handdator

Visa fullständig version : kost (protein) som ej ger finnar


von huff
2010-03-30, 12:26
Blir så förbannad på att man inte kan äta och träna utan att få finnar så jag undrar om ni har några bra tips på bra och proteinrik kost som inte ger finnar.Mjölk,kvarg,nötter är ju som att be om finnar och man vill ju inte satsa sjuka summor på mat heller.Tips?

Misthalin
2010-03-30, 15:46
Jag lider av samma problem. Cashewnötter är inget problem för mig dock. Istället för vassle/kasein-protein äggviteprotein - smakar helt ok faktiskt, lite dyrare men vafan..

Tonfisk, rätt billigt. Jag köper på willys, eldorados tonfisk i vatten får ett 4 pack för typ 30 spänn tror jag. Äckligt, javisst - men världen är inte rättvis.

Ägg, 2 till frukosten, sen steker man väl sig ibland några ägg till lunch el nåt.

makrill i tomatsås - köpes på willys också till en vettig peng. Äckligt som fan efter man käkat det en 20 gånger. jg kan ej äta det längre, fär klökningar. Mkt protein dock.

Köttfärs, billigaste köttet i princip.

Lycka till säg till om du vet något mer...

Morty
2010-03-30, 15:50
baljväxter funkar mycket bra för mig. men jag har aldrig haft problemen, bara stora mängder mjölk samt choklad som inte funkar.

von huff
2010-03-30, 20:47
Proteinkällor är inte svårt att hitta men att hitta nåt man ite får finnar av är svårt.Tonfisk har jag mer eller mindre ätit nu i några år men föredrar kvarg.
Vilka baljväxter tänker du nu på morty?

Typsnubbe
2010-03-31, 10:46
Ett sjukt bra tips vore att börja med Vitamin B5. Det är vad jag håller på med för att förebygga mot finnar, kan äta vad fan jag vill tack vare det :) Dock är det lite segt att om man slutar ta det så kommer finnarna tillbaka. Bara googla det ;)