handdator

Visa fullständig version : en rumpfråga...


miapia
2003-10-02, 17:33
jag har ett, kanske något märkligt, problem för att vara tjej...
min rumpa är så platt!

finns det några bra övningar för den "övre" delen av rumpan som gör att den blir lite putigare om ni förstår vad jag menar?

/Maria

Allan
2003-10-02, 17:36
Knäböj och utfall!


allan

miapia
2003-10-02, 17:37
å tackar det var snabbt! :thumbup:

rymdrattan
2003-10-02, 17:45
Originally posted by miapia
å tackar det var snabbt! :thumbup:

Han kan sina områden :booty: :angel:

shirunai
2003-10-02, 18:02
Efter 3-6månaders träning vill vi ha bilder :booty: :notme:

miapia
2003-10-02, 18:16
:em:

jag har ju förvisso inhandlat en digicam, men...

Everest
2003-10-02, 18:26
men....?vadå?:angel:

Majsan
2003-10-02, 18:53
rekommenderar att köra utfall i smith..
och ifall det gym du tränar på har en speciell buttpressmaskin, så kör den oxå.. man ligger framåt i maskinen och pressar benet uppåt bakåt.. super övning..
bygger bra put på rumpan;)
lycka till!!

shirunai
2003-10-02, 19:10
Majsan tyst, UTFALL OCH KNÖBÖJ VARE ! ;)

rakamarklyft är fint också :naughty:

edit: Finns det någon howto bild på en tjej som kör rakamark, bakifrån hur är tekniken egentligen :notme:

Majsan
2003-10-02, 19:15
[QUOTE]Originally posted by shirunai
[B]Majsan tyst, UTFALL OCH KNÖBÖJ VARE ! ;)

hmm.. vaffö ska ja vara tyst?:naughty:

-xR-
2003-10-02, 20:14
Min växer av marklyft också :cryout:

shirunai
2003-10-02, 20:29
Originally posted by Majsan
[QUOTE]Originally posted by shirunai
[B]Majsan tyst, UTFALL OCH KNÖBÖJ VARE ! ;)

hmm.. vaffö ska ja vara tyst?:naughty:


:D majsan du är sjyst du en riktig kompis :hbang:

Helen@
2003-10-02, 20:35
Tunga, djupa knäböj!!!!!

Lillgrabben
2003-10-02, 20:52
Vad har du för fett% på kroppen??

En kvinna som har jättelåg fett% får ju mindre "kvinnliga former" än en kvinna med något högre fett%.......



Är det inte så att du är jättemager så har de som kommenterat i tråden tidigare kommit med bra förslag på övningar.



MVH

shirunai
2003-10-02, 21:05
eller kan det vara genetiskt !

andersw
2003-10-02, 23:23
Originally posted by shirunai
eller kan det vara genetiskt !

Klart grundformen kan vara genetisk, men det går alltid att finjustera lite!

Survivor
2003-10-03, 09:50
(Djupa) Utfallssteg i hyffsat brant uppförsbacke med tung ryggsäck ;) (2 ggr/vecka=Hockeyröv på 3 veckor, garanterat :D)

Mony
2003-10-03, 12:16
Hemmaövningar framför TV:n, bra komplement om man inte hinner iväg till gymmet:

1. Stå på alla fyra, lyft ena benet åt sidan som en kissande hund. Gå sakta tillbaka till ursprungsläget.

2. Stå på knä, luta dig bakåt, håll kvar. Kan med fördel göras med en tyngd som hålles framför och nära bröstet.

Helen@
2003-10-03, 21:01
Originally posted by Mony
Hemmaövningar framför TV:n, bra komplement om man inte hinner iväg till gymmet:

1. Stå på alla fyra, lyft ena benet åt sidan som en kissande hund. Gå sakta tillbaka till ursprungsläget.

2. Stå på knä, luta dig bakåt, håll kvar. Kan med fördel göras med en tyngd som hålles framför och nära bröstet.

Förlåt men kan inte låta bli
:laugh: :laugh: :laugh:

och Du glöm inte att *knipa* :booty:

:laugh:

Sorry

Mvh Helena

Dk1ng
2003-10-03, 21:17
Originally posted by Mony
Hemmaövningar framför TV:n, bra komplement om man inte hinner iväg till gymmet:

1. Stå på alla fyra, lyft ena benet åt sidan som en kissande hund. Gå sakta tillbaka till ursprungsläget.

2. Stå på knä, luta dig bakåt, håll kvar. Kan med fördel göras med en tyngd som hålles framför och nära bröstet.


Fram med kameran..:D lr kanske inte ändå...;)

Laan
2003-10-04, 08:45
det är faktiskt vanligt att man ser tjejer med platthäckar..

det blir en stor förbättring utseende mässigt med rundning! :booty: :love:

Survivor
2003-10-04, 10:19
Originally posted by Mony
Hemmaövningar framför TV:n, bra komplement om man inte hinner iväg till gymmet:

1. Stå på alla fyra, lyft ena benet åt sidan som en kissande hund. Gå sakta tillbaka till ursprungsläget.

2. Stå på knä, luta dig bakåt, håll kvar. Kan med fördel göras med en tyngd som hålles framför och nära bröstet.
Snacka om slöseri med tid.

