handdator

Visa fullständig version : Dagar då allt känns konstigt?


chrilledude
2010-04-04, 08:27
Har ni också haft dagar då allt bara känns konstigt? Svårt att förklara.

Idag är en sån dag.. :(

Inget är kul bara för det, dagen förstörd! *grr*

Dåligt Original
2010-04-04, 08:34
I know the feeling, har en sån dag jag oxå =/

Bahir
2010-04-04, 08:35
Bakis?

chrilledude
2010-04-04, 08:46
Bakis?

Nope.

Då känns ju allt normalt ändå? ;S

Kan triggas av drömmar osv tror jag, är sjukt skumt.

Dåligtoriginal: Jobbigt va? :/

Vinter
2010-04-04, 08:47
Måste plugga men orkar inte känner mig trött och slö, vilket jag inte borde vara hmmm.

Largoplz
2010-04-04, 08:59
Jag känner igen detta en del. Jag tror att i mitt fall får jag de känslorna om jag har för lite att göra. Jag känner mig rastlös helt enkelt. Värst är det de dagar då jag varken har föreläsningar eller träning. Även om det alltid finns skolarbete att hantera så blir inget gjort sådana dagar om tidspressen inte väldigt tydlig. Om jag har haft föreläsning en hel dag och sedan kört ett rejält pass upplever jag aldrig den typen av rastlöshet och ovilja.

Dåligt Original
2010-04-04, 09:19
Dåligtoriginal: Jobbigt va? :/


Jätte jobbigt, det drygaste är att det är tredje dagen för mig den här veckan. Man får väl hoppas att vi "kryar på oss", Eller vad ska kalla det. =)

Bubban
2010-04-04, 09:27
Jag instämmer.. har såna dagar på tok för ofta.

n1tro
2010-04-04, 09:30
om inget existerar som ni ser förstör er dag, förutom troligtvis ngt i psyket, tar ni er i kragen, drar och tränar, städar lite hemma, pluggar whatever, agerar, visar karaktär. finns inget som förstör er dag så finns det inget som gör det förrän ngt på riktigt förstör er dag.



mvh

Rahf
2010-04-04, 09:37
Jag rekommenderar starkt "Min Stroke" av Jill Bolte Taylor för de av er som har många såna här dagar. Den är rätt inspirerande och har några intressanta tankegångar som jag tror speciellt folk i Sverige skulle ta nytta av.

Vill man ha den på engelska så heter den "My Stroke of Insight".

JoeyP
2010-04-04, 09:47
Känner igen de där!

Novaindex
2010-04-04, 09:52
mmm känner helt klart igen mig .. o drömmarna man har ( minns alltid mina drömmar ) påverka helt klart min sinnes stämning på morgonen när man vaknar ... Då e de bara att hoppas att resten av dagen blir bättre .. eller snarare .. man får helt enkelt rycka upp sig o försöka se till att dagen blir bättre ;) .. men drygt e de !!

Yes
2010-04-04, 10:02
Att Windows 7 tråden inte blivit bumpad än känns väldigt konstigt.

chrilledude
2010-04-04, 10:07
Många som känner igen sig ser jag! Jag har detta kanske ~5 ggr om året eller liknande.

Gpajpen
2010-04-04, 10:16
Det här har jag ofta, säkert 1 gång i veckan. Känns som man tappat bort sig själv helt utan anledning.

CalleP
2010-04-04, 10:17
Det är ju bara bra att det inte är som det ska, blir oftast mer intressanta dagar haha

chrilledude
2010-04-04, 11:05
Det är ju bara bra att det inte är som det ska, blir oftast mer intressanta dagar haha

Allt känns bara tråkigt.. :<

feyin
2010-04-04, 11:10
Sån dag hade jag igår, dock var jag bakis och hade fylle-ångest. :D

xodd
2010-04-04, 11:14
Sådana dagar ger iaf mig en liten tacksamhet att man inte är psykiskt sjuk med depression etc. Kan tänka mig att det är ungefär som du beskriver chrilledude, gånger 10 och med inslag av ångest, hopplöshet och framför allt varenda jävla dag.

Man kanske iaf kan börja få en liten förståelse för hur andras vardag kan se ut...

Deceiver85
2010-04-04, 11:18
Dagar då allt känns konstigt? Du menar söndagar? ;)

Det är just sådana dagar som man faktiskt ska göra saker. Att städa, bädda sängen, diska, gå på promenad etc, är enkla saker som ändå ger en känsla av "accomplishment" när man väl har gjort det.

