handdator

Visa fullständig version : hålla en bra form


Wilson
2003-10-02, 20:43
Ni som bygger på: försöker ni "hålla formen"? alltså om ni tex ser er i spegeln å tycker att ni har lagt på er lite för mycket fett den seanste veckan - gör ni då en justering i kosten? eller tex kör lite cardio nåra dagar eller skiter ni bara i det och kör vidare?

ibland när jag tycker det känns som jag har lite för mycke fett brukar jag ta lite promenader lr så nåra dagar..

Fors
2003-10-02, 20:59
Jag suckar djupt, tänker på hur biffig jag kommer bli om jag fortsätter bulka och härdar ut. Sen går jag och köper en tjock tröja att dölja fettet med.

Wilson
2003-10-02, 21:02
Originally posted by Fors
Jag suckar djupt, tänker på hur biffig jag kommer bli om jag fortsätter bulka och härdar ut. Sen går jag och köper en tjock tröja att dölja fettet med.

he :cheers:

Så kan iaf inte jag tänka.. jag vill ha en fin form året runt.. menar inte sten-deffad men iaf ingen slät kropp. Strävar efter att kunna se rutorna någorlunda bra. Inte skarpt men bara så man ser dem:) om ni förstår. Då har jag ett bra riktmärke att gå efter tycker jag.

Piranha
2003-10-02, 21:20
För egen del så känner man rätt snabbt om man lagt på sig lite , då schyssterar man snabbt in mer förbränning och problemet löst.

King Grub
2003-10-03, 11:24
Lagt på lite för mycket fett senaste veckan... :rolleyes: Så fort går det inte. Ett kilo kroppsfett innebär en överätning på mer än 7000 kcal, och att tokbulka så pass skulle ändå inte vara någon nytta till muskelbyggandet heller.

ToXY
2003-10-03, 11:52
Håller med krubben!!! Sen säger det pang! Så é man där..har ökat ca 14kg dom senaste 3månaderna & undrar hur det gick till faaan... :eating:

Dk1ng
2003-10-03, 21:36
Själv funkar jag nog som dig Wilson... Tycker jag att man lagt på sig så drar jag ner på lite kollisar o kör lite extra cardio, dock så vet jag inte om detta i det långa loppet är så bra!!
Provar just nu att köra en "kontrollerad" bulk här under höst-vinter o se hur det artar sig och planerar sen att köra en "kontrollerad" deff nån gång efter årsskiftet.
När jag skriver kontrollerad syftar jag på att inte köra några extrema utsvävningar åt nått håll, tänkte lägga på mig kanske en 5-10 kg o sen äta lite mindre och köra lite mer förbränningsträning för att dumpa det fett som man lagt på sig under bulk! Justeringen ligger i mängden mat och fördelningen av träning på förbränning/styrka, dock är det bra och nyttig mat som gäller rakt av!!

Mvh

Action
2003-10-03, 21:41
Originally posted by King Grub
Lagt på lite för mycket fett senaste veckan... :rolleyes: Så fort går det inte. Ett kilo kroppsfett innebär en överätning på mer än 7000 kcal, och att tokbulka så pass skulle ändå inte vara någon nytta till muskelbyggandet heller.

Så att gå upp 5kg på 6 veckor e inget vidare alltså... hm.. får nog skärpa till mig lite... :D :eating:

Dk1ng
2003-10-03, 21:52
Originally posted by Action


Så att gå upp 5kg på 6 veckor e inget vidare alltså... hm.. får nog skärpa till mig lite... :D :eating:

Annars kan man ju alltid äta vidare o gömma sig i en stor tröja under en ännu större jacka under vintern o ta tag i hullet i vår...:hbang:

Om man inte ska tävla i DC såklart.. :)

Action
2003-10-03, 21:54
Originally posted by Dk1ng


Annars kan man ju alltid äta vidare o gömma sig i en stor tröja under en ännu större jacka under vintern o ta tag i hullet i vår...:hbang:

Om man inte ska tävla i DC såklart.. :)

Jag tänkte ju attt det skulle va så kallt att komma hem från Singapore så jag behövde ngt att värma mig med.. Ja det blir stora tröjan på på både SM o DC nu i höst... Men i April så blir det bara ett par tighta igen.... :D

