handdator

Visa fullständig version : Hinner jag bli rippad?


trulsa
2010-04-11, 19:16
Gör en likadan tråd som en annan användare här på Kolozzeum med samma fråga.. :)

Vikt: 86kg
Längd: 188cm
Tidsram: 2010-06-30 (ca 10veckor)

Gissar på runt 10,12kg som krävs för att bli rippad? :hbang:

Börjar förresten från och med imorgon med två helkropps-pass per vecka på gymmet samt löpning 5-6gånger i veckan, allt för att bli riktigt söt till sommaren :) *kissass*

Folke50
2010-04-11, 19:18
Gissar på att det är 10-12 kg från att se riktigt undernärd ut däremot :)

TehSaxo
2010-04-11, 19:18
Byt ut kardion mot promenader istället för att behålla så mycket muskelmassa som möjligt. ;)

trulsa
2010-04-11, 19:19
Gissar på att det är 10-12 kg från att se riktigt undernärd ut däremot :)

Haha woot? Har ju en jävla massa fläsk att ta på *popcorn*

trulsa
2010-04-11, 19:20
Byt ut kardion mot promenader istället för att behålla så mycket muskelmassa som möjligt. ;)

Hur länge behöver man promenera då? Gillar att svetta bort kcal :whipped:

:D

Folke50
2010-04-11, 19:21
Du kanske har "en del" att ta på. Men i genäld har du lite muskler vilket skulle bara få dig att se undernärd / smal ut.

TehSaxo
2010-04-11, 19:24
Hur länge behöver man promenera då? Gillar att svetta bort kcal :whipped:

:D

Jag brukar gå 45 min på bandet, 6,7km/h. Släng in en sån promenad lite här o där så ska du se att det ger resultat. ;)

Ta inte illa upp, men du har inte särskilt mycket muskler precis som Folke säger, hade jag varit du så hade jag hellre bulkat. :$ Inget illa menat!

trulsa
2010-04-11, 19:26
Nää jag vet, inte så värst mycket men är hellre smal till sommaren utan muskler än halvfet MED musklar om jag skall vara ärlig :)

Blir en bulk efter sommaren, men nu vill jag bara bli av med fettet så man kan bli smal till stranden.. :whipped:

Exhale_
2010-04-11, 19:28
Har svårt att se dig halvfet på bilderna :P

Vore jag dig skulle jag fortsätta träna och käka bra. Ingen grisbulk men heller ingen deff.

trulsa
2010-04-11, 19:33
Har svårt att se dig halvfet på bilderna :P

Vore jag dig skulle jag fortsätta träna och käka bra. Ingen grisbulk men heller ingen deff.

Haha vafan jag hatar min kropp atm.. kan inte visa mig utan tröja så här på stranden i sommar... *gah!*

capron
2010-04-11, 19:34
Haha woot? Har ju en jävla massa fläsk att ta på *popcorn*

Gå bara ner 2-3 kg nu om du vill känna dig smal sedan tycker jag du skall bulka. *flex*

trulsa
2010-04-11, 19:37
Gå bara ner 2-3 kg nu om du vill känna dig smal sedan tycker jag du skall bulka. *flex*

räcker 2-3kg för att kaggen skall bort? känns som snarare 10kg

Christyle
2010-04-11, 19:41
Trulsa Ska jag vara ärlig så skulle jag bulkat istället varför?? jo let me tell you: deffar du nu så kmr du bara se undernärd ut som Folke säger o spinkig ut ingen beachform på stranden precis men om du bulkar smart så kommer du ungefär se ut som du gör nu utan 6-pack fast mer volym o lite mer tränad kroppsbyggnad

trulsa
2010-04-11, 19:43
Trulsa Ska jag vara ärlig så skulle jag bulkat istället varför?? jo let me tell you: deffar du nu så kmr du bara se undernärd ut som Folke säger o spinkig ut ingen beachform på stranden precis men om du bulkar smart så kommer du ungefär se ut som du gör nu utan 6-pack fast mer volym o lite mer tränad kroppsbyggnad

Ah, men kommer man verkligen se något sexpack genom fettet som jag har på magen? Ska jag köra på periodisk fasta eller hur ska jag bära mig åt?

Träna löpning 4x veckan och styrketräning 4x med proteinpulver efter varje pass? Arghh, hatar fettet :( :furious:

Christyle
2010-04-11, 19:52
Ah, men kommer man verkligen se något sexpack genom fettet som jag har på magen? Ska jag köra på periodisk fasta eller hur ska jag bära mig åt?