Andy.da.wohoo
2010-04-04, 11:59
Jag vet hur det är.

chrilledude
2010-04-04, 12:08
Sådana dagar ger iaf mig en liten tacksamhet att man inte är psykiskt sjuk med depression etc. Kan tänka mig att det är ungefär som du beskriver chrilledude, gånger 10 och med inslag av ångest, hopplöshet och framför allt varenda jävla dag.

Man kanske iaf kan börja få en liten förståelse för hur andras vardag kan se ut...

Jo, att ha denna känsla varje dag skulle inte vara kul. :(

Dåligt Original
2010-04-04, 13:33
Det här har jag ofta, säkert 1 gång i veckan. Känns som man tappat bort sig själv helt utan anledning.

+1, fast jag är banne mig inne på rekord den här veckan =/

Brickhead
2010-04-04, 14:50
När man typ är rastlös? Jag får såna dagar ibland

F.W.Y.H
2010-04-04, 14:52
Ut och hitta på något, försök glömma känslan. Det blir inte bättre av att sitta och våndas.

drakfelt
2010-04-04, 15:17
känner igen det, hela dagen känns overklig

chrilledude
2010-04-04, 15:31
känner igen det, hela dagen känns overklig

Precis, går inte att glömma heller. Allt är bara konstigt.. :S

Verkar som att det inte går över förens man sover och drömmer igen. *rolleyes*

Exdiaq
2010-04-04, 15:38
Man är rastlös men ändå känns inget roligt. Man har saker som kan göras (och måste) men man pallar inte. Hela ens existens känns relativt meningslös. Jag kallar det söndagsångest då det oftast kommer på söndagar för mig.

chrilledude
2010-04-04, 15:41
Man är rastlös men ändå känns inget roligt. Man har saker som kan göras (och måste) men man pallar inte. Hela ens existens känns relativt meningslös. Jag kallar det söndagsångest då det oftast kommer på söndagar för mig.

EXAKT SÅ! Bra förklarat! ;)

Visste inte ens att det var söndag idag, ändå fick jag så.. :S

Ut och hitta på något, försök glömma känslan. Det blir inte bättre av att sitta och våndas.

Tar ditt råd, hejsvejs!

Dåligt Original
2010-04-04, 16:07
Det är inte alltid så enkelt att hitta på något när man har en sån dag. Iaf inte för mig, eftersom iss ingenting känns lockande, inte ens saker som man annars gör med ett stort leende på läpparna.

JoeyP
2010-04-04, 16:10
Fan lov nu! Alla är helt döda i värnamo, inga ska göra något! Vafan?

Typiskt film, dator spel dag :D

Muskelbyggaren
2010-04-04, 16:12
om inget existerar som ni ser förstör er dag, förutom troligtvis ngt i psyket, tar ni er i kragen, drar och tränar, städar lite hemma, pluggar whatever, agerar, visar karaktär. finns inget som förstör er dag så finns det inget som gör det förrän ngt på riktigt förstör er dag.

mvh
Jo absolut, det är ju allmänt kännt att saker som tankar, humör, hormonnivåer, etc. egentligen inte spelar någon roll. Med största sannolikhet är det här något du bara säger och i själva verker inte tror på, ungefär som religion. Eller ah, du kan också vara den där 1 på 15 som haft turen att fötts med en optimal hjärnkemi som får dig att tro att du har din balans och handlingskraft tack vare din goda inställning! :thumbup:

Jag har ofta såna dagar. Förr tänkte jag som n1tro och mådde dåligt över min dåliga disciplin. Nu kan jag oftast acceptera att man har dåliga dagar och lägga ribban lite lägre.

Dreas
2010-04-04, 17:02
Inte direkt så jag har sådana dagar, däremot har jag raka motsatsen, dagar där jag går omkring och allt känns skitbra helt utan anledning, ser ut ungefär såhär hela dagen - - - > :D

chrilledude
2010-04-04, 18:48
Det är inte alltid så enkelt att hitta på något när man har en sån dag. Iaf inte för mig, eftersom iss ingenting känns lockande, inte ens saker som man annars gör med ett stort leende på läpparna.

Fungerade för mig, satt på polarens balkong och drog en öl, perfekt! :)

Känns dock lite skumt fortfarande, men w/e.

Dåligt Original
2010-04-05, 08:42
Fungerade för mig, satt på polarens balkong och drog en öl, perfekt! :)

Känns dock lite skumt fortfarande, men w/e.

Good for you :)

Hoppas du känner dig bättre idag.

chrilledude
2010-04-05, 10:48
Good for you :)

Hoppas du känner dig bättre idag.

Oh yes! Känner mig helt normal idag. Förutom att det var så varmt att jag var ute i t-shirt igår, och det snöar idag.. *grr27*

regus
2010-04-05, 11:17
Lösningen är Stefan Sundström och fyra avsnitt Cheers. :)

n1tro
2010-04-05, 11:21
Jo absolut, det är ju allmänt kännt att saker som tankar, humör, hormonnivåer, etc. egentligen inte spelar någon roll. Med största sannolikhet är det här något du bara säger och i själva verker inte tror på, ungefär som religion. Eller ah, du kan också vara den där 1 på 15 som haft turen att fötts med en optimal hjärnkemi som får dig att tro att du har din balans och handlingskraft tack vare din goda inställning! :thumbup:

Jag har ofta såna dagar. Förr tänkte jag som n1tro och mådde dåligt över min dåliga disciplin. Nu kan jag oftast acceptera att man har dåliga dagar och lägga ribban lite lägre.

aja its your call



mvh

Dåligt Original
2010-04-05, 12:16
Oh yes! Känner mig helt normal idag. Förutom att det var så varmt att jag var ute i t-shirt igår, och det snöar idag.. *grr27*

haha. Ja här snöar det oxå idag, nu har det dock slutat. Tur att ingenting la sig utan smälte bort direkt, iaf här var jag bor :)

AdamK
2010-04-05, 12:51
är lite bakis idag så idag känns det som inget är bra. men ska försöka ta bilen till gymmet senare och köra igenom axlar lite lätt.

F.W.Y.H
2010-04-05, 13:03
Nej men livet är inte alltid lätt heller, för att övervinna känslan så får man kämpa lite.

Olegh
2010-04-05, 13:17
Jag begriper inte vad som åsyftas. Jag ligger alltid på en jämn, grå, nivå.

Shakemynuts
2010-04-05, 13:33
Jo absolut, det är ju allmänt kännt att saker som tankar, humör, hormonnivåer, etc. egentligen inte spelar någon roll. Med största sannolikhet är det här något du bara säger och i själva verker inte tror på, ungefär som religion. Eller ah, du kan också vara den där 1 på 15 som haft turen att fötts med en optimal hjärnkemi som får dig att tro att du har din balans och handlingskraft tack vare din goda inställning! :thumbup:

Jag har ofta såna dagar. Förr tänkte jag som n1tro och mådde dåligt över min dåliga disciplin. Nu kan jag oftast acceptera att man har dåliga dagar och lägga ribban lite lägre.

Jag var nära att skriva ungefär ett liknande inlägg till N1tro. Sen insåg jag att han faktiskt inte skrev åt en person som har riktiga problem att "ta dig i kragen".
Jag har problem, ganska många, jag har hört "ta dig i kragen" eller "ryck upp dig" ganska många gånger och reagerar därför ganska starkt på det, eftersom det inte går. Men N1tro sa ju även tydligt, jag citerar:
"om inget existerar som ni ser förstör er dag, förutom troligtvis ngt i psyket"

Rätta mig om jag har fel N1tro, men den där 1a meningen i ditt inlägg tolkas av mig som att du tycker att personerna som säger att något förstör deras dag ska ta sig i kragen, sålänge de faktiskt egentligen mår bra. Det var inte riktat mot personer med depression eller något åt det hållet, right?

n1tro
2010-04-05, 13:42
Jag var nära att skriva ungefär ett liknande inlägg till N1tro. Sen insåg jag att han faktiskt inte skrev åt en person som har riktiga problem att "ta dig i kragen".
Jag har problem, ganska många, jag har hört "ta dig i kragen" eller "ryck upp dig" ganska många gånger och reagerar därför ganska starkt på det, eftersom det inte går. Men N1tro sa ju även tydligt, jag citerar:
"om inget existerar som ni ser förstör er dag, förutom troligtvis ngt i psyket"

Rätta mig om jag har fel N1tro, men den där 1a meningen i ditt inlägg tolkas av mig som att du tycker att personerna som säger att något förstör deras dag ska ta sig i kragen, sålänge de faktiskt egentligen mår bra. Det var inte riktat mot personer med depression eller något åt det hållet, right?

Du förstog det rätt, tror jag..


Jag är fullt medveten om vad ett riktigt problem är och inte är, dom går faktiskt att enkelt klassificera (stavning? ja jag är 12). vissa kan man helt enkelt inte göra ngt åt och de kan förstöra ens dag/liv whatever, då kan man inte göra ngt åt saken. sen när det kommer såna här b-problem tycker jag bara det finns en utväg, och det är att helt enkelt räta på ryggen och blicka framåt, att agera, man har facit i hand. Har man det bra, så har man det bra, det är väldigt enkelt. Lider man av en depression, finns det alltid en väg ut, om inte depressionen är ett resultat av ett "riktigt" problem som man då inte kan göra något åt. Det e mycket som e svart eller vitt, man behöver inte göra det svårt.



mvh

chrilledude
2010-04-05, 13:44
haha. Ja här snöar det oxå idag, nu har det dock slutat. Tur att ingenting la sig utan smälte bort direkt, iaf här var jag bor :)

Här är allt blött och skitigt :( Får väl bli en datorspels/träningsdag!

