handdator

Visa fullständig version : kreatin och deff?


myrhus
2010-04-02, 20:18
Dom säger ju att man blir starkare under en kreatinboost. Dock går man upp i vikt men inte i fett, endast vatten i musklerna vad jag förstått?

Alltså borde kreatin vara ett bra kosttillskott under en deffperiod, eller? ;D (för dom som vill behålla sin styrka och endast gå ner fett vill säga)

mtlca
2010-04-02, 20:35
ja, kreatin kan vara en bra extra-kick när man ligger på kcal underskott.

collieweed
2010-04-03, 16:03
Lånar tråden lite här.
Om man funderar på att använda kreatin under deffen vilken typ av kreatin är då bäst att använda? Gärna ngn som finns i butiken på Kolo!

Sjoba
2010-04-03, 16:10
Spelar ingen roll, monohydrat fungerar finfint och är billigt :)
Vet du att du svarar på någon form av kreatin så fortsätt du med samma.

collieweed
2010-04-03, 17:30
Min tanke är att jag kommer gå upp i vikt om jag tar kreatin (jag vet det försvinner när jag slutar) men kan vara jobbigt psykiskt. Kan det vara bättre med t ex kratinpyrovat? istället för "vanligt" kreatin?

Sjoba
2010-04-03, 17:45
Vet dok inte hur kreatinpyrovat fungerar, så jag kan tyvär inte uttala mig.

Whatever floats your boat antar jag :D

Pepz
2010-04-03, 17:54
t. Kan det vara bättre med t ex kratinpyrovat? istället för "vanligt" kreatin?

finns ytterst få bevis för att kreatinpyruvat är bättre än monohydrat.
Och du lagrar samma mängd vätska på ekvivalent dos

Symphony Flex
2010-04-03, 18:23
varför kör du inte bara kre-alkalyn i så fall? då borde du inte binda på dig så mycket om du nu är nojjog för hur du kommer se ut. annars tror jag inte det är någon jätte-risk att du blir svullen som en gris ens på monohydrat under diet. mina erfarenheter säger mig att jag måste käka på rätt bra för att svullna på kreatin. men men.. alla svarar olika på gojset

Mr.Sarkastisk
2010-04-03, 18:27
Lånar tråden lite här.
Om man funderar på att använda kreatin under deffen vilken typ av kreatin är då bäst att använda? Gärna ngn som finns i butiken på Kolo!

Monohydrat.

collieweed
2010-04-03, 19:11
Ok jag har nu inlett en uppladdningsfas men mono (har en stor burk hemma). Hoppas jag inte blir uppsvullen som en badboll, men ändå får lite extra power i träningen trotts deff!

Tack för alla svar!