Träna löpning 4x veckan och styrketräning 4x med proteinpulver efter varje pass? Arghh, hatar fettet :( :furious:

Du får lyssna!! glöm deffen nu du skulle ha bulkat upp dig o startat deffen i februari egentligen deff är en lång process som inte bara dyker upp sådär. Sikta mot beach 2011 istället inget illa menat bulka smart nu istället annars blir du tjock om du bulkar fel sen deffar du nästa år på vintern/våren 2011 mot sommaren 2011:hbang:.

Bulk skulle jag ha gjort om jag va du

Angående din fråga Jaa man kmr se ditt 6-pack om du deffar o kommer till ett tillräckligt lågt BF

capron
2010-04-11, 20:24
Håller med christyle sikta på beach 2011 men du behöver ju inte starta bulken direkt nu när sommaren skall börja om jag vore dig hade jag nog väntat tills sommaren är över. Du råkar inte veta vad du har för BF?

trulsa
2010-04-11, 20:31
Fan alltså.. Pallar inte börja bulka o bli ännu mer fet till sommaren 2010 ialf :D

Kör på med löpning och deff, så är jag hellre smal och 'spinkig' då :hbang:

Ingen aning vilken bf jag har, hur tar man reda på det förresten?

trulsa
2010-04-11, 20:31
funkar denna?

http://www.bmi-calculator.net/body-fat-calculator/

trulsa
2010-04-11, 20:37
Enligt hemsidan har jag 14.3% bf

Fredrik_S
2010-04-11, 21:41
Tveksamt om du ens får bort fettet från magen om du deffar. Tycker det är extremt vanligt att folk som har lite muskelmassa har kvar fett på magen trots att de är magra över resten av kroppen. Bygg på dig muskler satsa på styrketräningen, tungt och mycket. Men käka på kaloribalans åtminstonde....

rooz
2010-04-12, 07:28
Fan alltså.. Pallar inte börja bulka o bli ännu mer fet till sommaren 2010 ialf :D

Kör på med löpning och deff, så är jag hellre smal och 'spinkig' då :hbang:

Ingen aning vilken bf jag har, hur tar man reda på det förresten?

Vem sade att men behöver bli fet av att bulka;)

-10 kg på dig och du ser ut som en lägerfånge. Bättre att satsa långsiktigt...

prOtotype
2010-04-12, 07:36
Sikta på att bygga axlar, bröst och rygg och jobba upp hållningen - det gör mycket mer för att få dig att se smalare ut genom att göra andra delar än magen större. Du kommer inte få det att se bra ut med en deff nu.

Hedztrem
2010-04-12, 07:44
Å helvete, å jag som trodde jag hade dålig självbild... jag skulle inte gått ner ett kg, jag kommer då aldrig ha så lite mage som du. Skulle byggt upp mig istället, bättre lite biffigare med fett, än spinkribba utan muskler.

Grenen
2010-04-12, 12:10
Som alla andra säger, skippa underskott för denna gång och satsa på mer massa.

Grisbulka inte, lägg dig på ett litet överskott/energibalans och håll proteinintaget högt.

Yeahvlen
2010-04-12, 13:03
Nu har ju personen i fråga inte bett om åsikter varför han inte bör deffa. Han vill bli av med fettet - hans val.

Du skulle kunna äta strax under kaloribalans och styrketräna 4 gånger i veckan, kombinerat med 2 - 3 konditionspass. Det kommer inte se värre ut efter 10 veckor med en långsam deff. Det är ju trots allt inte omöjligt att lägga på sig en liten mindre mängd muskler även vid minuskalorier, fall man tränar och äter smart.

trulsa
2010-04-12, 17:12
Tack för alla synpunkter och svar! Jag uppskattar det verkligen :)

Fast nu är det så att jag verkligen inte kommer börja bulka innan sommaren är slut *flex* Skall försöka gå ner mina 10kg och anses hellre då vara spinkig och smal än halvfet och med 'lite' muskler :cool:

Hur som helst, hade detta fungerat bra för att bli av med 10k på ca 11veckor?