Dk1ng
2003-10-03, 22:07
Originally posted by Action


Jag tänkte ju attt det skulle va så kallt att komma hem från Singapore så jag behövde ngt att värma mig med.. Ja det blir stora tröjan på på både SM o DC nu i höst... Men i April så blir det bara ett par tighta igen.... :D

Tänkte oxå anamma den filosofin..:) Dock kommer tävlandet för min del få vänta minst ett år, behöver upp några kilon till om man ska ha nåt att komma med o lite bättre på chinsen! Hellre komma från ingenstans och överraska positivt än att inleda med att bli utslagen i kvalet...
Sen gäller det ju att man hittar tillräckligt med tid för att kunna satsa, men ambitionen finns!

Tror att jag glidit "lite" från ursprungliga tråden nu... sorry Wilson!! Får skylla på att jag inte har nåt vettigare för mig en fredagskväll..:em:

Action
2003-10-03, 22:10
Originally posted by Dk1ng


Tänkte oxå anamma den filosofin..:) Dock kommer tävlandet för min del få vänta minst ett år, behöver upp några kilon till om man ska ha nåt att komma med o lite bättre på chinsen! Hellre komma från ingenstans och överraska positivt än att inleda med att bli utslagen i kvalet...
Sen gäller det ju att man hittar tillräckligt med tid för att kunna satsa, men ambitionen finns!

Tror att jag glidit "lite" från ursprungliga tråden nu... sorry Wilson!! Får skylla på att jag inte har nåt vettigare för mig en fredagskväll..:em:

Det där med o komma o överraska e så många som tror sig kunna göra, men sedan missar på massa punkter på grund av ingen erfarenhet. Bättre o vara med o lära för att senare komma med erfarenhet och placera sig högt...

Dk1ng
2003-10-03, 22:23
Originally posted by Action


Det där med o komma o överraska e så många som tror sig kunna göra, men sedan missar på massa punkter på grund av ingen erfarenhet. Bättre o vara med o lära för att senare komma med erfarenhet och placera sig högt...

Jo, d e klart... mitt överraskningsmoment är inte att vinna utan att klara kvalet isf! Känner att det måste ligga en seriös tanke bakom tävlandet, ska jag göra det så ska det vara på riktigt och då ska massan finnas där och deffen skall vara genomförd på ett disciplinerat sätt, inga halvmesyrer mao! Sen är det klart att man inte kommer kunna placera sig utan erfarenhet, det är jag mer än väl medveten om!
Jag bävar bara inför att kliva upp på scene i ett kval och va i "någorlunda" form, ska de va, ska de va bra!!

Action
2003-10-03, 22:26
Originally posted by Dk1ng


Jo, d e klart... mitt överraskningsmoment är inte att vinna utan att klara kvalet isf! Känner att det måste ligga en seriös tanke bakom tävlandet, ska jag göra det så ska det vara på riktigt och då ska massan finnas där och deffen skall vara genomförd på ett disciplinerat sätt, inga halvmesyrer mao! Sen är det klart att man inte kommer kunna placera sig utan erfarenhet, det är jag mer än väl medveten om!
Jag bävar bara inför att kliva upp på scene i ett kval och va i "någorlunda" form, ska de va, ska de va bra!!

Det håller jag med dig om.... annars kan det kvitta.. Det finns bara så många som ska chocka första gången de ska tävla.. De blir ofta så besvikna när det inte gick som tänkt. Eller så kommer de aldrig upp på en scen...

Dk1ng
2003-10-03, 22:37
Originally posted by Action


Det håller jag med dig om.... annars kan det kvitta.. Det finns bara så många som ska chocka första gången de ska tävla.. De blir ofta så besvikna när det inte gick som tänkt. Eller så kommer de aldrig upp på en scen...

Vi får se hur det blir helt enkelt, känner att man kommit en bit på vägen de senaste åren men det finns fortfarande en hel del kvar att jobba på, det får ta den tid det tar och sen får man se om man står på scen om något år eller så... annars får jag nöja mig med att sitta i publiken o käka hamburgare..:)

Sverker
2003-10-04, 06:09
Originally posted by Action


Det där med o komma o överraska e så många som tror sig kunna göra, men sedan missar på massa punkter på grund av ingen erfarenhet. Bättre o vara med o lära för att senare komma med erfarenhet och placera sig högt...


:thumbup: