handdator

Visa fullständig version : Fairings Essential Amino Rush + BCAA+


Megalodon
2010-04-08, 16:45
Fairings Essential Amino Rush och BCAA+

Vad är det som skiljer dem åt?
Behöver man ta båda eller räcker det med en av dem?
Båda ska ju tas innan och efter träningen.
Vilken är bäst och mest komplett av dem?
Om man tar båda blir det "kaka på kaka" då?

King Grub
2010-04-08, 16:47
Jämför innehållsförteckningarna så ser du väl? BCAA innehåller bara dom tre grenade EAA (+ glutamin av någon anledning).

emi23j
2010-04-09, 21:42
tack grub svarade just på min fråga=)

macsacre
2010-04-09, 23:13
Jag ska i vetenskapens namn testa BCAA + EAA samtidigt och se om man får bättre resultat eller om det bara är slöseri med pengar.

Ska kanske föra en journal här tänkte jag ifall det är flera som är intresserade av att veta ifall Bcaa + Eaa hjälper mer än om man bara tar Eaa eller Bcaa.

CVN
2010-04-09, 23:27
Jag ska i vetenskapens namn testa BCAA + EAA samtidigt och se om man får bättre resultat eller om det bara är slöseri med pengar.

Ska kanske föra en journal här tänkte jag ifall det är flera som är intresserade av att veta ifall Bcaa + Eaa hjälper mer än om man bara tar Eaa eller Bcaa.

Är du seriös eller? EAA innehåller redan BCAA så varför skulle det vara bättre att köra båda tillsammans? Du verkar inte riktigt förstå vad det är du pratar om...

Scratch89
2010-04-10, 05:50
Jag ska i vetenskapens namn testa BCAA + EAA samtidigt och se om man får bättre resultat eller om det bara är slöseri med pengar.

Ska kanske föra en journal här tänkte jag ifall det är flera som är intresserade av att veta ifall Bcaa + Eaa hjälper mer än om man bara tar Eaa eller Bcaa.

Hur hade du tänkt att kunna jämföra resultaten?

macsacre
2010-05-02, 05:25
jag kan säga att sedan jag började med BCAA morgon och kväll och jag hittills i 5 veckor ökat med 2.5kg i bänk, 5kg i militär, 2.5 i EZ (biceps övning), musklerna syns snäppet mer, vingarna på ryggen känns lite större (kan vara inbillning) ökat i mark med 7.5 kg m.m.

Ser jag tillbaka till när jag körde med EAA + Kreatin + Gainer ser jag att ökningen på mellan 4 - 6 veckor har varit betydligt mindre eller inga alls på en del övningar.

"FÖR MIG" funkar det bra och ger dunder bra resultat. Nu ska jag fom måndag testa med EAA på morgonen och innan läggdags och BCAA innan och efter träningen så får vi se hur siffrorna ser ut då.

Vikten gick upp med 4 kg första veckan men det va nog för att det var uppladning med kreatinet, nu i fredags låg jag på 88.9kg gick ner 1,4 kg. Jag säger inte att allt är muskler för man vet ju att det inte är, men att jag ändå lagt på mig lite iaf.

En liten sammanfattning är att BCAA morgon och kväll utöver EAA innan och efter träning ger "mig" riktigt bra ökningar på gymmet efter 5 veckor.

Anton Fräs
2010-05-02, 09:32
macsacre, kul att du ökat! Men din lilla "studie" säger tyvärr ingenting i sig..

Det försummar inte dina ökningar.

macsacre
2010-05-02, 13:14
jag tänkte mest skriva det som har hänt sedan jag började med det. Och att i mina anteckningar så har jag ökat mest de här 5 veckorna som jag tagit BCAA + EAA.

Huvudsaken är att jag får resultat av det, och ville bara dela med mig om det som hänt så fler kan testa och se om det hjälper de oxå.

Kischen
2010-05-02, 17:29
Jag har ätit lammfärs istället för nötfärs en vecka nu, och ökat på gymmet. Ska fortsätta med lammfärsen.

macsacre
2010-05-02, 21:55
Funkar det så kör på ;) Gillar när folk skriver ironiska inlägg. Bästa som finns på ett forum där man tydligen ska få hjälp av folk men enda man får som svar är massa ironiska inlägg.

