handdator

Visa fullständig version : Produkter som bevisligen höjer proteinsyntesen...


NiHa
2003-10-02, 11:46
Har en liten fundering angående om det finns produkter som "signifikant" o dokumenterat höjer proteinsyntesen utöver dom vanligaste makronutrienterna (protein, kolhydrater o fett)...

King Grub
2003-10-02, 12:58
Kreatin.

Can J Appl Physiol. 2002 Dec;27(6):663-81. Related Articles, Links


Dietary creatine supplementation and exercise performance: why inconsistent results?

Lemon PW.

Exercise Nutrition Research Laboratory, the University of Western Ontario, London, ON.

Over the past few years there has been considerable interest in both the use of creatine (Cr) supplementation by athletes and the documentation of its effects by scientists. Some believe that this nitrogen-containing compound found in meat and fish has a performance-enhancing capability as important for brief intense exercise efforts as dietary carbohydrate is for activities where glycogen supplies limit performance. The mechanisms thought to be responsible for any ergogenic effect of acute (few d) Cr supplementation include: increased stores of muscle phosphocreatine (PCr), faster regeneration of PCr during exercise recovery, enhanced adenosine triphosphate (ATP) production from glycolysis secondary to increased hydrogen ion buffering, and/or possible shortened post contraction muscle relaxation time. With chronic (wk mo) supplementation when combined with strength training, Cr may alter muscle protein metabolism directly (via decreasing protein breakdown or increasing synthesis) and/or indirectly as a result of a greater training load made possible by its acute ergogenic effects on strength and power. Cr supplementation is not banned by the International Olympic Committee and, with the exception of a small increase in body mass (approximately 1 kg) over the initial 36 d, does not appear to have any adverse side effects, at least with short-term use. Few scientific data are available for more prolonged use (mo or y) but considering the large numbers of athletes using Cr over the past 6+ y and the absence of reported problems, it may be that the often discussed somewhat nebulous long term adverse effects are presently being overestimated. Intakes of 285-300 mg Cr/kg body mass 1 over 36 d or 3050 mg/kg body mass 1 over approximately 4 wk are sufficient to produce benefits (muscle mass and high intensity power gains); however, not all study results are consistent. The focus of this review is to outline some possible explanations for the inconsistent observations reported in the literature. Clearly, if proven to be consistent the benefits of Cr supplementation could extend far beyond the athletic arena to include individuals who experience muscle weakness for a variety of other reasons (e.g., age/disuse, muscle disease, exposure to microgravity, etc).

NiHa
2003-10-02, 13:28
Det var inte lite kreatin det. Tur att man inte väger mer än 90kg. Jag brukar ta ca 10g efter träningen. antar att det har något att göra med det ökade celltrycket som på något sett genererar signaler om ökad proteinsyntes. Borde vara något liknande med Glutamin då det också ökar celltrycket. Jag vill gärna ha mer förslag på tillskott som "signifikant" ökar proteinsyntesen

Honn
2003-10-02, 16:52
De måste mena 30-50mg kreatin/Kg kroppsvikt. 3050mg/Kg Kroppsvikt skulle betyda 265g kreatin/dag för mig.

Danne
2003-10-02, 17:06
eller 350mg

Ozz
2003-10-02, 17:56
Kände mig manad att undersöka detta. :D
Kan meddela att Honn hade rätt, i fulltext artikelns abstract hos EBSCO står det:
"Intakes of 285–300 mg Cr/kg body mass d[sup-1] over 3–6 d or 30–50 mg/kg body mass d[sup-1] over ˜4 wk are sufficient to produce benefits (muscle mass and high intensity power gains);"

NiHa
2003-10-02, 18:35
Ja, det var skillnad det.... Ingen som har något annan produkt att hänvisa till?

The Dwag
2003-10-02, 18:48
Originally posted by NiHa
Ja, det var skillnad det.... Ingen som har något annan produkt att hänvisa till?

Testosteron:D

NiHa
2003-10-03, 00:32
He he he va kul man kan vara då.... Vet väl att man kan få rejäl snurr på proteinsyntesen med hormoner. Jag är ute efter produkter som man kan klassa som tillskott o går attt köpa o använda, utan att riskera fängelse eller böter, sen är det fritt fram.....

Sverker
2003-10-03, 05:43
Naturligtvis kommer du alltid att få betala ett pris för detta.


Ett preparat som endast ökar bildningen av muskelprotein och enzymer som behövs för hårt arbete finns inte.

Räkna kallt med att biverkningarna ökar med effekten:(

ETK_TIS
2003-10-03, 08:58
Om det är så att din tarm inte kan tillgodogöra sig mjölk protein fullt ut , så finns det matsmältnings enzymer att köpa ,

Om jag ska ha nytta av en protein drink , så är jag tvungen att ta dessa :eating:

NiHa
2003-10-03, 10:12
Så det är bara kreatin som man kan ta för att signifikant öka proteinsyntesen. Jag trodde att det åtminstånde skulle finnas 3-4 stycken olika produkter....

Ozz
2003-10-03, 10:46
Det finns väl de som ligger i gråzonen som inte har helt bevisad effekt ännu.
Kreatin är man väl heller inte överens om att det ökar proteinsyntesen.

michael
2003-10-21, 14:12
Man kan ju kring-gå lagen lite med prohormoner och liknande, samma effekt i slutändan som steroider då kroppen konverterar dom till hormoner, men förändringsprocessen tillförs som en bieffekt på kroppen så man bör akta sig!

Johan.S
2003-10-21, 23:17
Prohormoner är ju dock olagliga i sverige.

NiHa
2003-10-22, 09:47
Tror inte så mycket på prohormoner då jag tror att nästan allt fastnar i levern som bryter ner det. Finns inte så många genvägar som funkar i längden.:nono: