handdator

Visa fullständig version : Hur får jag bort mina spetsiga bröst?


Bassets
2010-04-11, 16:54
Hej!

Jag har då ett problem med mina bröst.
Jag var överviktig när jag var liten men nu när jag har blivit äldre och växt så har jag blivit ganska smal.
Men problemet är att jag fortfarande har lite spetsiga bröst kvar som sticker ut och det syns ju när man har t-shirt på sig vilket gör mig ganska deprimerad och gör att jag inte vågar gå med bara t-shirt i klassrummen osv.
Jag undrar om det finns något sätt att träna bort det till sommaren och hur? Om dom bara hade blivit lite fastare och det spetsiga hade försvunnit så hade jag varit nöjd...

Hoppas på goda svar då jag faktiskt mår dåligt över det.

chrilledude
2010-04-11, 17:03
Kanske pubertetskörtlar eller vad det heter, som är kvar? Då blir det sådär. Är så för mig med, men inte så mycket. Ta på dig svart t-shirt så syns det inte.

Enda sättet är väl att gå ner i vikt? Vikt/Längd/Ålder hade vart bra. Lycka till! :)

Neuwb
2010-04-11, 17:07
Kanske pubertetskörtlar eller vad det heter, som är kvar? Då blir det sådär. Är så för mig med, men inte så mycket. Ta på dig svart t-shirt så syns det inte.
Enda sättet är väl att gå ner i vikt? Vikt/Längd/Ålder hade vart bra. Lycka till! :)

Men eller hur... Är det körtelvävnad räcker det dessutom inte att gå ner i vikt. Extremt tråkigt men vissa har det så.

Marcus H
2010-04-11, 17:08
det är ju så sjukt många som har detta (jag är en av dom).
Jag tror nog att du tänker på dom mer än någon annan, man kritiserar alltid sig själv så otroligt mycket om små detaljer.
Om jag var du skulle jag skita i det, alla har något de skäms för :)

Bassets
2010-04-11, 17:14
Kanske pubertetskörtlar eller vad det heter, som är kvar? Då blir det sådär. Är så för mig med, men inte så mycket. Ta på dig svart t-shirt så syns det inte.

Enda sättet är väl att gå ner i vikt? Vikt/Längd/Ålder hade vart bra. Lycka till! :)

Jag har bara svarta t-shirts och jag vill ju gärna ha lite färg på min klädstil.

http://www.youtube.com/watch?v=DlDNBYt4cXk

Som på första bilden ser det ut, fast lite spetsigare.

Men om jag gör tex hantelpress och en annan bröstövning i maskin på gymmet två gånger i veckan och sedan tar 3x15 tre gånger per dag i typ 3 dagar i veckan, kan det göra någon skillnad då? Så det blir fastare typ?

Bassets
2010-04-11, 17:16
Kanske pubertetskörtlar eller vad det heter, som är kvar? Då blir det sådär. Är så för mig med, men inte så mycket. Ta på dig svart t-shirt så syns det inte.

Enda sättet är väl att gå ner i vikt? Vikt/Längd/Ålder hade vart bra. Lycka till! :)

Jag är 17 år, har precis ätit mat och nu vägde jag 80kg och är ca 182-183 cm lång.

chrilledude
2010-04-11, 17:20
Men eller hur... Är det körtelvävnad räcker det dessutom inte att gå ner i vikt. Extremt tråkigt men vissa har det så.

Vadå eller hur? Är ju så, skuggan syns inte när de sticker ut = döljer mer.

Kan såklart bli bättre om man går ner.

Jag har bara svarta t-shirts och jag vill ju gärna ha lite färg på min klädstil.

http://www.youtube.com/watch?v=DlDNBYt4cXk

Som på första bilden ser det ut, fast lite spetsigare.

Men om jag gör tex hantelpress och en annan bröstövning i maskin på gymmet två gånger i veckan och sedan tar 3x15 tre gånger per dag i typ 3 dagar i veckan, kan det göra någon skillnad då? Så det blir fastare typ?

Om du tränar bröst så lär dem bli större istället, fastare vet jag inte riktigt. Beror också hur hur mycket du äter.


Bilder på just dig borde underlätta.

Bassets
2010-04-11, 17:28
Vadå eller hur? Är ju så, skuggan syns inte när de sticker ut = döljer mer.

Kan såklart bli bättre om man går ner.



Om du tränar bröst så lär dem bli större istället, fastare vet jag inte riktigt. Beror också hur hur mycket du äter.


Bilder på just dig borde underlätta.

Jag vet inte om jag vågar lägga upp någon bild då jag känner folk som sitter på det här forumet och dom kan på det viset kanske lista ut vem jag är.
Men som sagt, så som på den youtube länken där, första bilden fast liiiite spetsigare. Jag äter faktiskt inte så mycket, äter restaurang mat i skolan som brukar vara pasta med någon sås och till det tar jag mjölk. Sedan äter jag väll bara middagen hemma. Men om jag börjar springa två gånger i veckan på gymmet då i ca 30 min och sedan 2-3 gånger ute i naturen i ca 1 timme per gång, kan det försvinna då? Om jag äter typ som jag skrev där, jag äter aldrig något onyttigt. Bara en liten godisbit på helgen om man blir bjuden :)

chrilledude
2010-04-11, 17:39
Jag vet inte om jag vågar lägga upp någon bild då jag känner folk som sitter på det här forumet och dom kan på det viset kanske lista ut vem jag är.
Men som sagt, så som på den youtube länken där, första bilden fast liiiite spetsigare. Jag äter faktiskt inte så mycket, äter restaurang mat i skolan som brukar vara pasta med någon sås och till det tar jag mjölk. Sedan äter jag väll bara middagen hemma. Men om jag börjar springa två gånger i veckan på gymmet då i ca 30 min och sedan 2-3 gånger ute i naturen i ca 1 timme per gång, kan det försvinna då? Om jag äter typ som jag skrev där, jag äter aldrig något onyttigt. Bara en liten godisbit på helgen om man blir bjuden :)

Okej! :) Men hade gärna velat se hur din kropp ser ut annars.

Läs denna: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Om jag var du skulle jag börja styrketräna samt äta mer proteinrik mat, för att behålla så mycket muskelmassa som möjligt OM du ska gå ner i vikt. :)

Bassets
2010-04-11, 18:06
Okej! :) Men hade gärna velat se hur din kropp ser ut annars.

Läs denna: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Om jag var du skulle jag börja styrketräna samt äta mer proteinrik mat, för att behålla så mycket muskelmassa som möjligt OM du ska gå ner i vikt. :)

Kanske laddar upp bild ändå. Jo jag har läst men förstår inte riktigt texten mer än att man ska mer göra sig av än vad man tar in. Jag styrketränar två gånger i veckan just nu, var inte sugen på fler när jag köpte kortet men nu känner jag för fyra gånger i veckan så det köper jag i augusti. Men du vet inte hur jag kan lägga upp träningen då? Jag kör lite olika när jag är på gymmet så det blir faktiskt inte så bra. Och du vet inte något sätt hur jag kan bli av med brösten? :)

chrilledude
2010-04-11, 20:30
Kanske laddar upp bild ändå. Jo jag har läst men förstår inte riktigt texten mer än att man ska mer göra sig av än vad man tar in. Jag styrketränar två gånger i veckan just nu, var inte sugen på fler när jag köpte kortet men nu känner jag för fyra gånger i veckan så det köper jag i augusti. Men du vet inte hur jag kan lägga upp träningen då? Jag kör lite olika när jag är på gymmet så det blir faktiskt inte så bra. Och du vet inte något sätt hur jag kan bli av med brösten? :)

Du kan inte punktförbränna fett, i alla fall inte mycket alls. Där du sist la på dig fett försvinner det först, och vise versa. Här är en 4-split du kan köra(finns dock väldigt många olika):

Dag1:Bröst/Triceps
Dag2: Vila
Dag3: Ben/Mage
Dag4: Rygg/Biceps
Dag5: Vila
Dag6: Axlar
Dag7: Vila

Lycka till! :)

Yeahvlen
2010-04-11, 20:49
Men eller hur... Är det körtelvävnad räcker det dessutom inte att gå ner i vikt. Extremt tråkigt men vissa har det så.