Frukost: Två mackor med skinka + 1glas mjölk
Lunch: Ett paket kvarg, 250g
Middag: Det mamma tillagar, ofta husmanskost

Måndag - Löpning
Tisdag - Helkroppspass gymmet
Onsdag - Löpning
Torsdag - Löpning
Fredag - Vilodag
Lördag - Helkroppspass gymmet
Söndag - Löpning

Nu jävlar skall fettet bort pojkar, vare sig ni tycker det eller ej ::hbang::whipped:

j.t
2010-04-12, 18:39
Sluta med så mycket löpning, kör tung styrka.
Andra gången det sägs i den här tråden.

trulsa
2010-04-12, 18:43
Sluta med så mycket löpning, kör tung styrka.
Andra gången det sägs i den här tråden.

Förbränner inte lika mycket kcal under 1h gym som jag gör när jag springer.

Om jag springer till och från gymmet förbränner jag ca 1000-1200kcal medans om jag bara tränar gym förbränner ca 400.

Lychgate
2010-04-12, 18:48
Gym förbränner under en längre period än bara under tiden du tränar.

tumme
2010-04-12, 18:57
Gym förbränner under en längre period än bara under tiden du tränar.

Nepp.

Edit: källa?

Lychgate
2010-04-12, 19:03
"Dessutom innebär själva styrketräningen en förhöjd energiförbrukning upp till 48 timmar efter själva träningspasset. Under en 24-timmarsperiod förbrukar 60-70 minuters intensiv styrketräning lika mycket energi som 50 minuters konditionsträning på 70% av maxpuls gör under samma tidsperiod."

-King Grub. Deffguiden.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Den alla säger att alla ska läsa. :D

trulsa
2010-04-12, 20:00
Det var som fan.. Får köra 4-5pass styrketräning då ändå alltså :)

Blir löpning till och från gymmet 5gånger i veckan, najs :hbang:

Joe Hardgainer
2010-04-12, 20:21
Alla vet ju att man bara behöver 4 VECKOR FÖR ATT BLI RIPPAD :D.

KLICKA HÄR (http://youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0) FÖR ATT BLI RIPPAD!!!

rooz
2010-04-13, 09:08
Förbränner inte lika mycket kcal under 1h gym som jag gör när jag springer.

Om jag springer till och från gymmet förbränner jag ca 1000-1200kcal medans om jag bara tränar gym förbränner ca 400.

Är du säker på att du räknat rätt på löpningen??

BobaFett
2010-04-13, 09:41
Förbränner inte lika mycket kcal under 1h gym som jag gör när jag springer.

Om jag springer till och från gymmet förbränner jag ca 1000-1200kcal medans om jag bara tränar gym förbränner ca 400.

Du har alltså ca: 14 kilometer till gymmet och tillbaka?

Du behöver i alla fall inte hoppas på att få några muskler om du gör på det sättet.

trulsa
2010-04-13, 14:19
Är du säker på att du räknat rätt på löpningen??

Enligt min polar pulsklocka, ja. Ligger på runt 170-180 i puls när jag springer dit, har en ganska högt tempo, sedan på gymmet försöker jag även där hålla uppe pulsen så den ligger mellan 120 och 150

Vanish
2010-04-13, 16:18
Enligt min polar pulsklocka, ja. Ligger på runt 170-180 i puls när jag springer dit, har en ganska högt tempo, sedan på gymmet försöker jag även där hålla uppe pulsen så den ligger mellan 120 och 150

Hur långt har du dit?

trulsa
2010-04-13, 17:07
Körde nyss ett pass.

Löpning till gymmet - 200kcal (när jag stannade, pulsen var dock hög under några minuter efter och kcalförbrukningen ökade)

Styrketräning - 700kcal när jag var klar

Löpning hem - 1050kcal efter stretching

Max puls: 184
Medel puls: 141

hejhopp79
2010-04-13, 22:37
Skulle jag vara du TS, hade jag kört 3 tuffa helkroppspass i veckan i kombination med ett LCHF-aktigt kostupplägg. Släng in 1-2 intervallpass konditionsträning på det så kan du skapa mindre mirakel i din kroppssammansättning om du är strikt och sköter alla bitar.

Spring inte så mycket när du redan väger så litet, du bryter ner dina muskler bara.

Lellan
2010-04-13, 23:00
Helt ärligt tror jag att du bara kommer se sjuk ut om du gör som du vill mot din kropp. Den som vill protestera kommer säga att man får göra som man vill med sin kropp, men jag har svårt att förstå vad du vill uppnå, inte verkar det sunt iaf, och jag har svårt att se hur det kommer se friskt ut.

