handdator

Visa fullständig version : Kritik på teknik


edion
2010-04-06, 21:25
Här kommer det lite filmer på olika övningar som jag hoppas kunna få kritik på för att förbättra tekniken och därmed resultatet.
-EPfYnEzw3g
1uVrBijulIQ
poVHs1JJJZU

kottovic
2010-04-06, 21:44
porriga hantlar. Stanna en sekund vid tutten innan du trycker upp vore väl nåt.

dream_theater_
2010-04-06, 21:51
Det ser ut som att du stannar några cm över bröstkorgen när du kör bänk. varför?

edion
2010-04-06, 21:58
Det ser ut som att du stannar några cm över bröstkorgen när du kör bänk. varför?


Som jag har fått lära mig så ska man stanna innan man nåt "botten läge" för att hålla muskeln spänd och inet haman i vila. Och då ska man vända när man är på ett sådant avstånd att man kan ställa en knytnäve på högkant mellan kroppen och stången

elo_
2010-04-06, 22:02
Dh3t6T-nqP0

brukar rekommendera den här själv för att få till det grundläggande för bänkpressen. Har också kollat den själv flera gånger.

capron
2010-04-06, 22:13
Jag kan inget om teknik men tyckte det såg lite lätt ut du hade ju orkat mer reps på alla övningarna. Men nu kanske du bar körde teknik koll ? Själv pinar jag mig hårt och tror man får bättre resultat.

edion
2010-04-06, 22:14
Shit den där videon verkar sjukt bra faktiskt man gör ju inte direkt sem han utna man gör mera exakt som han säger att man INTE ska göra

edion
2010-04-06, 22:14
Jag kan inget om teknik men tyckte det såg lite lätt ut du hade ju orkat mer reps på alla övningarna. Men nu kanske du bar körde teknik koll ? Själv pinar jag mig hårt och tror man får bättre resultat.

Det var enabrt teknik i filmerna burkar köra tyngre när det är allvar men kändes som jag skadade axeln sist så vågade inte maxa nu när jag skulle kolla upp tekniken

dupper
2010-04-06, 23:54
Tycker att du släpper ner armarna lite i hantelpressen, vet inte hur stor påverkan det har men, alla som jag ser kör hantelpress brukar inte flytta armarna upp/ner, utan håller ungefär samma position och försöker arbeta med bröstet.

Men som sagt, vet inte huruvida detta har någon påverkan på allt.

chrilledude
2010-04-07, 00:35
Lite för snabbt upp i bänkpress? Fast kanske bara för att det hackar rätt mycket i videon.

Fredrik_S
2010-04-07, 01:17
Tycker att armbågarna inte verkvar vara under stången genom hela lyftet..

Lite för snabbt upp i bänkpress? Fast kanske bara för att det hackar rätt mycket i videon.

för snabbt? finns inte för snabbt... så snabbt du kan är det rätta.

Rags
2010-04-07, 01:17
Du går för högt i det övre läget och tappar spänningen i skulderbladen, de faller ifrån varandra

clinteastwood
2010-04-07, 08:56
Lite för snabbt upp i bänkpress? Fast kanske bara för att det hackar rätt mycket i videon.

Men lol..............