handdator

Visa fullständig version : Olika färger på ägg


JohanC
2010-04-04, 10:56
Ett vanligt ägg innehåller ca 88kcal

Är det någon skillnad energimässigt på ett brunfärgat ägg? Utöver det.. vad är det för skillnad på ett vitt och ett brunt ägg?

chrilledude
2010-04-04, 11:06
www.google.se

Lovar att svaret finns där.

King Grub
2010-04-04, 11:29
Dom är likvärdiga näringsmässigt.

King Grub
2010-04-04, 11:30
www.google.se

Lovar att svaret finns där.

Varför inte lägga ner forumet och ersätta det med en länk till Google? Vad är det för vits med att svara med en Google-länk? Då kan vi göra likadant med alla frågor som ställs, eller?

Mr.Sarkastisk
2010-04-04, 11:42
Varför inte lägga ner forumet och ersätta det med en länk till Google? Vad är det för vits med att svara med en Google-länk? Då kan vi göra likadant med alla frågor som ställs, eller?

haha :laugh: +12
En annan sak att söka i forumet kanske? ;)
Vad Kolozzeum forum strävar efter är väl att man ska komma hit efter varje google sökning angående dessa frågor :)

stafh
2010-04-04, 11:43
"In general, chicken breeds with white ear lobes lay white eggs, whereas chickens with red ear lobes lay brown eggs."

http://www.ces.purdue.edu/extmedia/AS/AS-518.pdf

Den enda skillnaden är pigmentet i skalet.

MeekGeek
2010-04-04, 13:10
Chokladägg är däremot något mer energitäta.

Sgart
2010-04-04, 13:12
Genetik.

Generna bestämmer färgen på äggen (alltså arvsmassan hos höna/tupp)

Likadant som hos en svart/vit kanin. Köttet blir detsamma. Ägget är alltså av samma näring.

chrilledude
2010-04-04, 15:35
Varför inte lägga ner forumet och ersätta det med en länk till Google? Vad är det för vits med att svara med en Google-länk? Då kan vi göra likadant med alla frågor som ställs, eller?

Onödigt med en massor av frågor där svaret säkert finns på första sidan på google.se. Ingen illa menat till TS men han har gjort ett par trådar där svaret finns på både google och forumet.

Om jag till e.x. ställer frågan "Hur mycket kalorier i ett ägg" så bör jag nog googla innan, men det är vad jag tycker. :)

Yeahvlen
2010-04-04, 16:42
Vita hönor värper vita ägg. Bruna värper bruna. Så enkelt var det sist jag läste något om det.

Miniräzer
2010-04-05, 18:48
Dom vita äggen kommer ut i det främre hålet och de bruna i det bakre hålet :D

TehSaxo
2010-04-05, 18:57
dom vita äggen kommer ut i det främre hålet och de bruna i det bakre hålet :d

haha!

kottovic
2010-04-05, 19:21
Du hittar fler % bruna ägg i Afrika

Sgart
2010-04-05, 19:58
Du hittar fler % bruna ägg i Afrika

Det var ju ett väldigt roligt skämt *rolleyes*

Crocker
2010-04-05, 20:01
Onödigt med en massor av frågor där svaret säkert finns på första sidan på google.se. Ingen illa menat till TS men han har gjort ett par trådar där svaret finns på både google och forumet.

Om jag till e.x. ställer frågan "Hur mycket kalorier i ett ägg" så bör jag nog googla innan, men det är vad jag tycker. :)
Sure, men egentligen finns ju alla svar på google?

King Grub
2010-04-05, 20:55
Onödigt med en massor av frågor där svaret säkert finns på första sidan på google.se. Ingen illa menat till TS men han har gjort ett par trådar där svaret finns på både google och forumet.

Man kan hitta svaret på det mesta på Google...

Med den inställningen blir forumet överflödigt vad gäller frågeställningar.

Hursomhelst, länkar till Google och inget annat som svar på en seriöst ställd fråga undanbedes, så är det bara.

creperiet
2010-04-05, 20:59
Man kan hitta svaret på det mesta på Google...

Med den inställningen blir forumet överflödigt vad gäller frågeställningar.

Hursomhelst, länkar till Google och inget annat som svar på en seriöst ställd fråga undanbedes, så är det bara.

Absolut. Däremot kan man ju ge sökexempel så att man lär sig hitta saker själv.