handdator

Visa fullständig version : bodyfitness tävla


3se
2010-04-01, 10:42
Jag har sedan länge drömt om att tävla i fitness. Men så mycket som kom i vägen, skola, jobb, arbetslöshet och barn.
Jag ska följa min dröm, men vet inte hur.

Jag har läst här på forumet ett tag men allt bara snurrar i huvudet.

Har tidigare tränat hårt men utan resultat.
Det jag söker är böcker eller tidningar med rätt infomation om hur man bygger och deffar inför fitness tävling.
Och vad man mer kan behöva tänka på för att bygga bra fysik.

Jag har ingen i min vänskapskrets eller på gymmet som har kunskapen jag är ute efter. Så min "kunskap" kommer från Body for life och lite sen unga år när jag jobbade på gym.
Har fått bra resultat av BFL-metoden, kan vara för att jag verkligen tar i på passen.


Om verkar rörigt hur jag skriver beror det på att jag inte kan sortera meningar.

Hoppas att det är någon som förstår vad det är jag är ute efter och kan hjälpa mig i terrängen.

L-Sami
2010-04-01, 10:46
Häng här på forumet och använd sökfunktionen, så lär du en del om kost och träning och om naturlig kroppsbyggning/fitnessbyggning.

Martin Löwgren
2010-04-01, 10:46
Skriv ned lite hur du tränar idag och hur du äter och mer "info" så man vet vilken nivå av hjälp du behöver.

Börje H
2010-04-01, 10:49
Häng här på forumet och använd sökfunktionen, så lär du en del om kost och träning och om naturlig kroppsbyggning/fitnessbyggning.

Skriv ned lite hur du tränar idag och hur du äter och mer "info" så man vet vilken nivå av hjälp du behöver.

Skapa en träningsjournal där du i inledningen ger svar på Martins frågor :thumbup:

Krampus
2010-04-01, 10:49
Det finns några här på forumet som dömmer i BF. Jorgen som är moderator bla. Här finns också flera som har tävlat själva. Anatar att du har lite koll på regler om klädsel och annat? Det lättaste är nog om du lägger upp några bilder på de obligatoriska poserna, så kan foket ge dig lite tips utifrån det.

Martin Löwgren
2010-04-01, 10:58
Skapa en träningsjournal där du i inledningen ger svar på Martins frågor :thumbup:

Hörru du va inte stöddig nu bara för att du lyfter mer än mig i mark :thumbup:

3se
2010-04-01, 10:59
Okej.... jag ska ta bilder :em:
De kommer inte vara de som ni är vana vid men jag ska ta mig i kragen.
Ska bara ladda kameran om jag hittar kabeln!


Men jag kan inga poser :em:
Jag ska söka här och se vad jag kan hitta.

Martin Löwgren
2010-04-01, 11:01
Okej.... jag ska ta bilder :em:
De kommer inte vara de som ni är vana vid men jag ska ta mig i kragen.
Ska bara ladda kameran om jag hittar kabeln!


Men jag kan inga poser :em:
Jag ska söka här och se vad jag kan hitta.

Du behöver absolut inte ta bilder om du inte känner för det. Utan följ resten av råden i tråden och ta sen bilder när du känner dig bekväm att göra det.