Svarta färger i klädväg smalnar av figuren.

Sparven från Minsk
2010-04-13, 07:12
Träna boobies stenhårt så kanske det ser bättre ut sen? =)

JimmyJoe
2010-04-13, 09:40
Träna hårt och gå ner i vikt? säger sig självt.

Yeahvlen
2010-04-13, 10:35
Träna hårt och gå ner i vikt? säger sig självt.

Ifall större utveckling av bröstkörtelvävnad är problemet går det inte att lösa genom att "träna hårt och gå ner i vikt". Det krävs kirurgiska ingrepp.

Vanligtvis brukar det se något bättre ut med lägre fettprocent, men problemet kvarstår.

Neuwb
2010-04-13, 15:53
Svarta färger i klädväg smalnar av figuren.

och?

cero
2010-04-13, 17:16
Du kan inte punktförbränna fett, i alla fall inte mycket alls. Där du sist la på dig fett försvinner det först, och vise versa. Här är en 4-split du kan köra(finns dock väldigt många olika):

Dag1:Bröst/Triceps
Dag2: Vila
Dag3: Ben/Mage
Dag4: Rygg/Biceps
Dag5: Vila
Dag6: Axlar
Dag7: Vila

Lycka till! :)

Är det inte bra att ta mag passet EFTER rygg istället? Tänker på magen vid marklyft etc.

chrilledude
2010-04-13, 23:14
Är det inte bra att ta mag passet EFTER rygg istället? Tänker på magen vid marklyft etc.

Oj, tänkte jag inte på. Iofs behöver man inte träna magen alls, men.


och?

Han svarade bara? Herregud..

Yeahvlen
2010-04-14, 01:23
och?

Du verkade skeptisk till att tro på det när chrilledude skrev "ta på dig svart t-shirt". Jag svarade - svart smalnar av figuren - du ser smalare ut. Oavsett bröstkörtelvävnad.

Sedan kan vi ju diskutera hur vida "smal" ska användas som korrekt ord i det här fallet.

Neuwb
2010-04-14, 18:41
Du verkade skeptisk till att tro på det när chrilledude skrev "ta på dig svart t-shirt". Jag svarade - svart smalnar av figuren - du ser smalare ut. Oavsett bröstkörtelvävnad.

Sedan kan vi ju diskutera hur vida "smal" ska användas som korrekt ord i det här fallet.

Chrilledude skrev: ta på dig svart t-shirt så syns det inte", vilket inte är nära att stämma nånstans. Jag vet att svart t-shirt smalnar av men det hör inte till den här saken.

chrilledude
2010-04-14, 19:35
Chrilledude skrev: ta på dig svart t-shirt så syns det inte", vilket inte är nära att stämma nånstans. Jag vet att svart t-shirt smalnar av men det hör inte till den här saken.

Du behöver ju inte ta det så seriöst, herrejesus..

Och hur vet du? Det kanske inte alls syns för honom då?

Neuwb
2010-04-14, 19:49
Du behöver ju inte ta det så seriöst, herrejesus..

Och hur vet du? Det kanske inte alls syns för honom då?

För vissa är det ett problem och inget litet sådant. Du förringade problemet och därför blev jag lite sur.

Yeahvlen
2010-04-15, 00:55
För vissa är det ett problem och inget litet sådant. Du förringade problemet och därför blev jag lite sur.

Han förringar inget problem. Han gav ett tips på hur man kan framstå smalare, vilket en gynekomasti-diagnostiserad (ifall han nu är det) person gärna vill, just vid brösten.

chrilledude
2010-04-15, 01:00
För vissa är det ett problem och inget litet sådant. Du förringade problemet och därför blev jag lite sur.

