handdator

Visa fullständig version : VIkt och protein


energibruttan
2010-04-05, 17:28
Är det för sent att satsa på en viktminskning till sommaren? Ca 10 kg..
Hur många prot/kg bör man få i sig?
Jag tränar ca 8 pass i veckan både styrka och kondition

Hälsn E

Pepz
2010-04-05, 17:30
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

nejdå aldrig för sent
8pass i veckan är dock jäkligt mycket

Tanner
2010-04-05, 19:36
Beror lite på när sommaren börjar för dig. För väldigt många av oss blir det inte sommar förrän andra veckan i juli och då har du typ 100 dagar på dig.

En hel del vikt men om det "bara skulle bli 7kg nedgång är det väl rätt gott det med ;)

Med 8 pass i veckan har du alla förutsättningar att kunna lägga dig på ett stort energiunderskott, perfekt!


Satsa på 2-2.5g protein/kg kroppsvikt.

energibruttan
2010-04-06, 21:30
Tack så mycket..Jadu .. sommaren börjar nog för mig då me..;-) Absolut.. 7 kg är inte dåligt och problemet nu är väl att jag har så extremt sötsug..

Har du ngra tips på hur jag kan komma ifrån det?
Hälsn E

austria
2010-04-07, 07:08
Mitt tips är att inte rivstarta som du och köra 8 pass i veckan. Risken är att du kör slut på dig och lägger ner allt. Bättre att köra hälften så många pass men se till att ha bra kvalitet på dom passen. Det är i alla fall min erfarenhet.

Precis efter nyår såg jag massa nya ansikten på gymmet, konstigt nog är inte en enda kvar längre......;)

AlmostRipped
2010-04-07, 08:42
Tack så mycket..Jadu .. sommaren börjar nog för mig då me..;-) Absolut.. 7 kg är inte dåligt och problemet nu är väl att jag har så extremt sötsug..

Har du ngra tips på hur jag kan komma ifrån det?
Hälsn E

Då borde det inte vara något problem alls, och med din träningsdos är det bara viktigt att du håller koll på kosten så kommer det att gå galant!

Ett tips för att undvika sötsug är att dricka mycket vatten och/eller avstå i stort sett helt från allt sött så minskar det med tiden, så ibland kan du ta något litet... Jag märker att under deff får jag inget sötsug eftersom jag inte äter sånt, däremot kan jag bli sugen på vissa maträtter.

@Austria
Ja haha det är konstigt det där... Men årskorten finns ju kvar och om inte alla hade köpt årskort efter nyår för att sedan inte gymma så hade det säkert kostat mer för oss som gymmar eller så hade det vart mer folk på gymmet... Så det är väl bara positivt för oss som gymmar att så många rivstartar och failar? :) Sen är det synd för dem att de inte ville fortsätta men jag klagar inte. :hbang:

austria
2010-04-07, 08:49
@Austria
Ja haha det är konstigt det där... Men årskorten finns ju kvar och om inte alla hade köpt årskort efter nyår för att sedan inte gymma så hade det säkert kostat mer för oss som gymmar eller så hade det vart mer folk på gymmet... Så det är väl bara positivt för oss som gymmar att så många rivstartar och failar? :) Sen är det synd för dem att de inte ville fortsätta men jag klagar inte. :hbang:

Så sant, så sant.....