handdator

Visa fullständig version : Spartacus


Sidor : [1] 2

Tigerkotten
2010-04-03, 16:04
Diskutera ;)

Gillade dagens avsnitt, payback time!

Basil
2010-04-03, 16:20
Dagens avsnitt var sådär tycker jag, Spartacus var för seg och det var inte så många sköna konfrontationer. Jag tror på att nästa avsnitt blir rätt brutalt däremot.

Vinter
2010-04-03, 16:55
Jag har läst om historian förut, så jag väntar bara på de historiska punkterna ska komma upp. Lite synd kanske.. :(

eiri
2010-04-03, 17:05
var för lite titties :(

Deceiver85
2010-04-03, 17:36
Sämsta avsnittet idag faktiskt, gillade det inte alls...men det är nog bara för att de tidigare avsnitten har varit helt superba!

Tigerkotten
2010-04-03, 17:42
Gillade dagens för nu vet Spartacus sanningen, och han kommer vilja ta ut sin Vrede. Gillade hur de lurade den där andra nissen också. Well played!

Karvig
2010-04-03, 20:16
Som folk redan skrivit var det lite segt relativt sett, men det behövdes för handlingens skull.

Det ledde onekligen till att jag är mer förväntansfull inför nästa avsnitt än jag varit inför något annat.

panzerpig
2010-04-03, 21:16
Tycker det var ett bra avsnitt faktiskt, serien blir bättre och bättre nu när intrigerna byggs ut och blir mer avancerade. I början var serien mest lite rolig, ösig men charmigt B:ig.

Dav0d
2010-04-03, 21:48
Börjat titta på serien efter rekommendation här från kolo och jag måste säga att jag gillade den, otroligt nog :D Riktigt bra inspiration för hård träning vilket är väldigt uppskattat :D

Tigerkotten
2010-04-17, 11:14
vart e dagens avsnitt? den ska ju komma enligt epguides..

Basil
2010-04-17, 11:19
Det verkar ha sänts i alla fall, så det kommer väl snart.

martikainen
2010-04-17, 11:28
brukar det inte komma lördag natt?

Tigerkotten
2010-04-17, 11:33
brukar komma runt 04 ~~

tsp
2010-04-17, 11:46
Är det den blood and sand eller vad den heter?

Onigiri
2010-04-17, 12:01
Ja, tsp.

Serien är pro. Bästa på länge. Spyr på alla komedi/drama/kriminalserier som går varenda dag.

panzerpig
2010-04-17, 20:34
sett säsongsavslutningen. bra bra, undrar när säsong 2 kommer..

rQx
2010-04-17, 21:50
Följt Spartacus från ep1 och det är den bästa serien jag sett. Hjärtat slits mellan hopp och förtvivlan, han leker med ens känslor hela tiden. Säsongs avslutningen var faktiskt lite oväntad tyckte jag eftersom s2 skulle heta Vengence. Dock är ju Andy Whitfield sjuk i någon form av cancer så s2 är uppskjuten på obestämd tid, det talas dock om att s2 ska ändras och bli en tillbakablick på deras liv innan s1.

till trådskaparen, kanske fråga mod om att spoiler varning ska sättas i topic så man kan disskutera mer runt serien?

panzerpig
2010-04-17, 22:04
Läste precis att han är sjuk när jag letade efter info om säsong 2. Hoppas han blir bra!

http://spartacus.ausxip.com/2010/03/press-release-andy-whitfield-diagnosed-with-non-hodgkin-lymphoma.html

Dreas
2010-04-17, 22:20
Följt Spartacus från ep1 och det är den bästa serien jag sett. Hjärtat slits mellan hopp och förtvivlan, han leker med ens känslor hela tiden. Säsongs avslutningen var faktiskt lite oväntad tyckte jag eftersom s2 skulle heta Vengence. Dock är ju Andy Whitfield sjuk i någon form av cancer så s2 är uppskjuten på obestämd tid, det talas dock om att s2 ska ändras och bli en tillbakablick på deras liv innan s1.

till trådskaparen, kanske fråga mod om att spoiler varning ska sättas i topic så man kan disskutera mer runt serien?Då har du inte sett många serier, det kan jag lova. Kollar också på serien men den är inte ens topp fem.

rQx
2010-04-17, 22:27
Då har du inte sett många serier, det kan jag lova. Kollar också på serien men den är inte ens topp fem.

Kanske inte. Smaken är som baken. Vissa gillar One Three Hill usv usv

Yes
2010-04-17, 22:29
Jupiters cock, the gods do not favor him! :(

Doctor Snuggles
2010-04-17, 22:30
Då har du inte sett många serier, det kan jag lova. Kollar också på serien men den är inte ens topp fem.

Den har sina problem, men rent visuellt och cinematografiskt är den för en tv-serie riktigt bra. Och av ngn anledning så håller den mig intresserad, något som många andra "bra" serier inte gör. So - win. True story. No homo.

Dreas
2010-04-17, 22:35
Den har sina problem, men rent visuellt och cinematografiskt är den för en tv-serie riktigt bra. Och av ngn anledning så håller den mig intresserad, något som många andra "bra" serier inte gör.Ja, jag gillar den som sagt.

Kanske inte. Smaken är som baken. Vissa gillar One Three Hill usv usvCalifornication, Dexter, House MD, Sons of anarchy, Fringe, Rescue me, The Mentalist, Chuck och Rome är de jag kan komma på sådär på rak arm som är bättre imo. Har du sett alla de där och tycker den är bäst ändå så okej, då ger jag upp :)

rQx
2010-04-17, 22:41
Ja, jag gillar den som sagt.

Californication, Dexter, House MD, Sons of anarchy, Fringe, Rescue me, The Mentalist, Chuck och Rome är de jag kan komma på sådär på rak arm som är bättre imo. Har du sett alla de där och tycker den är bäst ändå så okej, då ger jag upp :)

Måste jag se alla dom för att bedömma om denna är bäst? Hur kan du bedömma dessa serier som bättre när du inte sett alla andra världens serier typ? Enligt din teori kan man ju aldrig tycka ngt är bäst? ;) Spartacus är bra för den binder mig som ingen annan serie, spänning, förväntan, intriger, twist jag längtar till varje lördag för att se vad som kommer härnäst. Love it!

Dreas
2010-04-17, 22:51
Måste jag se alla dom för att bedömma om denna är bäst? Hur kan du bedömma dessa serier som bättre när du inte sett alla andra världens serier typ? Enligt din teori kan man ju aldrig tycka ngt är bäst? ;) Spartacus är bra för den binder mig som ingen annan serie, spänning, förväntan, intriger, twist jag längtar till varje lördag för att se vad som kommer härnäst. Love it!Du har helt enkelt sett för lite serier för att enligt mig ha en åsikt värd att ta på allvar :)

Ungefär som att ta råd ifrån nybörjarna på gymmet ;)

rQx
2010-04-17, 23:09
Du har helt enkelt sett för lite serier för att enligt mig ha en åsikt värd att ta på allvar :)

Ungefär som att ta råd ifrån nybörjarna på gymmet ;)

Du har sätt för många för att uppskatta genialiteten, av dina val att dömma ser jag ju att du är en pöbel! =D

Numse
2010-04-17, 23:12
...

Dreas
2010-04-17, 23:15
Du har sätt för många för att uppskatta genialiteten, av dina val att dömma ser jag ju att du är en pöbel! =D Haha, touché :D

.Bra spoiler............

Numse
2010-04-17, 23:19
Klantigt, ändra ditt inlägg om du hinner.

Dreas
2010-04-17, 23:21
Klantigt, ändra ditt inlägg om du hinner.Samma till mig, tur att du sa till mig :thumbup:

Numse
2010-04-17, 23:21
:)

Dav0d
2010-04-18, 01:22
Följt Spartacus från ep1 och det är den bästa serien jag sett. Hjärtat slits mellan hopp och förtvivlan, han leker med ens känslor hela tiden. Säsongs avslutningen var faktiskt lite oväntad tyckte jag eftersom s2 skulle heta Vengence. Dock är ju Andy Whitfield sjuk i någon form av cancer så s2 är uppskjuten på obestämd tid, det talas dock om att s2 ska ändras och bli en tillbakablick på deras liv innan s1.

till trådskaparen, kanske fråga mod om att spoiler varning ska sättas i topic så man kan disskutera mer runt serien?

Fy fan va den är bra, och extremt tråkigt att höra att han är sjuk..:/

Då har du inte sett många serier, det kan jag lova. Kollar också på serien men den är inte ens topp fem.

Jag har däremot sett många serier. Bara anime serier är jag uppe på ungefär 60 stycken. Och jag tycker likaså att denna serie är riktigt bra och för mig! en av de bästa jag sett.

Sist avsnittet var också underbart, att se sadism i gaml ROM. Det jag också gillar är att serien väcker ens sinne att träna extremt hårt, alltid uppskattat.

Nåja Dreas, du verkar vara lite för självgod för att kunna ge en sådan kommentar utan att ens veta någonting om den andra.

Mvh

Tigerkotten
2010-04-18, 01:29
Såklart man får prata spoilers om tråden har namnet vad serien heter. Man får passa sig annars, dock kan man vara lite försiktig att skriva om senaste om det är samma dag.

Jag gillar spartacus väldigt mycket, men ända den går att jämföra med är Rome enligt mig. Rome var sjukligt bra också, dock är spartacus mera "action". Att jämföra den med serier som Californiacation(sjukt bra), Chuck osv är bara löjligt.

Får hoppas att det ej blir tillbakablick dock, utan istället en fortsättning på vad just hände. En sak som jag hoppas jag ej får se mera är dock animationerna när de visar tarmarna i magen, för det ser inte bra ut alls :)

Nordenator
2010-04-18, 11:27
Rätt mysig serie ändå. Jag tycker visserligen inte att det är ens nära på det bästa jag sett, men den har hållt ganska jämn nivå hela säsongen vilket jag uppskattar. Större delen av serierna man råkar ut för är intressanta inledningsvis för att sedan dippa som stryk. Spartacus var kanske aldrig fantastisk, men den var alltid bra.

Dreas
2010-04-18, 12:35
Jag har däremot sett många serier. Bara anime serier är jag uppe på ungefär 60 stycken. Och jag tycker likaså att denna serie är riktigt bra och för mig! en av de bästa jag sett.

Sist avsnittet var också underbart, att se sadism i gaml ROM. Det jag också gillar är att serien väcker ens sinne att träna extremt hårt, alltid uppskattat.

Nåja Dreas, du verkar vara lite för självgod för att kunna ge en sådan kommentar utan att ens veta någonting om den andra.

MvhJag sa bara att ifall man tycker att det är den absolut bästa man sett så har man inte sett många serier. Ifall du vill ha någon liknande serie så ta Rome, den är ju betydligt bättre, den hade ju även en budget långt över denna, vilket märks.

För självgod? Jag baserar inte den kommentaren på min åsikt alena, så shut your cake hole ;)

Mycket väl medveten om att alla har olika smak.

Jag gillar spartacus väldigt mycket, men ända den går att jämföra med är Rome enligt mig. Rome var sjukligt bra också, dock är spartacus mera "action". Att jämföra den med serier som Californiacation(sjukt bra), Chuck osv är bara löjligt.
Var ju självklart inte en jämförelse rakt över, jag tog upp serier som jag tycker är bättre än Spartacus, och jag gissar på att den större skaran också tycker så av inläggen att döma i serie-tråden.

Dav0d
2010-04-18, 12:58
Jag sa bara att ifall man tycker att det är den absolut bästa man sett så har man inte sett många serier. Ifall du vill ha någon liknande serie så ta Rome, den är ju betydligt bättre, den hade ju även en budget långt över denna, vilket märks.

För självgod? Jag baserar inte den kommentaren på min åsikt alena, så shut your cake hole ;)

Mycket väl medveten om att alla har olika smak.

Var ju självklart inte en jämförelse rakt över, jag tog upp serier som jag tycker är bättre än Spartacus, och jag gissar på att den större skaran också tycker så av inläggen att döma i serie-tråden.

Som sagt, när en person nämner att en serie är den bästa. Är det från den personens perspektiv och hur den serien påverkar just den personen. Denna serie gav mig mycket mer än vad Rome gjorde. Den gjorde mig mer förvånad, exalterad, jada, jada, jada... Det är alltså en bättre serie i mina ögon. Du kan däremot lämna en åsikt från dig och dina 3 kompisar vid namn Molgan, utan att säga att personen i fråga innehar ingen kunskap och hans ord inte kan tas på allvar eftersom han har sett för lite serier - hur du nu ens kan anta något sådant visar ju att din brist inte ligger i serier du sett, utan år du varit medvetande.

Dreas
2010-04-18, 13:16
Som sagt, när en person nämner att en serie är den bästa. Är det från den personens perspektiv och hur den serien påverkar just den personen. Denna serie gav mig mycket mer än vad Rome gjorde. Den gjorde mig mer förvånad, exalterad, jada, jada, jada... Det är alltså en bättre serie i mina ögon. Du kan däremot lämna en åsikt från dig och dina 3 kompisar vid namn Molgan, utan att säga att personen i fråga innehar ingen kunskap och hans ord inte kan tas på allvar eftersom han har sett för lite serier - hur du nu ens kan anta något sådant visar ju att din brist inte ligger i serier du sett, utan år du varit medvetande.Japp, folk har olika smak, men vissa serier hyllas genomgående av folk, andra såsom Spartacus har varierande omdömen. La upp några över lag riktigt bra serier imo som jag tycker man bör kolla på. Sa ju att ifall han tyckte att Spartacus fortfarande efter att ha sett alla de serierna så fine, då tycker han så.

Har ingen brist i antalet år jag varit vid medvetande, inga problem där.

panzerpig
2010-04-18, 14:56
Nu är jag av den åsikten att man inte rakt av kan jämföra filmer/serier/musik osv, det har att göra med genre och stil också.
Vilken serie är bäst av Seinfeld och Oz (två av mina favvoserier)? Vilken film är bäst att Nyckeln till frihet och Life of Brian?
Jag tycker inte att dom går att jämföra för det handlar om så olika typer av upplevelse.

Jag tycker Spartacus blev bättre och bättre ju längre in i serien jag kom. Det är en ösig lite B:ig (vissa effekter var väldigt billigt gjorda, som tarmarna) actionserie med mycket våld och naket. Men det visade sig att det sitter ett gäng duktiga manusförfattare i kulisserna för nog blev det spännande allt!

vicarious
2010-04-18, 16:20
Här kommer en ordentlig sågning till skillnad från alla som verkar hylla serien :D

Är det bara jag som tycker serien är aningen löjlig? Varje gång det flyger blod high-lightas det i slow-motion med 200% specialeffekter. What is up with that liksom? Blir aningen barnsligt i längden.

En annan grej som känns lite överflödig är nakenscenerna. Visst, att slänga in lite hud i handlingen då och då är inte fel, men nån måtta får det väl vara? Vill man som tittare se så mycket naket finns det annat man kan titta på, ser hellre nåt som tar handlingen någon vart.

De som skapat serien verkar ha lagt mycket tyngd på just dessa två punkter, och uppenbarligen verkar det fungera bra - alla här verkar ju digga det :D

Detta är bara min syn på serien. Den verkar klart sevärd, jag kommer se färdigt den men att det börja kalla den jättebra eller bästa serien på länge tycker jag är en klar överdrift =)

panzerpig
2010-04-18, 17:16
Är det bara jag som tycker serien är aningen löjlig? Varje gång det flyger blod high-lightas det i slow-motion med 200% specialeffekter. What is up with that liksom? Blir aningen barnsligt i längden.

En annan grej som känns lite överflödig är nakenscenerna. Visst, att slänga in lite hud i handlingen då och då är inte fel, men nån måtta får det väl vara? Vill man som tittare se så mycket naket finns det annat man kan titta på, ser hellre nåt som tar handlingen någon vart.)

Håller med om bägge sakerna. Första avsnittet satt jag mest och skrattade. Jag tror att dom "dämpat" våldet genom att göra allt överdrivet och dåligt gjort. lite Manga. Hade det varit mer välgjort hade nog serien inte fått visats.
Den andra punkten: Sex säljer...
Som jag skrev så tycker jag att själva handlingen blev bättre och bättre ju längre serien gick, det var det som höll mitt intresse uppe.

Dav0d
2010-04-18, 19:08
Här kommer en ordentlig sågning till skillnad från alla som verkar hylla serien :D

Är det bara jag som tycker serien är aningen löjlig? Varje gång det flyger blod high-lightas det i slow-motion med 200% specialeffekter. What is up with that liksom? Blir aningen barnsligt i längden.

En annan grej som känns lite överflödig är nakenscenerna. Visst, att slänga in lite hud i handlingen då och då är inte fel, men nån måtta får det väl vara? Vill man som tittare se så mycket naket finns det annat man kan titta på, ser hellre nåt som tar handlingen någon vart.

De som skapat serien verkar ha lagt mycket tyngd på just dessa två punkter, och uppenbarligen verkar det fungera bra - alla här verkar ju digga det :D

Detta är bara min syn på serien. Den verkar klart sevärd, jag kommer se färdigt den men att det börja kalla den jättebra eller bästa serien på länge tycker jag är en klar överdrift =)

Tror effekterna är gjorda lite med flit som personen över mig skriver. Sedan undrar jag, gick det inte till så där under romarriket när det kommer till det nakna och sexuella? För vad jag har hört och läst var det väldigt överdrivet under den tiden, slavarna var som dockor som inte behövde kläder, sex hit och dit o.s.v. Om det är historiskt korrekt som i serien finner jag det inte överdrivet, annars gör jag nog också det.

*edit*
eller jag ändra mig, jag gillar det nakna oavsett :P

Yes
2010-04-18, 19:23
En del av blodet tycker jag gott de kunde tagit bort. De kunde lagt lite mer tid på rotoskopingen istället, som ibland är riktigt usel(karaktärerna ser inklippta ut).

Annars måste jag säga att det är bra mycket kvalitetsnaket.

rQx
2010-04-18, 21:12
Det jag fastnar för är själva spänningen, sen att effekterna kanske inte är de bästa är en sak. Den griper tag i mig från första sekunden och ända till slut, man kan inte direkt förutspå vad som ska hända härnäst.

Det är den mest sedda serien Starz någonsin sänt och den fick klarteckan till s2 innan s1 hade haft premiär.

Sen det största argumentet för en tillbakablick är väl att det kan ta väldigt lång tid innan Andy är tillbaka och då tappar man en del intresse. Nu är den i ropet och att vänta 2år på s2 är kanske lite väl magstarkt?

