handdator

Visa fullständig version : Barcelona i slutet av april. Var ska man vara?


inzie92
2010-04-10, 16:24
Sup kolo, lite frågor sådär på eftermiddagen.

Jo, nu är det så att jag och några kumpaner ska ner till Barcelona den 22a april, vi är bara där i ca 3 dar så jag undrar vilka uteställen osv som man bör avlägga visiter vid ;). Kan tänka mig att det är en hel del här som varit där så tips o dylikt skulle upskattas varmt, som typ värda shoppingställen, bra sightseeing lr nån skön strand (det är iofs något tidigt för att bada men endå!). Bör nog även nämna att bara en av oss är arton, medför det några problem att komma in på uteställen där? I nödfall kan vi komma runt det problemet på annat sätt men skulle ju föredra att slippa det.

Vi kommer dit ganska sent på torsdag kvällen men vi bor centralt, är det någon idé att dra ut runt halv två då? är några ställen öppna vid den tiden?

MangeByggarn
2010-04-10, 16:29
Är ni över 18?

inzie92
2010-04-10, 16:32
Som jag skrev så är bara en av oss över arton, men har för mig att åldersgränsen låg på 16 i spanjen? Annars löser vi det på annat sätt :)

Edit: googlade lite, tycks som om det inte tycks vara något problem så länge man är över 16, iaf på öarna, dit vi iofs inte ska, kan någon bekräfta d här? :P

malfunction
2010-04-10, 16:37
Nasty mondays är skönaste klubben och den missar ni ju tyvärr. Men ja allt är typ öppet halv två på en torsdag, dom flesta klubbar stänger nog runt 4-6. Jag har aldrig någonsin blivit ombedd att visa leg i någonstans och jag tror inte det bör vara något problem.
Ang shopping så är det bästa att börja i ena änden på La Rambla och bara gå längs hela skiten. Om du gillar sneakers så gå till något av Limited editions

MangeByggarn
2010-04-10, 16:40
Som jag skrev så är bara en av oss över arton, men har för mig att åldersgränsen låg på 16 i spanjen? Annars löser vi det på annat sätt :)

Edit: googlade lite, tycks som om det inte tycks vara något problem så länge man är över 16, iaf på öarna, dit vi iofs inte ska, kan någon bekräfta d här? :P

Nja,, så vitt jag vet så är det 18+ på alla stora klubbar i Barcelona, kanske 20+ på de flesta.

Så, ja nattlivet kan ni i stort sett glömma om bara en av er är över 18, såvida ni inte går till någon fjortisklubb vilket jag inte tror det finns många utav i BCN.

inzie92
2010-04-10, 17:24
Nasty mondays är skönaste klubben och den missar ni ju tyvärr. Men ja allt är typ öppet halv två på en torsdag, dom flesta klubbar stänger nog runt 4-6. Jag har aldrig någonsin blivit ombedd att visa leg i någonstans och jag tror inte det bör vara något problem.
Ang shopping så är det bästa att börja i ena änden på La Rambla och bara gå längs hela skiten. Om du gillar sneakers så gå till något av Limited editions

Tack för svaret. Är den endast öppen på måndagar eller :P? Får jag fråga hur gammal du är, kan ju tänkas att de inte frågade dig om leg pga att du ser långt över 18 ut?

Nja,, så vitt jag vet så är det 18+ på alla stora klubbar i Barcelona, kanske 20+ på de flesta.

Så, ja nattlivet kan ni i stort sett glömma om bara en av er är över 18, såvida ni inte går till någon fjortisklubb vilket jag inte tror det finns många utav i BCN.

Hm, det var ju till att bli lite jobbigt. Men glömma vet jag inte.. Går ju att det sig runt det problemet hemma i uppsala så jag tror inte det ska vara så mycket svårare om inte lättare i barcelona.. speciellt som turist.. ;)

malfunction
2010-04-10, 17:42
Jag är över 18 och ser säkert ut att vara en bit över också men jag har sett flera minderåriga inne på klubbar, dock är det oftast tjejer så det kanske spelar någon roll.
Nasty mondays är på ett ställe som heter Apollo och det är då bara på måndagar ja, crappy tuesdays är på samma ställe och är också helt okej. Dom har klubb varje dag i veckan tror jag men jag har inte varit på dom andra.

Gabriel174
2010-04-10, 17:48
Vet inte hur det är Barcelona men i Alicante så var det inga problem att komma in på klubbar när min brorsas klass var där. (De flesta under 18)