Jag sa tydligt att jag har jämfört ökningarna från när jag tog EAA för sig och de där jag tar BCAA + EAA och har kommit fram till att jag får bättre resultat när jag kör bägge.

Om du inte anser det är värt att testa så testa inte men kom inte och säg att jag har fel då jag alltid skriver upp hur mkt jag tar på gymmet varje gång jag tränar och så har jag journal på de tillskott jag tar, och nu har jag lagt märke till att jag ökar mkt mer än när jag tog Gainer + EAA. Om du inte ökar så är det ej mitt problem synd för dig, men att börja med ironiska inlägg för att din kropp inte svarar bra på något som du troligen aldrig testat är jävligt fult och omoget.

Istället för att skriva massa ironiska skit inlägg kom med fakta på att BCAA + EAA är onödigt att ta?

Själv tänker jag fortsätta att ta det som funkar för mig och det som ger mig bäst resultat. Så kan du fortsätta med lammfärs ;)

prOtotype
2010-05-03, 10:12
Funkar det så kör på ;) Gillar när folk skriver ironiska inlägg. Bästa som finns på ett forum där man tydligen ska få hjälp av folk men enda man får som svar är massa ironiska inlägg.

Jag sa tydligt att jag har jämfört ökningarna från när jag tog EAA för sig och de där jag tar BCAA + EAA och har kommit fram till att jag får bättre resultat när jag kör bägge.

Om du inte anser det är värt att testa så testa inte men kom inte och säg att jag har fel då jag alltid skriver upp hur mkt jag tar på gymmet varje gång jag tränar och så har jag journal på de tillskott jag tar, och nu har jag lagt märke till att jag ökar mkt mer än när jag tog Gainer + EAA. Om du inte ökar så är det ej mitt problem synd för dig, men att börja med ironiska inlägg för att din kropp inte svarar bra på något som du troligen aldrig testat är jävligt fult och omoget.

Istället för att skriva massa ironiska skit inlägg kom med fakta på att BCAA + EAA är onödigt att ta?

Själv tänker jag fortsätta att ta det som funkar för mig och det som ger mig bäst resultat. Så kan du fortsätta med lammfärs ;)

FYI: Det kan vara väldigt mycket runtomkring som påverkar mer än just en förändring i tillskottet. Det är det folk syftar på. För att jämföra så som du har tänkt så behöver du egentligen en klon av dig själv som lever ett identiskt liv och enda skillnaden är just det tillskottet. AKA du kommer inte kunna göra det.
Bästa alternativet man har för såna undersökningar då är större mängder människor under kontrollerade former.
Men har du bra ökningar som du kör nu - kör på.

macsacre
2010-05-03, 11:48
lite skillnad på inlägg jämfört med lammfärs killen. Tack för svar, det du säger är sant, men jag fortsätter nog med EAA + BCAA tills det kommer mer studier omkring de tillskotten.

Kischen
2010-05-03, 11:56
lite skillnad på inlägg jämfört med lammfärs killen. Tack för svar, det du säger är sant, men jag fortsätter nog med EAA + BCAA tills det kommer mer studier omkring de tillskotten.

Uppenbarligen förstog du inte att det var _precis_ det jag menade med jämförelsen lammfärs/nötfärs. Om man inte har koll på allt så kan man inte ställa sig och peka mot en så liten ändring som du gjort när du byter ut några aminosyror. Givetvis kan hur många saker som helst spela in.

joasimo
2010-05-03, 12:35
Jag har ändå både amino rush och BCAA+ så jag blandar, men kommer sedan bara köra amino rush.. jag fick bcaa på köpet, annars hade jag inte haft båda, det är ju dessutom dyrare.

macsacre
2010-05-03, 13:57
så då anser ni att man ska antingen ta bcaa lr eaa men inte bägge samtidigt? Eller har jag fattat fel?

Kischen
2010-05-03, 14:19
så då anser ni att man ska antingen ta bcaa lr eaa men inte bägge samtidigt? Eller har jag fattat fel?

Vet du ens vad skillnaden mellan bcaa och eaa är? Menar inte att vara spydig utan helt allvarligt :)

macsacre
2010-05-03, 15:54
Jag har läst många posts angående de två tillskotten och jag anser att jag har en bra bild på skillnaden mellan de är.

strunta i frågan jag har hittat svar på det här på forumet och svaret är att ingen vet säkert.

Jag gör så att ja fortsätter att ta de tillsammans...