handdator

Visa fullständig version : Bränna fett hjälp


konkret
2010-03-30, 14:03
Hallå, jag har återigen börjat gymma och har en enkel fråga.

Jag vill förbränna mycket fett och därför joggar jag 20min och ror 5min varje gång jag gymmar, är det bra att ha detta ihop med styrketräning? Eller skall man ha joggningen och sånt för sig själv för att förbränna så mycket som möjligt?

Tacksam för hjälp!

fiskebulle
2010-03-30, 14:06
Det är väl mer optimalt att köra konditionsträning och styrketräning för sig, men om det inte fungerar för dig så är det ju självfallet mycket bättre än ingenting. Kom också ihåg att du måste se till att ligga på kaloriunderskott om du vill tappa vikt.

konkret
2010-03-30, 14:09
Okej tack så mycket! Men kan du ge tips på någon rätt som ger en kaloriunderskott? Kan inte så mycket angående rätter med kalorier.

JesperL
2010-03-30, 14:09
Jag tycker personligen att 25min cardio låter lite lite.. sen har jag hört att det inte är lika effektivt för musklernas tillväxt att köra styrketräning och cardio i samma pass.. dela gärna upp det och kör styrketräning på morgonen och cardio på kvällen om du nu vill träna 2 ggr per dag!

Annars som vanligt: gör av med mer kalorier än vad du stoppar i dig.

Folk får gärna rätta mig, e amatör än så länge ;)

konkret
2010-03-30, 14:12
Jesper L, kan du tipsa på olika cardio övningar? Samt hur länge jag skall göra dom :)

Martin Löwgren
2010-03-30, 14:14
Läs denna två gånger så kommer alla dina frågor besvaras.

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Mvh

JesperL
2010-03-30, 14:16
Jesper L, kan du tipsa på olika cardio övningar? Samt hur länge jag skall göra dom :)

Det effektivaste som du bränner mest på är hederliga löpbandet, börja mjukt och gå i kanske 5minuter för att sedan öka.. Om du orkar kör intervaller, när du närmar dig slutet av passet försök köra i ett högt tempo så kroppen "lär sig" / vänjer sig att avsluta starkt..

Ta det stegvis, 20minuter kanske passar dig bra, men försök hela tiden att höja ett par minuter efter varje pass.. jag brukar personligen springa i ca 50minuter och det funkar utmärkt! hoppas svaret duger:P lycka till!

konkret
2010-03-30, 14:52
Okej, tack så mkt :)

Är det bättre att träna innan eller efter middagen?