handdator

Visa fullständig version : Hinner jag bli rippad? (Bilder)


fotbollskungen
2010-04-06, 22:07
Hej

Målet med deffen är att bli rippad a.k.a ha ett riktigt sexpack utan att dra ner fettet med handen ifrån magen när jag tar studenten.

Längd: 173 cm
Vikt 76.5 Kg
Tidsram: 6 April - 19 Maj = 6 Veckor

Jag vet inte riktigt min ideal vikt och hur mycket jag behöver tappa för att nå målet därför behöver jag eran hjälp. Tror ni jag hinner? Hur skulle du lagt upp deffen om du vore jag? Hur mycket kaloriminus per vecka? Hur många kilo tror ni jag behöver tappa? Ska tillägga att jag är lite svullen på bilderna också, fast det syns nog.

internethjälten
2010-04-06, 22:14
Hur många kilo tror ni jag behöver tappa?

minst 10kg för att vara rippad så 10 veckor kanske?

Pepz
2010-04-06, 22:15
hinner? ja. men det är inte vettigt.
du behöver gå ner gissningsvis 10kg+ och det är sjukt mycket på 6 veckor.

fotbollskungen
2010-04-06, 22:16
10 kilo? Låter lite väl mycket för min smak hehe, jag trodde på runt 6 kilo.

mtlca
2010-04-06, 22:22
Minus 5 kilo skulle nog vara en helt ok beachform ok inte ett helt så omöjligt mål innan sommarn.

Att bli riktigt rippad och stenhård inför beachen anser jag är lite onödigt om man nu ska tävla eller liknande. Skaderisken ökar, du blir slöare mm.

fotbollskungen
2010-04-06, 22:26
Nu i efterhand så inser jag att bli rippad är nog att glömma till beachen, men 4 magrutor känns bra det med. Låter det vettigt om jag sätter målet på -6 kilo och -1000 Kalorier om dagen för att nå 4 magrutor till den 19 Maj?

capron
2010-04-06, 22:28
Gör ett försök även om du landar på halvrippad med 4 rutor så är det väl inte helt fel ?

Mr.Sarkastisk
2010-04-06, 22:31
Lätt minus 10kg iaf.

HyunJin
2010-04-06, 23:01
Nu i efterhand så inser jag att bli rippad är nog att glömma till beachen, men 4 magrutor känns bra det med. Låter det vettigt om jag sätter målet på -6 kilo och -1000 Kalorier om dagen för att nå 4 magrutor till den 19 Maj?

2, 4 eller 6 rutor tror jag blir svårt med 6 kilo... Skulle gissa på den dubbla viktnedgången för 4 rutor! Du har rätt mycket späck runt midjan...

spoonchest
2010-04-07, 00:16
Om man frågar på kolo, som kanske har en lite annorlunda syn på vad "rippad" innebär, så tror jag du har en bit kvar, ja.
Men schysst beachform, sett ur en vanlig persons ögon? Ptja, vafan..

austria
2010-04-07, 06:58
Tycker det är kanon att du har ett mål. Kör på så hårt du kan till den 19:e maj, och skulle du inte fått fram några rutor så slutar ju inte livet den 19 maj. Sommaren har ju inte ens börjat då, bara att tugga på så skall du se att du har dina rutor innan det ens är varmt nog att bada :)

Lycka till!

BobaFett
2010-04-07, 07:12
Rippad vet jag inte om du blir men närra kan du komma. 6 kilo fett är ett bra mål. Notera att om du går ner 6 kilo fett så kommer viktnedgången vara mer än 6 kilo så du kanske landar nånstans nära 10 kilo ändå om du lägger dig på ett kaloriminus på 1000 kcal. Lägg dig på -1200kcal tycker jag. :thumbup:

AlmostRipped
2010-04-07, 08:48
Som de flesta redan sagt så kommer du nog inte hinna bli rippad på dina 6 veckor, men en liten förbättring är alltid en förbättring så det är bara att köra på!

lägg dig på det du anser är bra, funkar -1000 kcal och att få bort mest fett är viktigast för dig så kör på det, vill du köra en längre deff för att behålla så mycket muskler som möjligt så lägg dig på lägre... Är inte bara studenten som man vill vara i bra form för utan även sommaren? så kör på ett tag så kommer du vara nöjd när du ska slita av dig tröjan i sommar! :thumbup:

prOtotype
2010-04-07, 13:06
Det finns ju massa bra sidor med tips på hur man blir grymt rippad IN FOUR WEEK :laugh:

AlmostRipped
2010-04-07, 13:11
Det finns ju massa bra sidor med tips på hur man blir grymt rippad IN FOUR WEEK :laugh:

hahaha! :laugh::laugh:

"Bra sidor" :thumbup:

ARMSTARK
2010-04-07, 14:44
-1kg i veckan är inga problem, då kommer du i en form som de flesta icke tränande tycker är djävligt bra form. :thumbup:

Folke50
2010-04-07, 14:47
Skulle tippa på runt 10-15 kg och det är 6 veckor ( enligt mig) för kort tid för att gå ner, utan att tappa mer än bara fett.

Varför 6 veckor? Någon resa ? Annars behöver du ju inte stressa direkt?

fotbollskungen
2010-04-07, 19:43
Lägger målet på -6 Kilo då, jag tar studenten den 19 maj därutav måldatumet.

Ska bli intressant, jag kommer posta bild då jag är klar med deffen om 6 veckor, tills den *kissass*

internethjälten
2010-04-07, 20:03
Lägger målet på -6 Kilo då, jag tar studenten den 19 maj därutav måldatumet.

Ska bli intressant, jag kommer posta bild då jag är klar med deffen om 6 veckor, tills den *kissass*

Önskar dig lycka till i alla fall =)

Anledningen till att jag skrev 10kg är för att jag ser typ ut lika dan och min min coach ska dra ner mig 15kg ;)

zardos
2010-04-08, 22:34
En av mina online mentorer skrev denna post (http://www.fourhourworkweek.com/blog/2007/04/06/how-to-lose-20-lbs-of-fat-in-30-days-without-doing-any-exercise/) för några år sedan, och jag har använt hans metod för att droppa 10 kg på 30 dagar vid 3 tillfällen nu. Fungerat felfritt alla år tills nu när jag börjar käka lite olika tillskott.

Men iaf kan vara värt en titt, hans specialitet är att utmana "fakta" och utföra uppgifter som andra inte tror är möjligt. I love the dude, många hatar honnom för att han utmanar deras verklighetsbild.

Lycka till!

internethjälten
2010-04-08, 22:46
En av mina online mentorer skrev denna post (http://www.fourhourworkweek.com/blog/2007/04/06/how-to-lose-20-lbs-of-fat-in-30-days-without-doing-any-exercise/) för några år sedan, och jag har använt hans metod för att droppa 10 kg på 30 dagar vid 3 tillfällen nu. Fungerat felfritt alla år tills nu när jag börjar käka lite olika tillskott.

Men iaf kan vara värt en titt, hans specialitet är att utmana "fakta" och utföra uppgifter som andra inte tror är möjligt. I love the dude, många hatar honnom för att han utmanar deras verklighetsbild.

Lycka till!

Du har alltså gått ner 30kg totalt eller är du en jojo-bantare som gått ner samma 10kg tre olika gånger?

