handdator

Visa fullständig version : vikten minskas ej..


Marcus H
2010-04-04, 10:50
tjena, jag har deffat nu i två veckor, första veckan gick jag ner runt ett halvt kilo,men nu denna vecka har jag inte gått ner något, men ändå så har jag minskat 1 cm på två ställen på kroppen (midjan, ''love-handels området'')
jag vill inte veta hur jag ska gå ner i vikt för det bryr jag mig inte om, men är det någon som har en teori på varför?

hoppas ni förstår min luddiga förklaring xD

MVH

xlucasx
2010-04-04, 10:57
Väg dig dagligen så du ser åt vilket håll det går, annars kan hur mycket mat/vätska du har i kroppen spela in och få det att se ut som om du inte har gått ned något alls även om så är fallet bara för att du väger dig vid "fel" tidpunkt. Står du still på en vikt och absolut inget händer så ligger du helt enkelt på kaloribalans, då är det bara att öka mängden aktivitet och/eller dra ned på mängden mat.

mattilainen
2010-04-04, 11:05
Vad var din fråga? Om du kan gå ner i cm även att du inte går ner i vikt?

kjell33
2010-04-04, 11:08
Vad var din fråga? Om du kan gå ner i cm även att du inte går ner i vikt?

Så tolkar jag frågan.

xlucasx
2010-04-04, 11:10
jag vill inte veta hur jag ska gå ner i vikt för det bryr jag mig inte om, men är det någon som har en teori på varför?

Missade den biten, sorry för ett överflödigt och onödigt inlägg.

Marcus H
2010-04-04, 11:13
Så tolkar jag frågan.

precis

Manta
2010-04-04, 11:19
Vätska.

Lovisa
2010-04-04, 11:20
Enkelt, du har minskat i fettmassa och ökat i muskelvolym. Muskler väger mer än fett.

Du har med andra ord uppnått exakt det som är syftet med en deff (åtminstone för oss amatörer).

Marcus H
2010-04-04, 11:47
Enkelt, du har minskat i fettmassa och ökat i muskelvolym. Muskler väger mer än fett.

Du har med andra ord uppnått exakt det som är syftet med en deff (åtminstone för oss amatörer).

har sett på många andra trådar att det inte är omöjligt, men kräver en jävla massa kunskap och sånt för detta, vilket knappast jag har.
Men om detta är fallet så blir jag överlycklig :)
är det någon som kan styrka detta påstående?

Så här ser en vanlig deff dag ut för mig:
Vaknar vid 11, äter frukost går ner till gymmet tränar två muskelgrupper, går hem, tar whey-80. vid 2 äter jag lunch, oftast tonfisk eller dylikt med sallad.
Sen gör jag inte så mycket fram till kanske 7, då äter jag middag. alltid ngt slags kött, sen går jag ut och går i rask takt i 55 minuter, och när jag kommer hem tar jag whey-80 igen.
Jag är 175 lång, väger 81 kg.
Jag gymmar 4 dagar i veckan och går ut och går 6 dagar i veckan.

chrilledude
2010-04-04, 12:39
har sett på många andra trådar att det inte är omöjligt, men kräver en jävla massa kunskap och sånt för detta, vilket knappast jag har.
Men om detta är fallet så blir jag överlycklig :)
är det någon som kan styrka detta påstående?

Så här ser en vanlig deff dag ut för mig:
Vaknar vid 11, äter frukost går ner till gymmet tränar två muskelgrupper, går hem, tar whey-80. vid 2 äter jag lunch, oftast tonfisk eller dylikt med sallad.
Sen gör jag inte så mycket fram till kanske 7, då äter jag middag. alltid ngt slags kött, sen går jag ut och går i rask takt i 55 minuter, och när jag kommer hem tar jag whey-80 igen.
Jag är 175 lång, väger 81 kg.
Jag gymmar 4 dagar i veckan och går ut och går 6 dagar i veckan.

Jävlar vad lite du äter! Kaloribehov på dig? :)

tumme
2010-04-04, 14:10
Du kanske fungerar som mig. När jag deffar går det i trappsteg, ligger på samma vikt i några dagar/en vecka för att sen rasa 3-4 hekto på en natt.

GI-Joe
2010-04-04, 14:22
Enkelt, du har minskat i fettmassa och ökat i muskelvolym. Muskler väger mer än fett.

Du har med andra ord uppnått exakt det som är syftet med en deff (åtminstone för oss amatörer).

Du tror verkligen han gått upp så pass mycket i muskler i underskott när man på 1 år knappt kan öka 4kg i ÖVERSKOTT.

Det du behöver göra är att öka träningen, eller minska på maten.

GI-Joe
2010-04-04, 14:24
Jävlar vad lite du äter! Kaloribehov på dig? :)

Hur kan du igenom det där säga att han äter lite?

Marcus H
2010-04-04, 14:37
Jävlar vad lite du äter! Kaloribehov på dig? :)

jag äter VÄLDIGT stora portioner :)

Marcus H
2010-04-04, 14:39
Du tror verkligen han gått upp så pass mycket i muskler i underskott när man på 1 år knappt kan öka 4kg i ÖVERSKOTT.

Det du behöver göra är att öka träningen, eller minska på maten.

men det har ju gett utdelning?
Tänker på andra raden du skrev, som sagt behöver jag inte gå ner i vikt, utan minska i fettprocent :P
minska på maten vill jag inte, och jag tycker ändå att jag rör på mig ganska bra ändå :P

Marcus H
2010-04-04, 14:40
Du kanske fungerar som mig. När jag deffar går det i trappsteg, ligger på samma vikt i några dagar/en vecka för att sen rasa 3-4 hekto på en natt.

så skulle det ju kunna vara eftersom att jag gick ner första veckan:P
tack för svaret :)

GI-Joe
2010-04-04, 14:56
men det har ju gett utdelning?
Tänker på andra raden du skrev, som sagt behöver jag inte gå ner i vikt, utan minska i fettprocent :P
minska på maten vill jag inte, och jag tycker ändå att jag rör på mig ganska bra ändå :P

Du kan inte minska i fett procent utan att droppa i vikt.

Fuuu
2010-04-04, 15:15
Du kan inte minska i fett procent utan att droppa i vikt.

Jo

chrilledude
2010-04-04, 15:26
Du kan inte minska i fett procent utan att droppa i vikt.

Jo.

dupper
2010-04-04, 15:29
Antagligen har det med västkebalans att göra, jag tvekar starkt att du på så kort tid ökat i muskelmassa samt minskat i fett. Det är helt enkelt en alldeles för kort mätperiod för att man ska kunna se såna resultat på vågen...

GI-Joe
2010-04-04, 15:32
Jo.

Snälla säg hur det ska gå till, för då kan du garanterat bli miljardär. Han kan då inte det där i från han är nu. Om det inte är en plan på 10 år då alltså. Ska han ner i fett procent men inte i vikt? Då måste han antingen bygga muskler först och sedan gå ner i vikt.