handdator

Visa fullständig version : Frågor kring deff


JerryRamen
2010-04-01, 10:37
Om jag hade haft tid hade jag säkert orkat leta igenom en tråd för just deff, men jag vet hur jag ska göra med mitt problem.

I tre år har jag tränat, och gått upp en hel del i vikt. Men jag har också fått lite fett runt magen och nu ska jag försöka deffa bort det här.

för att det bara är 2 månader kvar till sommaren , ska jag testa en hårdbantning. Jag har ingen aning om det kommer fungera, eller om mitt fett kommer "försvina" utan det är mest en testa grej.

Jag är inte 100% att det här är korrekta uppgifter, men jag ska försöka leva på följande i 2 månader

Kyckling 700 gram = 805 kalorier
Whey-80 4 portioner = 460 kalorier
Tonfisk 1 burk 140 kalorier
1 Banan 100 kalorier
1 portion havregrynsgröt 103 kalorier

1608 kalorer



Då min kroppsvikt är i dagsläget 84,3 kilo undrar jag vad det kan ge för positiva effekter/negativa effekter.

Kan påpeka att jag bara har fett runt magen, armar och andra delar har faktiskt nästan inget fett.

Hur ska jag då göra för att få bort allt fett? Och jag menar sågott som allt, vill att jag ska ha en riktig hunkmage.

Kan påpeka att jag promenerar 45x2 minuter varje dag också. Kan det bli något?

pedersen1980
2010-04-01, 11:10
Släng in lite fett oxå kommer nog många säga eller tycka. Jag måste erkänna att jag inte e värst duktig på mättade o omättande fetter men jag har läst på väldigt många ställen att omättat fett är viktigt både för hälsan och viktminskning :o)

1600 kcal är väldigt lite så du har allt råd men ett par 100 till från kvalitetsfett!

Yeahvlen
2010-04-01, 11:15
Variera kycklingen, alternativt havregrynsgröten mot fetare fisk, eller ägg och avokado i någon måltid.

Ifall du kommer gå ner i vikt kan ingen veta utifrån den fakta du beskrivit. Du får helt enkelt gå ner i vikt tills fettet på magpartiet är borta. Det kan ta längre tid än vad du tror, och ju lägre vikt du når desto större blir förmodligen hungern.