handdator

Visa fullständig version : Extrema humörsvängningar


mojoo
2010-04-05, 16:41
Hallå

Senast idag fick jag enorma humörsvängningar när min syster och mamma var med mig i ett centrum. Haft de rätt länge men ingen/jag har haft kraften att tagit tag i de. Jag vaknade rätt pigg och glad. Sedan var de rätt okej när vi åkte in till centrumet. Efter nå kvart så känner jag hur irritation uppstår från ingenstans egentligen. Efter jag testat ett par jeans säger dom att ja blev som förändrad. Gick knappat att prata med. De hände inget speciellt där inne. Satte på mig ett par jeans och undrade vad dom tyckte och dom sa att dom var fina. Men så här tror jag de va för mig. På något sätt fick jag de till att dom inte tyckte de(när jag ändå visste vad dom egentligen sa) och då blev jag irriterad på dom. Kändes som min hjärna vände på allt för att få mig irriterad. Köpte inte jeansen.

Efter satte vi oss och fika och dom undrade vad jag blivit sur över. Var allmänt sur och svarade inte på vad dom sa. Vi gick därifrån och sen gick jag och köpte jeansen ändå(med dom vid samma tillfälle). Efter blev de rätt så gradvis bättre. När vi satte oss i bilen så undrade mamma om de va bättre. O de tyckte ja. Berättade hur jag kände och så. å vet att jag betedde mig illa men jag kunde inte komma ifrån de. Allt blir så mörkt typ. De förstod inte heller vad som hade hänt.

Fan låter som jag är 10 år. Men detta är bara ett exempel. Ibland kan jag sitta helt tyst vid matbord utan att dom gjort eller sagt något till mig. Just då känner jag mig trött och irriterad. Vill bara därifrån. Saken är de att jag är världens snällaste och blygaste person egentligen. Men jag blir verkligen förändrad och ibland kan jag bli ruskigt arg. Don get it.

Ibland undrar jag om de är träningen. Dessa grejer händer oftast dagen efter ett träningspass men just nu kör jag inte så hårt. kostillskott:amino rush och whey 80. De är okej om jag mår dåligt men familjen ska inte ta nå skit för att jag blir konstig :( påverkar ju så klart hela stämningen. Jajjaa behövde bara skriva av mig

tsp
2010-04-05, 16:51
Jag kan bli väldigt irriterad på mina föräldrar utan särskild orsak. Typ om dem frågar något, vad som helst som är helt normalt så snäser jag ett svar till dem. Såna grejer. Händer dock aldrig mot några andra människor än just mor och far. Har väl med dålig relation eller nåt att göra.

shut teh face
2010-04-05, 16:52
Var det därför du blev bannad från dotapickup

kalle_banan
2010-04-05, 17:05
Det kan låta som en diss men jag tycker att du ska gå till en psykolog och se vad han tycker om saken, mediciner kan komma på tal men i slutändan är det upp till dig om du vill medicinera eller inte, det låter onekligen ganska irriterande att få plötsliga vredesutbrott.

mojoo
2010-04-05, 17:30
Ja psykolog känns ju som alternativ

Super_Johan
2010-04-05, 18:28
Fullt normalt beteende tycker jag. Life is like a rollercoaster.

Jag hade liknande humörsvängningar i mina yngre dagar. För mig handlade det delvis om rastlöshet och delvis om att jag kände mig otillräcklig. Jag var inte på den plats jag ville i livet, och gjorde inte det som jag drömde om/borde göra.
Jag tror inte psykolog är lösningen. Det handlar mer sådant man får klura ut själv och diskutera i goda vänners lag.

Just my thoughts.

maximuscle
2010-04-05, 18:41
kan också bli så där ibland men då e det ngt annat som ligger bakom som bubblar upp, och man tar ut det då istället för när grejen hände.

tsp
2010-04-05, 18:54
Tror du överanalyserar och förstorar upp detta mer än vad du borde.

von huff
2010-04-05, 19:07
Jag startade en tråd om hur man bör göra för att inte bli arg.Nu har jag funderat lite och kommit fram till att det inte är alla småsaker som gör mig arg utan själva grunden i livet, altså pengar och jobb i mitt fall.Har man t.ex ekonomiska bekymmer så fastän man inte tänker på det 24/7 så gör det att man kan bli riktigt arg på småsaker.

hahavaffan
2010-04-05, 19:36
Skulle diabetes kunna vara en anledning till att man blir extremt trött och lättirriterad om man äter oregelbundet eller dåligt?

mojoo
2010-04-05, 19:56
Min syrra har diabetes typ 1 så kanske är nåt att testa sig för

maximuscle
2010-04-06, 17:50
Jag startade en tråd om hur man bör göra för att inte bli arg.Nu har jag funderat lite och kommit fram till att det inte är alla småsaker som gör mig arg utan själva grunden i livet, altså pengar och jobb i mitt fall.Har man t.ex ekonomiska bekymmer så fastän man inte tänker på det 24/7 så gör det att man kan bli riktigt arg på småsaker.

.....