handdator

Visa fullständig version : muskeldefinition!


Teddan11
2010-04-06, 16:12
Hejsan!

Har tränat gym aktivt nu 4-5 ggr i veckan i snart 10 månader. Men nu de senaste har jag bestämt mig för att bli mer "rippad" alltså plocka fram mer definationer på min muskler. Hur gör jag detta på bästa sätt?


Finns det några tillskott som ökar förbränningen? Tex; Kreatin har jag hör ska hjälpa musklerna att framträda efter ett tag.

Är 21 år och kille, Vägde 93 kg våren 09 och ligger nu på 81-82 kg. Så har tappat en hel del kilon men långt ifrån nöjd. Större vet jag inte om jag vill bli men vill däremot få fram mina sista 4 rutor nu till sommaren osv.

Så mina frågor till er är hur blir man lättast "rippad"? Och hjälper kreatin att plocka fram musklerna vid aktiv styrketräning kombinerat med kondition?


Mvh
Ted

Jag äter relativt nyttigt i mitt tycke.

GI-Joe
2010-04-06, 16:20
Så mina frågor till er är hur blir man lättast "rippad"? Och hjälper kreatin att plocka fram musklerna vid aktiv styrketräning kombinerat med kondition?

Kreatin ska väl hjälpa till att samla vatten vilket gör att du ser vattnig ut. Så om du nu vill bli hård är det kanske inte någon bra idé att ta kreatin.

rooz
2010-04-06, 16:38
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Borde nästan vara varningspoäng på att inte söka:confused:

capron
2010-04-06, 17:46
Fram med foto vill gärna se hur stor någon är när man inte vill bli större och tränat 10 månader. Från 93 kg till 82 och nu frågar du hur man gör :-). Det ju vi som skall fråga dig hur du gjorde annars så är det väl bara fortsätta ner prova lite under 80 kg eller något.

Kravmaga
2010-04-06, 20:10
Fram med foto vill gärna se hur stor någon är när man inte vill bli större och tränat 10 månader.

En person kan ju vara väldigt liten i dina ögon men "lagom stor" i sina, vad spelar det för roll?

Miniräzer
2010-04-06, 20:20
Om du har lyckats gå ner 11-12kg på 10månader och inte vill bli större, så låter det som att du ska fortsätta med det du har gjort de senaste 10 månaderna. Ju mindre fett, ju tydligare muskler...

capron
2010-04-06, 22:35
En person kan ju vara väldigt liten i dina ögon men "lagom stor" i sina, vad spelar det för roll?

Du har rätt. Skall skärpa mig och inte skratta åt någon som är nöjd med sin storlek. Har man jobbat 10 månader så är det ju bara bra om man är nöjd dessutom så är det ju just dessa månader som ger bäst resultat.