handdator

Visa fullständig version : Armar som ej växer!


wallin73
2010-04-10, 10:30
Vad anser ni bäst för volymökning?,hur många reps,antal set,hur många övningar å vilka, för att bäst få resultat?..*gah!*

rooz
2010-04-10, 10:33
Kan du komma med lite mer info?
Hur ser träningen ut idag?
Kost,sömn,tillskott?
Hur länge har du tränat osv?

eiri
2010-04-10, 10:36
12-16 reps isolerade och med full kontroll funkar bäst för mig iaf. vila 2 min mellan varje set.

wallin73
2010-04-10, 11:06
Kan du komma med lite mer info?
Hur ser träningen ut idag?
Kost,sömn,tillskott?
Hur länge har du tränat osv?

Tränar 3 dagar i veckan..

Månd= Bröst,Armar
Onsd= Ben
Torsd=Axlar;Rygg

Kör armarna tungt 6-7 reps ca 3set gånger 3 övningar..

Tar gainer efter varje pass,har andvänt kreatin samt protein,fast inte kontinuerligt..

Har tränat till å från i 15 år,,sover 7 till åtta timmar.

Sniggel
2010-04-10, 11:10
Tränar 3 dagar i veckan..

Månd= Bröst,Armar
Onsd= Ben
Torsd=Axlar;Rygg

Kör armarna tungt 6-7 reps ca 3set gånger 3 övningar..

Tar gainer efter varje pass,har andvänt kreatin samt protein,fast inte kontinuerligt..

Har tränat till å från i 15 år,,sover 7 till åtta timmar.

Kör armarna 2 ggr i veckan, tungt 6-7 reps 3 set 1 övning per del (biceps+triceps).
Försök öka vikterna ett litet snäpp varje vecka. Går det inte, börja köra eccentrisk träning på 1-2 kg mer än vad du orkar koncentriskt på 1 utav seten (sista). Öka vikterna varje vecka tills det tar stopp igen. Gå då tillbaka till vanlig koncentrisk träning i alla set.

wallin73
2010-04-10, 11:10
12-16 reps isolerade och med full kontroll funkar bäst för mig iaf. vila 2 min mellan varje set.



Pratade med en som tränat länge,han sa som du 12-15 reps,jag tycker att det låter mkt,,

hur länge har du kört så?

MrPowa
2010-04-10, 11:44
Testa lättare vikter och sök kontakt i muskeln.

rooz
2010-04-10, 13:17
Kör armarna 2 ggr i veckan, tungt 6-7 reps 3 set 1 övning per del (biceps+triceps).
Försök öka vikterna ett litet snäpp varje vecka. Går det inte, börja köra eccentrisk träning på 1-2 kg mer än vad du orkar koncentriskt på 1 utav seten (sista). Öka vikterna varje vecka tills det tar stopp igen. Gå då tillbaka till vanlig koncentrisk träning i alla set.

+1
Kan vara värt att testa excentrisk träning. Det brukar bita bra.

Pröva att fuska lite med, ist för att köra jättestrikt hela tiden.

eiri
2010-04-10, 13:32
Testa lättare vikter och sök kontakt i muskeln.

exakt vad jag menade, dont train with an EGO som Milo säger :D

Sniggel
2010-04-10, 13:36
Lättare vikter + kontakt är värdelöst imho.
Ego ftw oftast. Iaf så länge det blir högre belastning på musklerna (beror på hur man cheatar)

pragmatist
2010-04-10, 14:00
Det är jättesvårt för de allra flesta att få armarna att växa utan en rejäl allmän viktuppgång. Spelar ingen större roll vilken träningsmetod man använder sig av, armarna tenderar hänga med resten av kroppen. Det är min erfarenhet i alla fall.

Brickhead
2010-04-10, 14:18
Mina benen växer hur lätt som helst medans armarna står stilla :confused:

snej
2010-04-10, 15:20
Prova Larry Scott´s berömda tri-set upplägg, helt grymt. Fått fantastiska ökningar med det schemat. Sök och du skall finna, finns en tråd om det nånstans :)

M|cke
2010-04-10, 18:39
Mina benen växer hur lätt som helst medans armarna står stilla :confused:

Hehe tvärtom för mig, tränar väldigt sällan armar men dom är hyffsade.
Benen händer inget på känns det som.

BobaFett
2010-04-10, 23:09
Jag anser att den bästa träningen för armar är chins och bänkpress. Presterar du bra i de övningarna så får du stora armar. Sen så sa nån här att du ska köra lätta vikter och sikta på kontakt vilket är precis tvärtom mot vad du ska göra. Kör tungt så länge du inte riskerar att skada dig.

joasimo
2010-04-10, 23:14
Variera dig! Variera antal reps, set, vikt så ofta du kan. Jag tror inte två pass armar skulle hjälpa så mycket, ett räcker nog.. du använder ju armar i andra pass också!
Bra med vila och variation har fått mina armar att växa.

kalajset
2010-04-11, 13:25
Alla svarar på olika upplägg. Vad nu detta beror på kan man fråga sig, och är ett kapitel för sig, men så verkar det faktiskt vara. Själv fuskar jag aldrig, och armarna växer på som allt annat. När jag använde mig av olika typer av ostrikt utförande hände inte lika mycket.

M ao - även jag röstar för kontakt och därmed även ev. viktsänkning. (Det har förövrigt fungerat bra på precis alla muskelgrupper för mig).

Vill man ha stora armar är det absolut inget fel i att träna just armar. Att köra endast basövningar för armarna låter märkligt, men visst, inte omöjligt att det kan fungera bättre för någon, men då måste det ju rimligen också innebära att den vanliga armträningen håller basövningarna tillbaka, och för att träna på en sådan nivå lär man träna väldigt, väldigt hårt i basövningarna. (Och/eller på ett mycket dåligt schemaupplägg).

BicepsKing
2010-04-11, 13:42
Jag har kört med relativt lätta vikter o kontakt med skivstångscurl i åratal. Det funkade i början men sen stod jag still..
Lösningen för att börja växa igen var att höja vikten och köra negativa reps (hålla emot för kung och fosterland på nervägen).

von huff
2010-04-11, 13:58
För att få till cm måste man gå upp i vikt ochså, det får man ej glömma.Precis som alla andra muskler så bör man ju såklart träna armarna hårt om man vill att de skall växa.Armarna får ju en massa träning i rygg och bröst övningarna så det får man ju räkna med.Själv tycker jag att cheatcurls och pressövningar för triceps funkar bästa.Se över övningarna och lämna enarms pysdowns och liknande och kör tunga basövningar