handdator

Visa fullständig version : SOmmaren är här, hur ska man klara träningen????


Misthalin
2010-04-01, 09:55
Hej, nu börjar solen kika fram och det blir varmare och varmare. Motivationen börjar tryta och jag vill hellre chilla i solen :)

Hur sköter ni träningen under sommaren? Drar ni ner på den? Hur fan går det med kosten, tar ni med er mat till stranden och dyl? Mkt festande blir det också... Det här bådar inte gott?


Hur mycket träning krävs för att inte förlora någon muskelmassa? Bryr mig inte om att bygga på längre utan vill bara inte förlora för mkt och hålla mig i ok form (Att vara superdeffad är inte min grej).

Har ju kört träning 4-5 ggr i veckan sen förra sommaren nu. Väger 80 kg på 176 cm vill inte bli mer deffad egentligen.

prOtotype
2010-04-01, 10:01
Lite optimistiskt att säga att sommaren är här kanske, men på gång iaf :)

Jag tänker att det är perfekt. Mer fritid och mer möjlighet till ordentlig matlagning - och grillning.

Om du inte tänkt vara på stranden i 12 timmar så är det väl bara att äta innan du åker dit och äta när du är hemma igen?

Folke50
2010-04-01, 10:03
Tycker själv det är perfekt att många resonerar som du - sommaren = ej gym1. Blir bara mer plats för mig själv. Och lite värme skadar ju inte.

Adama
2010-04-01, 10:04
Ela väl inga problem, jag kör på som vanligt. Ser fram emot att cykla till gymmet omklädd och klar och sen hem igen o duscha.

von huff
2010-04-01, 10:06
Jag tycker att gymmena är fulla under somrarna och hösten men att det lugnar sig när vintern kommer.Jag har bra motivation under somrarna, då man kan gå med t-shirt efter att man tränat armarna

MissTiger
2010-04-01, 10:50
tycker själv det är perfekt att många resonerar som du - sommaren = ej gym1. Blir bara mer plats för mig själv. Och lite värme skadar ju inte.

+1

Krampus
2010-04-01, 10:53
Jag har alltid tränat oftare under sommrarna (förutom 2009). Blir bara så.

Turbo Rico
2010-04-01, 11:02
Det är ju på sommaren man mår som bäst och kan träna som hårdast.
Brukar grundträna mig ordentligt och avsluta sommaren med en formtopp och jag har alltid varit som starkast på slutet av sommaren.

galtasar
2010-04-01, 11:07
gött fårdå brukar det vara mindre folk på gymmet och jag får mer rum,
dessutom brukar jag träna som hårdast på sommaren..

ryss
2010-04-01, 11:35
Jag har alltid tränat oftare under sommrarna (förutom 2009). Blir bara så.

Samma här. Det blir bara så! :)

Spunken
2010-04-01, 11:35
kan ju alltid träna utomhus? får man en fräsch tan på köpet ;)

Fernicus
2010-04-01, 11:40
Jag har bara ett ord till dig, min vän: DISCIPLIN! ;)

Mantus
2010-04-01, 11:50
Mat kan man väl alltid ta med sig till stranden men med tanke på hur det svenska sommarvädret brukar vara så är nog överdrivet strandhäng ingen risk. Alkohol (i rimlig mängd) går att kombinera med träning, lite mer fest kan man unna sig på sommaren.

Baboom
2010-04-01, 12:23
Under sommaren rullar jag på med träning varannan dag. Kosten är hur lätt som helst att hålla, då grillning är bland det bästa jag vet.

Numse
2010-04-01, 12:28
Är lite inne på ditt spår. Har alltid haft väldigt svårt för att träna på sommaren. Mår kass när det är varmt.. blir slö och matt i kroppen, och vill därför väldigt gärna inte anstränga mig. Men, det är bara att bita i om man vill va snygg :)

snej
2010-04-01, 13:14
Skönt nu börjar snart alla säsongstränare att tryta. Underbart.

dell
2010-04-01, 16:46
underhåller bara mina muskler på sommaren, dvs jag går verken går plus eller minus på gymmet

sweaberg
2010-04-01, 16:49
Blir mindre träning för mig pga jobb + golf.

får nog gå ner från 5dagar i veckan till 3 och fixa till schemat lite

motivation tappar jag absolut inte pga att det blir sommar.

anaconda90
2010-04-01, 17:16
Jag har tränat dynghårt sen i höstas, aldrig att jag skulle göra mig själv den otjänsten att sluta träna. Jag kommer nog ligga i ganska mycket i sommar men kommer nog bli en smula mindre pga gymmet kommer har sommartider=komme inte hinna gå till gymmet lika ofta:)

Fredrik_S
2010-04-01, 17:23
Hade jag kännt mindre motivation och kännt att jag hade mindre tid på sommaren hade jag kört brutala helkroppspass 45-60 minuter tre gånger i veckan.
Med övningar som benböj marklyft bänkpress axelpress och chins.
Jag hade skippat all from av cardio och uppvärmning på cykel gåband etc i gymen och sett till att komma tillräckligt varm till gymet(cykla dit tex)...

Då vi är ganska säkra på att måltidsfrekvensen är skitsamma så hade jag helt enkelt bara ätit mer när jag hade tid... (efter stranden helst(man vill ju inte ha värsta magen med sig ut på stranden))

Sen skulle jag inte heller vara orolig för att ta en vilovecka här och där(men inte tre månaders vila) om det dyker upp nån tjej som vill resa iväg eller om man känner för att åka på nån festival eller nått...

tsp
2010-04-01, 17:25
Sjukt gött att ge sig ut och löpa under sommaren! Och gymmet är underbart, för det är så lite folk :) Bara ge sig upp innan det är dags för stranden

Christyle
2010-04-01, 17:25
Tvärtom sommaren är inte alls här och solen har gömt sig verkar det som och tro mig man blir MER!! motiverad att träna när solen visar sig

Fredrik_S
2010-04-01, 17:27
Är det inte nu gymmen är extra fulla med panikslagna måste-bli-av-med-magen-till-sommaren-människor???

tsp
2010-04-01, 17:54
Är det inte nu gymmen är extra fulla med panikslagna måste-bli-av-med-magen-till-sommaren-människor???

Jo, men dem försvinner i maj/juni :)

Spunken
2010-04-01, 18:52
Är det inte nu gymmen är extra fulla med panikslagna måste-bli-av-med-magen-till-sommaren-människor???


jag trodde det var vid den här tiden alla jag-orkar-inte-hålla-mitt-nyårslöfte lägger av :)

Donald Black
2010-04-01, 18:59
jag trodde det var vid den här tiden alla jag-orkar-inte-hålla-mitt-nyårslöfte lägger av :)


Såna brukar väl orka vara på gymmet max 4-6 veckor innan dom lägger av pga att resultaten inte har kommit fort nog.

GI-Joe
2010-04-01, 19:01
Under sommaren rullar jag på med träning varannan dag. Kosten är hur lätt som helst att hålla, då grillning är bland det bästa jag vet.

Hur gör du med alkoholen? Skippar du den helt?

-Englund
2010-04-01, 19:07
antingen så vill du, elr så vill du inte, bara att bestämma sig vad man skall göra;)

Ungrim
2010-04-01, 19:08
Aldrig haft nå problem att köra hårt under sommaren också, Ganska kul när man kånkar runt på husvagnen genom sverige, man får testa på alla möjliga gym här och där.

smeander
2010-04-01, 19:17
Klarar min träning genom att fortsätta köra mot samma mål som tidigare!

Squatinator
2010-04-01, 19:37
Det låter som du saknar mål i ditt tränande. Har du ingenting som hägrar vid horisonten, att ta en viss summa vikt i en viss övning, att öka eller minska måttet på någon del av kroppen eller att köra kickbacks så att du växer på längden.

Vad som ger mig motivation är att se hur vikterna kryper sig närmare mina mål. Det pirrar i magen när jag tänker på att försöka klämma ut tjugo rep på knäböjen och jag kan sitta och visualisera det där setet på bussen flera gånger i veckan. Det är underbart att se hur folk kommenterar medan man kör tunga övningar, eller om någon kommer fram och gratulerar till lyftet. Sådant ger mig motivation för jag är en attention whore. I vardagslivet så ökar motivationen när man ser att tjejerna ger en blickar när man går förbi för att man är så jävla ful. :thumbup:.

Träningen i sig ger motivation om du har mål. Har du endast målet att se snygg ut till sommaren så strunta i träningen och ta upp den nästa höst. Det är inget fel att ha det målet men det kanske inte gör att du får så mycket ökningar. Fråga dig själv vad du har för mål så hittar du säkert en anledning att fortsätta träna.

hugok
2010-04-01, 20:04
Min sommar:
Äta frukost.
chilla.
Träna ute i solen och inte duscha.
Ta diverse proteintillskott och käka en snabb men ordentlig lunch.
Dra till stranden och bada av mej svetten med uppumpad kropp och ta med någon probar eller köpa några varmkorvar.
komma hem, duscha och sedan dra iväg på grillkväll med polarna och äta ca 1,3 kg flintastek och roa sej.

johanhej
2010-04-01, 22:59
Tycker det är som skönast att träna på sommaren. Härligt att bara kunna dra iväg till gymmet i shorts. Lite folk där gör ju inte saken sämre :). Motivationen är ju på topp dessutom under denna årstid!

Scratch89
2010-04-01, 23:23
Träna på förmiddagarna är ordentligt skönt på sommaren. Helkroppspass varannan dag, hem och ät, sen är man ledig resten av dagen (om man inte jobbar, då).

Richthofen
2010-04-02, 00:02
det är för mig skönast att träna på sommaren, då kan man visa resultat!

Ungrim
2010-04-02, 07:33
Väldigt många här som verkar träna för att det ska synas för andra...

Detective
2010-04-02, 08:50
Tycker att det är betydligt mycket mer motiverande på sommaren. Så då är det nog mer problem på vintern för min del

AdamK
2010-04-02, 09:01
jag kör 4-split eller 3-split på sommaren, då funkar allt som de ska

VoDaresVins
2010-04-02, 10:26
Har tänkt i år ska bli första hela året jag tränar igen sedan 2005. Brukar inte lämna nån tid alls efter jobb, barnen och det som behöver skötas på gården. Har blivit uppehåll mellan maj och oktober.

Rekommenderar starkt åtminstone nåt pass per vecka även under sommaren. Kan inte fatta att ja orkat hålla på som ja gjort. Byggt 6 månader under vintern, sen har jag tappat nästan all stryrka under sommarn eftersom jag alltid legat (oplanerat) på kaloriminus då. Är t.ex. fortfarande klenare i knäböj än jämfört med våren 2005. :MrT:

young_george
2010-04-02, 10:37
Två helkroppspass borde väl alla klara. Så bra väder har vi inte

Baboom
2010-04-02, 11:24
Hur gör du med alkoholen? Skippar du den helt?

Bärs är gott *cupid*

Men dricker inte varje dag, utan om det är något speciellt. Gillar även den alkoholfria ölen som Carlsberg har.

Men visst fan kör man någon fylla ibland. Men som sagt, det är mest bärs och en del vin jag dricker under sommaren.

Fredrik_S
2010-04-02, 11:26
Väldigt många här som verkar träna för att det ska synas för andra...

Ja 87% av oss har estetiska prioriteringar allra högst på listan av anledningar till att vi tränar.

Det finns dom som prioriterar lyfta tungt högst tex, men det är korrekt iaktakesle att de allra flesta tränar för att bli snyggare. Alternativt få bättre självförtroende pga förbättrat utseende och på så sett bli mer attraktiv(formulering för de som säger självförtroendet är viktigast)

Fredrik_S
2010-04-02, 11:29
antingen så vill du, elr så vill du inte, bara att bestämma sig vad man skall göra;)

Fast så enkelt är det inte... Med den formulering kan man tänka att eftersom jag inte pallar träna 5 dar i veckan och äta perfekt kan jag lika gärna skippa träningen i 3 månader och supa skallen av mig varje dag..

Det finns miljoner mellanvägar.

r3mpuh
2010-04-02, 11:31
Träna i shorts och gör det till en vana att dra till stranden efteråt! :D

eiri
2010-04-02, 11:33
Hade ja bott i en villa skulle jag kastat ut mina gym grejer o legat på gräset o tryckt hela dagarna :D

rolf
2010-04-02, 12:50
Min sommar:
Äta frukost.
chilla.
Träna ute i solen och inte duscha.
Ta diverse proteintillskott och käka en snabb men ordentlig lunch.
Dra till stranden och bada av mej svetten med uppumpad kropp och ta med någon probar eller köpa några varmkorvar.
komma hem, duscha och sedan dra iväg på grillkväll med polarna och äta ca 1,3 kg flintastek och roa sej.

Det där var fanimig inte långt ifrån optimalt!

joasimo
2010-04-02, 13:08
Jag tränar på som vanligt under sommaren, bara att ha diciplin! Men ibland kan det faktiskt bli dåligt någon vecka om man är bort eller så, men det blir max 1 vecka då.. gillar tyvärr inte att träna så mycket på sommaren, tycker det är alldeles för varmt och svettas så grymt mycket att jag blir väldigt slö!

Shoemaker
2010-04-02, 14:17
Gymmet har ju luftkonditionering så det blir ju motiverande att gå dit varma sommardagar

Miniräzer
2010-04-02, 14:34
Folks, vart bor ni?

När jag har fått lagom glöd på grillen så är sommaren nästan slut *cry*

Ett dopp på stranden förknippar jag med lunginflammation *gah!*

joasimo
2010-04-02, 14:39
Folks, vart bor ni?

När jag har fått lagom glöd på grillen så är sommaren nästan slut *cry*

Ett dopp på stranden förknippar jag med lunginflammation *gah!*

Vart bor du? Sibirien? :D Dock brukar sibirien kunna ha varma somrar också, men ändå haha!

Ashenshugar777
2010-04-02, 14:42
Vad är det för skillnad på sommaren och vintern? Det är fortf prioriteringar. Om man inte kör något jätteidiotiskt volymprogram från en arnold bok som tvingar en att träna 6 dagar i veckan ( Japp jag har varit så dum :D). 3 helkroppspass räcker nog för det flesta, eller en 2split med 4 dagar i veckan.

Hedztrem
2010-04-02, 14:58
Vad är det för skillnad på sommaren och vintern? Det är fortf prioriteringar. Om man inte kör något jätteidiotiskt volymprogram från en arnold bok som tvingar en att träna 6 dagar i veckan ( Japp jag har varit så dum :D). 3 helkroppspass räcker nog för det flesta, eller en 2split med 4 dagar i veckan.

Jag festar inte så mycket så kan inte skylla på det, men jag känner att kunna klämma in 4pass på 1vecka är omöjlig på sommarn. Jag blir sjukt slö av värmen och man reser ju ofta bort. Till stugan eller gör något roligt så man har helt enkelt inte tid känns det som. Jag är sjukt avis på er som säger det är lättare att träna på sommarn!

mattilainen
2010-04-02, 15:24
man tar sig tid till att träna. Eller?

Brighton
2010-04-02, 15:44
Det verkar vara många som föreslår att man ska träna utomhus.
Hur gör man det? :)

Finns det lite roligare och tyngre övningar man kan göra än armhävningar?
Klart man kan hitta nån pinne att köra chins i också men ett par chins gör inget helkroppspass :)

Spunken
2010-04-02, 16:20
du kan ju alltid göra armhävningarna handståendes (med fötterna mot en vägg) pistols, alltså enbens knäböj tycker jag själv är hyffsat tungt.

edit:
annars är ju "kortleken" alltid rolig att köra. dra ett kort i taget och gör det talet som står på kortet, ta dig igenom kortleken så fort du kan.
ruter - armhävningar
klöver - situps
spader - upphopp
hjärter - chins/rygglyft eller vad man nu har tillgång till.

Misthalin
2010-04-02, 17:36
Jag älskar generellt sätt att vakna på morgonen och känna sig som en king, för att sedan dricka öl hela dagen och festa på kvällen :) träningen får liksom ingen plats. Tänk om träning och alkohol skulle gått ihop - problem solved.

vicarious
2010-04-02, 17:42
Jag älskar generellt sätt att vakna på morgonen och känna sig som en king, för att sedan dricka öl hela dagen och festa på kvällen :) träningen får liksom ingen plats. Tänk om träning och alkohol skulle gått ihop - problem solved.

Dricker du öl varje dag hela sommaren har du nog värre problem än träningen att oroa dig över.

Träna på sommaren är ju skitskoj!

Ungrim
2010-04-02, 17:52
man tar sig tid till att träna. Eller?

Precis, inte svårare än så!

Donald Black
2010-04-02, 18:48
På sommaren brukar det vara mindre folk på gymmet så oftast har man hela stället för sig själv.

Misthalin
2010-04-02, 19:18
Dricker du öl varje dag hela sommaren har du nog värre problem än träningen att oroa dig över.

Träna på sommaren är ju skitskoj!

Vi snackar om att nårra öl till lunchen o middagen o kanske nån för att släcka törsten när man pressar i solen.

Pompere
2010-04-02, 20:29
På sommaren prioterar jag inte kosten och träningen lika hårt. Jag tränar när jag får tid (försöker hålla samma intensitet), käkar inte lika strikt/hälsosamt, festar betydligt oftare.
Måste passa på när sommaren bara är här 2-3 månader om året.

carl0
2010-04-02, 20:34
Alltså blir lite luddigt detta, "Träna på sommaren? är ju skitskoj?" herregud ni snackar som om det vore värsta omständigt att börja träna för att solen börjar titta fram, ere svårt att träna på morgonen eller på kvällen när solen gått ner? vips så slösar man inte bort ett dugg av sommaren, det är ändå träning vi snackar om, ja menar vad fan tar ett pass? 1 timme ungefär, wow vad tidskrävande... supa gör man verkligen inte varjedag sålänge man inte har problem eller är någon periodare eller discogymmare.. supa kan man göra på helgen, ska man supa på vardagen lägger man bara om schemat lite.. fan va anständiga folk ska bli för att det blir sommar, inte direkt så att man sticker till gymmet 13:00 på dagen när solen är som högst och det är 30 grader, och om man gör det är inte det hela världen då man är ute därifrån 1-2 timmar senare.

ont: jag tänker inte ens, jag fortsätter bara som vanligt med små justeringar.

orkar inte rätta stavfelen, skrev allt rätt av utan stopp.

Gpajpen
2010-04-02, 20:35
Jag tränar precis som vanligt, helgfestar snäppet oftare än övriga årstider bara.

chrilledude
2010-04-03, 00:25
Mer alkohol blir det i alla fall.

Grillning är ju awesome!

Lillstadspojken
2010-04-03, 15:21
Mer kondition under sommarhalvåret och istället för 5-splitt kommer jag att köra 4a halvkroppspass i sommar.

MackeJuve
2010-04-03, 15:51
Jag älskar generellt sätt att vakna på morgonen och känna sig som en king, för att sedan dricka öl hela dagen och festa på kvällen :) träningen får liksom ingen plats. Tänk om träning och alkohol skulle gått ihop - problem solved.

lät GUD

Denniss
2010-04-04, 08:20
Kondition på sommaren är så jävla kul. Finns inget skönare än ett långt distans pass i gassande sol! (Löpning)

Niklas W
2010-04-04, 09:01
Finns både för- och nackdelar med sommarträning. Att man är pigg och det är ljust är en klar fördel. Dock vet jag att det gymmet jag ska träna på i sommar inte har AC, vilket betyder att det är så olidligt varmt i lokalen så man bruka vara helt blöt över hela t-shirten innan man ens kommit halvvägs in i passet.

Zonyk83
2010-04-04, 10:28
Hur sköter ni träningen under sommaren? Drar ni ner på den? Hur fan går det med kosten, tar ni med er mat till stranden och dyl? Mkt festande blir det också... Det här bådar inte gott?

Öh, tränar på som vanligt; att det är sommar innebär inget undantag. Stranden och festande hinner man med ändå utan att ha ångest över att inte vara "optimal", inget att tänka på faktiskt.

Jorgen
2010-04-04, 10:43
Dock vet jag att det gymmet jag ska träna på i sommar inte har AC, vilket betyder att det är så olidligt varmt i lokalen så man bruka vara helt blöt över hela t-shirten innan man ens kommit halvvägs in i passet.

Usch ja, det är jobbigt när man blir alldeles svettig av att träna. ;)








On topic: Träning (för mig) är inget säsongsbetonat utan något jag gör året runt. Det handlar om prioriteringar, man kan alltid hitta tid till att träna. :)

rooz
2010-04-04, 10:52
Usch ja, det är jobbigt när man blir alldeles svettig av att träna. ;)


On topic: Träning (för mig) är inget säsongsbetonat utan något jag gör året runt. Det handlar om prioriteringar, man kan alltid hitta tid till att träna. :)

What he said. Varför börja kröka vilt och sluta med allt för att det råkar bli varmt?

spoon
2010-04-06, 07:55
Visst att det blir lite mindre träning nån vecka på semestern men annars rullar det på som vanligt. Tycker dock det kan vara ganska skönt att ta 1-2 veckor helt off från träningen. Ladda batterierna och försöka njuta av den korta sommaren som det ändå är när man bor häruppe i norden. Sen kan man mosa på som vanligt resterande 50 veckorna av året.

Numse
2010-04-06, 08:06
Intressant att så många verkar piggna till på sommaren. Jag förknippar sommaren med att vara matt i kroppen och må illa :) tackar vet jag 10 grader "varmt" och mulet.

Fru_Flisa
2010-04-06, 08:15
Träning är för mej enklast på sommaren då det bara är ut och springa eller ta med löpskor om man åker nån vart.
Tidigare har jag tagit med mat, makrillburkar, avokado, och tonfiskröror, jordgubbar, kvargpaket, you name it. Nu kör jag if så det kommer den punkten kommer blir enklare än enklast för mej i fortsättningen. Vad som helst funkar i princip annars tycker jag, det kan vara bra dock med en kylväska.
Festa kan man väl göra! Det handlar bara om ett val, mår man bäst med alkohol ska väl inte ångest hindra? Å vice versa. Men jag lovar att det är skönt att vakna upp pigg och fräsch tidigt en sommarmorgon med fint väder, och sen slippa må halvbra resten av dagen.
Gympass går lägga in på kvällen om man vill va i solen på dagen, sen finns det alltid regniga dagar och dimmiga mornar.
Med dina ringa målsättningar lär du inte ha några större problem i sommar! Kroppen gör sej inte av med muskler bara hur som helst om man sköter sig någorlunda.
Trevlig sommar!

Jay-Z
2010-04-06, 08:22
Blir samma frekvens som annars, låg men ändå. :D

Hade sett fram emot att springa en del i sommar, kasta boll och så, men nu verkar det som om det mest blir hamstrings-rehab. Yiha! :)

Timme
2010-04-06, 08:38
ah men va tusan! Det är ju på sommaren som man har mest movtivation till att träna! Man vill ju va fin på stranden :naughty:

Hur kan man inte vilja träna på sommaren?

Ungrim
2010-04-06, 09:21
Blir samma frekvens som annars, låg men ändå. :D

Hade sett fram emot att springa en del i sommar, kasta boll och så, men nu verkar det som om det mest blir hamstrings-rehab. Yiha! :)

Något fel som är trasigt?

Jay-Z
2010-04-06, 09:45
Något fel som är trasigt?

Allvarlig bristning i baksida lår efter en kort sprint på långfredagen. Trodde jag var tillräcklig uppvärmd och redo, men tji fick jag. Men det är blått, gult och grönt och fint.

Misthalin
2010-04-07, 17:38
Intressant att så många verkar piggna till på sommaren. Jag förknippar sommaren med att vara matt i kroppen och må illa :) tackar vet jag 10 grader "varmt" och mulet.

Håller med som fan, jag diggar mer våren. Att ha en jacka på sig, kunna vara ute utan att smälta och bli seg.


Äh fan, jag tänker inte prioritera träningen i sommar, blir att träna så ofta man hinner.

Min motivation är inte att se deffat ut precis :p trivs lite halvtjock/tjockstark.

Det är nu det skulle sitta fint med vetenskaplig fakta på om det get något att träna bakfull eller att supa efter ett pass :/

dellan
2010-04-07, 18:34
Det är nu det skulle sitta fint med vetenskaplig fakta på om det get något att träna bakfull eller att supa efter ett pass :/


Om du vill veta så är google din vän. Detta ämne är otroligt ensidigt så det är inte svårt att hitta fakta.


Jag själv tänker som följer ; om man inte tycker sig ha tid att träna på sommaren eftersom man vill göra en massa andra roliga saker, träna inte. Om man inte prioriterar träningen som något roligt och nyttigt tycker jag inte att man skall tvinga sig själv att träna om man inte vill. Men å andra sidan tycker jag att man skall prioritera träningen, för den får alltid plats. Dock i olika former.
Själv tycker jag att träning tillsammans med vänner och kärlek är det bästa som finns här i världen och under sommaren drar jag inte ner på något av dem!

tommie-92
2010-04-07, 18:37
Spelar ingen roll vilken årstid det är, träningen rullar på som vanligt ändå.

Misthalin
2010-04-07, 19:07
Om du vill veta så är google din vän. Detta ämne är otroligt ensidigt så det är inte svårt att hitta fakta.





Det är skitsvårt att hitta vettig information om det. De enda som pallar skriva om det är nykterister som totalt är emot alkohol och säger att det är dåligt (vad nu det betyder) att träna innan en fylla etc. Man vill ha vetenskaplig fakta på att man det går att ta en 4 öl utan att det ska påverka ens träningsrutin liks...

Christyle
2010-04-07, 19:54
http://morphychess.in/yahoo_site_admin/assets/images/cartoon-sun-thumb10088541.9242948.jpg

Gorilla
2010-04-08, 08:48
Årets sommar bjuder på en härlig deff, förutsatt att axeln hinner läka i tid. Sommaren är en ypperlig tid att träna på. Lediga eftermiddagar från jobbet, härliga svalkningar i havet efter passet, oändligt med tid att sköta kost och dylikt på. Däremot så finns det någon liten tänkbar anledning att ta en öl någon gång, men det går nog att lösa det med, isch.

kalajset
2010-04-08, 08:56
Säger som så många andra: t om bättre att träna, (gym), på sommaren p ga att antalet tränanden helt enkelt sjunker då. Mycket skönare att vistas i en så gott som tom lokal än en överfull.

Sedan beror det självklart på hur schemat ser ut i övrigt hur ofta det kan tränas, men de år jag hittills kört har jag lyckats träna lika ofta som vanligt, (2-4 ggr i veckan på gym i snitt), och detta år ska jag försöka träna på gym ytterligare någon dag i veckan till det.

Om man nu har tidsbrist, och/eller inte känner för att träna lika mycket på sommaren, hade jag själv sett till att träna två rejäla helkroppspass i veckan istället. Det är inte så mycket träningstiden per pass som isåfall kan "störa" övriga rutinerna tycker jag, utan just att sticka till gymmet ÖHT. Hellre två 90 min pass i veckan, när man nu väl är där, än 3-4 st 40 minutare.

carl0
2010-04-16, 01:51
Kondition på sommaren är så jävla kul. Finns inget skönare än ett långt distans pass i gassande sol! (Löpning)

det allra skönaste är dock att sticka ut 6 på morgonen en dag man vet det kommer bli soligt, så kommer man lagom hem till soluppgången och hela himlen är typ röd, helst ska man springa ute på landsbygden*drool**gah!*