Dav0d
2010-04-18, 21:22
Det jag fastnar för är själva spänningen, sen att effekterna kanske inte är de bästa är en sak. Den griper tag i mig från första sekunden och ända till slut, man kan inte direkt förutspå vad som ska hända härnäst.

Det är den mest sedda serien Starz någonsin sänt och den fick klarteckan till s2 innan s1 hade haft premiär.

Sen det största argumentet för en tillbakablick är väl att det kan ta väldigt lång tid innan Andy är tillbaka och då tappar man en del intresse. Nu är den i ropet och att vänta 2år på s2 är kanske lite väl magstarkt?

Äh, har du varit med om Naruto animeserien och i väntan på att deras fillers streak skulle ta slut för ett par år sedan så är detta ingenting. Var ungefär 2 års väntan där med , dock hoppades man varje vecka på att just den veckan skulle det börja igen.

rQx
2010-04-18, 21:34
Äh, har du varit med om Naruto animeserien och i väntan på att deras fillers streak skulle ta slut för ett par år sedan så är detta ingenting. Var ungefär 2 års väntan där med , dock hoppades man varje vecka på att just den veckan skulle det börja igen.

Nej det har jag inte, men jag vidhåller fortfarande att det är för lång tid mellan två säsonger ;)

Dav0d
2010-04-18, 22:33
Nej det har jag inte, men jag vidhåller fortfarande att det är för lång tid mellan två säsonger ;)

Jo det är det, försöker bara vara optimist här. Vill inte lida mer än nödvändigt :P

krellik
2010-04-18, 23:59
Skönt att den här grymt underhållande serien fick den credd den förtjänar.

Suger på den här serien som en god karamell, är bara på avsnitt 7 än så länge... Haft lite svårt för vissa grafiska effekter, förstår att det delvis ska vara symboliskt och något de gör medvetet bitvis men ändå... Tycker också de börjar hitta sin stil nu visuelt några avsnitt in, inte lika uppenbart rippat rakt av längre från 300...

rQx
2010-04-20, 17:33
Ja, vissa effekter ser skräpiga ut. Hoppas det gör det gött till s2! :)

Tigerkotten
2010-12-01, 19:00
Säsong 2 preview finns uppe på http://www.starz.com/originals/spartacus

Supermicke
2011-01-23, 21:12
såg nyss första episoden på säsong 2 bra ös ^^

Kwon
2011-01-23, 21:14
Spartacus: Gods of the Arena var mkt bra och motsvarade förväntningarna.

En serie som alla Blood and Sand-fans religiöst borde följa.

G_lund
2011-01-23, 21:15
Say what!
Det kommer en S2 alltså?:D
Knarkade förra säsongen när jag var sjukisen.

forslund
2011-01-23, 21:20
Nej, detta är en prequel till Spartacus: Blood and Sand.

Kwon
2011-01-23, 21:23
Say what!
Det kommer en S2 alltså?:D
Knarkade förra säsongen när jag var sjukisen.

Det är alltså prequel Gods of The Arena som är ute nu, som handlar om tiden INNAN Spartacus dök upp. Inte säsong 2 av Blood and Sand.
Säsong 2 av Blood and Sand kommer i September med en ersättare för Andy som Spartacus.

Gods of The Arena fokuserar på Batiatus (som vill ta över efter sin far), Hur Onomatopoeten blev Doctore och hur Crixus gick från slav till gladiator.

Den som är Gladiatorkungen från början är kelten Gannicus
KB_H3HyosCA

Gods of the Arena S01E01 har börjat mycket bra, speciellt för batiatus.

Kwon
2011-01-23, 21:28
En intervju från förra året till er Spartacus-diggare som inte hängt med, Xena ser bra ut här

rhOj2kLfnxM

Supermicke
2011-01-31, 21:11
onameus är coolast, episod två var kung. Börjar bli riktigt bra nu.

btw.. tkr ni crixus bröst släpar? :D

Tricce
2011-01-31, 21:52
Är det lika mycket softporn i Gods of The Arena som i Blood and sand? :D

eiri
2011-01-31, 21:53
Är det lika mycket softporn i Gods of The Arena som i Blood and sand? :D

ja det e samma skit bara att de visar lite före i tiden från vanliga serien

Exdiaq
2011-01-31, 22:05
En intervju från förra året till er Spartacus-diggare som inte hängt med, Xena ser bra ut här

rhOj2kLfnxM

Viva Bianca som Ilithyia är dock snäppet hetare ;) Satan i gatan vad hon flyter mig båt!

Kwon
2011-01-31, 23:28
Är det lika mycket softporn i Gods of The Arena som i Blood and sand? :D

E tillochmed mer, kolla in Episod 2 och du har threeways och Homosex :D

frong
2011-01-31, 23:34
Nya avsnitt på G..? Datum?

Kwon
2011-01-31, 23:37
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTY1MDA1MzI0NF5BMl5BanBnXkFtZTcwMzM3NjExNA@@._ V1._SY317_CR131,0,214,317_.jpg

3 "Paterfamilias" February 4, 2011 (2011-02-04)

4 "Beneath the Mask" February 11, 2011 (2011-02-11)

5 "Reckoning" February 18, 2011 (2011-02-18)

6 "The Bitter End" February 25, 2011 (2011-02-25)

Supermicke
2011-02-14, 16:36
kass som fan nu ju :P

Kwon
2011-02-14, 16:51
Äger nu ju :P

Medhåll! Fast episod 4 var lite av en besvikelse!

Yes
2011-02-14, 16:52
För lite boobs hittils.

olwe
2011-02-14, 17:02
Medhåll! Fast episod 4 var lite av en besvikelse!

WOOOOT?!

Ep 4 var ju det bästa hittills!

Och jävlar vad gods of the arena är bättre än blood and sands!!!

Jag gillar verkligen serier där lite vad som helst kan hända, vem som helst kan kola osv.

Kwon
2011-02-14, 17:03
Det jag inte gillade var slutet i Ep 4, det förstörde mkt.

Jag vill inte spoila men jag hade gärna sett vissa karaktärer längre in i serien.

Vi vet dock vad som komma skall och hur det kommer utveckla sig och hur Gods of the Arena kommer linda in i Säsong 2 av Blood and Sand-historien.

panzerpig
2011-02-14, 17:54
WOOOOT?!

Ep 4 var ju det bästa hittills!

Och jävlar vad gods of the arena är bättre än blood and sands!!!

Jag gillar verkligen serier där lite vad som helst kan hända, vem som helst kan kola osv.

+1

Som i the walking dead (tecknade serien) hoppas tv-versionen kör på det spåret, men jag är skeptisk...

Supermicke
2011-02-27, 17:58
Bra spännande i slutet och bra avslut. Fint pwo :D nu blir det gym!

http://www.imdb.com/name/nm2553987/

ska spela spartacus i säsong två som börjar 2012? :/

Doctor Snuggles
2011-02-27, 18:38
Trist att Andy Whitfield's cancer kom tillbaks och han inte kan vara med nästa säsong. Har en liten mancrush på honom. No homo. :D

pedersen1980
2011-03-11, 01:50
Vad hände? Dog alla?

The_RobRoy
2011-03-11, 07:47
Trist att Andy Whitfield's cancer kom tillbaks och han inte kan vara med nästa säsong. Har en liten mancrush på honom. No homo. :D

Once again, the gods run cock in ass :(

KaptenKnäsvag
2011-03-11, 07:53
Trist att Andy Whitfield's cancer kom tillbaks och han inte kan vara med nästa säsong. Har en liten mancrush på honom. No homo. :D

damn......

G_lund
2011-03-15, 18:48
när kommer nästa avsnitt?

Fartman
2011-03-15, 19:07
Fan, synd att Batiatus inte kan vara med något mer i serien. Även om karln är ett kräk är han jävligt skön, en lurig ond djävel som kan uttrycka sig så inihelvete skönt. Satt alltid med ett rejält flin när Batiatus svor och domderade :)

grisbil3n
2011-03-15, 21:13
Såklart man får prata spoilers om tråden har namnet vad serien heter. Man får passa sig annars, dock kan man vara lite försiktig att skriva om senaste om det är samma dag.

Jag gillar spartacus väldigt mycket, men ända den går att jämföra med är Rome enligt mig. Rome var sjukligt bra också, dock är spartacus mera "action". Att jämföra den med serier som Californiacation(sjukt bra), Chuck osv är bara löjligt.

Får hoppas att det ej blir tillbakablick dock, utan istället en fortsättning på vad just hände. En sak som jag hoppas jag ej får se mera är dock animationerna när de visar tarmarna i magen, för det ser inte bra ut alls :)

Spartacus ar ingenting om man jemfor med Rome, Spartacus aer fattigmannens Rome. Spartacus aer hjarndod trottsam hollywood action med animerat blod (ascooolt!!!11) och folk sager fuck 11 ggr i varje mening (ocksa jevligt coolt). Sag sasong 1 av Spartacus, inte uselt pa det stora hela, gick att kolla pa men som sagt, jemfora med Rome aer skrattretande.

Tigerkotten
2011-09-12, 20:46
rip :( http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article13608622.ab

LeBron
2011-09-12, 20:52
rip :( http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article13608622.ab

NEJ! Fyfan vad tråkigt :( Han gjorde det så grymt bra...

