handdator

Visa fullständig version : Hälso/träningsutbildningar i LA USA


Zsara
2010-04-02, 20:34
Nån som har nå kunskaper om hur Santa Monica collage och santa barbaras utbildningar är? t.ex Physical education & Kinesiology-program.
Tycker inte att hälsopedagogprogrammet och hälsopromotion känns som en speciellt "trygg" bra utbildning då man inte direkt blir ngt alls, men hur är det i LA? nån som vet nån bra utbildning där? eller har andra tips?

En sak som skrämmer mig är att jag nu är 26år och d känns som att jag är ensam om att åka iväg i så hög ålder rätt/fel? har inget som binder mig här i sverige längre och känner att jag inte orkar må så dåligt varje år på höst o vinter då jag går typ in i mig själv, men när våren värmen o ljuset kommer nu så blir jag en helt annan människa och därför tror jag att jag skulle må bättre i ett annat klimat + att jag alltid drömt om att jobba/studera/bo i USA sen liten.

Känner mig fruktansvärt vilsen just nu då jag ej har så mkt kunskap om hur kvaliten är på utbildningar inom träning/hälsa/nutrition är i USA och vad jag behöver tänka på i övrigt. Finns det någon i Sthlm man kan vända sig till för att få råd om allt detta?
jaja nog så länge :)

young_george
2010-04-02, 20:56
Jag har inget att säga om det andra, men... 26år och FÖR GAMMAL?!?!

stevebc
2010-04-02, 20:59
Den utbildningen i LA låter underbar. Skulle gärna vilja bosätta mig där i framtiden. Och nej, du är inte för gammal :D.

Zsara
2010-04-02, 21:34
Den utbildningen i LA låter underbar. Skulle gärna vilja bosätta mig där i framtiden. Och nej, du är inte för gammal :D.

Vad har du hört om den? :)
känner mig gammal då det verkar som de flesta som åker dit är 19-20år.:/

stevebc
2010-04-02, 21:52
Ingenting, jag åsyftade främst ämnena. Vågar själv inte utbilda mig inom det jag är intresserad av då det är för riskfyllt.

Precis som jag känner mig för ung för LTH. Jag känner mig, och ser ut som (på ett dåligt sätt), en 18-åring medan snittet i min klass är över 25. Man gör det man måste göra.

Zsara
2010-04-03, 06:17
Är det ingen alls här som har nå kunskap? (jag vet jag är lite otålig hihi men börjar bli brådis o bestämma sig) Antar alla är lite upptagna nu i påsk också kanske men hoppas hoppas nån kan ge lite synpunkter! ;)