än idag och är helt frälst i!

Mineur
2010-04-11, 21:12
OffTopic: diggar din avatar Mineur. xD

haha tack :D


Fast om man vill ha något som är sjukt skönt och sitter perfekt runt handlederna, borde man inte då satsa på svettband? Mina första lindor var just ett par GASP, och jämfört med tidigare (inga lindor) så var det en stor skillnad, men rätt snabbt blev lindorna mjuka och man fick dra åt dem som en galning för att de skulle ge någon support överhuvudtaget. Övergick sedan till ett par Crain-lindor med armloop, som jag använder än idag och är helt frälst i!

Det är väl en del utav hur de ska vara? Sköna att använda, sen om det är bra eller inte är ju en sak, men det tycker jag dessa är hittills iaf. Fast man ställer väl olika krav ^^

Deceiver85
2010-04-11, 21:38
Det är väl en del utav hur de ska vara? Sköna att använda, sen om det är bra eller inte är ju en sak, men det tycker jag dessa är hittills iaf. Fast man ställer väl olika krav ^^

Trådstartaren upplever smärta i handleden, då känns det som att stabilitet är prio...varpå GASP-lindorna faktiskt går bort i mitt tycke...

Phantom
2010-04-11, 22:06
Trådstartaren upplever smärta i handleden, då känns det som att stabilitet är prio...varpå GASP-lindorna faktiskt går bort i mitt tycke...

Får se hur jag gör kunde inte beställa idag andå märkte jag :/, Då jag för tillfället inte har en "dosa" tillhands och vill inte betala extra för postförskott.

Så får väl återkomma igen xD.

Men vart får man tag på dess Crain lindor då ? Nån återförsäljare du rekommenderar ? :O.

MVH

Edit: antar att det var denna du syftar på http://powerzite.se/item/itemDetail.asp?iSetID=290 ?

Sen har jag ytterligare en fråga vad är en sk armloop då ? :O

Är det att man har en "ögla" på nåt sätt runt armen också ?

Deceiver85
2010-04-11, 22:39
Jag har dem helröda. "Armloopen" består av att änden på handledslindan är ihopsydd och att man trär in handen där sen. Genom denna konstruktion slipper man den lilla öglan som många andra lindor har (som man trär över tummen för att spänna lindan).

http://www.powerzite.se/upload/33_GPWWmini.JPG