Survivor
2003-10-04, 10:21
Originally posted by Laan
det är faktiskt vanligt att man ser tjejer med platthäckar..

Tack. Det ska jag komma ihåg. Aldrig något Borås för min del :D

Mony
2003-10-04, 12:01
Nu tycker jag ni är lite elaka.

Menade inte att ni stora muskelknuttar skulle stå på alla fyra och kissa som en hund :D

Men dessa övningarna tar på min rumpa iallafall. :booty:

King Grub
2003-10-04, 12:03
Originally posted by Mony
Nu tycker jag ni är lite elaka.

Menade inte att ni stora muskelknuttar skulle stå på alla fyra och kissa som en hund :D

Men dessa övningarna tar på min rumpa iallafall. :booty:

Tar och tar... Det är klart det kan kännas och att du får mjölksyra, men det är ju högst tveksamt om du kan varken öka muskelstorlek- eller styrka med sådan träning, utan belastning, i alla fall om du passerat "absolute beginner" stadiet.

Mony
2003-10-04, 12:11
Grub: Menar du att det är lika bra att skita i dem helt och hållet?

Jag kör huvudsakligen på gymmet, men gör dessa ibland när jag ändå glor på TV. Och det känns i min gumpmuskel.

King Grub
2003-10-04, 12:15
Originally posted by Mony
Grub: Menar du att det är lika bra att skita i dem helt och hållet?

Jag kör huvudsakligen på gymmet, men gör dessa ibland när jag ändå glor på TV. Och det känns i min gumpmuskel.

Tja, jag vet inte vad de skulle göra för nytta, egentligen. Bli trött? Muskeln kan ju bara bli större eller mindre, och för att den skall bli större krävs överbelastning. Övningen formar i alla fall inte om rumpan. Du kan ju stå och göra tåhävningar till leda utan belastning, för att ta ett annat exempel, och nog känns det så det räcker, men inte ger det några resultat som syns.

Nils
2003-10-04, 13:03
Originally posted by Mony
Grub: Menar du att det är lika bra att skita i dem helt och hållet?

Jag kör huvudsakligen på gymmet, men gör dessa ibland när jag ändå glor på TV. Och det känns i min gumpmuskel.
Vilken fysisk aktivitet som helst medan du ser på TV är bättre än att bara sitta och titta på TVn.
Nils

Survivor
2003-10-04, 13:27
Originally posted by Mony
Nu tycker jag ni är lite elaka.
Inte alls.
Anpassning lilla vän, anpassning. Kroppen behöver hela tiden tyngre motstånd för att någon muskulär överkompensation ska kunna ske (=ökning av volym, styrka). Visst, lite "gymnastik" på det där sättet bidrar kanske till viss ökad mjölksyratålighet, om man pressar sig lite, men inget annat och till slut kommer man hursomhelst ändå att stagnera.
Därför tycker jag att det är slöseri med tid. Bättre att vila och ladda upp inför kommande gympass (som till skillnad verkligen ger något).

MVH

z_bumbi
2003-10-04, 14:35
Originally posted by Nils

Vilken fysisk aktivitet som helst medan du ser på TV är bättre än att bara sitta och titta på TVn.
Nils

:thumbup:

Mony
2003-10-04, 15:06
Okej, tack för era råd. Jag ska nog skippa "fjant-övningarna" i fortsättningen och passa på att vila. Glutus glatus ska få sig en rejäl genomkörare på gymmet istället.

Men jag gav iallfall många av er ett härligt skratt va??:D

(Skrattade själv när jag såg grub framför mig på alla fyra kissandes som en hund, hehe)

Jimbo
2003-10-04, 15:08
kan berätta att vi körde just den övningen i lumpen hela kompaniet varje morgon . den kallades Hitlershund

King Grub
2003-10-04, 15:11
Originally posted by Mony
(Skrattade själv när jag såg grub framför mig på alla fyra kissandes som en hund, hehe)

Avslöja oss inte! :nono: