handdator

Visa fullständig version : Deff - andra delar av korppen


Zippo
2010-03-30, 22:55
Tja kolo, Nu ligger jag på deff som jag tidigare i en viss tråd har har pratat om. Det är så att låren har blivit betydligt mindre, har för övrigt endast deffat 1 vecka vilket betyder att det mesta är vatten.

Jag vet att det inte går att punkt förbränna, men är det så att kroppen lägger på/ tar bort fett på vissa ställen på kroppen snabbare änn andra, jag frågar detta endast för att jag är inne i en debatt om detta.


Har läst på några trådar också om att första på sist bort typ ansikts fett/ röven osv :)

HyunJin
2010-03-30, 23:05
Jag vet att det inte går att punkt förbränna, men är det så att kroppen lägger på/ tar bort fett på vissa ställen på kroppen snabbare änn andra

There yo go!

rooz
2010-03-31, 07:26
För många är det ben/lår som går först. Mage är generellt det svåraste att få bort.

King Grub
2010-03-31, 09:26
men är det så att kroppen lägger på/ tar bort fett på vissa ställen på kroppen snabbare änn andra

Ja, och det är individuellt var, beroende på hormoner, allmänstatus, kön, ålder, enzymer, osv. Det är inget man själv kan styra genom att ändra om någon detalj.

Ristretto
2010-03-31, 09:28
Sen är ju lårens muskler rätt stora, därför känns det rimligt att det ryms mycket vätska i dem vilket säkert kan bidra till att de känns större/mindre beroende på vätskebalans.

Zippo
2010-04-01, 10:46
Ja, och det är individuellt var, beroende på hormoner, allmänstatus, kön, ålder, enzymer, osv. Det är inget man själv kan styra genom att ändra om någon detalj.


Det var min åsikt om det hela, där hormonerna har belastat sig mer är där det oftast läggs på och tas bort först. Jag är väldigt bredaxlad och har väldigt bred höft men axlarna är så breda så det blir liksom lite slankare illusion. Tack och lov.