handdator

Visa fullständig version : ont i armbågarna+domnade lillfingrar


filmjölk
2010-04-06, 09:10
Jag har åkt på nån mystifik armbågsskada. Armbågarna gör ont hela tiden, och när jag försöker mig på tricepsövningar som pushdowns, press runt huvudet och liknande gör det extraont. Bänkpress, smalbänk axelpress o likn går dock bra. har inte kunnat köra triceps med riktiga tricepsövningar på veckor.

Jag tror mig känna att det sitter mest precis under leden, det ilar ner i underarmarna och lillfingrarna känns svaga, gör ont och är stela. Dessutom (vet ej om det är relaterat) värker det som fan i brachioradialis, riktigt obehagligt när jag kör axellyft åt sidan.

Vad e detta för något, och vad skall jag göra åt det?

nyrjoh
2010-04-06, 18:32
Låter iaf som att det kan vara tillklämning av ulnar nerven vid armbågen:http://orthoinfo.aaos.org/topic.cfm?topic=a00069

Zera
2010-04-07, 11:17
Vad kan det vara som gör att hans brachioradialis smärtar då? Borde inte vara ulnarnevern?

EDIT: Såg nu att han skrev "(vet ej om det är relaterat)".

Cerberus
2010-04-07, 21:38
jag har samma problem med armbågarna och fingrarna och haft i ett par år tror jag. Var på undersökning i karlstad och skulle få kallelse om ja behövde opereras..vilket jag behöver :P tror de har glömt bort mig.

Dock e ja lite livrädd för offtid från träning och deffande men när operation blir dags så får de väl bli så. Vore ju inte fel att vara helt krämpfri.