Du ville inte ha någon åsikt, men det är svårt att hålla tillbaka när någon ser ut att vilja ge sin kropp stryk istället för styrka/sundhet.

chrilledude
2010-04-13, 23:10
700kcal på ett styrketräningspass?! Låter jääävligt svårt.

Johan_P
2010-04-13, 23:11
helt ärligt tror jag att du bara kommer se sjuk ut om du gör som du vill mot din kropp. Den som vill protestera kommer säga att man får göra som man vill med sin kropp, men jag har svårt att förstå vad du vill uppnå, inte verkar det sunt iaf, och jag har svårt att se hur det kommer se friskt ut.

Du ville inte ha någon åsikt, men det är svårt att hålla tillbaka när någon ser ut att vilja ge sin kropp stryk istället för styrka/sundhet.

+1.

Dreas
2010-04-13, 23:12
Sök hjälp, du vägrar ju lyssna på det någon säger. Bygg istället, mer muskler kommer göra betydligt mer än att gå ner.

Neuwb
2010-04-13, 23:43
Sök hjälp, du vägrar ju lyssna på det någon säger. Bygg istället, mer muskler kommer göra betydligt mer än att gå ner.

Vadå vägrar lyssna? Han håller inte med helt enkelt. Visst han kanske inte har så mycket muskler men man kan vilja bli smalare för det. Han kommer inte tyna bort och dö av svält som många av er vill få det att låta som. *gah!*

goja
2010-04-14, 00:02
Rippad som han skrev att han vill bli é väll en sak men då krävs det kanske lite muskler,
anorexiafall kommer det sluta som om han försöker gå 10-12kg & det é helt säkert.

Richthofen
2010-04-14, 00:18
rippad? UTAN någon nämnvärd muskelmassa!! tänk om istället.

wrack
2010-04-14, 06:56
Frukost: Två mackor med skinka + 1glas mjölk
Lunch: Ett paket kvarg, 250g
Middag: Det mamma tillagar, ofta husmanskost


Tycker inte kostupplägget verkar vara särskilt bra. För det första är du inte fet, och att käka ovanstående kan knappast ge mer än 1300-1500 kcal per dag. Du är 188 cm lång och väger 86 kg, har du kollat upp vad ditt energibehov är? Med ett sådant kostupplägg kommer du att förlora muskler och i slutändan se fetare ut (i princip, ja).

Jag tror att du med 10 veckors seriös styrketräning (med inriktning på volym) kommer göra att du ser mer rippad ut än om du siktar på att gå ner i vikt. Möjligt att du kan gå ner nåt kg, men ligg på kaloribalans.

GeCCo
2010-04-14, 07:15
Tycker inte kostupplägget verkar vara särskilt bra. För det första är du inte fet, och att käka ovanstående kan knappast ge mer än 1300-1500 kcal per dag. Du är 188 cm lång och väger 86 kg, har du kollat upp vad ditt energibehov är? Med ett sådant kostupplägg kommer du att förlora muskler och i slutändan se fetare ut (i princip, ja).

Jag tror att du med 10 veckors seriös styrketräning (med inriktning på volym) kommer göra att du ser mer rippad ut än om du siktar på att gå ner i vikt. Möjligt att du kan gå ner nåt kg, men ligg på kaloribalans.

WORD! Skippa deffen och kör på med ordentlig träning och lagom med mat..

tumme
2010-04-14, 07:39
"Dessutom innebär själva styrketräningen en förhöjd energiförbrukning upp till 48 timmar efter själva träningspasset. Under en 24-timmarsperiod förbrukar 60-70 minuters intensiv styrketräning lika mycket energi som 50 minuters konditionsträning på 70% av maxpuls gör under samma tidsperiod."

-King Grub. Deffguiden.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Den alla säger att alla ska läsa. :D
Jag som var helt säker på att jag läst att så inte var fallet men där fick man skämmas. Tackar.

trulsa
2010-04-14, 13:06
Var väl själve fan vad alla ska påpeka att jag inte har några muskler.

Lite har jag väl ialf? :em::whipped:

Men kaggen måste bort innan sommaren hur som helst, skiter i om jag blir av med de lilla jag har av muskler så länge jag blir smal o fit.. sen blir det protein och tung styrketräning efter sommaren.

varför bulka till sommaren? blir fet på köpet samt blir inte av med kaggen.. *popcorn*

lite bakgrund också om det hjälper..
började styrketräna: september 2009 (85kg)
vikt innan deff (började i feb): 101kg
vikt nu: 85kg
mål: runt 76-78kg
längd: 188cm
ålder: 16

tsp
2010-04-14, 13:44
Tycker inte du ser ut att behöva gå ner mer i vikt. Du har ju redan en bra sommarform!? Håll dig på den här vikten ungefär och fortsätt träna.

Dreas
2010-04-14, 15:15
Bulka är inte synonymt med att bli fet.

trulsa
2010-04-14, 17:13
Bulka är inte synonymt med att bli fet.

Jag missuppfattade nog att bulka då.. blev alltför mycket onyttigheter som jag tryckte i mig enbart för att gå upp i vikt.

grisbulk kallas det va? får göra rätt efter sommaren med rätt mängd protein och minimalt med sötsaker :hbang:

capron
2010-04-14, 17:53
Jo muskler har du kom fram bättre nu när du spänner dig. Nu är det bara lite färg på kroppen som behövs sedan är du redo för beach 2010. Tycker inte du skall banta mer och absolut inga -10kg.

trulsa
2010-04-14, 17:57
Jo muskler har du kom fram bättre nu när du spänner dig. Nu är det bara lite färg på kroppen som behövs sedan är du redo för beach 2010. Tycker inte du skall banta mer och absolut inga -10kg.

Tack! Uppskattar svaret :)

men usch jag är inte alls nöjd med min mage. Man kan ta tag i fläsket runt magen, helt löst och mjukt usch fyfan det måste bort innan sommaren :hbang::whipped:

Phille
2010-04-14, 18:17
Alla vet ju att man bara behöver 4 VECKOR FÖR ATT BLI RIPPAD :D.

KLICKA HÄR (http://youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0) FÖR ATT BLI RIPPAD!!!

haha got me!

Kauppi
2010-04-14, 18:23
låter ju som du redan innan du gjorde denna tråden bestämt att du ska bli mer rippad, så deffa då om du absolut vill det.... :) men tycker du borde bygga på dig mer innan någon deff :) men som sagt, ditt beslut!

HyunJin
2010-04-14, 18:39
Håller med om att en solbränna skulle göra mycket för din estetik...!

wrack
2010-04-14, 20:16
De sista bilderna visar, iaf enligt min erfarenhet, på en bra form för en 16-åring.

Den ursprunliga frågeställningen är ifall du hinner att gå ner, och det enkla svaret på frågan att ja, det går. Det som krävs är att du ligger på ett kaloriunderskott som ger dig dina kg / vecka. Vad som är praktiskt möjligt beror på din vilja, siktar du på att gå ner 10 kg på 10 veckor så krävs en bra inställning. Jag skulle bli imponerad om du klarar 6 kg på 6 veckor, speciellt med tanke på att du inte verkar ha överflödigt med fett.

I slutändan, vad är ditt mål?

Att bli smal och av med fettet runt midjan? - Då är inte ditt upplägg rätt väg att gå. Satsa på långsammare och mer träning. Pressa max på gymmet.

Att få fram ett specifikt nummer på vågen? - Ja, käka dina 1300 kcal per dag och tidsnog kommer du dit; räkna dock inte med att du kommer se lika muskulös ut som idag.

Om du ska gå ner i vikt, satsa på att gå ner långsamt istället, max ett halvt kg i veckan som rekommenderas i deffguiden. Jag lovar att det blir en roligare resa, både under och efter. Se sen till att bibehålla bra kostvanor. 10kgs varianten blir ju lite mer, "nu är jag på deff, får inte lov att äta, guuud vad skönt det ska bli när jag når mina kg", och efteråt går du upp igen.

trulsa
2010-04-14, 20:33
De sista bilderna visar, iaf enligt min erfarenhet, på en bra form för en 16-åring.

Den ursprunliga frågeställningen är ifall du hinner att gå ner, och det enkla svaret på frågan att ja, det går. Det som krävs är att du ligger på ett kaloriunderskott som ger dig dina kg / vecka. Vad som är praktiskt möjligt beror på din vilja, siktar du på att gå ner 10 kg på 10 veckor så krävs en bra inställning. Jag skulle bli imponerad om du klarar 6 kg på 6 veckor, speciellt med tanke på att du inte verkar ha överflödigt med fett.