Han länkade en pic på ungefär hur han ser ut, så det var inte så farligt. Bör kunna dölja det mesta av det med svart t-shirt i alla fall.

Nelli
2010-04-15, 05:33
Hej :) känns som om du borde gå o prata med en läkare som kan hjälpa dig med att se om det är körtel eller fettvävnad. Är det fett borde träning å kost hjälpa.

Så länge: som tjej kan jag tycka om man har en riktigt tight tröja på sig får man stöd, så mitt förslag är att prova med ett tight linne under ttröjan och se om det känns bättre?

Bassets
2010-04-15, 12:08
Tack för alla svar :) Blir till att hårdträna då och börja använda ett linne under min t-shirt.

Men jag har tänkt att lägga upp min träning såhär:

När jag är hemma så ska jag varje dag göra 3x30 situps tre gånger om dagen. Till det ska jag göra 3x15 armhävningar.

Sedan när jag är på gymmet, som brukar vara en tisdag och torsdag eller fredag så börjar jag varje gympass med hantelpress och sedan någon bröstövning i maskin. Jag avslutar varje gympass med att springa hyffsat snabbt på band i 30 min.

Jag dricker bara mjölk och vatten, äter inget onyttigt som godis osv utan det jag får i skolan och hemma.

Kommer det göra skillnad?

tsp
2010-04-15, 12:30
Chrilledude skrev: ta på dig svart t-shirt så syns det inte", vilket inte är nära att stämma nånstans. Jag vet att svart t-shirt smalnar av men det hör inte till den här saken.

Det hjälper visst med mörka kläder.

Tack för alla svar :) Blir till att hårdträna då och börja använda ett linne under min t-shirt.

Men jag har tänkt att lägga upp min träning såhär:

När jag är hemma så ska jag varje dag göra 3x30 situps tre gånger om dagen. Till det ska jag göra 3x15 armhävningar.

Sedan när jag är på gymmet, som brukar vara en tisdag och torsdag eller fredag så börjar jag varje gympass med hantelpress och sedan någon bröstövning i maskin. Jag avslutar varje gympass med att springa hyffsat snabbt på band i 30 min.

Jag dricker bara mjölk och vatten, äter inget onyttigt som godis osv utan det jag får i skolan och hemma.

Kommer det göra skillnad?

Troligen kommer det inte hjälpa alls i stort sett. Jag var i precis samma sits som du för 2-3 år sedan och tränade delvis för att jag trodde det skulle hjälpa mot detta. Men det hjälper inte särskilt mycket tyvärr. Med tiden lär man sig dock acceptera det mer och mer. Att gå ner i vikt kan dock hjälpa en smula, men det kommer inte försvinna.

chrilledude
2010-04-15, 15:38
Bara träna bröst 3ggr veckan på gym samt armhävningar hemma? Haha, NEJ! Träna alla muskler istället. Lycka till! :)

Neuwb
2010-04-15, 17:28
Det hjälper visst med mörka kläder.



Återigen, och?
.
.
.
Jag VET att det kan hjälpa men "ta på svart t-shirt så syns det inte" stämmer inte.

tsp
2010-04-15, 17:29
Återigen, och?
.
.
.
Jag VET att det kan hjälpa men "ta på svart t-shirt så syns det inte" stämmer inte.

JO DET STÄMMER! För helvete, lyssna nån gång..

GI-Joe
2010-04-15, 17:42
Återigen, och?
.
.
.
Jag VET att det kan hjälpa men "ta på svart t-shirt så syns det inte" stämmer inte.

Men var omöjlig du, någon måste vara det med ;)

Men jag tycker att ni ger konstiga tips som säger att han ska bära svarta kläder hela tiden? *screwy*

Är det fett, så kan du banta bort det.
Är det gynekomasti så kan du operera bort det.

Neuwb
2010-04-15, 17:48
JO DET STÄMMER! För helvete, lyssna nån gång..

Jag lyssar. Men det hjälper inte att lyssna när du bara far med lögner. Har man spetsiga bröst så kanske det syns lite mindre med en svart t-shirt, men nog fan syns det! Ooh, vänta jag slänger till ett "För helvete" också! För HELVETE !!!

Bassets
2010-04-15, 19:22
Okej, SÅ farliga är inte mina bröst så att det sticker ut som glass strutar men det sticker ut lite, inte för mycket. Vissa har tagit fel att jag tränar på gymmet tre gånger i veckan men det är bara två dagar i veckan tills augusti.

Så, för att få hjälpen nu innan sommaren...

Hjälp mig göra ett träningsschema för gym två dagar i veckan och hemmaövningar, berätta gärna om jag ska motionera och hur mycket.

Jag vet att det är fett jag har i tuttarna, så jag skulle vilja träna ner det så snabbt som möjligt. Bara det blir lite fastare så är jag hur nöjd som helst!

Jag vore evigt tacksam om jag kunde få hjälp med det här, mår faktiskt ganska skit när jag ser mig i spegeln...

chrilledude
2010-04-15, 19:24
Jag lyssar. Men det hjälper inte att lyssna när du bara far med lögner. Har man spetsiga bröst så kanske det syns lite mindre med en svart t-shirt, men nog fan syns det! Ooh, vänta jag slänger till ett "För helvete" också! För HELVETE !!!

HUR VET DU DET?!!!¤?RQ"¤YYYYYsg*

dxfJKDG
T


Nej, precis.

GI-Joe
2010-04-15, 19:38
Hjälp mig göra ett träningsschema för gym två dagar i veckan och hemmaövningar, berätta gärna om jag ska motionera och hur mycket.

Jag vet att det är fett jag har i tuttarna, så jag skulle vilja träna ner det så snabbt som möjligt. Bara det blir lite fastare så är jag hur nöjd som helst!

Jag vore evigt tacksam om jag kunde få hjälp med det här, mår faktiskt ganska skit när jag ser mig i spegeln...

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454 där finns ett två dagars schema. Ta en promenad varje morgon på 30-60 min. Räkna ut kaloribalansen och håll dig 500-1000 kalorier under den beroende på träning.

HUR VET DU DET?!!!¤?RQ"¤YYYYYsg*

dxfJKDG
T


Nej, precis.

Bröst försvinner inte bara för att du har på dig en svart tröja så han har rätt.

tsp
2010-04-15, 20:03
Träna efter ett nybörjarschema, det går att söka dig till flera olika. Dessutom bör du läsa deffguiden och följa den för att tappa i fettvikt.

chrilledude
2010-04-15, 20:07
Bröst försvinner inte bara för att du har på dig en svart tröja så han har rätt.

Han sa att det fortfarande SYNS, och hur kan han veta det?

Bassets
2010-04-15, 20:49
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454 där finns ett två dagars schema. Ta en promenad varje morgon på 30-60 min. Räkna ut kaloribalansen och håll dig 500-1000 kalorier under den beroende på träning.

Ska jag gå i högt tempo eller normalt? Och vad menar du med att räkna ut kaloribalansen? Är ganska ny inom det här ;(

chrilledude
2010-04-15, 21:11
Ska jag gå i högt tempo eller normalt? Och vad menar du med att räkna ut kaloribalansen? Är ganska ny inom det här ;(

www.google.se > sök > Räkna ut kaloriförbrukning > klar.

Neuwb
2010-04-15, 21:32
Han sa att det fortfarande SYNS, och hur kan han veta det?

Ja hur kan jag veta det?
1. Jag har ögon.
2. Jag använder dom.
Shit?! Kan det verkligen vara så enkelt???!!! Japp det kan det!

chrilledude
2010-04-15, 21:46
Ja hur kan jag veta det?
1. Jag har ögon.
2. Jag använder dom.
Shit?! Kan det verkligen vara så enkelt???!!! Japp det kan det!

Så du har sett på honom när han haft svart t-shirt och att det fortfarande syns på HONOM? "OK"

Neuwb
2010-04-15, 21:52
Så du har sett på honom när han haft svart t-shirt och att det fortfarande syns på HONOM? "OK"

Du skrev en osanning, sluta grina över det.

Hej!

Jag har då ett problem med mina bröst.
Jag var överviktig när jag var liten men nu när jag har blivit äldre och växt så har jag blivit ganska smal.
Men problemet är att jag fortfarande har lite spetsiga bröst kvar som sticker ut och det syns ju när man har t-shirt på sig vilket gör mig ganska deprimerad och gör att jag inte vågar gå med bara t-shirt i klassrummen osv.Jag undrar om det finns något sätt att träna bort det till sommaren och hur? Om dom bara hade blivit lite fastare och det spetsiga hade försvunnit så hade jag varit nöjd...

Hoppas på goda svar då jag faktiskt mår dåligt över det.

Ta på dig svart t-shirt så syns det inte.
WTF?!

Så här gick det till. Han klagade över spetsiga bröst, något man sett mycket av och då han räds t-shirts och mår dåligt över det kan jag tänka mig hur det ser ut. Sen kommer du o påstår att det inte syns i en svart t-shirt?!
Nej jag har inte sett honom men jag känner väl till problemet och det försvinner inte pga en färg!

Edit. Du kanske har glömt att vi lever i 3D värld och faktiskt kan se personer ur olika vinklar...

chrilledude
2010-04-15, 21:56
Du skrev en osanning, sluta grina över det.



WTF?!

Så här gick det till. Han klagade över spetsiga bröst, något man sett mycket av och då han räds t-shirts och mår dåligt över det kan jag tänka mig hur det ser ut. Sen kommer du o påstår att det inte syns i en svart t-shirt?!
Nej jag har inte sett honom men jag känner väl till problemet och det försvinner inte pga en färg!

Edit. Du kanske har glömt att vi lever i 3D värld och faktiskt kan se personer ur olika vinklar...


Tänk om han inte har svarta t-shirts? Du kan fortfarande inte veta att just hans bröst inte syns med svart t-shirt, visst kanske det är så, men du kan inte veta förens han säger om det stämmer eller inte..

http://techgeist.net/files/2009/05/monkey-slap.jpg

Neuwb
2010-04-15, 22:01
Tänk om han inte har svarta t-shirts? Du kan fortfarande inte veta att just hans bröst inte syns med svart t-shirt, visst kanske det är så, men du kan inte veta förens han säger om det stämmer eller inte..



Ärligt talat, hur en svart t-shirt spelar ingen roll. Det du skrev var fel i vilket fall. Det han skrev var nämligen så generellt att det kunde kommit från 10000 andra personer och om problemet kvarstår för en av dom TROTS dina magiska t-shirts så var ditt svar fel. Även om svarta t-shirts eliminerar hans problem och du hade rätt (vilket du inte har) så borde du inte skrivit så iaf.
Jag påpekade detta med mitt "men eller hur" men du ville inte ge dig. Kan du inte bara ge upp och säga "ok jag hade fel men i vissa fall kan svarta t-shirts hjälpa lite". Fan va svår du ska va.

chrilledude
2010-04-15, 22:04
Ärligt talat, hur en svart t-shirt spelar ingen roll. Det du skrev var fel i vilket fall. Det han skrev var nämligen så generellt att det kunde kommit från 10000 andra personer och om problemet kvarstår för en av dom TROTS dina magiska t-shirts så var ditt svar fel. Även om svarta t-shirts eliminerar hans problem och du hade rätt (vilket du inte har) så borde du inte skrivit så iaf.
Jag påpekade detta med mitt "men eller hur" men du ville inte ge dig. Kan du inte bara ge upp och säga "ok jag hade fel men i vissa fall kan svarta t-shirts hjälpa lite". Fan va svår du ska va.

