handdator

Visa fullständig version : SL Klubb i Uppsala


MtotheM
2010-04-10, 01:53
Hej,

Jag undrar om någon kanske känner till någon aktiv SL klubb i Uppsala.
Är nämligen lite intresserad av att börja, möjligen delta i någon tävling inom bänk till en början.

Tack på förhand.

AronP
2010-04-10, 10:39
Upsala tyngdlyftningsklubb som huserade i fyrishovs lokaler var iaf aktiva när jag bodde i ua.

http://www.utkgym.se/index.htm

thatkrillesshow
2010-04-10, 10:54
UTK är en aktiv tyngdlyftning/OL-klubb. Men det var ett gäng killar som tränar där och tävlar i strongmen som snackade om att börja med SL när jag tränade där i vintras. Om det blev/kommer bli något av det vet jag tyvärr inte.

Men det finns många trevliga personer där och att träna böj/bänk/mark tungt ska inte vara några problem (jag tränade själv SL där en termin). Att träna med dräkter kan nog bli lite knepigt dock, om du inte snackar ihop dig med strongmenen som kör lite med dräkt ibland.

mini
2010-04-10, 11:00
Av någon anledning har Uppsala dåligt med tävlingsklubbar. UTK har inte haft någon licensierad sedan 2008. Det går ju säkert att ändra på såklart, men du kommer troligen få åka på tävlingar på annan ort.
Du har IFK Dannemora/Österbybruk norr om Uppsala och Täby och Väsby norr om Stockholm som dina närmsta klubbar tror jag.

EkarN
2010-04-10, 11:33
Upsala TK har såvitt jag vet bara tyngdlyftning., tyvärr. IFK Dannemora/Österbybruk ligger ganska nära Uppsala, du kan PMa mig om du är sugen på att komma och träna/tävla.

MtotheM
2010-04-10, 13:22
Detta var jag lite rädd för precis :/

Känns ganska drygt att Sveriges 4(?) största stad inte har någon egen klubb. Men, men...

Ska nog gå ner till UTK och se hur det är med SL där, annars blir det i värsta fall på annan ort. Möjligtvis på Dannemora/österbybruk. Blir dock lite knasigt med transport dit tror jag.

Antar väl att jag PMar dig EkarN om jag inte hittar något annat som ligger närmare eller mer till hands.

EkarN
2010-04-10, 17:11
Detta var jag lite rädd för precis :/

Känns ganska drygt att Sveriges 4(?) största stad inte har någon egen klubb. Men, men...

Ska nog gå ner till UTK och se hur det är med SL där, annars blir det i värsta fall på annan ort. Möjligtvis på Dannemora/österbybruk. Blir dock lite knasigt med transport dit tror jag.

Antar väl att jag PMar dig EkarN om jag inte hittar något annat som ligger närmare eller mer till hands.

Träna SL går säkert bra, iaf skapligt nere på UTK. Men tänkte om du vill ha någon klubb att tävla för, och någonstans att åka någon gång ibland för att träna med andra lyftare så kunde du komma till oss:). För att åka till Österbybruk varje pass antar jag inte är ett rimligt alternativ. Men jo visst är det tråkigt att en så stor stad inte har SL.

Du är varmt välkommen i vilket fall

MtotheM
2010-04-10, 17:41
Träna SL går säkert bra, iaf skapligt nere på UTK. Men tänkte om du vill ha någon klubb att tävla för, och någonstans att åka någon gång ibland för att träna med andra lyftare så kunde du komma till oss:). För att åka till Österbybruk varje pass antar jag inte är ett rimligt alternativ. Men jo visst är det tråkigt att en så stor stad inte har SL.

Du är varmt välkommen i vilket fall

Nej, det är ju självklart inte någon möjlighet att åka och träna där varje pass men kanske 2ggr i månaden skulle fungera. För övrigt så har jag för tillfället gymkort på ett annat gym ett tag till så jag får se hur det blir med UTK. Och vad det gäller tävling så blir det väl den enda lösningen som det verkar för tillfället.

Men tack för inbjudan :) Ska dra en funderare över det hela och se hur det blir.

Gute
2010-04-22, 09:14
Nej, det är ju självklart inte någon möjlighet att åka och träna där varje pass men kanske 2ggr i månaden skulle fungera. För övrigt så har jag för tillfället gymkort på ett annat gym ett tag till så jag får se hur det blir med UTK. Och vad det gäller tävling så blir det väl den enda lösningen som det verkar för tillfället.

Men tack för inbjudan :) Ska dra en funderare över det hela och se hur det blir.

Utvecklingspotentialen för SL i Stockholm/Mälardalen/Gotland torde vara mycket stor.

Några exempel nedan som mig veterligen inte har aktiva föreningar inom SL:
Norrtälje – 55.000 invånare i kommunen
Nyköping – 51.000 invånare i kommunen
Västerås – 135.000 invånare i kommunen
Uppsala- 195.000 invånare i kommunen
Strängnäs – 32.000 invånare i kommunen
Nacka/Värmdö – 86.000 resp. 37.000 invånare i kommunen
Nynäshamn – 26.000 invånare i kommunen
Gotland – 57.000 invånare i kommunen