handdator

Visa fullständig version : Gym i gävle?


smurfan
2010-04-08, 22:33
Ska byta gym nu men har ingen aning om vilka som är bra i den här stan:/ De får gärna ha spinning och sånt med, fast det är inget måste. Vart gymmar ni som bor i gävle? Skriv gärna lite för- och nackdelar med gymmet också:)

hultman
2010-04-08, 22:55
Workout Center. Inte mycket till diskussion. Skönt hardcoregym utan en massa fjollor. Ligger på söder och har öppet 24/7 för den som betalar via autogiro.

Baan
2010-04-08, 22:56
Workout Center. Inte mycket till diskussion. Skönt hardcoregym utan en massa fjollor. Ligger på söder och har öppet 24/7 för den som betalar via autogiro.

No homo(s)! :thumbup:

hultman
2010-04-08, 22:58
No homo(s)! :thumbup:

oNlY hArdCoRe BrOhoEs.

smurfan
2010-04-08, 23:09
Var in där i veckan men jag tyckte ärligt talat att det inte var så snyggt och fräsch som man kanske vill ha det på ett gym.. Men jag antar att ni har rätt. Har hört av många andra att det är där "de riktiga gymmarna" tränar;) Sen måste jag ju fråga om det finns gott om ställningar och maskiner? Grymt irriterande när folk står och väntar och glor på en för att det finns för få maskiner:P
Är det mkt folk där dagtid?

hultman
2010-04-08, 23:21
Var in där i veckan men jag tyckte ärligt talat att det inte var så snyggt och fräsch som man kanske vill ha det på ett gym.. Men jag antar att ni har rätt. Har hört av många andra att det är där "de riktiga gymmarna" tränar;) Sen måste jag ju fråga om det finns gott om ställningar och maskiner? Grymt irriterande när folk står och väntar och glor på en för att det finns för få maskiner:P
Är det mkt folk där dagtid?

Jag vet inte hur du definierar "snyggt och fräscht" men det är ju bara riktigt bra grejer där. Alla nödvändiga maskiner finns, liksom tillräckligt med viktkakor. Nu är jag inte alltid i Gävle men de gånger jag varit där under den sista tiden så har det varit lugnt. Aldrig smockat med folk direkt, och som vanligt tenderar ju tränande att gå ut hårt på måndagen för att sedan ta det ganska lugnt resterande veckodagar.

Är du tjej eller kille?

Roosen
2010-04-09, 07:25
När jag är i Gävle så kör jag på GKK. Riktigt bra ställe om du frågar mig. :)

mini
2010-04-09, 07:51
När jag bodde i Gävle tränade jag på Korpen som också ligger på söder. Där slipper man hardcorefjollorna som håller till på WC. Mina minnen av stället är färgade av att jag var relativt ny då jag började där, men jag tyckte att det fannns allt man behövde, inklusive ett litet marklyftflak.

Numse
2010-04-09, 08:01
Är du tjej eller kille?

Har det någon betydelse om man tränar på Workout center?

Verkar va en skön rivalitet på gymmen i Gävle :D

smurfan
2010-04-09, 09:58
Har det någon betydelse om man tränar på Workout center?

Verkar va en skön rivalitet på gymmen i Gävle :D

Jag tror det. Det är nog mest killar där.. så de kanske tycker att det är bra om det kmr dit mer tjejer, eller så vill grabbarna ha gymmet för sig själva;) Jag har ingen aning.

smurfan
2010-04-09, 10:02
När jag bodde i Gävle tränade jag på Korpen som också ligger på söder. Där slipper man hardcorefjollorna som håller till på WC. Mina minnen av stället är färgade av att jag var relativt ny då jag började där, men jag tyckte att det fannns allt man behövde, inklusive ett litet marklyftflak.

På söder ligger det väl ändå inte? Ligger ju vid badhuset nästan. Gymmade där förut och tyckte det var riktigt bra, men jag måste tyvärr byta gym av andra skäl..
Säg inte det, det har dykt upp en massa gasp-fjollor där på sista tiden;)

Luttis
2010-04-09, 11:11
När jag är i Gävle så kör jag på GKK. Riktigt bra ställe om du frågar mig. :)

+1
Trångt, skitigt, trevligt folk & och bra utrymme för böj och mark.
Precis så som ett gym ska vara.

Jazen
2010-04-09, 12:36
När jag är i Gävle så kör jag på GKK. Riktigt bra ställe om du frågar mig. :)

+1
ända gymet som gäller. Sen om hultman tycker att det är massa fjollor som tränar där är ett tecken på ovishet ;)

smurfan
2010-04-09, 13:06
Jag får väl ta och provgymma på båda:) Men wc ligger ju närmare stan än gkk.. vilket är bättre. Sen vet jag inte om jag tycker att ett gym ska vara "trångt och skitigt":P

hertzman
2010-04-09, 18:16
Jag körde också på Workout-center när jag bodde i Gävle. Sjukt trevligt ställe, alla grejer man behöver, trevligt folk som hjälpte till och passa om det behövdes. Några riktiga legender tränar ju också där, bland annat Zone Capone.

Så +1 på WC.

Roosen
2010-04-09, 18:17
+1
ända gymet som gäller. Sen om hultman tycker att det är massa fjollor som tränar där är ett tecken på ovishet ;)

Upp som en raket - Ned som en pannkaka.

hultman
2010-04-10, 01:22
+1
ända gymet som gäller. Sen om hultman tycker att det är massa fjollor som tränar där är ett tecken på ovishet ;)

Nejdå. Har tränat på i princip alla gym i Gävle så det vore ju att skjuta mig lite i foten. Workout Center, Hälsostudion, Korpen och Gävle KK är bra allihopa :)

smurfan
2010-04-10, 13:19
Nejdå. Har tränat på i princip alla gym i Gävle så det vore ju att skjuta mig lite i foten. Workout Center, Hälsostudion, Korpen och Gävle KK är bra allihopa :)

Det där var ju inte alla;) Men det är väl typ de gymmen man helst går till. Sats känns lite snobbigt och f&s är fullt med småpluttar som tränar efter skolan:P Testade Hälsostudion i veckan men det var bara sådär.. Korpen är grymt men jag kan inte träna där längre tyvärr.. Ska testa wc eller gkk idag så får vi se om det är nåt att ha:) Noga det där med gym;)

hultman
2010-04-10, 13:24
Det där var ju inte alla;) Men det är väl typ de gymmen man helst går till. Sats känns lite snobbigt och f&s är fullt med småpluttar som tränar efter skolan:P Testade Hälsostudion i veckan men det var bara sådär.. Korpen är grymt men jag kan inte träna där längre tyvärr.. Ska testa wc eller gkk idag så får vi se om det är nåt att ha:) Noga det där med gym;)

Jag har tränat på precis alla men det där är favoriterna :)

smurfan
2010-04-10, 22:52
Blev hälsostudion idag igen;) cykeln strejkade på väg till gkk och wc var stängt:/ stänga kl 3 en lördag:smash:

hultman
2010-04-10, 22:59
Blev hälsostudion idag igen;) cykeln strejkade på väg till gkk och wc var stängt:/ stänga kl 3 en lördag:smash:

Pyntar du via autogiro så är det 24/7 :) Jag är i Gävle och var där vid fem.

EkarN
2010-04-11, 00:59
Workout Center. Inte mycket till diskussion. Skönt hardcoregym utan en massa fjollor. Ligger på söder och har öppet 24/7 för den som betalar via autogiro.

Så GKK är mjukt?:D

hultman
2010-04-11, 01:21
Så GKK är mjukt?:D

Nä. Sa jag aldrig :) Skulle hålla mig borta från dojans gym (fritid & motion eller vad det heter), friskis och fjärran höjder. Sen kan man väl köra lite var man vill.

smurfan
2010-04-11, 19:48
Pyntar du via autogiro så är det 24/7 :) Jag är i Gävle och var där vid fem.

Jag vet, men jag kanske inte bir kvar i gävle så länge till så jag vill inte ha årskort eller så..