handdator

Visa fullständig version : När man ska träna och hur mycket?


chozan
2010-04-08, 19:35
Tjena, är 18år och tränat snart en månad. Kör med gainers pro och kreatin.

Jag är en väldigt liten person vilket jag tycker och skulle vilja göra så mycket ändring som möjligt och få bäst resultat, försöker äta så mycket som möjligt.

Jag är 1,72cm lång.
För en månad sen vägde jag runt 50 nu väger jag runt 52-53 och jag gymmar hemma med olika slags redskap och övningar

Det jag undrar är vad för slags schema jag ska köra antingen att jag kör:

Måndag - biceps,rygg och mage
Tisdag - vila
Onsdag - triceps,bröst och mage
Torsdag - vila
Fredag - Ben och mage

Eller

Måndag - biceps, rygg och mage
Tisdag - triceps, bröst och mage
Onsdag - vila
Torsdag - biceps, rygg och mage
Fredag - triceps, bröst och mage
Och så får jag slänga in ben nånstans där

Ge gärna tips för förbättring eller vilket som är bäst eller vad man kan göra för bra övningar hemma för alla olika muskelgrupper.

Tack så mycket! *flex*

Aleqz
2010-04-08, 20:22
Du bör inte glöma axel- och benträningen tycker jag. Frågan är vad du har för redskap att ta hjälp av hemma? Har du några hantlar/skivstänger te.x. eller hade du bara tänkt köra kroppsviktsövningar?

chozan
2010-04-08, 22:27
Du bör inte glöma axel- och benträningen tycker jag. Frågan är vad du har för redskap att ta hjälp av hemma? Har du några hantlar/skivstänger te.x. eller hade du bara tänkt köra kroppsviktsövningar?

Jag räknar in axel träningen bland de där, Har nån slags ställning med övning för ben/vader, skivstång och som du kan göra pulldowns fram/bak med, sen har jag en hantel bara, en rull grej då man e på knä och rullar fram o bak som tränar mage mest och ett band som man kan göra lite övningar på. :)