handdator

Visa fullständig version : Nu e det Aleks tur...

Aleks
2003-10-02, 23:31
Nu är det min tur efter "Hajduman" .. dessa togs samma dag, samma plats. Jag är lite ur form när det gäller vikten, men jag ska inte bry mig för jag siktar på massa, så får deff komma sista tre månaderna mot sommarn.

Vad tycker NI?

Hajdu coachar på så gott det går.. :thumbup:
Så han har fått mig att köra:

Bänkpress: 100 kg
Ordentliga biceps pass.
Strikta triceps pass.
OCH Killer ben pass.
Även rygg men som ni ser så har jag inga ordentliga konturer, Men jag lovar er att jag kan intyga att jag kör hårt med rygg.
Inga fjanterier här. Men ändå blev jag mycket besviken på hur ´rygg "såg" ut, men det kommer kanske efter deffen?

mått kommer snart.

Aleks
2003-10-02, 23:31
lite hulk över den bilden lr=)

Aleks
2003-10-02, 23:32
mer.

Aleks
2003-10-02, 23:35
lite mer.

Aleks
2003-10-02, 23:36
och mer=)

Aleks
2003-10-02, 23:37
och en kinky till er kinky=D

Aleks
2003-10-02, 23:39
och den ända bilden med lite vingar som knapt syns.

Aleks
2003-10-02, 23:41
och duon..

HajduMan
2003-10-02, 23:48
ah det e fint aleks...

Feta Armar.....och grova trapz....så det ska se ut....symmetrin är som min haha, lite udda....

Men det jobbar vi på

:bpump: :eating:

Aleks
2003-10-02, 23:51
men jag hade viljat ha din fett procent nu =P då j*vlar=P

Wilson
2003-10-03, 01:22
du verkar ha bra magmuskler och midja. bra traps...
kör hårt :thumbup:

Nilsson
2003-10-03, 01:30
Tjena Aleks!!
Vore kul med lite stats! Träningserfarenhet, vikt, längd och kanske några mått? :)

Tycker att du har bra trapeptzius och armar!
Lite svårt att bedömma ryggbilden då du trycker ihop skuldrorna. Försök att sänka axlarna lite och fälla ut vingarna så kommer du nog se större ut :) Du har helt okej teres major, men verkar som att latsen släpar lite va??

Jag hade nog fortsatt som du gör men lagt förstaprio på axlarna, och andra på latsen! Om du inte kör marklyft så kan jag verkligen rekomendera det! MArklyft aktiverar de flesta musklerna i kroppen, en riktigt bra basövning! Latsen kommer nog ta fart lite bättre då! Kanske även axlarna av marklyften? Mina växer okej av marklyft iaf, biter lite i slutläget för mig iaf!

Tycker du har byggt en bra grund att kunna bli riktigt grov på! Så bara att träna på nu ännu hårdare, ät mycket och se till att köra lite kondis med så kommer tjejerna klasas på stranden i sommar :love:

Mvh Nisse

Castro
2003-10-03, 07:15
Det ser bra ut Aleks! Kör bara på hårt som fan nu under hösten och vintern så skall du se att du blir bitig som fan till våren efter deffen! Sedan håller jag med Nilsson i hans bedömning. Men skriv lite mer om dig och träningshistoria.
:thumbup:

kharon
2003-10-03, 07:25
sjyssta traps!

Aleks
2003-10-03, 08:35
haha... tack. Själv tycker jag att jag e en "chucky" så min midja och mage är jag mest missnöjd med, men tack:bow:

Jag börja träna när när jag var 14½ i ungefär 7 månader, lite oseröst. Sedan blev det thai-boxning istället, som till sist blev styrketräning igen pågrund av olika faktorer t.ex tid, skola , flickvän och jobb. Jag har tränat seröst med min partner Hajduman nu i 6 månader. Min vikt ligger runt 80 kg +/- 1 kg.
Enligt mig så e det 5 till 8 kg för mycket. Och 1.78 m lång. Mått kommer snart.... har inget måttband^^. MArklyft vågar jag inte riktigt.... vill inte skada mig men jag försöker lite försiktigt.
tack för allt feed:love:

shirunai
2003-10-03, 10:01
jag tycker det är 7-8kg för lite se vad olika personer kan vara

MunsöHustla
2003-10-03, 12:20
Tycker det är bulk dags.....så kanske du kan väga 80+ hård till nästa sommar, annars ser det bra ut. Marklyft tycker jag du ska börja köra ofta det är en bra övning för att få stark rygg och orka mer i andra övningar.

Pressarn
2003-10-03, 13:20
Originally posted by MunsöHustla
Tycker det är bulk dags.....så kanske du kan väga 80+ hård till nästa sommar, annars ser det bra ut. Marklyft tycker jag du ska börja köra ofta det är en bra övning för att få stark rygg och orka mer i andra övningar.
Dags för bulk? :laugh: :thefinger
Men jo klart man ska köra marklyft.

Aleks
2003-10-03, 15:18
Joo. Det får bli lite mer marklyft då=)

Wilson
2003-10-03, 15:34
hehe jag skulle inte bulkat ....bara drygt å kanske skapa nya fettceller och sen bli av med allt vid deffen.

Castro
2003-10-03, 15:45
Jag hade lätt bulkat! Jag anser att man inte skall kolla på kroppen och kroppsbyggningen i ett alltför snävt perspektiv. Man måste ha långsiktiga mål för att bli biff och man får inte vara alltför rädd för att lägga på sig lite fett. Muskler byggs inte utan att plussa lite på energinvåstrecket.

Men jag förstår även dig Wilson. Allt beror ju bara på vad man har för mål, hur snabbt man vill nå dem och hur mycket man är beredd att offra. Det är upp till var och än att välja vilken väg man vill ta, men var jag dig Aleks, hade jag bulkat nu och först fram mot våren kört en deff. Att man skulle förlora en massa muskler vid en deff är inget jag dementerar, men att vara rädd för den "regressionen" är fel. Du kommer att se större ut efter deffen, du kommer snabbt att bygga upp dina "förlorade" muskler igen och du kommer att ha en insulinkänslighet till en början som låter dina viktökningar bestå av muskler i väldigt hög grad. För mig har nog deffen enbart fört med sig gott. Tvivlar starkt på att jag hade varit större idag om jag inte deffat i våras, men att deffa till vintern känns ju lite fel.

Allt har sin tid...Bulken har sin tid, deffen har sin, men att stå och vela i något mellanting gynnar varken det ena eller det andra.

Aleks
2003-10-03, 16:00
Okej. Jag har aldrig tänkt/nämt att börja deffa nu eller gå ner i vikt. Jag har dock skrivit att jag tänker deffa dom tre sista månaderna mot sommaren 04. Då blir det aktuellt. Dom kg jag har nu bryr jag mig inte allt för mýcket om. Snart ska vi börja köra metabolisk träning och det ska pågå några månader efter det blir det deff.

dude
2003-10-03, 16:03
wilson tror inte det är så lätta att lägga på sig nya fettceller..om man skapat en fettcell går det inte att bli av med den. de kan väl fyllas och tömas endel men men

MunsöHustla
2003-10-03, 18:38
Originally posted by Castro
Jag hade lätt bulkat! Jag anser att man inte skall kolla på kroppen och kroppsbyggningen i ett alltför snävt perspektiv. Man måste ha långsiktiga mål för att bli biff och man får inte vara alltför rädd för att lägga på sig lite fett. Muskler byggs inte utan att plussa lite på energinvåstrecket.

Tycker jag också, visst kan man gå runt och vara i form året runt men är man i de yngre åren och vill få lite massa måste man bulka på sig fet också. Men alla verkar vara så vansiningt rädda för att vara lite runda några månader.

Aleks
2003-10-06, 21:43
Líten update...
Lite fräsha mått innan träningen ikväll=)
Det bad ni ju om. Här kommer dom.
Överarm(Biceps) 40 cm
Bröstkorg 112 cm
Midja 88 cm

Och lite frågor att avrunda kvällen med...
Kan någon hjälpa mig om dom har varit i samma situation. Jag har nämligen problem att hålla i tyngderna t.ex hanteln lr när jag skulle köra marklyft idag, så gled mitt grepp. Jag använder handskar men jag tycker inte det hjälper för mycket. Iaf detta stör mig "så det finns inte på kartan"! Med andra ord in i helvete.

Och en till fråga...lovar det är min sista:)
Jag går på kreatin nu. Det är min första gång. Jag undrar hur ska jag uppleva effekten? Dom säger att man ska bli vätske fylld och gå upp 3-4 kilo och bli mycket starkare/segare. Jag vet inte om jag upplever det riktigt vad kan det bero på??

MunsöHustla
2003-10-07, 11:47
aldrig hört talas om dragremmar?

Aleks
2003-10-07, 15:23
Är dragremmar alltid bra? Har för mig att någon sa att det var negativt... stämmer det?

MunsöHustla
2003-10-07, 15:36
hmm kan vara negativt att använda i för stor utsträckning men i övningar som chins, marklyft och olika rodd övningar är det ett måste iallafall för mig.