Nalfaren
2011-09-12, 21:03
RIP :( Usch å ung... själv är man nyss fyllda 30 å har en nyfödd dotter... sjukt att man kan bara försvinna så fort, närsom..

Kwon
2011-12-25, 10:41
Manu Bennett är lite rolig!

Han skickade nyss en "Merry Crixus" te mig över Facebook lol

Han vill även meddela att Spartacus nästa säsong (med den nye skådisen som tar över efter Andy) släpps 27:e Januari!

Hobbes
2011-12-26, 01:30
Manu Bennett är lite rolig!

Han skickade nyss en "Merry Crixus" te mig över Facebook lol

Han vill även meddela att Spartacus nästa säsong (med den nye skådisen som tar över efter Andy) släpps 27:e Januari!

Facebooks kompis med Crixus:hbang:

Sarwien
2011-12-26, 02:04
lol kwon

Exdiaq
2012-01-28, 15:06
So it begins..

Kwon
2012-01-28, 15:24
So it begins..

http://cdn.screenrant.com/wp-content/uploads/liam-mcintyre-spartacus.jpg

G_lund
2012-01-28, 15:48
vavavava?

David Brent
2012-01-28, 16:40
Nya spartacus är lite lättare än gamla?

Mass-Tech
2012-01-28, 18:04
http://cdn.screenrant.com/wp-content/uploads/liam-mcintyre-spartacus.jpg

Fanns det hårgele redan på romar tiden?

Dav0d
2012-01-28, 18:40
Fanns det hårgele redan på romar tiden?

Fukt, smuts, damm, vatten. Kombinationen är väldigt bra hårgele faktiskt.

Nordenator
2012-01-29, 03:45
Riktigt svag öppning av säsongen.

Spartansk
2012-01-29, 05:54
Nya spartacus är lite lättare än gamla?

Han var tydligen underviktig när han castades, så han har nog lagt på sig lite ändå...

Exdiaq
2012-01-29, 10:54
S02E01: Lucretia snyggare. Ilithyia mindre snygg.

Kwon
2012-01-29, 11:07
S02E01: En stor del av casten från filmen "Once we were Warriors" har tillkommit till serien.

LOL @ alla dessa Maorier / Nya Zeeländare som skall föreställa Galler.

Alla är ju Manus polare och som varit med i andra filmer med honom tidigare.

Flintskallen tex spelade ju vampyr i "30 days of night" där Manu lärde känna honom etc

RassK
2012-01-29, 11:47
Om säsong 2 kommer nu, vad hette då säsongen som kom efter första (prequelen)? 1½?

Kwon
2012-01-29, 11:53
Om säsong 2 kommer nu, vad hette då säsongen som kom efter första (prequelen)? 1½?

Den hette Gods of the Arena

Sheogorath
2012-01-29, 12:00
Riktigt svag öppning av säsongen.

Njae, tycker du? Ilythia visar tuttarna, är porrsnygg som vanligt och har en tjänarinna som är tokhet. Mycket action, spännande upplösning. Jak nöjd.

Grapeman
2012-01-29, 12:03
Om säsong 2 kommer nu, vad hette då säsongen som kom efter första (prequelen)? 1½?

0,5? Dunno. ^^

Kwon
2012-01-29, 12:06
Utan att spoila för mkt så vet ni nog att både Oenemaus och Gannicus (från Gods of the Arena) kommer gå med gänget så småningom.

Dav0d
2012-01-29, 13:43
Njae, tycker du? Ilythia visar tuttarna, är porrsnygg som vanligt och har en tjänarinna som är tokhet. Mycket action, spännande upplösning. Jak nöjd.

Touche! :D

Tigerkotten
2012-02-25, 07:09
tycker serien är GRYM just nu... Någon som sitter på trailer för avsnitt 06?

Kwon
2012-02-25, 07:58
http://www.accidentalsexiness.com/wp-content/uploads/2012/02/katrina-9.jpg
http://media.whosay.com/49427/49427_la.jpg
http://maximotv.com/news/wp-content/uploads/2012/01/image0011.jpg

Spartansk
2012-02-25, 08:49
Har fan svårt att känna igen alla utan sina romerska utstyrslar... :)

David Brent
2012-02-25, 09:27
Fan, denna säsongen av Spartacus levererar verkligen. Tycker Crixus har tappat formen. Nya Spartacus är lättare än gamla. Doctore är sig lik iallafall.

Kwon
2012-02-25, 09:48
Episod 5 LIBERTUS levererade!

Nästan så man börjar acceptera den tunnare och träigare Liam i rollen som Sparty!

David Brent
2012-02-25, 10:01
Episod 5 LIBERTUS levererade!

Nästan så man börjar acceptera den tunnare och träigare Liam i rollen som Sparty!

Japp, han gör det bra. Men han får försöka lägga på sig lite mer tycker jag. En Spartacus som är den minsta i gänget passar inte så bra.

Spartansk
2012-02-25, 12:25
Fan, denna säsongen av Spartacus levererar verkligen. Tycker Crixus har tappat formen. Nya Spartacus är lättare än gamla. Doctore är sig lik iallafall.

Jag tyckte att Crixus verkade ha sämre form i prequelen (Gods of the Arena). Men det är helt i sin ordning, det ska ju föreställa att han inte har tränat lika länge där.

Kwon
2012-02-25, 12:35
Lustigt att du tog upp det just nu Spartansk

Jag snackade precis med Manu Bennett (Crixus) angående deras träning och skillnaden mellan deras träning för Säsong 1 och nu för Säsong 2.

Han var grymt nöjd med Collosseum-effekterna dock!

Spartansk
2012-02-25, 12:40
Lustigt att du tog upp det just nu Spartansk

Jag snackade precis med Manu Bennett (Crixus) angående deras träning och skillnaden mellan deras träning för Säsong 1 och nu för Säsong 2.

Han var grymt nöjd med Collosseum-effekterna dock!

Spännande.. Har du några intressanta detaljer att berätta om träningen?

David Brent
2012-02-25, 12:54
Jag tyckte att Crixus verkade ha sämre form i prequelen (Gods of the Arena). Men det är helt i sin ordning, det ska ju föreställa att han inte har tränat lika länge där.

Jag menade hur jag upplevde Crixus mellan S1 och S2 av Blood and Sands.

Rellos_87
2012-02-25, 17:17
Är det bara jag som stör mig riktigt hårt på Crixus nya brud?

Spartansk
2012-02-25, 17:21
Spoilervarning känner jag lite nu... *Lämnar tråden tills jag sett säsong 2*

Kwon
2012-02-25, 17:21
Spännande.. Har du några intressanta detaljer att berätta om träningen?

Lägger upp skillnaden på kost/diet/träning mellan Säsong 1 och Säsong 2 här i tråden så fort Crixus skickar.

Ja, ersättaren för Naevia är nästan jobbigare än Liam :D

Vi har accepterat Liam nu efter Ep 5 dock! Vi får ge den nya Naevia samma chans (ge henne några episoder för att smälta)

Spartansk
2012-02-25, 17:23
Okej... Lämnar tråden efter att jag läst Kwons inlägg om träningen sen. ;)

Sheogorath
2012-02-25, 21:20
Ruskigt bra, avsnitt 5. Moooooaaaar!!!! *gah!*

Kwon
2012-02-26, 15:29
Lite från Ep 6

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/430460_10150692297736147_66533446146_11794919_1162 002021_n.jpghttps://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/401291_10150692297876147_66533446146_11794921_1630 967010_n.jpghttps://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/420065_10150692298001147_66533446146_11794922_8364 26445_n.jpg

Spartansk
2012-02-26, 15:43
Snyggt streck Spartacus har över magen. Har de börjat med 300-sminkning nu? :S

bragd
2012-02-26, 15:45
Fjärde avsnittet nu och jag fullkomligt avskyr sparris-spartacus. Vilken jävla mes :( Tur att Crixus är med och styr upp stället.

thatice
2012-02-26, 15:48
Har börjat vänja mig vid nye spartacus trots att han ser ut som en dressmanmodell snarare än en tv-gladiator.

Spartansk
2012-02-26, 15:51
sparris-spartacus

Sparristarcus?

Vilson
2012-02-26, 17:36
Lite från Ep 6


Aaaw, kanske dumt av mig att kolla här inne men trodde inte man skulle få spoilers från avsnitt som inte kommit ut än. Kul att ganacus, eller hur det stavas kommer tebax. Bäddat för drama mellan honom och Doktori (kan inte stava Anemejus heller).

Kwon
2012-03-05, 21:52
Before Crixus and Lucretia, there was Marc Anthony and Xena :D
IH3-r0ajVl4

The Egyptian, från Ep 6
http://cdn.screenrant.com/wp-content/uploads/Spartacus-Vengeance-Chosen-Path.jpg

Vem kan besegra "The Egyptian"? Spartacus, Crixus, Gannicus?
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BOTg3MDU2NTM3OV5BMl5BanBnXkFtZTcwMTk1Njc0Nw@@._ V1._SX640_SY960_.jpg

Sheogorath
2012-03-05, 21:55
The Egyptian är stenhård. Han kommer bli en tuff match för järngänget!

Grapeman
2012-03-05, 21:58
Sparristarcus?

Asparagus!

Kwon
2012-03-05, 21:58
The Egyptian blir en svår nöt att knäcka för järngänget!

Dual-wielding Daggers+1 enchanted with Zod-runes
http://oi43.tinypic.com/2myuoad.jpg
http://oi43.tinypic.com/2zy9y5x.jpg
http://oi42.tinypic.com/33cq1c8.jpg

No Roman stand a chance, when he unleashes a 5-combo point finishing move
http://oi41.tinypic.com/25gcao3.jpg

David Brent
2012-03-05, 22:00
The Egyptian blir en svår nöt att knäcka för järngänget!

Dual-wielding Daggers+1 enchanted with Zod-runes
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjIyNTc1NDgzN15BMl5BanBnXkFtZTcwMzk1Njc0Nw@@._ V1._SX640_SY427_.jpg
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BNDI0MDc2ODU5OV5BMl5BanBnXkFtZTcwNTk1Njc0Nw@@._ V1._SX640_SY427_.jpg

No Roman stand a chance
http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMzQ1NTgyMjk4OV5BMl5BanBnXkFtZTcwOTk1Njc0Nw@@._ V1._SX640_SY427_.jpg

Du får nog ladda upp dom på en annan server, hotlinking verkar inte fungera.

JoHannibal
2012-03-06, 07:13
Är det bara jag som stör mig riktigt hårt på Crixus nya brud?

JAG!! Fulare och mesigare än hon i tidigare säsonger. *grr*

JoHannibal
2012-03-06, 07:17
Vem kan besegra "The Egyptian"? Spartacus, Crixus, Gannicus?



Jag tror Crixus är slut i denna säsong, han är ju toffel numera. Jag tror Gannicus kommer vara den som "räddar" dem från Egyptian tyvärr, han och Spartacus blir nya buddies.

Nitrometan
2012-03-06, 08:21
The Egyptian blir en svår nöt att knäcka för järngänget!

Dual-wielding Daggers+1 enchanted with Zod-runes

Zog-runor? :)

Kwon
2012-03-06, 18:17
Jag tror Crixus är slut i denna säsong, han är ju toffel numera. Jag tror Gannicus kommer vara den som "räddar" dem från Egyptian tyvärr, han och Spartacus blir nya buddies.
Crixus slut? ICKE! Hans comeback kommer snart!

Liams Dorito-Reklam
cU8H77RJnP8
Crixus Mjölk-reklam
_US5EY7n2_g
Liam the Fanboi! :D
G5cCsPANs6Q
Crixus berättar om skillnaderna mellan frisyr / fysik mellan säsongerna
pi3Tr25ezas

Kwon
2012-03-10, 09:49
Game of Thrones-fans kommer digga Episod 7, då ni kan se samma skådis som spelar The Mountain that Rides, Gregor Clegane!

Germanerna! Hoho vilka vildar! Lugo Follow Ug Ug! :D

Varning dock för extra mkt blood n guts i Episod 7
http://spartacus.ausxip.com/blogimages/2010image-117-20111129153800.jpg

Pelle2
2012-03-10, 10:15
Det jag stör mig på är att Spartacus knappt ser biff ut :( Den förra var ju klart grymmare ;)

Kwon
2012-03-10, 10:23
Det jag stör mig på är att Spartacus knappt ser biff ut :( Den förra var ju klart grymmare ;)

Du skall se det nya tillskottet Germanen Lugo och hans fysik, och jämför sedan med Liams Spartacus. :D

Spartansk
2012-03-10, 11:48
Jag gjorde misstaget att läsa på om den historiske Spartacus på Wikipedia... Nu vet jag hur det slutar... :(


Crixus berättar om skillnaderna mellan frisyr / fysik mellan säsongerna
pi3Tr25ezas

Jädrar vad annorlunda han låter IRL mot i serien! :D Han viskar ju nästan bara i serien (och har annorlunda dialekt).

SeeYay
2012-03-10, 12:16
[B]Game of Thrones-fans kommer digga Episod 7, då ni kan se samma skådis som spelar The Mountain that Rides, Gregor Clegane!

Kul!

Ser förövrigt fram emot att se mer av Clegane nu med säsong 2 GOT. Men då särskilt i säsong 3 kanske, tillsammans med "Red Viper". :)

Jag gjorde misstaget att läsa på om den historiske Spartacus på Wikipedia... Nu vet jag hur det slutar... :(

Jädrar vad annorlunda han låter IRL mot i serien! :D Han viskar ju nästan bara i serien (och har annorlunda dialekt).

En majoritet av alla som ser serien visste nog redan innan hur det hela slutar, i stora drag. Jag menar att det kanske inte bör minska intresset för serien. :)

Andra exempel på samma försättningar är väl; Troy, Titanic, Valkyrie, etc.

Ja han låter verkligen annorlunda!

Tigerkotten
2012-03-10, 16:21
Såg dagens avsnitt precis, så jäääääääääääkla bra serie! mums mums!

Kwon
2012-03-13, 07:25
Vem kan besegra "The Egyptian"? Spartacus, Crixus, Gannicus?

Jag tror Crixus är slut i denna säsong, han är ju toffel numera. Jag tror Gannicus kommer vara den som "räddar" dem från Egyptian tyvärr, han och Spartacus blir nya buddies.
Haha Hannibal, du hade rätt!
http://i.minus.com/iDwlFT0ldLMDR.gif

Spoiler för Episod 8, Klicka endast på eget bevåg.
Här ser vi vem som kommer möta "The Egyptian"
dYqXy0cVHI0

Inspiration från UFC :D
aboeT5hzHRE

http://i1050.photobucket.com/albums/s420/Cnanosm/Doctorewhoopinbutt.gif

Supermicke
2012-03-15, 12:11
LUGO FOLLOW :D



apstadie ftw

är ännu en som stör mig på nya spartacus.. känns som en bifigur snarare än huvudpersonen, försvinner verkligen bland alla beefcakes runtom

Kwon
2012-03-15, 12:13
LUGO SMASH!

Bra form på 50-åringen som sagt! :D
http://i.imgur.com/gexy3.jpg

http://i1050.photobucket.com/albums/s420/Cnanosm/Firstmeeting.gif
http://i1050.photobucket.com/albums/s420/Cnanosm/Doctorewhoopinbutt.gif

Agron kollar in Sergovax "Horsecock"s drule
http://29.media.tumblr.com/tumblr_m0fut1JDzR1rql0h9o1_400.gif

Ado2000
2012-03-15, 12:18
han e fan sick

denna serien är fan köttigare än ett flertal skräckfilmer man set

skulle inte nån kunna starta en poll där man röstar på vem man liknar mest i serien kroppsmässigt, hade gjort det själv men vet inte hur man gör

Kwon
2012-03-15, 12:20
http://i.minus.com/ibcaAMyh68FbB8.gif
http://i.minus.com/i2jSooq7jES9O.gif

Supermicke
2012-03-15, 12:22
oenameus har snyggaste fysiken imo :) kul med lite gurlfights också :D

Kwon
2012-03-15, 12:24
Tänk också på att Oenemaus är 195 cm lång!

Här har ni deras Workouts för Säsong 1 och för Gods of the Arena

Första Säsongen
H1NClmbml6s

Gods
YT2DSSW56tI

Stunts för Vengeance
aboeT5hzHRE

Några som älskade Liams Doritos-reklam
P-JIPFlOy4c

Kwon
2012-03-17, 15:33
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m0r1aciSQW1qa9jn1o1_250.gifhttp://28.media.tumblr.com/tumblr_m0r1aciSQW1qa9jn1o2_r1_250.gif
http://30.media.tumblr.com/tumblr_m0y99lREmZ1rryaiwo8_250.gifhttp://29.media.tumblr.com/tumblr_m0y99lREmZ1rryaiwo6_250.gif

Till er som gillade SvartMössan, RödFejjan och "The Egyptian" rekommenderar jag Episod 8 Balance.
http://30.media.tumblr.com/tumblr_m10tburwP31r4gs08o2_250.gif

David Brent
2012-03-17, 16:06
Till er som gillade SvartMössan, RödFejjan och "The Egyptian" rekommenderar jag Episod 8 Balance.


Med tanke på vilka spoilers du postar skulle jag snarare rekommendera folk att inte läsa denna tråden öht förrän dom sett alla avsnitt... ;)

Kwon
2012-03-24, 17:46
http://i.imgur.com/ZyW78.jpg

http://i41.tinypic.com/r2s4l2.gifhttp://i1145.photobucket.com/albums/o504/bonadea123/981737.gif

The Terminator of Ancient Times
http://i.imgur.com/mRQjL.gif

Maejn
2012-03-24, 18:55
Har bara småkollat på serien någon gång, men vill få lite hjälp att komma till rätta.
Finns det 3 säsonger?

Spartacus: Vengence
Spartacus: Blood and Sand
Spartacus: Gods of the Arena

Eller hur ligger det egentligen till? Man vill ju gärna se serien i rätt ordning också =)

Olegh
2012-03-24, 18:58
Blood and Sand, Gods of the Arena och Vengeance. I den ordningen. Kronolgiskt så är dock Gods of the Arena först.

David Brent
2012-03-24, 18:59
Blood and Sand är den första säsongen med den ursprungliga Spartacus. Då huvudrollsinnehavaren blev sjuk gjorde man Gods of the arena som och handlar om tiden innan Blood and Sand. Sen dog huvudrollsinnehavaren och man rekryterade en ny och fortsatte där blood and sand slutade.

Maejn
2012-03-24, 19:12
Aha, tack för era svar. I vilken ordning skulle ni rekommendera mig att se serien?

Kwon
2012-03-24, 19:14
Aha, tack för era svar. I vilken ordning skulle ni rekommendera mig att se serien?

As it was meant to be viewed

First
Spartacus: Blood and Sand
then
Spartacus: Gods of the Arena
and then finally
Spartacus: Vengeance

Exdiaq
2012-03-24, 19:17
Kan inte den räliga syriern dö någon gång..

Maejn
2012-03-24, 19:29
Tack Kwon. Blir att beställa Blood and Sand när det blir löning =)
Hoppas den från DCON.com är uncut version...

Hobbes
2012-03-24, 23:20
Tack Kwon. Blir att beställa Blood and Sand när det blir löning =)
Hoppas den från DCON.com är uncut version...

Spartacus Blood and Sand (http://www.movie-censorship.com/series.php?TID=4679), skillnader mellan TV och Blu-Ray.

Blu-Ray Gods of the arena (http://www.movie-censorship.com/report.php?ID=744908), skillnader mellan Uncut/extended och TV.

Min rekommendation är att köpa den på Blu-Ray. Äger båda själv och den gör sig rätt bra på Blåstråle.

Lite skoj, det verkar vara mer naket än våld som är klippt:D

Sheogorath
2012-03-31, 20:39
YEEEEEEEEEAAAAAAAAH!!!!!!!!!! SPARTACUS! SPARTACUS!!!!

(var detta sista för säsongen?)

Edit: wiki gives answer. Ja, det var det. :(

Kwon
2012-03-31, 21:10
Sista för Säsongen Sheo! Och vilket final-avsnitt sen! :D

Under Säsong 3 kommer ju Rom skicka in The Legions, och Marcus Licinius Crassus kommer ju bli "The Main Bad Guy".

Saxa kommer få en större roll också som den Germanska Krigarprinsessan jämte Gannicus

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cc/Marcus_Licinius_Crassus_Louvre.jpg/369px-Marcus_Licinius_Crassus_Louvre.jpg

Yes
2012-03-31, 21:16
Och...

[SPOILERVARNING FÖR ER SOM INTE SETT SENASTE AVSNITTET]

Oenomaus återuppstår med piska i hand för att tukta romarna...


.... snälla? :(

proteinsynthesis
2012-03-31, 21:33
Och...

[SPOILERVARNING FÖR ER SOM INTE SETT SENASTE AVSNITTET]

Oenomaus återuppstår med piska i hand för att tukta romarna...


.... snälla? :(

Ja, varför var han tvungen att gå på :-( De kunde väl offra några germaner

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Kwon
2012-03-31, 21:37
Och...

[SPOILERVARNING FÖR ER SOM INTE SETT SENASTE AVSNITTET]

Oenomaus återuppstår med piska i hand för att tukta romarna...


.... snälla? :(

Oenemaus was the first one of the four to die in the real War, sure, but the main reason he died so quickly in the series was that the actor
Peter Mensah who played Oenomaus will be on True Blood on HBO.
In history Oenomaus didn't die at Mt. Vesuvius. He died after Mt. Vesuvius.

Also, quite the Shitstorm on the Sparty-forums after Ashur died at the hands of fake Naevia :D

Deceiver85
2012-04-02, 20:14
Skönt att säsong 2 är över, för den har varit en grov besvikelse. Crixus har spenderat hela säsongen med att antingen väsa med södra Europas hesaste Whiskey-röst eller skrika "WRAAAAH" stående på knä.

Värst är dock samtliga karaktärers dialog som varit pretentiös och överdramatisk hela vägen. Tänk er typ Freedom speech från Braveheart, riktigt awesome right? Tänk er nu att dem gör en uppföljare - Braveheart II : Son of Wallace och att han också försöker sig på ett Freedom Speech....nej...

Kwon
2012-04-02, 21:18
Min största besvikelse med säson 2 var ju Crixus.

I Säsong 1 var han ju verkligen "The Undefeated Gaul", med stort självförtroende och enastående stridsfärdigheter.

I S02 iochmed hela den här Naevia-historien var han mest depp och fick inte alls dominera som förr, utan fick mest vara slagpåse för att visa hur bra The Egyptian var, hur bra Spartacus var, hur bra Gannicus var etc osv :D

Stor skillnad på Blood and Sand-Crixus och Vengance-Crixus

Neavia got him by his balls and he got neutered!

Sen hade han säkerligen druckit mycket mer vin/whiskey i säsong 2 åsse :D

I varenda en av Liams scener så tänkte jag, tänk om Andy hade levt istället!

frozzon
2012-04-02, 21:51
det var bättre förr.....

Kwon
2012-04-02, 21:53
det var bättre förr.....
Nya Spartacus och Nya Naevia är "Bah"

Vi har däremot tillskotten Lugo och Saxa :)

frozzon
2012-04-02, 21:57
Nya Spartacus och Nya Naevia är "Bah"

Vi har däremot tillskotten Lugo och Saxa :)

menade att det var nog mäktigare att leva i romarriket om man jämnför med vårat 2012 sverige :)

Kwon
2012-04-02, 21:59
Jaha trodde du menade Säsong 1 kontra Säsong 2.

Ja, att bli korsfäst på torget slår ju våra skatter, elkostnader samt dagens emo-kultur med hästlängder!

frozzon
2012-04-02, 22:01
Jaha trodde du menade Säsong 1 kontra Säsong 2.

Ja, att bli korsfäst på torget slår ju våra skatter, elkostnader samt dagens emo-kultur med hästlängder!

helt klart, alla äkliga emos och fjortisar, wannabes och hipsters, skulle va gytt om man fick skicka in dom i arenan!!

Deceiver85
2012-04-03, 09:09
I varenda en av Liams scener så tänkte jag, tänk om Andy hade levt istället!

Liam har varit under fruktansvärt tryck och press att leverera, och han gör egentligen inte ett så dåligt jobb. Men till skillnad från kol, som blir till diamant under tryck, så förblir skit skit...och skiten jag pratar om är den värdelösa dialogen. Vartenda avsnitt "we will bring down the wrath of the gods"..."we will see the romans drown in their own blood"..."they shalt taste thine vengeance"...osv osv...

Vilson
2012-04-03, 14:15
Liam har varit under fruktansvärt tryck och press att leverera, och han gör egentligen inte ett så dåligt jobb. Men till skillnad från kol, som blir till diamant under tryck, så förblir skit skit...och skiten jag pratar om är den värdelösa dialogen. Vartenda avsnitt "we will bring down the wrath of the gods"..."we will see the romans drown in their own blood"..."they shalt taste thine vengeance"...osv osv...

Ja fy fan. Sättet de bygger upp varenda mening är rentav vedervärdig och förstör hela serien, "move tounge or i shall see cock from body removed". Hatar också när man inte binder ihop "i do not" till "i don't". Bara för att det är förr i tiden behöver man väl inte prata som "data" i star trek?

frozzon
2012-04-04, 21:09
vilka vader spartacus har i vengeance!

AdrianP
2012-04-04, 21:37
Hans lårben och smalben sticker ju åt olika riktningar, vet ej varför men stör mig somfaen på det.

Deceiver85
2012-04-04, 21:54
Ja fy fan. Sättet de bygger upp varenda mening är rentav vedervärdig och förstör hela serien, "move tounge or i shall see cock from body removed". Hatar också när man inte binder ihop "i do not" till "i don't". Bara för att det är förr i tiden behöver man väl inte prata som "data" i star trek?

"Put cock to ass, I wishes to finish" :D

Kwon
2012-04-04, 22:46
Sparty: U jelly?
http://bestmoviesevernews.com/wp-content/uploads/2012/01/spartacus-vengeance-liam-mcintyre-images-with-women-2012.jpg
http://image.com.com/tv/images/processed/super/5f/bf/360982.jpg

Crixus: Yeah im Jelly! He got ALL the best actionscenes in Vengeance!
They put me on a shit-diet as well so i wouldn't overpower Liam too much!
This season sucks! They changed me to a whispering and sniveling fool! I rocked in Season 1!
http://i.ytimg.com/vi/OGZlJi4VpEs/0.jpg

The Egyptian havin a good time with the ladies It's good bein' the bad guy!
http://bestmoviesevernews.com/wp-content/uploads/2012/02/cynthia-addai-robinson-katrina-law-stephen-dunlevy_37493582.jpg

frozzon
2012-04-05, 17:15
asså blir det en 4 säsong? kändes så nu när jag tittat klart på vengeance :P

Kwon
2012-04-11, 14:46
Senaste uppdateringen från Manu "Crixus" Bennett

Han e på Waiheke Island
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/526703_1993616697310_1750223334_915320_1214520619_ n.jpg

frozzon
2012-04-11, 21:46
är han gay?

Kwon
2012-04-13, 10:41
är han gay?
Haha nej, här med "Barca" dock
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/197964_10150117382402055_347607252054_6684893_5461 760_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/215748_10150156972227471_647732470_7165135_5164824 _n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/427401_318275761563757_295632900494710_882741_2564 13502_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/406630_10150574342710734_693555733_11360549_102779 5376_n.jpg
Dotter
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/427618_2905291863932_1009582442_3942248_872533186_ n.jpg

Supermicke
2012-04-13, 16:06
tkte nya spartacus var bra nu mot de senare episoderna! :]

ekmanc
2012-04-13, 16:55
Där ser man, Crixus har också hittat en anka... :D

Kwon
2012-07-17, 12:30
SPARTACUS season 3: War of The Damned
Liam behövde bulka inför Säsong 3
http://24.media.tumblr.com/tumblr_m75qdgTS151qayayao1_500.gifhttp://25.media.tumblr.com/tumblr_m75qdgTS151qayayao2_500.gif

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m75nnwYWQt1qc8hj1o1_500.jpg

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m74wcdEheI1qevo2jo4_250.gifhttp://24.media.tumblr.com/tumblr_m74wcdEheI1qevo2jo2_250.gif

Kwon
2012-07-17, 12:32
http://24.media.tumblr.com/tumblr_m74wcdEheI1qevo2jo3_250.gifhttp://25.media.tumblr.com/tumblr_m74wcdEheI1qevo2jo1_250.gif
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m74re8Sm521qjdgemo7_250.gifhttp://24.media.tumblr.com/tumblr_m74wcdEheI1qevo2jo6_r1_250.gif

stigson
2012-07-20, 15:22
när kommer man få se nästa del?

Konkelbär
2012-07-20, 17:44
"Spartacus: War of the Damned is the final season in the acclaimed Starz TV series Spartacus." enligt tv.com

NOOOO!!

Edit: COUNTDOWN TO PREMIERE DATE: 174 DAYS 6 HOURS 15 MINS 33 SECS

Tigerkotten
2012-07-20, 19:32
5qXoC-DykyM

Sheogorath
2013-01-24, 18:58
Säsongspremiär imorgon!

Acetyl
2013-02-23, 23:00
Börjar störa mig på deras sätt att prata... Överdrivet...

För dom som inte förstår vad jag menar så är det när dom säger t.ex. Remove face from fucking sight. Attempt to remain on fucking ground osv...

Acetyl
2013-02-23, 23:07
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=q59NxPmnU9U

Lyssna bara ...

Ronn
2013-02-23, 23:19
Yrar du om, det är ju deras jargong som gör halva serien.

Acetyl
2013-02-23, 23:21
Yrar du om, det är ju deras jargong som gör halva serien.

Jag gillade det förut men nu tycker jag bara det är löjligt ;)

Tigerkotten
2013-02-24, 22:33
Hur tror ni serien kommer sluta? Hoppas att den inte slutar som historian om Spartacus.

Amfksp
2013-02-24, 22:37
Det tror jag absolut den gör. Helt utan annan motivering än att det är så det "ska sluta" =D

Tigerkotten
2013-02-24, 22:48
Funderar hur man kommer känna etc om den nu slutar så, blir så fel bara och kommer tycka slutet är skit bara antar jag.. :(

Vart jäkligt förvånad över senaste att de där andra är också romare. Det var förvånade, för de är väl det? Fast om de nu är det, varför har de inte angripit tidigare Spartacus?

Deceiver85
2013-02-25, 22:18
Spartacus är fruktansvärt dåligt just nu, men jag kan inte sluta titta:

http://t.qkme.me/3og488.jpg

Ronn
2013-02-25, 22:21
Jag tycker den är fruktansvärt bra just nu, ledarskapet krackelerar + Julius Ceasar. :hbang:

ChrisRiddick
2013-02-25, 22:37
Tragiskt som fan att orginal spratacus dog i cancer. Har svår för den nya killen, men har inte slutat titta än så lär inte göra det nu.

ceasar var en cool detalj:)

vicarious
2013-02-26, 12:49
Jag tycker den är fruktansvärt bra just nu, ledarskapet krackelerar + Julius Ceasar. :hbang:

Samma här, tycker den är bra nu. Senaste avsnittet var lite sämre än de tidigare men ändå en av de serier som levererar bäst just nu!

David Brent
2013-02-26, 13:15
Tragiskt som fan att orginal spratacus dog i cancer. Har svår för den nya killen, men har inte slutat titta än så lär inte göra det nu.

ceasar var en cool detalj:)

Ja, det var riktigt sorgligt. Har tittat på den nye spartacus men det blir aldrig detsamma. Har ännu inte riktigt funnit något bra med den senaste säsongen, men jag tittar några avsnitt till ändå.

ChrisRiddick
2013-02-26, 15:09
Ja, det var riktigt sorgligt. Har tittat på den nye spartacus men det blir aldrig detsamma. Har ännu inte riktigt funnit något bra med den senaste säsongen, men jag tittar några avsnitt till ändå.

vet inte om jag fortsatt kolla om det inte vatt för ganigus, han som hade huvudrollen i säsong 2, eller säsong noll eller hur dom nu vill ha det.

ekmanc
2013-02-27, 17:30
Håller med de flesta om att det är uruselt just nu.

Stör mig också på deras sätt att prata och inte så mycket den konstiga meningsbyggnaden utan snarare att de inte kan prata i normal ton, allt ska va så djävla viktigt och häftigt/kaxigt sagt. Det förs väldigt lite normal dialog, allt är catch phrases.

Tigerkotten
2013-03-02, 10:33
spppppppppääännande!!! Läste att detta är sista säsongen, så antar att snart kommer en efter en dö :( Känns så antiklimax på något sätt, fast gillar serien myyyyyyycket!

ChrisRiddick
2013-03-02, 17:59
någon sa att "jag hoppas serien inte slutar som i verkligheten"..

Lade märke till att den nya säsongen heter "War of the damned"......jo såatte.

blir nog verklighetstroget slut.

Supermicke
2013-03-02, 18:00
tkr crassus slav är söt

Sheogorath
2013-03-02, 19:45
Bring out the Wolf's Head!

GROND! GROND! GROND! GROND!

RIP! OFF! RIP! OFF!

Ronn
2013-03-05, 17:13
God damn, senaste avsnittet (5) fan va spännande! :hbang:

stigson
2013-03-05, 20:27
Tycker att de är förbannat bra nu. Ceasar rockar:hbang:

Sheogorath
2013-03-09, 23:59
Det var ju jävelen till att regissera obehagliga tortyrscener.

martikainen
2013-03-10, 00:50
aaaa fy fan, senaste avsnittet... jag brukar inte vara kräsen men nu börjar våldet bli lite i stil med vad man hittar på 4chan :D

Vilson
2013-03-24, 15:38
Neeeej, Crixus!

ChrisRiddick
2013-03-24, 15:55
Neeeej, Crixus!

tack för den du....spoiler..*grr27*

Ronn
2013-03-24, 15:57
Neeeej, Crixus!

Man hade sina aningar innan, han och tjejen var verkligen på väg mot en avsats.

Större överraskning med buttrapen på C..

tack för den du....spoiler..*grr27*

Läs inte i såna här trådar innan du sett senaste avsnittet!

Vilson
2013-03-24, 16:19
Man hade sina aningar innan, han och tjejen var verkligen på väg mot en avsats.

Större överraskning med buttrapen på C..



Läs inte i såna här trådar innan du sett senaste avsnittet!

De följer ju historien så man visste ju att han skulle åka på det när han drog för att inta Italien.

Ja, stackars Ceasar, det förtjänade han inte..

LeBron
2013-03-24, 18:10
F#CK YOU J#VLA REGISSÖR! CRIXUS!!!! :( :( :( :(

Caesar hahahha, bästa scenen på länge! :D

Vilson
2013-03-24, 18:16
Lite kul att läsa http://sv.wikipedia.org/wiki/Spartacus
Hade ingen aning om att det var så verklighetsbaserat. Man kan verkligen se framför sig hur den riktige Spartacus för 2000 år sedan, på engelska, ryter ifrån sig "Seize tongue or see forever cock removed from body, lying upon fucking ground".

Exdiaq
2013-03-24, 18:38
Stör mig bara på att oskyldiga små våp till slavar helt plötsligt kan ta död på romerska yrkessoldater i drivor.

Exdiaq
2013-03-24, 18:44
Begriper inte varför det ska skrikas så mycket heller hela tiden.

Edit: ... och den förbannade pojkspolingen till råtta som smyger in och hugger alla i ryggen.

LeBron
2013-03-24, 23:58
Stör mig bara på att oskyldiga små våp till slavar helt plötsligt kan ta död på romerska yrkessoldater i drivor.
Gladiatorer > Yrkessoldater. En sak att slåss för pengar och en helt annan att göra det för frihet/överlevnad, DUH!!!

Begriper inte varför det ska skrikas så mycket heller hela tiden.

Edit: ... och den förbannade pojkspolingen till råtta som smyger in och hugger alla i ryggen.

Han som våldtog Caesar? :D

Exdiaq
2013-03-25, 01:25
Gladiatorer > Yrkessoldater. En sak att slåss för pengar och en helt annan att göra det för frihet/överlevnad, DUH!!!

Han som våldtog Caesar? :D

Tänker närmast på Neavia och Nasir.

Ja, samt smög in och gav nådastöten till Agron och Crixus.

Hank
2013-03-25, 10:12
Tänker närmast på Neavia och Nasir.

Ja, samt smög in och gav nådastöten till Agron och Crixus.

Men hallå! Campar man tillsammans med the bringer of rain, the undefeated gaul, doctore med fler, så snappar man såklart upp en och annan färdighet.

LeBron
2013-03-25, 11:51
Tänker närmast på Neavia och Nasir.

Ja, samt smög in och gav nådastöten till Agron och Crixus.

Det där var riktigt vidrigt. En liten råtta är vad han är. Fast Aegron är inte död läste jag någonstans. :S

LeBron
2013-03-25, 15:24
Det där var riktigt vidrigt. En liten råtta är vad han är. Fast Aegron är inte död läste jag någonstans. :S

Nu minns jag var jag såg det!

ptX_pjz5s2k

57 sekunder in i klippet ser man the "final battle" som inte varit än och Aegron är med!

Ronn
2013-03-25, 15:27
Jag tycker att intrigerna bland romarna är det som är mest intressant just nu, dom kan lätt göra en spinoff fortsättning på det efter Spartacus är slut.

LeBron
2013-03-25, 15:29
Jag tycker att intrigerna bland romarna är det som är mest intressant just nu, dom kan lätt göra en spinoff fortsättning på det efter Spartacus är slut.

Finns en sådan serie redan, Rome.

Ronn
2013-03-25, 15:32
Finns en sådan serie redan, Rome.

Gillade inte den serien, föredrar den här jargongen, filmstilen och skådisarna och handlingen är ju inte direkt samma.

Jaeg
2013-03-25, 21:57
Jag skulle mer än gärna acceptera en fortsättning på serien handlande om Caesar, är ju som någon skrev bland romarna det mest spännande händer.

LeBron
2013-03-25, 22:41
Jag skulle mer än gärna acceptera en fortsättning på serien handlande om Caesar, är ju som någon skrev bland romarna det mest spännande händer.

Usch kan ni sluta hylla honom, stör mig något så enormt på denna karaktär men kan inte riktigt förstå varför.

Sheogorath
2013-03-30, 16:43
Idag är det lördag och då brukar jag se på Spartactus. Det ska vara säsongsfinal. Men nejdå. Ser ut som att de ska ha kört ett martaton av War-of-the-Damn-avsnitten istället? Suger ju. Snacka om att göra fansen irriterade. Någon som kan bekräfta/dementera?

Alvis
2013-03-30, 16:47
Idag är det lördag och då brukar jag se på Spartactus. Det ska vara säsongsfinal. Men nejdå. Ser ut som att de ska ha kört ett martaton av War-of-the-Damn-avsnitten istället? Suger ju. Snacka om att göra fansen irriterade. Någon som kan bekräfta/dementera?

Det är 2 avsnitt kvar, kommer inget denna helg. Nästa kommer 5 april, och nästa efter det(finalen) 12:e april.

Sheogorath
2013-03-30, 16:47
Det är 2 avsnitt kvar, kommer inget denna helg. Nästa kommer 5 april, och nästa efter det 12:e april.

Ah! Okidoki. Tnx.

Mackan58
2013-03-31, 19:07
RIP alpha-male :(

Deceiver85
2013-03-31, 20:25
Gäsp, skönt att det bara är två avsnitt kvar.

Deceiver85
2013-04-07, 19:06
Jag har tittat på säsong 1 hela dagen och DA-HA-AEYUMN vilken klasskillnad det är på senare. Andy Whitfield är klockren, dialogen är inte skitnödig och skådespeleriet är helt enkelt bättre.

dluddeckens
2013-04-07, 19:53
Är denna serien bättre eller sämre än Rome?

Hur skiljer den sig? (jag vill helst ha det så historiskt korrekt som möjligt).

Tack!

Dreas
2013-04-07, 19:56
Är denna serien bättre eller sämre än Rome?

Hur skiljer den sig? (jag vill helst ha det så historiskt korrekt som möjligt).

Tack!Rome är betydligt bättre. S1 är riktigt bra, sen går det utför, tyvärr.

Deceiver85
2013-04-13, 08:16
Det är över. What sayeth thou?

Ronn
2013-04-13, 13:27
Fyfan brutalt slag.

Vilson
2013-04-13, 16:09
känns skönt att det är slut

Sheogorath
2013-04-13, 21:35
Bra slut.

Mouline
2013-04-13, 22:06
Hoppas dom kör de puniska krigen å Hannibal Barcas, vore spännande!

ChrisRiddick
2013-04-14, 19:03
Bara jag som inte kunde njuta av avsnittet, visst kvaliteten ha dalat mot slutet men fna ville inte det skulle vara över.

skönt att man slapp se ganigus dö i alla fall. King alpha. Har varit min favorit sen säsong 1,5 eller va man ska kalla den, säsong noll kanske är bättre.

Catstyle
2013-04-14, 19:10
Andy fick sista scenen, känns bra. :)

Sheogorath
2013-04-14, 19:14
Andy fick sista scenen, känns bra. :)

Jepp. :)

svag74
2013-04-15, 13:50
Ni här inne som är experter på serien, är det inte störande efter första säsongen att en av huvudkaraktärerna byter skådis?

Är det ok att bara se första säsongen (Blood and Sand), och skippa resten?
Blir den liksom hyfsat avslutad, eller är det cliffhangerslut? :D

Vilson
2013-04-15, 13:53
Ni här inne som är experter på serien, är det inte störande efter första säsongen att en av huvudkaraktärerna byter skådis?

Är det ok att bara se första säsongen (Blood and Sand), och skippa resten?
Blir den liksom hyfsat avslutad, eller är det cliffhangerslut? :D

Ingen cliffhangerslut direkt. Det går absolut att se enbart första säsongen, resten är skräp ändå. Sen är det ju historiska händelser. De flesta vet väl att slavupproret inte lyckades. Säsong ett handlar om hans tid på gladiatorskolan endast. Sen utbryter kriget.

Och som svar på första frågan. Fruktansvärt irriterande, särskilt som Andy var snygg och fit och den nya killen nästan såg mesigt lönnfet ut i andra säsongen.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/13609572/800/normal/b6b938516cd7a/spar.jpg

http://static.tvgcdn.net/MediaBin/Galleries/Editorial/121217/Eye_Candy_Adds/thumbs/eye-candy-liam-mcintyre11_339x500.jpg

ChrisRiddick
2013-04-15, 14:06
Ni här inne som är experter på serien, är det inte störande efter första säsongen att en av huvudkaraktärerna byter skådis?

Är det ok att bara se första säsongen (Blood and Sand), och skippa resten?
Blir den liksom hyfsat avslutad, eller är det cliffhangerslut? :D

Föreslår att du ser mini-säsongen på 6 avsnitt, gods of the arena också.

Kom efter första säsongen, skulle egentligen inte blivit någon säsong men när andy fick kämpa mot cancer så gjorde dem säsongen för att fördröja serien i hopp om att andy skulle klara sig ur cancern.

Serien är en prequel som följer ganicus, och är riktigt bra. enda anledningen till att jag fortsatte kolla på serien var att ganicus kom tillbaka.

EDIT: kanske ska svara på din fråga med hehe, går absolut att se bara första säsongen.

Ronn
2013-04-15, 14:06
Ni här inne som är experter på serien, är det inte störande efter första säsongen att en av huvudkaraktärerna byter skådis?

Är det ok att bara se första säsongen (Blood and Sand), och skippa resten?
Blir den liksom hyfsat avslutad, eller är det cliffhangerslut? :D

Det är inte en dålig serie trots att dom tappade en bra skådis, klart sevärd jämfört med 99% av allt annat skräp som visas på tv.

svag74
2013-04-15, 14:12
Tack Vilson, ChrisRiddick, och Ronn.

Då vet jag i alla fall att om man fått nog efter en säsong så kan man sluta där, och låtsas att det inte finns fler ;)
Huruvida man stör sig på skådisen, samt gillar fortsättningen eller ej, är nog ganska subjektivt ändå.

vicarious
2013-04-15, 16:55
Helt OK slut på War of the Damned ändå.

LeBron
2013-04-15, 19:42
Helt OK slut på War of the Damned ändå.

Tycker inte jag, var riktigt jävla skit och jag stör mig på det, men kunde visserligen inte sluta annorlunda om de inte vill ändra på den riktiga historien. Tråkigt men väntat. VILL HA MER!!!!!

Vilson
2013-04-15, 19:46
Tycker inte jag, var riktigt jävla skit och jag stör mig på det, men kunde visserligen inte sluta annorlunda om de inte vill ändra på den riktiga historien. Tråkigt men väntat. VILL HA MER!!!!!

Spartacus kropp hittades ju aldrig så de kunde ha låtit honom klara sig på nåt sätt ändå om de velat.

Deceiver85
2013-04-15, 19:49
Det är helt klart okej att bara se säsong 1. Risken är att om man fortsätter med säsong 2 och 3 är att man blir sjukt besviken, jag blev det men kunde inte sluta titta. Sista avsnittet var i pararitet med säsong 3, dåligt och krystat.

LeBron
2013-04-15, 20:10
Spartacus kropp hittades ju aldrig så de kunde ha låtit honom klara sig på nåt sätt ändå om de velat.

Alla var ju Spartacus ;)

Mouline
2013-04-15, 20:11
Alla var ju Spartacus ;)

http://img.tapatalk.com/d/13/04/16/anapajed.jpg

Ajsomfan
2013-04-15, 21:39
Ok. Kan nån förklara vad som är bra med denna serie?

Försökte se första avsnittet av blood and sand idag men det var helt omöjligt att fullfölja detta åtagande. Pallade bara kolla på 20 min kanske innan jag stängde av.

Ruggigt fula fejkade o fult ljussatta cg miljöer.
Abnormt störande nutida amerikanskt språkbruk.
Halvlöjliga slomo grejer alldeles för ofta, Snyder am dissapoint!
Bara tits n bush än så länge o inga snoppar för sambon.

Njet, ska jag radera hela säsongen nu på en gång eller blir det bättre?