handdator

Visa fullständig version : När är man pervers?


mangs
2010-04-09, 07:44
Min fredagsvana brukar ju handa om någon form av Poll på Kolozzeum och dagens fråga har sitt Ursprung o ett program jag hörde på P3 igår där de skämtade sig lite och sade att Homosexuella inte är sjuka utan de har bara en helt vanlig perversion.

Jag tycker personligen inte att homosexuella är varken sjuka eller perversa men det är ju min åsikt

Detta fick mig dock att tänka på vad folk i allmänhet tycker krävs för att man skall klassas som pervers.

Kan man vara en pervers person eller är man alltid en vanlig person som kanske då och då utför perversa handlingar?

Diskutera fritt i tråden men håll diskussionen inom ramarna för vad som gäller på Kolozzeum. Jag inser att tråden lätt kan spåra ur så håll er i skinnet!!

Påll iss ånn da whey!

Nitrometan
2010-04-09, 07:49
Perversiteter... De e najs...

Vad är en perversion? Något avvikande sexuellt som är tillräckligt ovanligt?

Nåt som majoriteten upplever som stötande?

Själv tycker jag att "feeders" är lite konstiga/äckliga. Nekrofili, koprofili är också lite stötande tycker jag.

ARMSTARK
2010-04-09, 07:53
Om man håller på och pillar där bak är man pervers, gay eller inte. *spy*

Nitrometan
2010-04-09, 08:02
Någon som tänder på. Pyromaner tycker jag är perversa.

shut teh face
2010-04-09, 08:06
Vänsterpartister och sossar

mangs
2010-04-09, 08:06
Ja ordet pervers har ju en definition men jag tror det är väldigt individuellt vad man trots detta lägger in för värderingar i det hela.

Till viss del handlar det väl om vad man själv anser vara normal alternativ icke-normalt. Finns väl egentligen få som tycker att de själva är perversa oavsett vad man tänder på (inbillar jag mig).


Tänk er en icke perversa person som någon gång kanske utför en pervers handling, är personen då för alltid stämplad som pervers eller hur ser ni på det?

Jag anser att en person kan utföra en viss pervers handling utan att själv vara pervers.
Jag har dock min uppfattning klar vad det gäller kiss/bajs/djur/barn/döda så där lutar jag åt pervers redan så fort någon tänker tanken.


Sedan handlar det väl lite om en gråskala med, inte en exakt gräns. En äldre man som varje år åker som sexturist anser jag vara pervers medan en man som på sin semester en gång bli upraggad av någon yngre skönhet inte räknas dit.

Whistler
2010-04-09, 08:07
En sjuklig störning som orsakar ovälkommet lidande hos den som utsätts för handlingen.

Jag stör mig rejält på den amerikanska användningen av ordet, där de skriker "perv" till varenda människa som gör något sexuellt, t ex någon som blir påkommen med att onanera.

Scratch89
2010-04-09, 08:10
Kiss, bajs, barn, djur, döda.

mini
2010-04-09, 08:10
Jag och Sigmund Freud säger att alla och allt är perversa.

Polymorft pervers var den österrikiske psykologen Sigmund Freuds definition av den mänskliga sexualitetens grundtillstånd. Han menade att alla människor föds polymorft perversa, det vill säga att alla objekt kan vara källor till sexuell attraktion. Enligt denna teori är heterosexualitet respektive homosexualitet och bisexualitet, såväl som tabuet mot incest, endast sociala konstruktioner som har sin grund i upplevelser i barndomen.

Källa (http://sv.wikipedia.org/wiki/Polymorft_pervers)

Nitrometan
2010-04-09, 08:11
Freud hade lite tankar om det "polymorf perversion" kallade han det.

Polymorft pervers var den österrikiske psykologen Sigmund Freuds definition av den mänskliga sexualitetens grundtillstånd. Han menade att alla människor föds polymorft perversa, det vill säga att alla objekt kan vara källor till sexuell attraktion. Enligt denna teori är heterosexualitet respektive homosexualitet och bisexualitet, såväl som tabut mot incest, endast sociala konstruktioner som har sin grund i upplevelser i barndomen.



Wiki säger:
Perversion, pejorativ ej längre använd benämning på det som setts som avvikande sexuellt fantasi- eller handlingsmönster. Såsom ordet vanligen används idag innehåller den ett underförstått moraliskt fördömande. Den tidigare användningen av ordet att inbegripa homosexualitet är ej längre giltigt i de flesta kulturer. Dock kan användandet av ordet för att beskriva till exempel pedofili och nekrofili fortfarande ha ett berättigande.

Ordet "perversion" härleds ur det senlatinska perversio "omvridning", "förvridning", vilket kommer av det latinska verbet perverto "vända upp och ned", "kasta över ända", "fördärva".

Adjektivet pervers syftar på något som anses av den som använder ordet onormalt, abnormt eller onaturligt, i synnerhet sexuella beteenden.