Nej, tänker inte ge upp.

1. Jag var inte 100% seriös med den kommentaren.
2. Det kanske inte alls syns för honom med zE_svart t-shirt = jag hade rätt.
3. Brb äta.

Neuwb
2010-04-15, 22:06
Nej, tänker inte ge upp.

1. Jag var inte 100% seriös med den kommentaren.
2. Det kanske inte alls syns för honom med zE_svart t-shirt = jag hade rätt.
3. Brb äta.

1. jo det var du och du hade fel.
2. jo det gör det och du hade fel.
3. Smaklig måltid.

chrilledude
2010-04-15, 23:27
1. jo det var du och du hade fel.
2. jo det gör det och du hade fel.
3. Smaklig måltid.

1. Nej det var jag inte.
2. MEN HUR VET DU DET?! Snackat med honom eller?
3. Var rätt gott tbh.

Neuwb
2010-04-15, 23:40
1. Nej det var jag inte.
2. MEN HUR VET DU DET?! Snackat med honom eller?
3. Var rätt gott tbh.


Orkar inte mer nu. Har iaf gjort en skiss som förklarar varför jag tycker att den svarta tishan inte håller. Titta på den, studera den och försök förstå den.

http://pici.se/pictures/vdZcMYIPu.jpg

chrilledude
2010-04-15, 23:49
Orkar inte mer nu. Har iaf gjort en skiss som förklarar varför jag tycker att den svarta tishan inte håller. Titta på den, studera den och försök förstå den.

http://pici.se/pictures/vdZcMYIPu.jpg

HAAHAHHAHAHAHA du är bara för gullig! :D

Vad är det för något på bilden, en pingvin?

GI-Joe
2010-04-16, 05:57
Ska jag gå i högt tempo eller normalt? Och vad menar du med att räkna ut kaloribalansen? Är ganska ny inom det här ;(
Det väljer du helt själv :) En timme i rask takt kommer förbränna mer kalorier vilket resulterar att du antingen går ner mer eller att du kan äta mer.
http://www.kaloritabell.com/kaloriraknare.php där kan du räkna ut ungefär hur mycket du behöver. Och det är alltid uträknat vid noll ansträngning
HAAHAHHAHAHAHA du är bara för gullig! :D

Vad är det för något på bilden, en pingvin?

Men nu slutar vi prata om det här *screwy*

Bassets
2010-04-16, 21:01
Fortfarande inte fått svar på min fråga, om jag äter som jag har skrivit innan och tar en 30-40 minuters promenad nu varje morgon i två månader, kommer det göra stor skillnad? Kommer dom gå ner lite och min kropp se bättre ut om jag går efter ett riktigt två-dagars schema?

GI-Joe
2010-04-16, 21:03
Fortfarande inte fått svar på min fråga, om jag äter som jag har skrivit innan och tar en 30-40 minuters promenad nu varje morgon i två månader, kommer det göra stor skillnad? Kommer dom gå ner lite och min kropp se bättre ut om jag går efter ett riktigt två-dagars schema?

Går du inte ner får du äta mindre eller träna mer. Båda är att föreslå

Ibrahim
2010-04-17, 10:01
På långt håll döljer en mörk t-shirt problemet en aning framifrån. Men i profil eller på nära håll kommer det inte göra någon större skillnad. Materialet och storleken kommer också spela roll. Väljer man styvare material och lite säckigare t-shirts döljer det nog lite bättre. Men jag tror inte du kommer känna sig tryggare bara för att du sätter på dig en svart t-shirt, utan du kommer fortfarande hela tiden tänka på brösten och tänka på vad alla andra ser/tänker, och det är det som är problemet va?

För jag tror inte många i din omgivningen har märkt det. Eller har något kommenterat det?

Är det en större hård knöl under bröstvårtan kan det vara vara ett mildare fall av Gynekomasti. Du kan ju googla "Gynecomastia" och se om du hittar något liknade ditt fall och länka hit bilden

Ifall det är gyno/bröstkörtelvävnad kan det i sällsynta fall försvinna med åren men om du är ung och brösten verkligen påverkar dig negativt psykiskt kan landstinget stå för operation/bortagning. Så här kan en operation se ut med fast då med en privat professionell kirurg:
http://www.youtube.com/watch?v=d1DOxGNkj-s

Jag tycker du ska kontakta en läkare för en undersökning så snabbt du kan för är det gyno så är det jävligt långa köer för operation har jag hört. Men om du inte orkar vänta kan du gå till en plastikkurg och få en operation för ca 20k-30k och ifall det är fett så är deta bara att kämpa för att gå ner i vikt.

Lycka till!

Happysmiley
2010-06-19, 16:05
En snabb fråga. Om så är fallet att man har Gynekomasti, skall bröstet kännas hårt när man klämmer på det? Blev lite orolig när jag läste om detta. Dock - i mitt fall - känns det ungefär som när man tallar på sina lovehandles.

minsky
2010-06-20, 00:00
Rent spontant när man ser filmen du länkade i början av tråden så har han spetsiga bröst för att han har rätt mycket fett just i den regionen. Det är många som har den formen på brösten när man är "överviktigt/normalviktig" och det bör försvinna när man börjar bränna det fettet samt har en välutvecklad bröstmuskulatur som formar brösten mer kantiga. Väldigt genetiskt hur dina bröst ser ut dock. Har själv lite spetsiga bröst nu men jag har också en hel del fett att bränna. Ska bli intressant att se hur det ser ut efter viktnedgången.
Lycka till med framtida mål!

thole
2010-06-20, 12:05
Det första du skall ha på klart: är det fett- eller körtel vävnad du har!
Ifall detär fett så kan du träna bort det, ifall det var jag skulle jag först skaffa mig massa, och sen deffa. Försök få i dig mera proteiner!
Ifall det är körtelvävnad måste du genomgå operation för att slippa dem.

En del eller mycket har även med genetiken att göra, och med tiden kommer du att acceptera det. Alla ser inte ut som Mr. Pitt i Fight Club t.ex.

Fråga själv 20 random tjejer om dom en snygg bringa eller en trevlig personlighet är att föredra......

cero
2010-06-20, 15:54
Fråga själv 20 random tjejer om dom en snygg bringa eller en trevlig personlighet är att föredra......

Fråga dom sedan om både och, eller en av dom är att föredra. :thumbup:

PRound
2010-06-21, 08:54
Orkar inte mer nu. Har iaf gjort en skiss som förklarar varför jag tycker att den svarta tishan inte håller. Titta på den, studera den och försök förstå den.

http://pici.se/pictures/vdZcMYIPu.jpg

hahaha. Tycker att denna tråd platsar i best of

supercharge
2010-06-29, 12:41
Det första du skall ha på klart: är det fett- eller körtel vävnad du har!
Ifall detär fett så kan du träna bort det, ifall det var jag skulle jag först skaffa mig massa, och sen deffa. Försök få i dig mera proteiner!
Ifall det är körtelvävnad måste du genomgå operation för att slippa dem.


Låter som ett bra förslag tycker jag. Om det visar sig vara körtelvävnad som inte går att göra något åt på annat sätt så ser jag inget fel i en operation om man nu inte trivs med det.

Är det inte lite så sjukvården också resonerar när man korrigerar anomalier med tandställning, skönhetsopererar brännskador eller andra väldigt utmärkande mindre smickrande drag. Vanliga sjukvården gör vad jag förstår exempelvis inte ansiktslyft, läppförstoringar och sådant i skönhetsoperationsväg men kan korrigera besvärliga estetiska avvikelser, om personen lider av det.

Jag menar naturligtvis inte att de lär göra dig åt dig utan det får du nog pröjsa själv men jag kan tycka att det är mycket mer berättigat än vissa andra estetiska operationer, som kan kännas lite fåniga, där det i grunden egentligen inte är något fel.