handdator

Visa fullständig version : En nybörjare bland produkter, hjälp mig!


DaDDeL
2010-04-08, 05:41
En nybörjare bland produkter, hjälp mig! (skriver tankarna rätt ut)

- Har tränat ett par månader nu och vill ta steget till produkter och en konstgjord taggning!


1 Vad jag vill ha är något att äta som är lite ”matigt” före träning för energi om man äter en halvbra frukost.
2 Det andra jag vill åt är någon sorts PWO. En produkt jag blir taggad av före/under träning.
3 Det tredje jag vill åt är något att äta efter träning som hjälper att bygga.


Vilka protein/kolhydrat produkter som finns och hur/när används dessa?

Whey produkter är mest protein och kan intas före och efter träning? Gainer är det mest kolhydrater och därför ska det tas efter träning? Hur ska dessa produkter användas? Dessutom är jag lite förvirrad vad gäller Vassle protein, när används detta?


PWOs
Vilka PWOs finns? EAA är det en PWO? Har läst än del kommentarer att EAA är bra men hur använder jag det och vilka produkter finns det att köpa?
Rage x2, ska vara bra? Men dyrt?.. Vad finns det mer för bra PWO produkter? Kanske räcker att ta koffein före träning bara? Kreatin?

Vilka produkter använder ni? Hur kan jag kombinera? Vilka kan jag kombinera med vilka?

Jag har en liten hum om produkterna jag skriver om för har läst runt lite, men vill ändå veta hur ni kombinerar. Alltid bra med feedback innan man beställer. EAA, BCAA, Rage, Kreatin, Whey, Gainers, Vassle, Omega 3, Carbo Flex etc. Ja ni förstår, det snurrar haha..

Ex
Whey före träning, kreatin, koffein tabletter före träning och gainer efter träning?

Eriic
2010-04-08, 08:05
2 Det andra jag vill åt är någon sorts PWO. En produkt jag blir taggad av före/under träning.
Rage X2 har fått mkt beröm.
3 Det tredje jag vill åt är något att äta efter träning som hjälper att bygga.
EAA/Vassle/vanlig mat

Vilka protein/kolhydrat produkter som finns och hur/när används dessa?

Vassle eller EAA innan träning, EAA är det som stimulerar proteinsyntesen mest. Du kan ta vassle eller EAA efter träning, eller en gainer om du känner för det.

Vilka PWOs finns? EAA är det en PWO? Har läst än del kommentarer att EAA är bra men hur använder jag det och vilka produkter finns det att köpa?
Rage x2, ska vara bra? Men dyrt?.. Vad finns det mer för bra PWO produkter? Kanske räcker att ta koffein före träning bara? Kreatin?
Nej EAA är inte en PWO, du kan kombinera EAA och PWO om du undrade det. PWO typ 30 min innan träning eller vad som rekommenderas, sedan EAA direkt innan träning. Ja koffein räcker i sig, men om du vill ha lite extra tryck eller så, finns det PWOs. Koffeinet ger dig ju bara piggare.

Vilka produkter använder ni? Hur kan jag kombinera? Vilka kan jag kombinera med vilka?
Jag använder Rage X2, EAA, vassle och kreatin. Alla går att kombinera, bara att du kanske inte ska ta alla på samma gång...


Ex
Whey före träning, kreatin, koffein tabletter före träning och gainer efter träning?

Ja varför inte?

DaDDeL
2010-04-08, 09:23
Så EAA är en typ av "superprotein" då eller? Om jag förstår det rätt.. Kan det alltså räcka med att man tar EAA både före och efter träning? Äter väl inte helt optimalt så borde väl klämma in en Vassle/Gainer drink efter träningen som du nämner med?

Det står i EAA tråden att EAA inte ersätter den protein man ska få i sig under dagen.

Gainer innehåller ju mycket Kolhydrater, det saknas väl i Vassle? Behövs inte detta för energi till musklerna?

Vad finns det för andra PWOs man kan ta?

Pepz
2010-04-08, 09:30
[


1 Vad jag vill ha är något att äta som är lite ”matigt” före träning för energi om man äter en halvbra frukost.
2 Det andra jag vill åt är någon sorts PWO. En produkt jag blir taggad av före/under träning.
3 Det tredje jag vill åt är något att äta efter träning som hjälper att bygga.




Lite krasst
1. Macka med mjölk och en frukt
2. Koffeintablett
3. Husmanskost

Annars skulle jag välja
1. Vasslekoncentrat
2. valfri PWO,
3. Vasslekoncentrat + banan
4. gå hem och ät!!

jpg
2010-04-08, 19:37
1. Ägg är riktigt proteinrikt med, och mättande.
2. Rage helt klart som de skriver ovan. Helt otroligt vad man går igång på den, man måste bara träna annars kan man inte sova senare.
3. En bra blandning av det mesta. Personligen kör jag spagetti och köttfärssås (mycket kolhydrater och protein!), där kan man få ner hela näringscirkeln.

TehSaxo
2010-04-08, 20:03
Whey betyder vassle, på engelska. =p