Aleks
2003-10-07, 15:41
aa håller med... körde marklyft igår kväll och då testa jag dragremmar på sista setet. Och det var mycket bekvämare. Så det är okej asså=)

Aleks
2003-10-08, 15:37
Jag skrev en fråga (läs ovan) angående kreatin... någon som kan hjälpa?

Castro
2003-10-08, 16:20
Originally posted by Aleks
Jag skrev en fråga (läs ovan) angående kreatin... någon som kan hjälpa?

Det är olika hur bra man svarar på kreatin. Jag kan ju bara tala för mig själv och jag går upp cirka 1-2 kg vätska av kreatin och effekten känner jag av genom att jag helt enkelt blir både starkare, explosivare och mer repstålig. Detta känns tydligt om effekten nu finns där, men det är inte alla som svarar på kreatin. Dessa människor kallas non-responders och 1/10 är ungefär en sådan. Men inte skall man vara missnöjd för det inte! Det betyder nog bara att man redan har väldigt höga kreatinnivåer i kroppen och att ett ökat intag inte ger någon ännu större effekt.
Hur länge har du kört kreatin och med vilken dosering?

Aleks
2003-10-09, 17:05
Detta var mitt första försök och har hållt på nu i 3½ veckor. Min dosering var från början 5g sedan öka jag till 10g.

Jompi
2003-10-12, 23:23
det coola är att jag känner igen mig som fan på din kroppsbyggnad som jag ser på min:)!du däremot 9 kg tyngre men jag har nyss fyllt 15 också..:P!

isakssonmartin
2003-10-14, 16:27
hur mkt olja kan man använda igentligen :D

norpx
2003-10-14, 20:06
aaaaaaaaaah duo bilden ser sååå gej ut ;)

annars ser det bra ut.

Aleks
2003-10-14, 20:24
Jajaja så mkt olja har jag inte. Tog några med och utan. Ville se effekten med.
Och duo bilden den e lite rolig, men jag har mkt roligare bilder på HD som vi också tog.:cool:

Deceptor
2003-10-15, 23:40
Ser ut som en bra grund att köra vidare ifrån, tycker som Nilsson (hej Nilsson! :D ) att du behöver prio på axlarna till att börja med.

Angående kreatinet så DRICK MASSOR av vätska så svarar du bättre samt kör dubbel dosering mot vad som förmodligen står på din burk.

Aleks
2003-10-17, 15:52
Thx ska jag :bpump:

Aleks
2004-03-22, 21:53
Hadji alla nissar som pumpar o deffar nu inför sommar/beach 2004 jag är själv en av dom. Jag hoppas alla har nått sina mål och höjt sina mått och vikter!! Jag tänkte kasta upp lite stats nu 1 månad in i deffen, vet jag borde ha tagit före men jaja nu blir det 1 månad in i istället:smash:

Biceps från 40 till 41 cm
bröstkorg från 112 till 113.5 cm
Midja från 88 till 87 cm ( vet att detta har det inte hänt mkt, men vänta till sista uppdateringen då ska jag ha gått ner till ca 75-77 kg från 85 kg)

Tog lite nya mått på bland annat på vader och lår som är två nya grupper jag kommer presentera:cool:

Lår 69 cm (kommer inte ihåg men tror det stämmer annars så fixxar jag det inom dom närmsat två dagarna.)
Vader 39 cm

Det var allt för den här gången men snart (Juni) kommer det bilder som jag kommer att komplimentera med då färdig med deffen:hbang:

Yeah yeah keep it up!! Gör som jag irritera dig på alla andra och tänka att dom är/ska bli små potatis gämfört med dig.
Och bara DJURA!!

Sparrisen
2004-03-22, 22:03
Alxar och bröst släpar. Kämpa på, en dag är du där! :thumbup:

Aleks
2004-03-23, 07:41
vet att axlar o bröst släper försöker förbättra dom punkterna, som du kunde se så har ju bröstkorgen vuxit med 1.5 cm iaf och för ngn vecka sedan så tog jag 130 kg bänk på dom "små brösten"=).. det är ju lite svårt att mäta axlarna så där får ni bedöma senare när bilderna kommer.

Jense
2004-03-23, 12:25
skumt, en månad in i deffen o allting växer. det känner lite som motsatt effekt, kallad bulk

Aleks
2004-03-23, 13:29
du misförstår det hela. Dom gammla statsen kom för ungefär 6 månader sen. Och ökningarna har sket under min bulk period. Nu går allt ner.

Jense
2004-03-23, 14:12
ah ok, då är vi på samma nivår nu då.

Någon ny bild?