Intressanat länk =)

meat
2010-04-08, 23:23
Minst 10-15 kg för en okej beachform, och då är du knappast rippad :p -6 kg så kommer du fortfarande se relativt mullig ut och jag tror inte att du kommer kunna se några rutor då :/

goja
2010-04-09, 00:14
Jag é exakt lika lång som du men väger ca. 1 kilo mer. Tänkte bara höra vad du har för mått runt magen mätt kring naveln?
Jag har planer att gå ner till 70kg för att sen se resultatet.
Kör bara på så kommer det se fint ut till slutdatumet.

fotbollskungen
2010-04-09, 05:38
Jag har tyvärr inget måttband så jag kan inte mäta. Du som säger - 10-15 Kg kan ju ta och sprida dina sjuka ideal någon annanstans. Tack för tipsen, men jag har redan en plan på vad jag ska göra, ska ut och jogga 9.6 KM nu det borde räcka för idag!

austria
2010-04-09, 06:55
Du som säger - 10-15 Kg kan ju ta och sprida dina sjuka ideal någon annanstans.

Måste faktiskt hålla med, skulle du gå ner 15 kilo finns det inte mycket kvar av dig. Problemet är att här inne på Kolo är standarden lite annurlunda mot standarden "där ute" Du får ta vissa inlägg med en nypa salt. Dom flesta menar väl och vill hjälpa till, men dom utgår från sina lite "rubbade" ideal.

Jag är 176 cm och väger idag 76 - 77 kg. Jag har väl synliga magrutor och skulle nog klassas som vältränad. Var nere på 72 ett tag, men då började kotor m.m. att sticka ut, så det var för lite (i alla fall för mig)
Alla har sina egna ideal och förebilder, men lyckas du gå ner 6 kilo och ser till att träna samtidigt tror jag du kommer vara väldigt nöjd med hur din kropp ser ut.
Du kommer garanterat vara mer vältränad än den "normala" killen utanför Kolo ;)

Sniggel
2010-04-09, 16:48
Tänk på att det går snabbare första veckan eftersom det är mer än bara fett som försvinner i början.
Om du vill gå ner 1 kg i veckan bör viktnedgången första veckan vara större. 2 eller kanske t om 3 kg.
Så om du går ner 1 kg första veckan finns det risk för att du inte går ner snabbt nog, de efterföljande veckorna. Om du inte justerar förstås.

Fredrik_S
2010-04-09, 17:48
Precis som sniggel säger.

Du säger själv att du är lite svullen på bilderna och det tolkar jag som att du inte påbörjat någon diet och således även är vätskefylld. När du börjar dieta stenhårt(vilket du måste när du bara har 6 veckor på dig) så kommer du säkerligen gå ner runt 3 kilo bara första veckan för att sedan plana ut. Så om du totalt vill gå ner 6 kilo fett så tror jag du iallafall måste gå ner runt 10 kg.

Grandmaster
2010-04-10, 00:04
Jag har tyvärr inget måttband så jag kan inte mäta. Du som säger - 10-15 Kg kan ju ta och sprida dina sjuka ideal någon annanstans. Tack för tipsen, men jag har redan en plan på vad jag ska göra, ska ut och jogga 9.6 KM nu det borde räcka för idag!

Det var ju du som frågade och du gillade tydligen inte svaret. Men han har rätt. Riktigt hård kommer du först vara på ca 62-63 kg.

agazza
2010-04-10, 00:42
Du och jag är lika lång men du är ett kilo tyngre. Jag har knappt magrutor. bilder ser du i min avatar. Bara för att ge lite perspektiv. Träna på istället.

fotbollskungen
2010-04-12, 09:46
Deffen har gått åt helvete!

Jag har stått still hela veckan och jag har inte tränat en enda gång efter min 9.6 KM löprunda. Men imorgon ska jag börja om igen med 30 minuters intervall pass. Ska bara käka kolhydrater ifrån grönsaker också det ska bli intressant.

karlingen
2010-04-12, 14:29
hur ser ditt deff-upplägg ut?

Ristretto
2010-04-12, 15:01
Har du bara tänkt träna konditionsträning så kan du räkna med att det kommer att krävas en betydligt större viktnedgång för att få definierade muskler än om du kör ett vettigt styrkeprogram istället och justerar kosten för att hamna på underskott.