Nej men livet är inte alltid lätt heller, för att övervinna känslan så får man kämpa lite.

Behövde bara gå ut lite sen sova, DONE! Mission complete.

Gpajpen
2013-01-19, 19:15
Bump!


Ser att jag själv skrev här för snart 3 år sedan.
Det här har jag ofta, säkert 1 gång i veckan. Känns som man tappat bort sig själv helt utan anledning.


Nu känns det som att det här har ökat som fan, speciellt under 2012. Och på en given vecka är 3-4 dagar "konstiga". Och 3-4 "vanliga".

Känns jobbigt att 2 dagar kan se exakt likadana ut men ändå kan man må/känna/tycka/resonera helt tvärtom ena dagen mot den andra.

Någon med färska ideer? Egna erfarenheter?

Latissimus Dorsi
2013-01-19, 19:21
Jag begriper inte vad som åsyftas. Jag ligger alltid på en jämn, grå, nivå.

litium :d

koffein_beroende
2013-01-19, 19:26
Bump!


Ser att jag själv skrev här för snart 3 år sedan.



Nu känns det som att det här har ökat som fan, speciellt under 2012. Och på en given vecka är 3-4 dagar "konstiga". Och 3-4 "vanliga".

Känns jobbigt att 2 dagar kan se exakt likadana ut men ändå kan man må/känna/tycka/resonera helt tvärtom ena dagen mot den andra.

Någon med färska ideer? Egna erfarenheter?

Är exakt likadan, ena dagen kan vara den bästa i mitt liv och den andra inte, och jag gör exakt likadant, samma schema med samma rutiner, börjar tro att jag har någon sjukdom nästan, borde inte kunna svajja så mycket.

krilleh
2013-01-19, 19:29
Jag begriper inte vad som åsyftas. Jag ligger alltid på en jämn, blå, nivå.

weed :D

dupper
2013-01-19, 19:31
Bump!


Ser att jag själv skrev här för snart 3 år sedan.



Nu känns det som att det här har ökat som fan, speciellt under 2012. Och på en given vecka är 3-4 dagar "konstiga". Och 3-4 "vanliga".

Känns jobbigt att 2 dagar kan se exakt likadana ut men ändå kan man må/känna/tycka/resonera helt tvärtom ena dagen mot den andra.

Någon med färska ideer? Egna erfarenheter?

Försök prata igenom det med någon, se om du kan sätta fingret på vad det är. Testa nya hobbies, träffa nytt folk, hitta något nytt glädjeämne. Det hade jag testat om jag kände som du!

Fuark
2013-01-19, 19:55
halvrelevant. men jag har ångest för att jag sitter hemma och spelar WoW, det brukar aldrig hända :D men vad gör folk på helgkvällar bortsett från att festa? känns som att jag missar nånting och kan inte njuta av det

Beelz
2013-01-19, 21:26
Det är äckligt, ungefär som man är ur fas med verkligheten

krilleh
2013-01-19, 21:33
Det är äckligt, ungefär som man är ur fas med verkligheten

Kanske har något med rädsla eller ångest att göra?

Jag vet iaf från tidigare perioder när jag mått dåligt, att min verklighetsuppfattning förändras helt.

Detta är mycket psykologi och som jag förstått det så hänger allt ihop. Tankar - känslor - beteende. Tankar ----> Känslor ----> Beteende

Så om jag vore dig så skulle jag börja "reda" ut dina tankar. Vad kan de va i dessa tankar som ger rädsla eller ångest? (om de nu är pga detta). Det kallas KBT och är ett mycket bra redskap för att kunna hantera sina tankar och därav sina känslor och därav sitt beteende.

Tyrwing
2013-01-19, 22:31
Idag var en sån dag, varit ur gängorna totalt och i princip säckat ihop framför datorn.
Totalt energi och glädjelös. Meh.

Olegh
2013-01-19, 22:39
Jaha, här har man visst visat upp sin soligaste sida ser jag. Kanske var man lite extra grå den där dagen..

litium :d

weed :D

Vad fasn! :D Något extra godis att knapra på hade kanske gjort nytta dock. Men det får vi nog aldrig veta.