handdator

Visa fullständig version : lat pulldown


rbin
2010-04-07, 20:09
halloj

ville bara höra vad jag gör för fel.
När jag använder lat pulldown maskiner så får jag ont i underarmarna men inte alls i ryggen som man ska få enligt instruktion på maskinerna.
Beror det på att jag har alldeles för svaga underarmar så det är därför det känns så mycket där?

Sheogorath
2010-04-07, 21:00
halloj

ville bara höra vad jag gör för fel.
När jag använder lat pulldown maskiner så får jag ont i underarmarna men inte alls i ryggen som man ska få enligt instruktion på maskinerna.
Beror det på att jag har alldeles för svaga underarmar så det är därför det känns så mycket där?

Ja. Bästa medicinen är att fortsätta köra maskinen så att du får upp just den underarmsstyrkan som du behövers för att komma åt de andra musklerna optimalt. Du kan även komplettera med hammercurls om du vill vilket är en övning som specialtränar den underarmsmuskeln som framförallt utmanas av maskinen.

Blandol
2010-04-07, 21:04
Det skall ju inte göra ont oavsett. Men du kanske håller för hårt så att underarmarna krampar?

Annars har du här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=143124) lite tips på hur man utför olika latsdrag

Sheogorath
2010-04-07, 21:08
Det skall ju inte göra ont oavsett. Men du kanske håller för hårt så att underarmarna krampar?

Annars har du här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=143124) lite tips på hur man utför olika latsdrag

Jag tolkade visserligen hans "ont" som en känsla av var övningen tar. Men nej, det ska inte göra "ont" i ordets rätta bemärkelse. Handlar det dock om mjölksyrakänningar som ju också gör "ont" så är det ju helt normalt.

Mr.Sjöborg
2010-04-07, 21:47
Köp remmar och träna underarmar separat, så slipper ryggen lida

Scratch89
2010-04-07, 21:57
Se till så att du greppar på ett ordentligt sätt. Min flickvän har en ovana att greppa med någon slags krokig handled, som gör att stången/handtaget vill vrida tillbaka under övningen, vilket gör att hon får ont i underarmarna.