I slutändan, vad är ditt mål?

Att bli smal och av med fettet runt midjan? - Då är inte ditt upplägg rätt väg att gå. Satsa på långsammare och mer träning. Pressa max på gymmet.

Att få fram ett specifikt nummer på vågen? - Ja, käka dina 1300 kcal per dag och tidsnog kommer du dit; räkna dock inte med att du kommer se lika muskulös ut som idag.

Om du ska gå ner i vikt, satsa på att gå ner långsamt istället, max ett halvt kg i veckan som rekommenderas i deffguiden. Jag lovar att det blir en roligare resa, både under och efter. Se sen till att bibehålla bra kostvanor. 10kgs varianten blir ju lite mer, "nu är jag på deff, får inte lov att äta, guuud vad skönt det ska bli när jag når mina kg", och efteråt går du upp igen.

Tack så mycket för detta svar! De flesta åker iväg off-topic men du svarar på mina frågor ;)

Jag förstår att det inte är hälsosamt att deffa på det sättet jag gör just nu, att undvika det mesta och hålla sig till ca 1300kcal / dag, men det är på grund av att jag får panik när jag kollar mig själv i spegeln och tänker på hur nära sommaren är egentligen.

Målet är just nu att bli smal till sommaren utan något överflöd av fett runt magen. Efter sommaren har jag som mål att bygga tydligare magmuskler och framförallt öka i styrka och uthållighet. Om jag hade hunnit, hade jag hellre gått ner långsamt i vikt som du och flera andra rådgör mig att göra, fast nu blir det lite kris och stressigt så jag väljer att köra panikmetoden. Ja, det må vara kortsiktigt och fullständigt idiotiskt men jag klarar verkligen inte av magen jag går runt på.

Uppskattar dina tankar dock! En fråga, borde jag köra gym 3 eller 5 gånger i veckan? Tidigare körde jag 5splitt men nu har jag börjat springa i princip varje dag så det blir svårt att hinna med allt.. :whipped:

trulsa
2010-04-14, 20:36
Håller med om att en solbränna skulle göra mycket för din estetik...!

haha, solbrännan kommer skall du se :)

vafan är estetik förresten? haha :em::hbang:

Joe Hardgainer
2010-04-14, 20:46
Estetik, läran om varseblivning och sinneskunskap, term som används i många, delvis besläktade, betydelser inom t.ex. filosofi, konst och litteratur. Med estetik avses främst studiet av det sköna och dess former och alternativ (kontraster) inom olika konstarter och i naturen. Här ingår även studiet av de estetiska objektens och de estetiska värderingarnas natur och av problem, begrepp och förutsättningar vid tal om konst och konstupplevelser i vid mening. Estetik som vetenskap sammanfaller därför delvis med de olika konstvetenskaperna, delvis med t.ex. psykologi och sociologi och har även mycket gemensamt med den filosofiska etiken (värdeteorin). Det förekommer också en empirisk estetik, som undersöker exempelvis estetiska preferenser och skönhetsupplevelser, samt faktorer som påverkar dessa."

trulsa
2010-04-14, 21:00
Hahha, säger mig inte så mycket :) ;)

Fishtank
2010-04-14, 21:06
Skönhet kort sagt
Du skulle se bättre ut med en solbränna

trulsa
2010-04-14, 21:12
Skönhet kort sagt
Du skulle se bättre ut med en solbränna

Aah, tror jag också :) Vem gör inte det liksom ;)*drool*

Kravmaga
2010-04-15, 10:52
Om jag hade hunnit, hade jag hellre gått ner långsamt i vikt som du och flera andra rådgör mig att göra, fast nu blir det lite kris och stressigt så jag väljer att köra panikmetoden. Ja, det må vara kortsiktigt och fullständigt idiotiskt men jag klarar verkligen inte av magen jag går runt på.


Jag tror att du kommer ångra dig när sommaren är över och en del av muskelmassan/styrkan du kämpat för har gått förlorad pga några kortsiktiga mål. Det är dock ofta svårt att intala någon det och du behöver antagligen gå på den niten själv för att sedan inte göra om den.

trulsa
2010-04-15, 18:18
Jag tror att du kommer ångra dig när sommaren är över och en del av muskelmassan/styrkan du kämpat för har gått förlorad pga några kortsiktiga mål. Det är dock ofta svårt att intala någon det och du behöver antagligen gå på den niten själv för att sedan inte göra om den.