Edit: Hahahaha, mini hann före. Props, mini! :thumbup:

shut teh face
2010-04-09, 08:12
Har du inget jobb mangs

Scratch89
2010-04-09, 08:14
Jag och Sigmund Freud säger att alla och allt är perversa.


Freud hade lite tankar om det "polymorf perversion" kallade han det.


Perversa kan ni vara själva!

Förövrigt är Freud rätt jobbig att säga emot. Håller man med är man normal, håller man inte med förnekar man, eller så tycker man egentligen så och man har förträngt den rätta åsikten sedan barndomen.

Nitrometan
2010-04-09, 08:17
Är det inte så att alla som uppskattar sex är perversa?

Egentligen är normaltillståndet att inte alls gilla sex utan bara utföra handlingen en gång om året för att se till att det mänskliga släktet inte dör ut.

shut teh face
2010-04-09, 08:18
Sex är lite perverst, för desto kåtare man är, desto mer äckligare saker gör man. Seriöst, det är äckligt att pilla runt i ett analhål och diverse, sex som sådant e ju normalt ganska slafsigt och äckligt också, kroppsvätskor, hår och lite snusk

shut teh face
2010-04-09, 08:22
Samma lust driver bajsälskare och diverse

Alla är perversa, eller så är ingen, punkt.

krellik
2010-04-09, 08:24
Barn, djur, döda, bajs, de som gillar det är tveklöst perversa i en negativ mening i mina ögon, det är inte menat som något karaktärsomdöme så länge de inte lever ut sina lustar, eller bajsfetishister får gärna idka sin böjelse så länge jag slipper höra detaljerna..

Sexturister slank med för att det lät suspekt som det var beskrivet, ångrar lite att jag tryckte det ändå när jag tänker på det.

Skofetischister är ett wildcard som slinker med för aldrig snackat med mer fanatiska människor angående sin böjelse, hade jag inte haft en blinkning i ögat när jag tryckt på det så hade jag inte tryckt på det alternativet...

Börje H
2010-04-09, 08:26
Jag och Sigmund Freud säger att alla och allt är perversa.

Kiss, bajs, barn, djur, döda.

Vad än Freud säger så håller jag på Scrachens linje här. KBBDD-sex är pervo.

Nitrometan
2010-04-09, 08:43
KBBDD-sex är pervo.
Japp. Pervo.

Låt bli KBBDD.

mini
2010-04-09, 08:49
Japp. Pervo.

Låt bli KBBDD.

Fast om en vuxen hittar ett annan vuxen som vill vara med på och gillar KB är det väl bara att köra, även om det är lite perverst?

krellik
2010-04-09, 08:49
Äh kiss är väll inget att kinka över... Tumregeln borde vara: kan man se det på discovery utan att bli upprörd så är det no problemas (dvs överlevnadssnubbar som dricker sin egen urin).

krellik
2010-04-09, 08:50
http://images.dailyradar.com/media/uploads/mma/story_large/2009/10/21/lyotooooooo.jpg

Börje H
2010-04-09, 08:53
Fast om en vuxen hittar ett annan vuxen som vill vara med på och gillar KB är det väl bara att köra, även om det är lite perverst?

Givet! Då är båda pervo, helt enkelt. Inga konstigheter. Kör hårt.

Nitrometan
2010-04-09, 08:56
Fast om en vuxen hittar ett annan vuxen som vill vara med på och gillar KB är det väl bara att köra, även om det är lite perverst?

Ja, är de överens så är det OK. Go pervo.

Men låt bli barn och djur. Snälla.

EkarN
2010-04-09, 09:31
Ja, är de överens så är det OK. Go pervo.

Men låt bli barn och djur. Snälla.

Låt helst bli döda också.

Wille005
2010-04-09, 09:35
Du glömde ett alternativ: "Någon som onanerat på begravning."

elo_
2010-04-09, 09:36
Låt helst bli döda också.

Vad är höjden av förvåning?














Nekrofilen får motjuck.





:D

frambogir
2010-04-09, 09:39
Varför är det fel att gilla Kiss? Sminkade män är väl bara bra underhållning?

DanielF
2010-04-09, 09:45
Ja, är de överens så är det OK. Go pervo.

Men låt bli barn och djur. Snälla.

http://www.vbs.tv/watch/the-vice-guide-to-sex/asses-of-the-caribbean

Ape3
2010-04-09, 09:57
Ons?

Wille005
2010-04-09, 09:58
Ons?
Outside Near Strangers

Deceiver85
2010-04-09, 09:58
Det finns, som bekant, olika grader av helvete...

Socialt accepterad pervers: Analsex, oralsex, andra ställningar än missionären, ONS

Förekommande men ej riktigt socialt accepterat: Partnerbyte, S/M, bondage, fetischer, webcam

Ovanliga och helt oacceptabelt: kiss/bajs, sexturism, prostitution

Störda och förkastliga: Nekrofili, pedofili, zoofili

Börje H
2010-04-09, 10:14
Varför är det fel att gilla Kiss?

Fel? Inte är det väl nått större fel, men många kan nog tolka det som aningen perverst om man gillar att bli pissad i nyllet. Eller för den delen står och tokpissar den andra parten rakt i fejset.

Om du, som man kan anta, skojfriskt insinuerar att det skulle röra sig om rockgruppen med samma namn så tycker jag att det är en smula märkligt. Dock ej perverst på något vis.

tjabon
2010-04-09, 10:19
Mest perverst tycker jag är att lägga sej i andras sexuella förehavanden
så länge de inte stör/förstör för någon annan.

Vilket leder mej till att direkt ta avstånd från pedofili, djursex m.m.
och situationer där det är tveksamt med ömsesidigheten.

frambogir
2010-04-09, 10:25
Fel? Inte är det väl nått större fel, men många kan nog tolka det som aningen perverst om man gillar att bli pissad i nyllet. Eller för den delen står och tokpissar den andra parten rakt i fejset.

Om du, som man kan anta, skojfriskt insinuerar att det skulle röra sig om rockgruppen med samma namn så tycker jag att det är en smula märkligt. Dock ej perverst på något vis.

Inte alls märkligt eftersom det i pollen står Kiss med versal.

Yes
2010-04-09, 10:29
Min definition av perverst är allt som kan säljas som porr i Japan.

Börje H
2010-04-09, 10:37
Inte alls märkligt eftersom det i pollen står Kiss med versal.

Jag uttryckte mig klumpigt. Det märkliga i det hela tyckte jag var om man gillar Kiss, gruppen alltså. Dock inte perverst på något vis.

spoonchest
2010-04-09, 11:17
Sex är lite perverst, för desto kåtare man är, desto mer äckligare saker gör man. Seriöst, det är äckligt att pilla runt i ett analhål och diverse, sex som sådant e ju normalt ganska slafsigt och äckligt också, kroppsvätskor, hår och lite snusk

Shuttehface har en poäng här. Sex är ganska äckligt om man tänker efter. Om man inte är kåt då..

Yes
2010-04-09, 11:40
Fast om man tänker efter blir man ju kåt?

spoonchest
2010-04-09, 12:04
Fast om man tänker efter blir man ju kåt?

Ok, ett experiment, gå och gör något åt saken. Sedan sätter du dig och porrsurfar på sådant du normalt går igång på. Sedan kan du hålla med om att det du ser faktiskt är ganska äckligt.
Eeeeew!

renad
2010-04-09, 12:09
Min definition av perverst är allt som kan säljas som porr i Japan.

+1 jag hade velat ha Japan(er) som alternativ det enda som är riktigt perverst imo.

Yes
2010-04-09, 12:17
Ok, ett experiment, gå och gör något åt saken. Sedan sätter du dig och porrsurfar på sådant du normalt går igång på. Sedan kan du hålla med om att det du ser faktiskt är ganska äckligt.
Eeeeew!
Då blir jag ju bara kåt igen. Jag surfar inte japanskt så det jag kollar på är tilltalande både före och efter, så att säga.

stevebc
2010-04-09, 12:27
Barn, djur, döda, sexturister. Sen får folk vara hur balanserade och korrekta som helst i sina kontringar. Jag finner det perverst, punkt.

agazza
2010-04-09, 12:31
Barn, djur, döda, kiss, bajs och sexturist. Resten var väl rätt lama.

Snafu
2010-04-09, 12:54
Sexturist, hur är det mer perverst än att sätta på en prossie i sin hemstad? Varför inte få lite värme på köpet (eller droger)? Allvarlig fråga.

Ignatius72
2010-04-09, 13:10
Sexturist, hur är det mer perverst än att sätta på en prossie i sin hemstad? Varför inte få lite värme på köpet (eller droger)? Allvarlig fråga.

Det är väl däför man åker iväg på semester, för att få sexa lite?
Man kan ju läsa Michel Houellebecqs roman-jag tror det var Plattform som behandlar ämnet.

Loke
2010-04-09, 13:47
Det som stör mig med sådana här trådar är att folk är så jäkla dåliga på att skilja på böjelser och handlingar.

stevebc
2010-04-09, 17:42
Sexturist, hur är det mer perverst än att sätta på en prossie i sin hemstad? Varför inte få lite värme på köpet (eller droger)? Allvarlig fråga.Ja, jag bockade i sexturism därför att jag förknippar det mer med barnprostitution och trafficking än Industrigatan Malmö (tm). Men stereotypt, ja.

Neuwb
2010-04-09, 18:13
Mest perverst tycker jag är att lägga sej i andras sexuella förehavanden
så länge de inte stör/förstör för någon annan.

Vilket leder mej till att direkt ta avstånd från pedofili, djursex m.m.
och situationer där det är tveksamt med ömsesidigheten.

Även här är det dock vidrigt och perverst att lägga sig i. Inte i handlingen då utan läggningen. Låt folk tända på vad de vill, bedöm sen efter hur de agerar.

spoonchest
2010-04-09, 19:30
Då blir jag ju bara kåt igen. Jag surfar inte japanskt så det jag kollar på är tilltalande både före och efter, så att säga.

Hingst.