handdator

Visa fullständig version : viktminskning.


mästarn
2010-04-07, 21:42
Hejsan!

Tänkte bara höra med er lite mer erfarna om det är bra att styrketräna på gymm typ arm/ben/mage osv övningar med hjälp av maskiner på gymmet om jag ska gå ner i vikt eller om det helt enkelt bara är bättre att motionera på maskiner, vara ute och gå + äta mindre? Hjälper det mig någonting att gå ner i vikt genom att "gymma" med maskiner som jag använder mig utav armar och ben?

chrilledude
2010-04-07, 21:47
Snälla, läs deffguiden först!

DEFFGUIDEN (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881)

För att svara på din fråga: Om ditt styrketräningspass är det som gör att du hamnar på kcalminus så går det, ja.

GI-Joe
2010-04-07, 21:51
Snälla, läs deffguiden först!

DEFFGUIDEN (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881)

För att svara på din fråga: Om ditt styrketräningspass är det som gör att du hamnar på kcalminus så går det, ja.

Det enda jag ser dig göra på det här forumet är att länka till den där deffguiden. Visst är det riktigt bra att läsa igenom den men man kan svara på hans frågor endå.

Och till trådskaparen. Det är bra att styrketräna samtidigt som en viktnedgång då du förhindrar en eventuellt stor muskelförlust. Du kan kombinera allt det där du skrev, gå-styrketräna-äta mindre-konditions träning.

chrilledude
2010-04-07, 21:53
Det enda jag ser dig göra på det här forumet är att länka till den där deffguiden. Visst är det riktigt bra att läsa igenom den men man kan svara på hans frågor endå.

Och till trådskaparen. Det är bra att styrketräna samtidigt som en viktnedgång då du förhindrar en eventuellt stor muskelförlust. Du kan kombinera allt det där du skrev, gå-styrketräna-äta mindre-konditions träning.

Haha, du skojar va? Har gjort det kanske 3ggr eller liknande. Varför inte läsa den först eller söka på forumet då det finns 1000 liknande trådar? Och jag svarade ju på frågan?

AlmostRipped
2010-04-08, 10:46
Det enda jag ser dig göra på det här forumet är att länka till den där deffguiden. Visst är det riktigt bra att läsa igenom den men man kan svara på hans frågor endå.

Och till trådskaparen. Det är bra att styrketräna samtidigt som en viktnedgång då du förhindrar en eventuellt stor muskelförlust. Du kan kombinera allt det där du skrev, gå-styrketräna-äta mindre-konditions träning.

Att länka till deffguiden är ju en sorts svar, och på TS frågor kan den nog besvara mer än vad han egentligen har frågat efter...

Det är en extremt bra guide att läsa och finns en anledning till att den är en Sticky.

TS: Du går ner i vikt av att förbruka mer energi än du får i dig. Så ligger du på ett kaloriunderskott kommer du gå ner oavsett vad för träning som du gör, men genom att gymma samtidigt som du ligger på kaloriunderskott (Deffa), så behåller du även mer muskler i viktnedgången. Men kör det som fungerar för dig, alla har olika mål och vet inte exakt vad du vill få ut av träningen.

mästarn
2010-04-08, 12:47
Ok tack så mycket för svaren jag fått!

Skall även ta och ta mig en titt igenom deff guiden när tiden räcker till.

Men iallafall, målet med detta är att jag skall bli smalare inför sommaren, tänkte jag iallafall.

Så om jag kombinerar det som du sa (gå, styrketräna, konditionsträna) kommer det då hjälpa mig att nå mitt mål att bli smalare till sommaren? Tänkte att jag skall gå iallafall minst 2 gånger om dagen 1 på morgonen och en efter middag varav varje promenad är runt 30-40 minuter i raskt tempo och sedan gymma varannan dag varav gymmpassen består av styrketräning + konditionsträning då?

Tack på förhand för svaren!

kjell33
2010-04-08, 13:07
Det viktigaste är att hålla koll på maten och att gå på gym för att behålla muskelmassan. Promenader etc är det minst viktiga eftersom det är svårare att hålla koll på kcalåtgången. Dessutom tar promenaderna tid.

AlmostRipped
2010-04-08, 13:09
Ok tack så mycket för svaren jag fått!

Skall även ta och ta mig en titt igenom deff guiden när tiden räcker till.

Men iallafall, målet med detta är att jag skall bli smalare inför sommaren, tänkte jag iallafall.

Så om jag kombinerar det som du sa (gå, styrketräna, konditionsträna) kommer det då hjälpa mig att nå mitt mål att bli smalare till sommaren? Tänkte att jag skall gå iallafall minst 2 gånger om dagen 1 på morgonen och en efter middag varav varje promenad är runt 30-40 minuter i raskt tempo och sedan gymma varannan dag varav gymmpassen består av styrketräning + konditionsträning då?

Tack på förhand för svaren!


Om målet är att bli smalare skulle jag gå varje morgon, gymma 3 gånger i veckan och eventuellt lägga konditionsträning på dagar som du inte gymmar. Gympassen bör inte bestå av konditionsträning alls utan försök att inte lägga konditionsträningen för tätt inpå gympassen.

Kosten är det viktigaste i ditt fall då du vill bli smalare, se till att äta mycket grönsaker och mindre kalorier än vad du gör av med.

Lycka till :thumbup: