handdator

Visa fullständig version : Bästa att ta när man deffar?


norran
2010-04-08, 16:15
Tjenare.

Ska börja deffning om ett tag, och undrade vad som är bäst för att behålla musklerna men samtidigt gå ned i vikt bra?

Som fettförbränning tänkte jag Fearing: Lean, men vad mer skulle jag ta tycker ni?

/Mvh Norris

Exhale_
2010-04-08, 16:38
Samma som under viktuppgång skulle jag säga. Kreatin, EAA och kvalitet på träningen. Proteintillskott om du inte får i dig tillräckligt med protein från maten. Omega-3 om du inte käkar tillräckligt med fet fisk eller andra källor rik på dessa gudomliga fettsyror.

Grenen
2010-04-08, 17:42
Ät mat istället för proteintillskott för att hålla dig mätt på dom kcal du får äta per dag/vecka.

Gäller inte EAA.

PetterSover2
2010-04-08, 17:50
Lånar tråden lite. Jag ska börja köra HIIT nu för att komma i form till sommaren. Kommer köra det enbart på dom dagarna jag inte kör styrketräning. Och tänkte ta EAA i samband med HIIT för att undvika att bryta ner allt för mycket muskler. så när ska man ta EAA innan, under eller efter HIIT?

Kauppi
2010-04-08, 17:54
Lånar tråden lite. Jag ska börja köra HIIT nu för att komma i form till sommaren. Kommer köra det enbart på dom dagarna jag inte kör styrketräning. Och tänkte ta EAA i samband med HIIT för att undvika att bryta ner allt för mycket muskler. så när ska man ta EAA innan, under eller efter HIIT?

borde väl gälla samma som för styrketräning
dvs innan och efter.

sweaberg
2010-04-08, 18:52
Tror inte något speciellt behövs , ALA skulle jag kunna tänka mig isf

OneManArmy
2010-04-08, 19:15
EAA, kanske en PWO eftersom orken tar sig en rejäl törn vid kalori underskott.

norran
2010-04-09, 21:12
Skulle man kanske ta BCAA Eller SELF: MICRO WHEY DIET?

capron
2010-04-11, 11:36
Skulle man kanske ta BCAA Eller SELF: MICRO WHEY DIET?

Tror man på studien som som diskuteras här
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=134696
Så skall ju BCAA vara skitbra.