Mjaa, kanske :) Får ialf mer vagina utan kagge så det är lätt värt det :hbang::whipped: *kissass*

chrilledude
2010-04-15, 18:51
Mjaa, kanske :) Får ialf mer vagina utan kagge så det är lätt värt det :hbang::whipped: *kissass*

Haha, that's the spirit boy!

trulsa
2010-04-15, 20:38
Haha, that's the spirit boy!

hahaha yaa, fuck muscles i want vagina :hbang:

hejhopp79
2010-04-15, 20:55
Mjaa, kanske :) Får ialf mer vagina utan kagge så det är lätt värt det :hbang::whipped: *kissass*

Enligt min erfarenhet vill hälften av brudarna ha en stor kille istället för en tunn, rippad kille. Stor som i att lite mage snarare är önskvärt om man är stor och stark.

Det estetiska hos den manliga kroppen är något som andra killar är mer intresserade av lustigt nog :D Kvinnor verkar inte vara lika intresserade av hur mycket kroppsfett man har eller omkretsen på biceps.

chrilledude
2010-04-15, 21:10
Enligt min erfarenhet vill hälften av brudarna ha en stor kille istället för en tunn, rippad kille. Stor som i att lite mage snarare är önskvärt om man är stor och stark.

Det estetiska hos den manliga kroppen är något som andra killar är mer intresserade av lustigt nog :D Kvinnor verkar inte vara lika intresserade av hur mycket kroppsfett man har eller omkretsen på biceps.

Nope, tydligen gillar dem när magrutorna INTE syns så mycket, och att magrutor är grovt överskattat (förutom för 13åringar kanske). Ja, nu drog jag kanske alla över en kam, men vi förstår vad jag menar.

Taget från en flashbacktråd som hette typ "Vad gillar ni hos en kille" eller liknande. :D

Aseus
2010-04-15, 21:27
Tjo, beachen '10 närmar sig med stormsteg och jag har bestämt mig för att försöka få till en deff.
De stora frågorna är:

hinner jag?
hur mycket måste jag gå ner?

Stats
ålder: 17
vikt: 81 kg
längd: runt 180 cm

edit: Har 60 dagar på mig.

Här är en bild:
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=278&pictureid=1243

chrilledude
2010-04-15, 21:48
Tjo, beachen '10 närmar sig med stormsteg och jag har bestämt mig för att försöka få till en deff.
De stora frågorna är:

hinner jag?
hur mycket måste jag gå ner?

Stats
ålder: 17
vikt: 81 kg
längd: runt 180 cm

edit: Har 60 dagar på mig.

Här är en bild:
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=278&pictureid=1243

Gå ner 0,5kg veckan, bara att räkna ut.


LÄS DEFFGUIDEN?!

Aseus
2010-04-15, 21:55
Gå ner 0,5kg veckan, bara att räkna ut.


LÄS DEFFGUIDEN?!

Deffguiden har jag läst både en och två gånger, men vad jag ville höra var: att ja Aseus! Du kommer på 60 dagar få ett sexpack om du går ner x kilo.

chrilledude
2010-04-15, 21:57
Deffguiden har jag läst både en och två gånger, men vad jag ville höra var: att ja Aseus! Du kommer på 60 dagar få ett sexpack om du går ner x kilo.

Ja aseus, du kommer få ett 6pack om du slår en flodhäst med en XXL kebab.

Aseus
2010-04-15, 22:02
Ja aseus, du kommer få ett 6pack

Yes! Det var det jag ville höra. Nu kan jag sova gott :)

trulsa
2010-04-16, 13:49
vafan postar han i min tråd för wtfffffff :whipped:

SteveMiller
2010-04-18, 13:13
Du får lyssna!! glöm deffen nu du skulle ha bulkat upp dig o startat deffen i februari egentligen deff är en lång process som inte bara dyker upp sådär. Sikta mot beach 2011 istället inget illa menat bulka smart nu istället annars blir du tjock om du bulkar fel sen deffar du nästa år på vintern/våren 2011 mot sommaren 2011:hbang:.

Bulk skulle jag ha gjort om jag va du

Angående din fråga Jaa man kmr se ditt 6-pack om du deffar o kommer till ett tillräckligt lågt BF

Ord!