handdator

Visa fullständig version : vilodagar


storm
2003-10-02, 22:39
När jag har sk vilodagar från träningen får jag ingen ro, jag kan liksom inte koppla av och ta det lugnt!!!
Förstår hur viktigt det är med vila, men ändå blir jag så rastlös...

Tror att det finns någon mer på detta forum med samma problem, isf kanske det finns bra tips om hur man får bort dessa tankar ur huvudet. :smash:

MVH

shirunai
2003-10-02, 23:02
Kort och enkelt svar, nej

Fartman
2003-10-02, 23:06
ja, vi hatar alla vilodagar... även om man är slut och inte kan träna bra så VILL man ju... har vilovecka nu och det är sämst, men det behövs väldigt mycket nu då jag börjat känna mig väldigt sliten på senaste

Skåne
2003-10-03, 05:10
Aktiv vila??

z_bumbi
2003-10-03, 06:58
storm: Plocka upp en bra bok om styrketräning, sätt dig i en skön stol och börja läs.
Var femte minut under tiden du läser så tänker du: Fan vad jag växer av vilan!

emmzan
2003-10-03, 07:34
Vet precis hur du menar, så har jag känt det periodvis också. Nuförtiden tycker jag att styrketräningen är såpass tung och slitsam för kroppen så vilodagar är något som är ett måste.

Sist jag hade vilovecka tyckte jag det var riktigt riktigt skönt att bara strunta i gym i 8 dagar i sträck.. Och jäklarns vad stark man var när man kom tillbaka till gymet sen :thumbup:

Klarar du inte av att vara helt inaktiv, ta en promenad eller nåt då!

Survivor
2003-10-03, 09:53
Ta i hårdare på gymmet, så lär väl den där "sjukdomen" försvinna så småningom :D

storm
2003-10-03, 09:54
storm: Plocka upp en bra bok om styrketräning, sätt dig i en skön stol och börja läs.

Tack för tips, ska nu förena nytta med nöje och läsa om idrottsskador...

Nuförtiden tycker jag att styrketräningen är såpass tung och slitsam för kroppen så vilodagar är något som är ett måste

Ja, ibland så känns det som om man ska gå sönder, då känner man att man måste nog vila, men andra dagar känns inte vilan lika befogad... Kroppen är då för underlig...:rolleyes:

Klarar du inte av att vara helt inaktiv, ta en promenad eller nåt då!

Lugn promenad till tung adrenalinstinn rock i lurarna???


love u all :love:

storm
2003-10-03, 09:56
Originally posted by Survivor
Ta i hårdare på gymmet, så lär väl den där "sjukdomen" försvinna så småningom :D

Jovisst, om inte annat däckar jag gott när jag kommer hem från gRymmepasset... det är ju ett bra tips. Thanx!

King Grub
2003-10-03, 11:35
Har man kört tillräckligt hårt känns ju vilodagarna som rena välbehövliga paradiset!

MunsöHustla
2003-10-03, 12:00
Originally posted by King Grub
Har man kört tillräckligt hårt känns ju vilodagarna som rena välbehövliga paradiset!

Håller med ibland när man är inne på sista repsen knäböj så längtar man till dom till och med....

Annars kan du kanske skaffa en hobby eller nåt så du har något att göra på vilodagarna, samla frimärken är inte så muskelkrävande ;)

storm
2003-10-03, 15:00
Annars kan du kanske skaffa en hobby eller nåt så du har något att göra på vilodagarna, samla frimärken är inte så muskelkrävande ;) [/B]

:hbang: frimärken, jihoo!!!